/spanien/barcelona/forum/3104.aspx/spanien/barcelona/forum/3104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-24 20:32
Lagerbäck tycker inte vi spelar rakare. :))))
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-24 20:31
tycker faktiskt spelbolagen underskattar city...kring 4ggr pengarna i odds..
Barcelona Liunil Masse
2015-02-24 20:31
Rambla Dagens Barca utgör inget hot från mitten. Allt går genom kanterna där Messi och neymar är. Malaga stängde kanterna och vi skapa inte ett skit på 90 min.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-02-24 20:29
Rambla~ Om det verkligen stämmer så sjunker mitt förtroende för honom avsevärt. Saknar som du säger all form av logik att gå för Mathieu framför andra spelare när det är tydligt att han knappast är bättre än Bartra. Synd att såna amatörbeslut ska kosta klubben.
Barcelona Rambla~
2015-02-24 20:28
Stänga kanterna? Varför då? Det är ju kanterna alla lag låter oss få för att då kunna stänga till i mitten. Barca utgör knappast något hot mot något lag med inläggspel från Alves och Alba. Det finns ju nästan aldrig någon där i straffområdet. Det såg vi senast mot Malaga. De släppte kanterna och grötade ihop sig i mitten.
Barcelona Koeman!!
2015-02-24 20:26
Någon som har någon bra stream att dela med sig? :)
Barcelona Rambla~
2015-02-24 20:23
Vampiro Av det jag har läst av olika journalister och annat löst nätfolk som anses ha god insyn i klubben, så var det verkligen Lucho som propsade på Mathieu. Det känns också logiskt, då fransmannen har stor vana av ligan och LE bör ha haft bra koll på honom den senaste säsongen då han själv tränade Celta.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-24 20:22
City har bra lag. Ingen snack om den saken. Hade vi inte förlorat matchen mot Malaga så hade jag varit lite mer optimistisk ikväll.Ni kan fan ge er på att Malaga matchen har inspirerat Manuel Pellegrini om hur han vill att City ska spela ikväll.

Så typiskt att vi tre dagar innan vi ska möta City i cl så förlorade vi mot Malaga som parkerade 11 bussar framför deras mål. Hade vi vunnit den matchen trotts att de parkerade bussarna med mer än 2 mål så skulle City och deras tränare vara sömnlösa tills vi möte de ikväll. Men, men, men tre dagar innan vi ska möta dem visade Malaga att bussen kan fortfarande krossa oss.

Jag håller alla tummar att vi inte ska göra en R.Sociadad eller Malaga mot City ikväll, d.v.s. att göra självmål eller assistera dem till mål..
Alla måste vara 110% som matcherna mot Atletico M.

Barcelona Liunil Masse
2015-02-24 20:15
City kommer stänga kanterna 100% och ligga på kontringar. tyvärr men det ser ut så.
Barcelona Vampíro
2015-02-24 20:13
Rambla~ Eller så kanske det inte var LEs värvning från början. Han var ju på tapeten redan sommaren innan och Zubi insåg väl att han aldrig skulle kunna värva en mittback av världsklass. Den värvningen luktar Zubi på långt håll.
Barcelona Acrobat
2015-02-24 20:04
Jag tror på en oerhört jämn match och tyvärr säger min magkänsla att City vinner med 3-1 ikväll. Hoppas jag har väldigt fel...
Barcelona Cule4life
2015-02-24 20:02
City har ett bra lag oavsett vad folk tycker
Barcelona Erik Satie
2015-02-24 20:00
Demichelis :D (hoppas jag inte jinxade nu)
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-02-24 19:55
Jag tycker att det är bra att Mascherano spelar back idag med Pique. Hade varit orolig om Bartra och Pique startat för båda är långsamma.
Barcelona Rambla~
2015-02-24 19:54
Jag önskar LE kunde förklara varför han var så envis med att värva Mathieu til överpris när han ändå inte går före de 2 mittbackarna vi haft de senaste 4 åren? I hans bok petar ingen Mascherano i de stora matcherna. Vad är grejen liksom? Bartra på läktaren? Jag undrar vad han tänker dessa dagar?

Personligen hade jag velat se Masche, Xavi och Rakitic på mittfältet. Fast samtidigt är det kanske vågat att utelämna Busquets från startelvan i en sån här tuff bortamatch.

Aja, jag vet inte, det får bli som det blir.
Barcelona enkos
2015-02-24 19:50
Tänk om vi hade börjat med Barta i försvaret och flytta Mascherano på mitten istället för Iniesta. . Hade känt mig mycket tryggare. .
Barcelona Barc6
2015-02-24 19:49
Nåt annat som kan vara oroande är att pellegrini väljer att starta med två anfallare till skillnad från förra året. Dzeko kan komma bli väldigt jobbig för våran backlinje med hans styrka i huvudspelet!
Barcelona Neymar11
2015-02-24 19:45
Ett synd att den överskattade mangala inte startar Ge Iniesta åtminstone 45 min innan drar fram yxan, idag kommer han vara viktig Hoppas på seger och hoppas på en uppsnurrad Kompany
Barcelona Barc6
2015-02-24 19:45
Är det idag Iniesta vänder på allt som varit dåligt till bra tro?
Barcelona jawwa
2015-02-24 19:44
Hoppas iniesta visar sitt rätta jag idag, orkar inte se en slö inspirationslös spelare lalla runt på mitten
Barcelona enkos
2015-02-24 19:42
Hade hellre sett någon annan istället för Iniesta som är så slö och lat att han inte tillför något varken framåt eller bakåt...
Barcelona Junta Dimision
2015-02-24 19:41
Hade helst sett Xavi istället för Iniesta men är nöjd ändå!
Barcelona J.Gamper
Verkligen oroande med Iniesta.. Men man vet aldrig... Killen kan överraska. Men varför ens ta den risken *suck*
Barcelona Junta Dimision
@MCFC: TEAM NEWS @MCFC: Hart, Zabaleta, Kompany (C), Demichelis, Clichy, Fernando, Milner, Nasri, Silva, Dzeko, Aguero #MCFCB

Citys elva, vår gode vän från förra året, Demischelis spelar.
Barcelona Barc6
2015-02-24 19:40
Enkos. Jag följde city några matcher sen då yaya var i afrikanska cupen och nu när han kom tillbaka. Man ser verkligen stor skillnad, han bär hela laget han är hela stommen i mittfältet, balansen mellan mittfältet och anfallet.. Det kändes som att alla andra blir bättre bara av att han finns på plan. Sen har du rätt i att det är två tuffa defensiva mittfältare på plan men får mittfältet igång passningsspelet så är dem helt borta, och så är dem inga som kan slå det avgörande passen mot anfallen så tror dem kommer bara invänta misstag från oss eller kontringar. Gäller att va på tårna helt klart och misstag i en sån match är nåt som bara inte får hända! Misstag som vi har blivit ganska duktiga på.
Barcelona Vampíro
2015-02-24 19:39
Oroande att Busquets och Iniesta får fortsätta trots svag form men härligt att Mathieu är långt ifrån startelvan.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-02-24 19:39
Barça XI:
1. Ter Stegen
3. Piqué
4. Rakitic
5. Sergio
8. Iniesta
9. Suárez
10. Messi
11. Neymar
14. Mascherano
18. J.Alba
22. Alves
Barcelona Barcelona 1899
2015-02-24 19:38
Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mashcerano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-24 19:37
Tittade på höjdpunkterna för Tatas andra EL Clasico borta mot Madrid som vi vann med 4-3. Man ser att Madrid har siktat in sig på Alves kant och mota inlägg mot stackars Mascherano som inte har någon chans mot Benzema i höjdduellerna .

Jag bryr mig inte hur bra masken är som mittback men han ska inte starta stora matcher och Alves är slut även om han har spelat upp sig den här säsongen. Alla lag till och med Getafe utnyttjar just Alves kant mot oss.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-24 19:37
enkos

Ett sätt att se på saken men ett annat sätt att se på det är att de saknar en av världens bästa mittfältare som kan avgöra matcher på egen hand.
Annons: