/spanien/barcelona/forum/3098.aspx/spanien/barcelona/forum/3098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-02-25 17:11
Har forumregeln med att inte klistra in saker från andra forum helt tagits bort? Jag förstår att vissa älskar puertan men om regeln är borta så saknar jag den ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-02-25 17:05
Barclasico Svårt att sätta tacklingar när han hänger i korvkiosken hela matchen.
Barcelona Barclasico
2015-02-25 16:58
Messi (3) won more tackles yesterday than Vincent Kompany (1). behöver jag skriva nått mer?
Barcelona LeoMessi
2015-02-25 16:56
United fick en av dom största fotbollslektionerna i modern tid av bilbao. Dom krossades totalt och blev fullständigt utspelade. I övrigt har jag inget emot United, faktiskt en av dom få lagen i PL jag respekterar.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-25 16:50
LALAWELEATAKORA - sa du Celtic? Samma Celtic som vi vann med 6-0 hemma och 0-2 borta mot? Sen att dom lyckades slå oss 1 gång haha seriöst det handlade om underskattning från Barcas sida. Arsenal lär la åka ut nu mot Monaco också. " engelska klubbarna bryr sig inte om EL" haha ursäkter som vanligt.
Barcelona påfågeln
2015-02-25 16:49
Barcelona hade kört över brittiska botten- och mittenlag. Igår fick Barcelona engelska ligatvåan att se ut som ett spanskt bottenlag i första halvlek. I andra halvlek slog Barca av på takten och tillät City att komma in i matchen igen, tyvärr.

City räddade kvar en smula hopp genom ett mål av en spelare som kom från La Liga, det är ingen slump att City sett till att satsa på ledning, tränare och spelare från La Liga för att kunna hålla sig i toppen och göra resultat i Europa, de inhemska resurserna på de brittiska öarna räcker inte någonstans alls i europeiska sammanhang, men eftersom de har starka ekonomiska förutsättningar kan de vara med och konkurrera.
Barcelona ElRaval
2015-02-25 16:48
@Gio Style:

Vissa förstår sig bara på statistik. Spelare som Busquets (som dock var nära på att förstöra allt igår), Iniesta och Xavi kan inte bedömas på ett papper med siffror.
Barcelona Gio Style
2015-02-25 16:45
Jag kom in i halvtid igår för att påpeka att Iniesta varit bra och fint nog var han det hela matchen.
Trots det blir han sågad av vissa, har ni inga ögon? Saknar ni fotbollskunskaper? Har ni fastnat på repeat?
Jag förstår mig inte på dem...
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-02-25 16:44
Äh jag ger upp det. Ni anglofilfanboys är hopplösa. Äckligt arroganta och envisa är ni så att det inte är sant.Det är ingen idé att argumentera med troll som LALAWELEATAKORA & Mr. Adama(antagligen samma person). Det är som att prata med en vägg.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-25 16:42
@LALAWELEATAKORA:

Nja, eller snarare så att man överskattar de "typiska" brittiska spelarna för att de INTE kan konkurrera internationellt eller ens på klubbnivå 9 gånger av 10.
Barcelona Gabriel
2015-02-25 16:41
Hahahaha argumenten här nedanför är häpnansväckande bra.

Ställer mig upp och applåderar!
LALAWELEATAKORA
2015-02-25 16:36
Hade Barcelona mött engelska mitten och bottenlag hade man fått det ganska svårt. Ta Celtic som exempel där Barcelona bara kunde vinna en av fyra matcher komfortabelt och det var när Celtic inte hade något att spela för och då är Celtic i klass med ett bottenlag i Premier League.

Att spanska lag gått bättre än engelska i Europa League är pga av engelska lagen inte har brytt sig om den turneringen.

Är sedan tveksam till att La Liga får fram särskilt mycket bättre spelare. Individuellt sett kanske man fotboll är en lagsport och spelarna La Liga får fram kan inte med defensiv fotboll vilket är bland det viktigaste. Helbrittiska lag från tredje och fjärdedivisionen står bättre upp mot topplagen i Premier League än vad dom flesta lagen i La Liga gör mot topplagen i La Liga. Sedan överskattas tekniska spelare väldigt mycket samtidigt som typiska brittiska spelare underskattas för att dom inte kan lägga "snygga" sidledspass.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-25 16:36
Herregud Iniesta va sjuk igår. Hur han håller bort Aguero, när bollen hamnar hos honom efter Neymars miss i första
2015-02-25 16:16
@Mr. Adama:
Snacka om att du är jävligt butthurt Mr. Adama. Som jag tidigare skrivit så är La liga flera snäpp bättre än Premier League för tillfället. Det må våra svårt för dig som anglofil att acceptera det men det är sanningen. Det är dags för dig att vakna från din fylla och inse att det är 2015 och inte 2008 då Engelska lagen gick långt i Champions League. Verkligheten har kommit ikapp er anglofiler för tillfället är ni långt efter Spanska lagen det är bara att kolla hur det gått för er senaste åren i Europa(CL och EL). "Förutom Barcelona och Real Madrid så är spanska ligan inget att hänga upp i granen för" Hur kommer det sig då att Spaniens tredje bästa lag körde över Englands bästa lag Chelsea förra säsongen? Minns du hur de parkerade bussen på Vicente Calderon och blev även utspelade på Stamford Bridge? Lägg ner för fan. Atleti, Barca och Real är alla tre bättre än vartenda topplag i England. År efter år så går mittenlagen i Spanien långt i Europa League samtidigt som de Engelska lagen skämmer ut sig precis som de har gjort de senaste åren i Champions League. Vi såg ännu en gång igår hur "bra" engelska topplagen i Champions League är. "I PL så vinnas i stort sett av 6-7 olika klubbar," Vem försöker du lura med ovanstående kommentar? 6-7 klubbar? Nej varför inte krydda lite extra och påstå att 20 klubbar kan vinna titeln? Det är endast en klubb som kan vinna titeln i England och det är Chelsea. Punkt slut. City är för usla för att kunna utmana Chelsea i längden och Arsenal och United ska jag inte ens gå in på de är så långt ifrån titeln som det bara går. Ni påstår år efter år att 6-7 klubbar utmanar om titeln men i slutändan är det samma klubbar(City och Chelsea) som slåss om titeln. Sluta sprid lögner är du snäll. Ni anglofiler brukade tidigare kritisera La Liga för att det endast är två lag som slåss om titeln men de senaste säsongerna har Atleti blandat sig in i ligaracet och gjort det med bravur. England har däremot endast ett lag för tillfället som slåss om titeln så snälla knip igen innan du kommer med såna korkade påståenden. 1. La Liga - 93.570 2. Premier League - 79.391 I rest my case ;). Se upp för snart tar Bundesliga plats nr 2 om inte de Engelska lagen skärper sig i Champions League.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-25 16:15
Mr Adam -Två spanska lag var i cl final föra säsongen. - Barca krossar alltid lag från England , tom bottenlagen i la liga ger mer motstånd. - 6 cl vinster under 2000 talet. - flest Europa league vinster under 2000 talet. - Pl må ha mer pengar men la liga producerar fram spelare med kvalite medan Pl får fram en giraff som Peter crouch. - Shitty Pls bästa lag har köpt korv 3 gånger mot barca.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-25 16:14
Reprisen går nu på viasat fotboll. Vi spelade så bra!
Barcelona Lion24
2015-02-25 16:08
Tänkte göra en rolig grej och härma en person på grannforumet. Sedan får ni lista ut vem det är. Det roliga är att det är roligt men samtidigt seriöst:

''MmmmmMMMmmm Marab.. nej, Real Madrid''

''Helt seriöst, såg ni när solen gick ner för några dagar sen? Jag såg hur besviken solen var för att den inte skulle få se Real Madrid spela''

''BBC är historiens bästa trio''

''Real är bäst, vackrast, finast''

''Ååhh vad jag älskar Real Madrid''

''Asså finns det några som oss i Real Madrid''

''Månen log inatt, det betyder att den hejar på Real Madrid''

''Det regnar i Katalonien idag medans det är solsken i Madrid, det är en symbol för att Real Madrid är bäst och vackrast''

''Real Madrid och jag''

''Jag tillsammans med Real Madrid''

Igår: ''Barca suger, dom är inte bättre än så här, tro mig Granada kommer våldta Barca'' - Idag: ''Aha, saknas Granadas 5:e målvakt? Då har Barca tur, därför kommer dom säkert att vinna''

''Real Madrid är lika med bäst''

''För jag älskar Real Madrid mest''

''Jag tänker gifta mig med Real Madrid''

''Jahapp, idag regnar det i Madrid medans det är solsken i Katalonien (!), det är också en symbol att Madrid är finast, bäst och vackrast, det är bra för odlarna i Madrid så att dom får nederbörd''

''Taktik? Va? Ja, jag kan lika mycket taktik inom sporten fotboll som en 9-åring kan men det behöver inte betyda att nån är mer taktisk än vad jag är''

''Har jag glömt att nämna att jag älskar Real Madrid? Att vi är bäst? Att BBC är historiens bästa trio''

''Om Nacho vill så kan han vara bättre än Ivanovic, Thiago Silva och Alaba''

''Detta Real Madrid måste vara tidernas bästa lag för jag menar, mot Peps Barca så förlorade vi med 5-0 och mot Atlético så förlorade vi bara med 4-0. Det säger ganska mycket om vilken löjlig nivå Real Madrid är på''

''Real Madrid''

''Peter Forsberg är klar för Real Madrid''

''Carlo är bäst och riktigt snygg''

''Domarförbundet hatar Real Madrid, det går inte vara tydligare. Ja, trots att vi är det lag som fått överlägset mest straffar av alla lag i de stora ligorna i hela Europa''

''Jag tänker på Real Madrid''

''Barcelona, Atlético, Chelsea, City och alla andra klubbar på planeten är vidriga klubbar. Det är bara Real Madrid som är fin''

''Vi är förmodligen det bästa laget genom tiderna, trots att Inter av alla som alla har glömt bort tog fler titlar än oss för några år sedan''

''Om det inte hade varit för Messi så lovar jag att Barca hade kämpat om Europa League''

''När ska folk börja förstå att Real Madrid är bäst genom tiderna''

''Ligger vi under med 0-1? Haha så som vi massakrerat dom så borde det ha stått 8-1 efter alla målchanser vi skapat (som om man sätter alla målchanser ett lag får, då skulle sporten fotboll vara mer poängrik än basket)''

''Tur att Real Madrid finns''

''Mitt favoritlag är Real Madrid''

''Vi har massakrerat dom flesta lagen och fullständigt ägt ut dom''

''Mmm Real är bäst''

''Barca har mediokra spelare, medioker tränare, dåliga fans, dålig speaker på Camp Nou, fula kvinnor, okunniga fans, inga goda restauranger, regnar mycket i Barcelona, skorna i Barcelona är hur äckliga som helst, Barca är tur lag, det är bara tjocka kvinnor i strippklubbarna i Barcelona av det jag hört''

''Zidane, Figo och Ronaldo? Del Piero, Nedved och Trezeguet? Schevchenko, Kaka och Seedorf? Ronaldinho, Eto'o och Messi? Skojar dom? Vi har BBC och dom är mycket bättre än alla andra eftersom statistiken och nummer säger så. Hur spelarna presterar i helhet på plan har jag ingen aning om och det bryr jag mig inte om heller utan jag ser bara nummer''
Barcelona Barcelonistas
2015-02-25 16:07
Atletico behöver inte mycket pengar för att lyckas. Sätt Atletico i premier Shit så hade dom vunnit varenda år kan jag säga dig. En man från Kina ska hjälpa Atletico så dom kmr hålla sig i toppen.
Mr. Adama
2015-02-25 16:02
Att kalla La Liga (som spelarna flyr hals över huvud från) för världens bästa liga är skrattretande. Om det nu är så fantastiskt bra i la liga, då undrar man ju varför alla spanjorer väljer att spela i England, Tyskland, Italien, Holland, Belgien, Portugal

Att finanskrisen fullständigt pulveriserat konkurrensen i la liga vet varenda en med minsta lilla inblick i spansk fotboll.

FC Barcelona

2002-2008 - genomsnitt 72 mål per säsong, genosnitt 1.90 mål per match,
2008-2014 - genomsnitt 104,5 mål per säsong, genosnitt 2,75 mål per match

Real Madrid

2002-2008 74 mål per säsong, genomsnitt 1,96 mål per match
2008-2014 102,5 mål per säsong, genomsnitt 2,70 mål per match

I rest my case...
Barcelona Barcelonistas
2015-02-25 15:59
Måns, vilken match såg han på haha? Den pajasen har sånt smal clubs beteende. Märks tydligt att han började hålla på Shitty när araben kom in och pumpa pengar.
Mr. Adama
2015-02-25 15:58
@Federer - köp en back, tack:

Se man på, ont i rumpan p.g.a. användaren har (för det mesta) rätt i sak för sitt påstående?

Barca och Real tillhör topp 5 i världen. Toppen i PL håller inte riktigt samma klass. Men klassen precis under toppen anser jag vara mycket starkare i PL än i La Liga.

Förutom Barcelona och Real Madrid så är spanska ligan inget att hänga upp i granen för. Visserligen gör Atlético det riktigt bra men det är väl bara en tidsfråga innan laget blir sönderköpta och att de återigen blir ett lag som harvar i mittentabellen.

I PL så vinnas i stort sett av 6-7 olika klubbar, så står det till 95% mellan två lag i La liga. Från 1985 till idag så har Barca eller Real vunnit ligan 25 av 30 gånger, smaka på den du ;)
Mr. Adama
2015-02-25 15:52
@KristoferDelija:

Nu ska vi ju komma ihåg vad som hänt med United, annars har ju faktiskt Chelsea och United en del titlar och bra placeringar i europaspel sista 10 åren. Sen för att Sevilla gick och vann EL förra året och de va en helspansk final i CL så tycker jag inte man kan döma bort england rakt av. Chelsea United Arsenal Liverpool spelade inte i Europa Leage men du kanske tror att Sevilla dominerat då också?
Barcelona Gabriel
2015-02-25 15:44
"Namn: Valentin Cassadine
Sänt: 2015-02-24 23:20
Fan vad jag lider med er. Tyvärr får FC Uefalona domarbeslut med sig gång på gång. Ni spelade helt klart bättre än Barca och förtjänade en vinst. Aguero är bättre än Messi.

Hoppas att ni krossar Uefalona på bortaplan.

Mvh Real Madrid fan"

Haha, okej förlåt jag vet, I should know better. Jätte fel av mig att klistra in inlägg från andra forum men jag kunde bara inte låta bli. Skrattar ihjäl mig!
Barcelona Gabriel
2015-02-25 15:41
"Namn: Måns
Sänt: 2015-02-25 10:02 Ändrat: 2015-02-25 10:02:35
Lite onödig förlust. Barca rullar ju boll hela matchen, men så mycket mer än två chanser som blir mål och en missad straff skapas ju inte. Utan en storspelande herr Shakira hade de hamnat i stora problem."

Helt otroligt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-25 15:26
LALAWELEATAKORA

Vet inte riktigt om du trollar eller menar allvar.

Pengarna finns i Premier League, där finner du ingen diskussion så spara det till något annat. Säg mig, Från vilken liga kom 10 bästa spelarna i Premier league???

Vilka lag har dominerat i Europa senaste 10 år???
Barcelona Erik Satie
2015-02-25 15:25
Helvete. Match 16:00 på lördag. Det betyder bara en sak. FÖRLUST :'(
Barcelona KristoferDelija
2015-02-25 15:18
Folk ta inte LALAWELEATAKORA på allvar. Det är ett stort troll.

Skulle vilja se ett Burnley, Liecester eller nåt liknande gå till en åttondelsfinal i europa League likt Real Betis som kom sist i La Liga.

La Liga dominerar världsfotbollen inse det bara och inte äns PLs pengar hjälper plastligan från England.
Barcelona Erik Satie
2015-02-25 14:59
LALAWELEATAKORA

Varför är du här?
2015-02-25 14:58
LALAWELEATAKORA Sluta trolla vi är trötta på dina inlägg här. PL är skräp jämfört med La Liga. Inse att La Liga är flera nivåer bättre. Det är 2015 idag och inte 2008.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-25 14:54
LALALAL.... Vad menar du att domarna straffar dom engelska lagen hårdare?
Annons: