/spanien/barcelona/forum/3106.aspx/spanien/barcelona/forum/3106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-02-24 23:57
Ligger vi kvar på 3e plats efter denna matchen enligt CL -studion? Pinsamt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Gamper
2015-02-24 23:54
Herregud så tröttsamt... "Utvisningen var för hård" Varför? Bara för att det är mot Barca? För det känns nästan så... mot något annat lag skulle det vara solklart gult.. men inte mot Barca. Ne men det kanske är ok att sparka på knän vad vet jag. Ja det kanske inte är hans avsikt men det är klumpighet och det är just "klumpigheten" som har skadat spelare i just PL. Ne men mot Barca får det inte vara så.. spelare ska ha tillåtelse till att sparka ned varenda Barca spelare annars är domaren köpt. Inte vårt fel att era försvarare är så klumpiga fan. Önskar att Clichy varit försiktigare. Sen gnället på att Barca spelare filmar... ja man kan tycka att det är fult. Men finns spelare i nästan varje lag som lägger en filmning då och då. Inget exklusivt just för Barca. Ne.. tråkig match på det sättet. Vi fick inte vinsten vi förtjänade. Och vi avslutade den på ett väldigt dåligt sätt. Med tråkigt menar jag hur slarviga vi var i andra halvlek... Att Alba och Alves betedde sig som "Grisar" ( Visst Alves var likadan om inte värre i Sevilla, Men tråkigt att se sånt i Barca tröjan gång på gång) .. och Messi som missar straff på slutet som grädde på moset.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-24 23:51
När Barca gör en kanon match och växlar ner i andra halvlek har Barca inte varit bra. Det är City som har varit blek. Bayern kryssar mot Shaktar och förlorar matchen nästan och Bayern är bättre. Madrid vinner knappt mot en schalke som inte har något att komma med och de är fantastiska. Även om Barca har varit överlägset bäst i 2015. Vi har vunnit Atletico 3 gånger och Madrid förlorat mot de skamligt. Vart hamnar Barca i cl studions löjliga rankning? 3a. Vilket skämt. City gjorde en blek insats. Varför är det aldrig Barca som gör en bra match? Svensk media är höjdpunkten av skit. Hatet för Barca är absurt.
Barcelona grande jw
2015-02-24 23:51
Barcelona och Real Madrid tävlar om att slå rekord efter rekord i CL medans engelska lagen blir glada om dom tar sig förbi kvartsfinalen. De enda spelarna i City som bjöd på något som ens liknade bra fotboll idag var David Silva och Kun Aguero.. två forna La Liga spelare.. Coincidence? I think not. La Liga ljusår före Premier League. Klasskillnad så det skriker om det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-24 23:50
Vad är det här???

Alves blir arg för att han bytes ut och sparkar en vattenflaska.
Vad är det här?? Borde han inte vara lite mer ödmjuk med tanke på de 3 poängen han kostade oss i lördags..

Vad är det här Alves??? Har aldrig sett dig med såna saker under alla år hos oss..
Barcelona J.Gamper
2015-02-24 23:49
@Barcelonistas:

"Barca-Optimisten" Skulle vara ett passande nick ;)
Barcelona L!VOZ
Vinna med 1-2 bort ändå är deprimerad! Bjuder på en vansinnigt roligt klipp för uppmuntra er!
Barcelona Barca4life98
Freeyourmind Haha fair enough! Håller med dig, har själv varit på Busquets men tycker bara att LE får lite väl mycket skit ibland lol
Barcelona Barcelonistas
Ju mer tiden går ju gladare blir jag. Vilken jävla match från Barca! In Lucho we trust!
Barcelona Barca-nist
2015-02-24 23:48

På Aftonbladets sportredaktion tävlar de om vem som är största idioten!

Leifbys kommentar efter Messis straffmiss.

"Prislappen på Messi sjönk från två miljarder till 12 miljoner, och Admira Wacker sägs ha lagt ett bud redan nu ikväll."

Barcelona KiNg-PuYi
2015-02-24 23:46
går man inte på city forum o läser så tycker man att det så jävla pinsamt att ens såna människor existerar...

börjar tror på fullast allvar att dom har en åldersgräns där man MAX får vara 12 år och INTE mer...hela bunten leker mourinho...haha borde fucking va glada att det bara sluta 2-1
Barcelona petersays
2015-02-24 23:45
@enkos:

Visst, han gör en jäkligt bra match och det var nästan så att man såg Puyols lockar växa ut ur huvudet på honom ett tag där. Men en bra match här och där räddar ju inte 3-4 säsonger under isen. Perspektiv tack.
Barcelona Davids3
2015-02-24 23:44
@Neymar11:

Har alltid tyckt att masken har den rätta attityden också för att vara kapten.
Barcelona Gabriel
2015-02-24 23:44
Mitt i all besvikelse som infinner sig i min kropp vill jag ändå passa på att ge en stor fet jäkla bamse eloge till Piqué. Ikväll höll han ihop vårat försvar när det stormade som värst i den andra halvleken. Jag vet inte om han bara vaknade upp en morgon och bestämde sig för att skärpa till sig igen eller vad som har hänt men det är verkligen otroligt glädjande att se. Han ser mer och mer ut som kaptensmaterial.
Barcelona Illusionista
2015-02-24 23:43
@Erik Satie:

Se länk :)
2015-02-24 23:43
@Neymar11:

Håller med dig där..Man behöver någon som ledar trupperna på planen. Iniesta har inte den pondusen tyvärr. Jag skulle och kunna tänka mig Masken som Kapten. Där har ni en krigare, en general och ledare.

Pique, woow!!! jag har inte hyllat honom sen han börja skärpa sig. Ska inte börja lovorda honom än. Jag sparar till när säsongen är över.. Keep the good work Pique..
Barcelona DM1982
2015-02-24 23:42
Surpassing Real Madrid (42), Barcelona have become the team with most away wins (43) in the Champions League #fcblive [via @pedritonumeros] Kul.
Barcelona enkos
2015-02-24 23:41
Ronaldo har missat straff i CL final mot Chelsea.. I CL mot Barca i CL mot Bayern och CL mot Ludogorec
2015-02-24 23:41
Angående om att Messi missade straffen.

Jag tänker mer så här. Vi går hem till vår borg med 2 gjorda mål och City måste göra två mål och inte släppa till.. Det är bättre att han missar nu stället än när det gäller liv och död som mot cl i Chelsea sist.

Jag hoppas att han börjar jobba ännu mer på sina straffar och inte glömma heller att träna på sina frisparkar. Det var längesen han fick till en bra frispark..
Barcelona Himne del Barcelona
2015-02-24 23:39
Det är verkligen konstigt att man kan känna sig missnöjd efter 2-1 borta mot Manchester City. Det hade man aldrig varit på förhand. Försöker verkligen känna mig nöjd, men med tanke på den briljanta första halvleken Barcelona gör känns det tungt att det inte blev fler mål framåt samt att man bjuder på ett mål bakåt.

Med lite distans känner man sig nog mer nöjd - även om resultatet kan bli kostsamt. Barcelona åker ner till Manchester och kontrollerar merparten av matchen på ett mycket imponerande sätt. Det är inte mycket man släpper till bakåt samtidigt som man med ett varierat anfallsspel skapade tillräckligt framåt för att stänga dubbelmötet. Det är väl just det faktumet att man inte gjorde det som ger den bittra känslan efteråt.

När Messi missar en straff blir jag faktiskt mer ledsen för hans skull än för det uteblivna målet. Messi har givit mig så oerhört mycket glädje att jag helt enkelt inte kan bli irriterad på honom oavsett vad han gör. Särskilt inte när han i övrigt spelar fotboll på en makalöst hög nivå.

Härligt för Suárez att göra mål i en sådan här viktig match. Glädjande också att Iniesta gjorde en klockren insats på mittfältet där han fungerade som lagets kloka gubbe som tillät Barcelona att andas och vila med bollen långa stunder.
Barcelona Neymar11
2015-02-24 23:39
Nej kaptensbindeln skall sitta runt piques arm eller eventuellt Messis Hur mycket man än älskar Iniesta så är han inte kaptens material.
Barcelona Illusionista
2015-02-24 23:37
Mina bröder och systrar med blåröda hjärtan, ta en stund och tänk bara: Vi har vunnit första matchen i Champions League 8-delen och vi är otroligt besvikna över resultatet (vilket vi inte borde vara) medan det sitter massor med City fans runtom i världen och är väldigt glada över resultatet. Vi ska vara stolta som Barca fans. Tänk er att motståndare av City kaliber är nöjda med en förlust mot Barcelona. De är nöjda att de inte blir utklassade.

Vi spelade kanon bra och har ett drömläge inför retur. Sov gott och godnatt ;-)!
Barcelona enkos
2015-02-24 23:36
Ni som ropade efter Company och Hummels. . Piqué är kung för båda !!!
Barcelona DM1982
Most missed penalties in the CL: Henry 5 - Van Nistelrooy 4 - Cristiano 3 - Figo 3 - Messi 3 #fcblive #ucl [via @messistats] Sååå nu får de vita lugna ner sig lite.
Barcelona Peshmerge - AS9
Goals in the Champions League:

Lionel Messi: 75
Manchester City: 46

Inte ens pengar kan köpa mål. Messis straffmiss är oviktig. Han har själv mer mål än City. Det kommer försätta vara så i flera år till..
Barcelona Erik Satie
2015-02-24 23:34
jaha. Såg det på Twitter i alla fall. Kan inte heller tänka mig att man kan vara så arrogant. Men med Samir Nasri vet man aldrig.
Barcelona Barcelon4
2015-02-24 23:32
Erik Satie
Nasri sa efter matchen mot Bayern där aguero gjorde hattrick att " bara Ronaldo är bättre aguero i världen"
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-24 23:31
Fyfan vad bra Pique är just nu.
Barcelona Ali G
Jag tror mycket väl att city kan göra två mål på camp nou, andra halvlek när de spelade offensivt så skapa de chanser o gjorde mål o vart gick MSN i andra halvlek. Busquets ska inte klandras för deras mål utan det är Messi som tappar bollen i farligt läge,( inte första gången de hänt).
Barcelona Barcelonistas
Klart han säger så efter dagens Butt - ****. Killen har svårt att gå så mycket som Messi pulvriserade dom.
Annons: