/spanien/barcelona/forum/3086.aspx/spanien/barcelona/forum/3086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-28 15:37
Hoppas Neymar kliver ur sin lilla svacka.
Barcelona Zyzz
2015-02-28 15:18
Fin startelva måste jag säga!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-02-28 15:11
Ajdå, hade kännts som en given 3poängare om inte Mathieu startat, nu blir det förmodligen en öppen historia.

Matrhieu och Busquets är väl de enda som startat alla matcher Barcelona förlorat denna säsongen? Busquets startar ju nästan varenda match, så inte särskilt konstigt, men Mathieu är ju en rotationsspelare. Han måste väl ha överlägset sämst statistisk när det gäller antal poäng han varit med och tagit?
Barcelona Junta Dimision
2015-02-28 15:05
Perfekt startelva! Förhoppningsvis får Xavi starta lite viktigare matcher framöver för han har alltid gjort det bra när han väl spelat.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-02-28 15:01
Sitter här framför tvn och kollar på West Ham- Crystal Palace såhär lite innan Barca matchen och jag måste ställa frågan hur kunde en sopa som Song spela i Barca han är ju genomusel och otroligt nonchalant.
Barcelona Acrobat
2015-02-28 14:59
Bra startelva om ni frågar mig. Förhoppningsvis blir det en övertygande vinst idag!
Barcelona LeoMessi
2015-02-28 14:58
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Bartra Mathieu Alba - Rakitic Mascherano Xavi - Messi Suarez Neymar #fcblive

Barcelona Liunil Masse
2015-02-28 14:58
Rakitic startar!!! Praise the lord.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-28 14:30
Efter matchen mot City så kan man bara konstatera en sak och det är att Rakitic ska starta varje match om vi inte ska åka på fler poängtapp. Han är vital för luchos spelsätt och utan honom kan det se ut som mot Malaga. Kan Kroos spela varje match i Real så kan Rakitic göra samma sak för oss. Slut med roterande på nyckelspelare Lucho.
Barcelona Culé since 97
2015-02-28 13:49
Förstår verkligen inte det?!? FC Barcelona är ju Kataloniens stolthet! Giriga människor asså blir så less när jag tänker på det, fuck it!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-28 13:28
@Junta Dimision:

Det visar bara att FC Barcelonas största fiende är FC Barcelona själv..
Barcelona Culé since 97
2015-02-28 13:15
Junta Dimison Har också tänkt på det fy fan asså. .. Det är verkligen synd att dessa individer fick chansen att styra klubben. Hade vi haft rätt folk så är jag övertygad om att vår dominans skulle fortsätta tills idag. Men men hoppas vi har lärt oss något från detta och tar nya tag. Är verkligen rädd för att kubben ska hamna på nytt i fel händer!
Barcelona the cameroonians
2015-02-28 13:15
Direkt efter matchen mot Granada spelar B-laget hemmamatch mot Mallorca.

Efter en oavgjord och en förlust är det hög tid för den första trepoängaren för Vinyals som tränare för Barcelona B.

Munir är avstängd, men Adama är tillbaka i truppen och lär behövas i ett lag som helt saknar kreativitet och självförtroende.

Truppen;
Ortolá & Suárez
Diagé, Costa, Bagnack, Ié, Juste & Grimaldo
Patric, Samper, Babunski, Cámara, Gumbau & Bicho
Adama, Sandro, Joan Roman och Pol Calvet

Mallorca ligger 4poäng och 4 placeringar före Barcelona i tabellen som i sin tur bara har en poäng till godo på lagen under strecket.
Håll ögonen på motståndarnas Asensio som kommer tillhöra Real nästa säsong men som var nära en övergång till Barca redan i somras.

Avspark 18.15. Matchen visas inte på laLigaTV menet kommer säkert finnas någon annan stream tillgänglig för den som vill se misären.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-28 12:27
Cule since 97

Sjukt kul hur Barto och Rosell gjorde allt för att Laporta skulle dömas till fängelse och nu är det Barto och Rosell som riskerar fängelse.

Irony at its best.
Barcelona Mdawg
2015-02-28 10:41
Visst ska man inte rotera så mycket men vi har haft tighta matcher med CL veckan som var och nu på onsdag möter vi även Villareal i cupen, där vi dock har fördel. Jag hade velat se något i stil med denna elvan idag:

Bravo
Alves Bartra Mathieu Alba
Xavi Mascherano Rakitic
Messi Suarez Neymar

Eventuellt Pedro för Neymar beroende på hur Neymars dagsform är, det är väl upp till coachen där..
Barcelona Culé since 97
2015-02-28 09:41
På SPORTS första sida så står det "The prosecutor asks to prosecute Bartomeu". Kan vi dra en slutsats att Barto och hans junta inte har en chans i nyvalet? Även om han blir dömd eller inte så skadar detta hans image inför nyvalet! Mot 3 poäng idag, Visca!!!
Barcelona Erik Satie
2015-02-28 01:49
mdawg bara det att vi spelar 16.00 och förlorade där förra säsongen. Jag tar inte ut något i förskott.
Barcelona Mdawg
2015-02-28 00:03
Funny fact om Granada nu såhär inför dagens möte: In the last 10 seasons: Granada is the only team to win a Liga game without registering a shot on target (thanks to Cristiano's own goal) Mathieu played 6 games against Granada, winning all of the them and keeping a clean sheet in 5 of them Bådar gott inför mötet, fastän vår stora mittbacksgigant är avstängd.
Barcelona el Flaco
2015-02-27 23:36
Det är väl goda nyheter att sportskommissionen, som den nu kallas, är aktiv och kollar upp spelare som hade kunnat förstärka laget, men jag ställer mig tveksam till hur det kommer funka i praktiken. Som situationen ser ut just nu måste de göra klar med värvningarna innan styrelsen avgår självmant innan förvaltningskommissionen kliver in och officiellt utlyser nyval. Och då har de kanske i bästa fall fram till majmånad och måste stressa fram allt.

Och undra om några hypotetiska överenskommelser fortfarande kommer gälla när den nye presidenten träder in. Det är bara lite märkligt och jag tvivlar inte att Bartomeu kommer försöka göra klart med några kända namn för att stärka sina chanser inför valet. Utöver allt snack om Pogba och Braidas goda relation med Raiola har jag även hört rykten att Barto är ute efter Gundogan.
Barcelona >The Reporter<
2015-02-27 23:06
Others have been and gone, Busquets remains. Why? Because they need him. Because while others may not notice how good he is, his teammates do. You can put others there but it won't be the same. Here's another measure of Busquets importance for Barcelona: because of him Yaya Touré departed and Javier Mascherano was recycled as a defender. And no one raised a voice. Not them, and not him. -Sid lowe
2015-02-27 23:03
[QUOTE=koeman92]Gabriel Precis min tanke. Våran ekonomi har bara gått i plus de senaste åren, då kan våra transferbudgetar knappast vara så här små. Tror och hoppas verkligen att ledningen nu har lärt sig om att hålla käft framöver gällande våra kort. Inte första gången en klubb gör så här heller. Real Madrid påstår varje år att deras transferbudget ligger på runt €40 miljoner, vilket alla här inne är lika trovärdigt som ett Israeliskt vapenstilleståndsavtal [/QUOTE] Personligen tror jag inte ekonomin är så bra som den borde vara. Dessutom ser jag inte att klubben med föreliggande transfer-ban kan få igenom ännu en 100-miljonersvärvning för tredje största säsongen i rad. Kvittar egentligen vilka dealar den nuvarande ledningen gör, kommer det en ny president vill denne säkert inte förknippas med en deal Bartomeu varit ansvarig för. Dock finns det ju ett case i form av Villa som blev klar innan Laporta lämnade.
2015-02-27 22:55
Lite off topic men man kan ju undra hur Bielsa känner sig ikväll efter att Marseille tappat 2-0 hemma mot Caen. Kan tänka att vaktmästaren får städa upp en del i omklädningsrummet och att spelarna får sig en och annan hårtork. el loco goes loco :-P Tycker annars att det är sjukt att det spekuleras kring sommarvärvningar när vi troligtvis kommer ha ett val utlyst senast 7:e juni. Väldigt tveksam till om ens denna idiotiska ledning kan gå loss på marknaden innan dess. under valprocessen måste ju Barto avgå så att säga.
Barcelona koeman92
2015-02-27 22:55
Gabriel

Precis min tanke. Våran ekonomi har bara gått i plus de senaste åren, då kan våra transferbudgetar knappast vara så här små. Tror och hoppas verkligen att ledningen nu har lärt sig om att hålla käft framöver gällande våra kort.

Inte första gången en klubb gör så här heller. Real Madrid påstår varje år att deras transferbudget ligger på runt €40 miljoner, vilket alla här inne är lika trovärdigt som ett Israeliskt vapenstilleståndsavtal
Barcelona Gabriel
2015-02-27 22:24
Ni tror väl allvarligt talat inte själva på att Barcelonas transferbudget denna sommaren ligger på 50M€? Ni får givetvis välja att tro på precis vad ni själva vill men jag gör det då inte. Barcelona är bland de rikaste klubbarna i världen och hade man enbart haft en budget på 50M€ till sommaren hade vi inte ens länkats ihop med spelare som Pogba eller Veratti då båda dessa spelarna går för mycket mer. Kanske är det helt enkelt så att man äntligen lärt sig lite av det taktiska på marknaden och inte visar upp hela budgeten för hela omvärlden som vi gjort under föregående år av någon konstig anledning. Jag kan lova er att när sommaren väl kommit och silly season nått mot sitt slut så har vi spenderat betydligt mer än 50M€. Den där siffran är inget annat än ett taktiskt försök i att visa klubbarna att vi inte tänker att köras med som i andra år.
Barcelona little_master
2015-02-27 21:52
Baha - Tres Amigos
Vilket klipp, önskar att den va längre så man kunde fixa popcorn och allt annat och njuta av den en fredagskväll som denna. Har sett den minst 3 gånger nu. Fantastiskt!
Barcelona Barcelonistas
2015-02-27 21:13
Hur bra är vi just nu, Barcas spel mor Shitty kändes som en drog som man så länge väntat på.
Barcelona LeoMessi
2015-02-27 21:01
50 M är inte så konstigt, vi har slösat bort oerhört mycket pengar dom två senaste säsongerna så det är inte så konstigt, dessutom har vi inte vunnit titlar som innebär lite inkomst också.
Barcelona B-Guden
2015-02-27 20:57
Trodde vi va avstängd detta fönster ja...
Man är ju dum i huve om man köper en spelare låter den spela i ett annat lag under ett år, där den eventuellt går ner sig, eller blir långtidsskadad
Barcelona Liunil Masse
2015-02-27 20:54
@barcastuff: Barcelona's transfer budget for this summer would be 50M, plus the money from possible sales. [sport] "Bara" 50m? Pogba blir svårt.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-27 20:51
The Octopus of Badia Håller med dig, nivån Piqué hållit den senaste tiden är imponerande. Men fan vad synd att han inte har en riktig högklassig mittback bredvid sig. Tänk dig typ Thiago Silva eller någon. Jävla skitledning.....
Annons: