/spanien/barcelona/forum/309.aspx/spanien/barcelona/forum/309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2017-07-18 11:27
The camerooins Vad vet du om Mr villar som anklagas för korruption ? Någon koppling till Perez eller Madrid ? Du brukar ge smidiga svar när det kommer till sånt här, därav jag frågar dig :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-18 11:27
Nu händer det grejjer ja!

Angel Maria Villar gripen i Madrid för korruptionsmisstankar.

Inte ens en RM-supporter kan väl blunda för att ligan är korrupt numer?

Jag hoppas verkligen det kommer fram hur RM fuskat och mutat domarna på ett eller annat sätt. Jag kan inte tänka mig något annat.

Inga videodomare är välkomna i spanien heller. Undrar varför?

Ni minns väl linjedomaren som för ett par år sedan berättade om de mutor han blivit erbjuden?
Barcelona Soko
2017-07-18 11:26
Någon undrade vilka sänder våra matcher i Usa. Det är Viasat sport premium.
Barcelona Andresito
2017-07-18 11:17
[QUOTE=S.Eto'o]Andresito Kanske du missa mitt andra inlägg där jag nämnde mundo Deportivo som en stor källa. Det må vara falskt, var därför jag skrev "jag har aldrig fått der bekräftar" men tänkte dela med mig nyheten. [/QUOTE] Skulle inte kalla Mundo Deportivo för trovärdig när det gäller positiva nyheter. Höll förövrigt på att skriva mitt inlägg innan jag läste ditt, det var med andra ord inget svar på ditt senaste inlägg. Detta är anledningen till att citatfunktionen finns på SF. Det hade underlättat om fler använde sig av den.
Barcelona Z_Z
2017-07-18 11:02
@Soko:
När det gäller PSG så ska vi kräva minst de där pengarna och Veratti för att ens fundera på ett anbud från den klubben. Medveten om att han har en utköpsklausul men ändå. PSG är definitivt en av de sista klubbarna jag skulle vilja se Barca sälja en spelare till.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-18 10:53
Andresito Kanske du missa mitt andra inlägg där jag nämnde mundo Deportivo som en stor källa. Det må vara falskt, var därför jag skrev "jag har aldrig fått der bekräftar" men tänkte dela med mig nyheten.
Barcelona Barclasico
2017-07-18 10:51
Goda nyheter, nu får vi se om Perez är delaktig i det här.
Barcelona Soko
2017-07-18 10:50
Nu är rykte om Neymar igång igen. Marca skriver att PSG är villiga att betala 222 miljoner euro för Neymar och göra honom till världens bäst betalda. Neymar ska ha varit redo att säga "ok".
222 miljoner alla dagar i veckan . För de pengarna kan man köpa 3 spelare av klass.
Barcelona Andresito
2017-07-18 10:47
En googling på Seri release clause visar flera artiklar som påstår att han har en utköpsklausul på €40M. Inte en enda av dessa artiklar kommer från en pålitlig källa. Han kan mycket väl ha den klausulen, men man får samtidigt vara kritisk till om det stämmer. Att han skulle ha en Barça-klausul känns påhittat av någon culé. Han spelar i Nice, en sådan klubb kan inte stå emot ifall Barça vill köpa honom då det är ett tydligt steg uppåt i karriären. En sådan klausul behövs med andra ord inte.
Barcelona S.Eto'o
2017-07-18 10:42
Treyh Yes sjuk om det vore sant. Här en artikel på spanska från mundo, där det står att vi kan få honom för 17 miljoner euro tack vare hans Barca klausul i kontraktet. Efter lite research ser jag att alla andra tidningar hänvisar till mundo och hur pålitliga mundo är när det gäller Barcas bästa intresse låter jag experterna härinne svara.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-18 10:34
Admins!

Spärra den där jävla Boa Hancock då så vi kan snacka Barca igen. Han har inget att göra här uppenbarligen.

On-Topic:

Jag utgår från och hoppas på att anledningen till varför vi inte fått fler nyförvärv hittills är att klubben jobbar på några svåra övergångar(läs Verratti).
Hade klubben verkligen velat har Seri eller liknande spelare så är jag övertygad om att dom varit klara i ett nafs.

Kanske Seri är prio två och klubben avvaktar på Verratti-sagan?
Sitter Seri och väntar på oss?

Jag är också övertygad om att Paulinho snart är klar - tyvärr. Dom ihärdiga ryktena om honom kan inte bara vara luft. Det ryktas inte eller skrivs inte så värst mycket om andra spelare till Barca och det om något är ett ont tecken gällande Paulinho-mardrömssagan.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-18 10:33
PSGfans be like: ha Barca fans tror de kan få verratti, glöm de Veckan efter tror de att de kan få över Neymar till PSG..... Visst kan de aktivera hans utköpskonsull, absolut på 1,9 miljard~ men glöm aldrig att han måste VILJA lämna också. Haha.
Barcelona Treyh
2017-07-18 09:59
@S.Eto'o:

HAHA är det sant?! Skön kille den där Seri
Barcelona S.Eto'o
2017-07-18 09:43
Seri har en klausul i sin kontrakt som gör att hans favorit klubb Barcelona kan köpa ut honom för endast 17 miljoner euro medan andra klubbar måste betala 40 miljoner. Många trovärdiga källor har refererar till mindre trovärdiga källor men "jag" har aldrig fått det bekräftat.
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-18 09:29
Är inte Seris utköpsköpsklausul 40 mille? Lär ju inte vara dumma nog att betala 40 för en spelare som Paulinho isåfall plus att killen kommer vara supersub om han lyckas platsa på bänken.
Barcelona El FenómenoR9
2017-07-18 05:46
Boa Hancock Du slingrar dig inte ur de här. Förklara hur du kan hålla på två lag som är dom största rivalerna på denna jord? Skiftar du tröjor beronde på hur det går under matchen (El clasico)? Lr är det så att det kliar så j*vla mkt i fingrarna att du behöver skriva av dig i båda forumen och håller egentligen på ett helt annat lag? För annars är du ett unikum. Hoppas du svarar. Visca Barça
Barcelona Dûssel
2017-07-18 05:34
@Barcelonistas:
Måste vara 4e gången du frågat. Uppenbarligen är jag inte det va? Fortfarande , hur orkar du sitta dagarna i enda att hata på spelare och ständigt klaga ? Är ditt jävla liv så olyckligt att du behöver ta ut dig på ett fotbollsforum ?
Barcelona Loco Lucho
2017-07-18 04:38
Boa Hancock Varför är du admin på Real Madrids forum??
Barcelona Barcelonistas
2017-07-18 02:17
Dussel - jag trodde du blev spärrad?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-18 02:07
Boa Hancock - jag tycker du överdriver något enormt. Det är inte vi som har jagat våra rivaler i 10 år utan det är Real Madrid som jagat oss. Det är Ronaldo och Real Madrid som varit i vår skugga under dessa 10 år fram tills dom senaste 2 säsongerna där dom börjat vinna. Du överdriver så extremt mycket att du får det att låta som Real vinner titlar hela tiden medan vi inte vinner ett skit. 2015 (vann vi ligan-Cl-CdR) Real vann 0 titlar. 2016 ( ligan-CdR) Real vann Cl 2017 (CdR) Real vann Cl-Ligan Dom har haft 1 säsong där dom varit bättre än oss och det var 2017. Jag tycker du överdriver något enormt. Visst har dom 3 vl titlar på 4 år men det har också varit enorma marginaler som gått deras väg. Ända sedan Zidane tog över har det varit stolpe in för dom en hel del. Real är ett jävla bra lag dom är bäst i världen just nu sett till förra säsongen men att dom skulle va på en egen nivå samtidigt som vi då enligt dig är helt chanslösa köper jag inte. Lyckas Valverde få igång grabbarna så tror jag att vi kan avfärda Real Madrid. Historiken visar också sen Rijkaards dagar att en ny tränare innebär en bra säsong. Rijkaard Cl-2 ligatitlar Pep 2 Cl 3 ligatitlar Tito 1 ligatitel Lucho 2 ligatitlar, 1 Cl Det är bara Tata som inte lyckades. Och då var det lite otur. Med lite tur hade han kunnat vinna ligan och CdR också.
Boa Hancock
2017-07-18 01:47
@Barclasico:

Likadant sades det när vi lade vårt tidigare bud på ungefär €25m och den förföra budet på €20m. Vi vet alla att klubben kommer slutligen betala Paulinhos utköpsklausulen på €40m. Herregud alltså...
Boa Hancock
2017-07-18 01:33
@Fcb88:
Snarare är det nämligen ett fullt rimligt antagande om man betraktar vår fortsatta nedmontering som juntan har åstadkommit under flera år (även om Messi maskerar detta felfritt) medan Real Madrid genomgår just nu en av sina framgångsrikaste erorna någonsin och som befinner sig i ett totalt harmoni. Och när världens odiskutabelt bästa spelare genom alla tiderna lägger skorna på hyllan, så kommer vi att hamna i deras skugga under nästa årtionde tyvärr. Det kommer ta oerhört lång tid att reparera allt som juntan har ställt till med. Ärligt talat så önskar jag att vi hade Florentino Perez som klubbpresident. Nu kommer detta naturligtvis aldrig att hända, men han är otvivelaktigt en mycket bättre klubbpresident än vad man egentligen kan säga om Rosell/Barto. Och jag är nog ganska säker på att flera härinne känner samma sak.
Boa Hancock
2017-07-18 01:19
Skall sägas att Paco spelade färre minuter än Benz, vilket påverkar den statistiken.

Hade Paco gjort mycket mer speltid och spelat mot tuffare motstånd, så hade statistiken inte sett lika bra ut helt plötsligt.

Bortsett från Messi, så är Morata La Ligas mest effektive målgörare bland dom som har gjort fler än 5 mål. Men ingen skulle på fullt allvar hävda att han skulle vara lika bra som Suárez, CR7 etc.
Barcelona Loco Lucho
2017-07-18 01:05
Vår "misslyckade" värvning Paco hade bättre mål/min ratio än Real Madrids "stjärnanfallare" Karim Benzema, vad säger du om det Barcelonistas? Benzema: 169 min/mål Paco: 139 min/mål Fortfarande en flopp? Det är enkelt att sitta och skriva hemma från soffan att man skulle kunna gjort bättre, men folk underskattar verkligen konsten att göra mål..
Barcelona Dûssel
2017-07-18 00:37
@Barcelonistas:

Och du bara fortsätter med dina ogenomtänkta inlägg.
Barcelona Bollinnehavet
2017-07-18 00:10
Jag håller helt med Suarez9 om Paco. Ge honom lite tid och kärlek så tror jag han kan bli en supersub och en fullgod backup till MSN. Han såg het ut mot slutet av förra säsongen.

Gomes däremot fick sina chanser men tog knappt en enda av dom. Helt röten. Men ge honom åtminstone en säsong till. Visst, vill PSG ha honom och kan tänka sig att släppa Verratti så absolut, tänk inte två gånger på den. Men annars vill jag se vad Valverde kan göra. Det kan mycket väl vara så att Valverde är vår viktigaste förstärkning till mittfältet i år och då kanske Gomes blommar ut.

Och Paulinho. Vad ska han här att göra? Sno speltid från Rafinha och Denis som behöver all tid dom kan få för att fortsätta utvecklas? Dom är i en ålder nu där det är dags att ta det där sista klivet, då behöver man sin speltid. Ett idiotköp av Paulinho kommer inte bara kosta oss 300-400 miljoner. Det kommer också kosta oss både Rafinha och Denis i slutändan.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-07-18 00:09
Jag tror att Alcacer kommer ge valuta för pengarna och slå igenom stort den här säsongen. Som en supersub.
Barcelona Davids3
2017-07-18 00:08
@the cameroonians:

Vermaelen lord prioriteras före Cucu och Palencia? Vilka tjockhuvuden!
Barcelona Loco Lucho
2017-07-18 00:07
Barcelonistas Snälla håll bara tyst! Ska du argumentera så gör iallafall rätt. Alcacer stod för 8 mål och 4 assister på lite speltid samt så kom majoriteten av poäng mot slutet av säsongen då hans självförtroende gick upp. Snubben har av ingen anledning varit hatobjekt från första dagen i klubben av såna som dig..
Barcelona Katalano
2017-07-18 00:04
@Blaugrana91:

Jag är också beredd att ge Paco mer tid. Han startade säsongen dåligt vilket gjorde att han inte fick någon speltid. Men under våren så spelade han upp sig ordentligt. Önskar Gomes gjorde samma resa, men han gör mig besviken varje gång jag ser att han har fotbollsskorna snörade på fötterna. Vill inte ge honom en minut till i Barcatröjan. Är medveten om att det är önsketänkande dock...
Annons: