/spanien/barcelona/forum/3088.aspx/spanien/barcelona/forum/3088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-04-15 22:58
Jag vågar inte ta ut något i förskott. Litar inte riktigt på vår förmåga ännu. Jag menar, när precis alla i Europa gissar jag ser att Iniesta helt är ur form har vi en tränare som vägrar inse det alla andra gör. Varför så tjurskallig? Vi har Xavi, vi har Rafa, det finns ju andra alternativ.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-04-15 22:57
Lagerbäck ser ser ut haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-15 22:57
Vaaaaas!!!

Hur kunde Bayen förlora med 3-1?????
Huuuuh?????????????? Vas hände???
El Conejo
2015-04-15 22:56
Hahahahaha Suarez världens bästa jävla striker jävel!!!! så jävla braaaa hahhahaa jaaahhhhhhhhh
Barcelona Liunil Masse
2015-04-15 22:56
Montoya gjorde en stabil insats. Förstår inte hatet han får, det är inte lätt att vara andraval och spela så minimalt som han gör. Med speltid kan han bli riktigt bra, Alves är inte framtiden, Montoya är.
Barcelona Smogen
2015-04-15 22:55
Syns lång väg att Iniesta inte njuter av att spela fotboll som förr. Den tragedi som han och hans fru var med om har nog tagit riktigt hårt på honom.
Barcelona Neymar11
Camerooninas Både jag och nej, offensivt ja defensivt nej!!
Barcelona Barcelona 1899
Messi tycker till om vilket stadium som är bäst... med min video ;)

Nåväl, inte Messi som skrivit artikeln men ändå!
Celtic Park är magiskt!
Barcelona the cameroonians
2015-04-15 22:54
BTW - någon som saknade Alves idag?
Barcelona enkos
2015-04-15 22:53
Mycket bra resultat, den bästa av alla kvarvarande lag, 3-1 borta alltså.. Det krävs en 0-3 eller 1-4 förlust hemma för att åka ur,, finns liksom inte på kartan
Barcelona Smogen
2015-04-15 22:51
Henry på Skysports....är fan kickas...
Barcelona Andresito
2015-04-15 22:51
Bra resultat, synd med PSGs tröstmål, men det är inget annat än tur att skottet går in.

Sedan bortamålsregeln introducerades har 98% av dem som vann 1-3 gått vidare, man ska dock inte släppa på gasen på Camp Nou, gå för vinst ändå.
Barcelona Neymar11
2015-04-15 22:50
Tyvärr tror jag inte bytet Xavi-Iniesta hade skett ifall det inte berodde på skada
Barcelona Barcadinho.
2015-04-15 22:49
Helt underbart resultat - bara en jäkla stor mirakel kan ändra på det faktumet att vi är i semin.

Fan att Xavi lämnar - jag vill ha honom en till säsong.
Han o Messi är som tvillingar, vilket samarbete, allt sker automatiskt.

Och så Porto tvålar Bayern. Det blir en bra natt den där :-)
Barcelona enkos
Är det två eller tre kort som leder till avstängning i CL?
Barcelona Leo y Cesc

Sinnessjukt vilken förändring det blev när Xavi kom in, Rakitic har verkligen inget att hämta i Barca. Sälj Rakitic och hämta in Isco som är bänkad i Real.
Barcelona L.A.M Nr 10
Vi gör en mycket bra match. Smart genomförd med balans mellan direkta anfall och bollhållande. Tillslut visar vi oss vara ett betydligt bättre lag där de individuella kvalitéerna är ofantligt stora. Självklart är PSG minst ett snäpp sämre än de allra bästa lagen men det ser onekligen bra ut. Vår högstanivå är högst i Europa, inget snack om saken. Det vi måste bli är jämnare under matchens gång, och då pratar jag inte om idag utan generellt.

Bäst idag var nog anfallstrion ihop med Busquets som var helt briljant i speciellt första halvlek där han totalt ägde mittfältet med sin teknik och spelsinne. Jag tycker även Montoya gör det bra sett till förutsättningar. En väldigt liten besvikelse är väl att Messi ännu inte gjort mål på tre matcher mot City och PSG, men vem fan bryr sig ärligt talat när han spelar som han gör.

Avslutar med att ge Suárez beröm. Han har nu avgjort de tre tuffaste och viktigaste matcherna under våren. City borta, Real hemma och PSG borta. En helt fantastisk värvning som visar mer och mer klass för varje match. Må vara en aning ojämn men känslan är att definitivt fortfarande anpassar sig och ändå levererar på en skyhög nivå. Det absolut bästa är att vi har flera år kvar att hämta ifrån honom och att han inte har den attityden som gör att han skulle mättna efter någon vunnen titel och en bra säsong. Dessutom måste man bara älska hans intensiva presspel samt firande av andras mål där han bara sträcker upp händerna i vädret och skriker ut sin glädje.
Barcelona Blaugrana91
2015-04-15 22:48
Pinsamt att låta Real ligga kvar....
Barcelona enkos
2015-04-15 22:48
Roligt att folk kallar La ligan för två lags liga, när Europas största liga CL är också två lags liga enligt de i studio :)
Barcelona Neymar11
2015-04-15 22:46
Barca4life98 Han byte ut en matchvinnare som var het där var felet. Han tog inte bort den största säkerhetsrisken som var Iniesta, han fortsatte spela 4-3-3 dock med iniesta på Neymars plats. Allt var fel med det bytet Och när vi jagar mål kommer pedro in Idag lärde han sig av sina misstag mot Sevilla och då har vi vinsten!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Lägg ner ni som påpekar hela tiden att folk gnäller.

Folk gnällde när vi ledde med 1 mål och spelarna tog semester.
När Xavi kom in och börjar regissera matchen och bestämma vad som ska hända då var det ingen som gnällde här..

Folk gnäller, folk gnäller!!! Ju, när vi spelar dålig men sen fick vi se en annan bild. Hitta på nåt annat att skriva om stället..
Barcelona enkos
Xavi är mycket mer nyttigare än Iniesta och Xavi är en säkerhet på plan, han tappar nästan aldrig bollar och kan stanna på bollen vrida och vända, alltid händer något när han har bollen..
Barcelona Blaugrana91
Hur kan Real toppa den listan????
Barcelona koeman92
2015-04-15 22:45
@A good coach is everything!:

Haha frågan är om han ens var så här bra spelmässigt när han var i Liverpool. Tycker vi såg det bästa av honom idag, dessutom var hans styrka och fantastiska fysik just det som tillät honom göra första målet idag
Barcelona Liunil Masse
2015-04-15 22:45
Btw, Xavi är riktigt bra fortfarande! Kul att se. Hoppas inget allvarligt med Don Andrés :/
Barcelona Smogen
2015-04-15 22:44
Shit! 3-1 till Porto, tänk om dom slår ut Bayern, då vet man vilka Real får möta om dom går vidare!
Barcelona Barca4life98
2015-04-15 22:44
Neymar11 Men vad gjorde HAN fel mot Sevilla? Inget enligt mig, hade vi vunnit hade inte pique o bravo tabbat sig så hade alla hyllat LE
Stoichkov90
2015-04-15 22:43
Xavi lyfte mittfältet flera nivåer. Tyvärr är Iniesta långt ifrån sin gamla form. Framtiden ser oviss ut för honom.
Barcelona enkos
Messi alltså, han är inte hungrig som den andre, Messi kunde man återigen se att han tänker på laget och glädjes när medspelarna gör mål medan den andre bara tänker på sig själv och är aldrig mätt..Messi på halvfart är nyttig bara han finns på plan..
Barcelona Rambla~
Det var ett tag sen Messi gjorde mål nu. Jag gillar inte när Barca går in med en "säker" ledning på Camp Nou. De vet oftast inte hur de ska agera när de leder mötet när matchen startar. Det känns dessutom som om vi är inne i en svacka. Det är individuell briljans på vissa spelare som avgör till vår fördel, ni vet vilka. Spelet ser dock inte bra ut, speciellt inte för vårt mittfält i första halvlek. Bättre när Xavi kom in men då var PSG också tröttare.
Annons: