/spanien/barcelona/forum/3083.aspx/spanien/barcelona/forum/3083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-01 14:08
MSN sedan Suarez gjorde sin debut: Messi: 25 matcher, 29 mål, 9 assist Suarez: 24 matcher, 10 mål, 13 assist Neymar: 22 matcher, 14 mål, 4 assist Sammanlagt: 79 poäng. Jag kan tycka att Suarez får obefogat med kritik ibland med tanke på att han gjort mer poäng än Neymar. Det utan en försäsong och att han var frånvarande från fotboll under fyra månader. Sen ser Suarez bättre ut för varje match medan jag ser Neymar bli sämre för varje match, vila kanske? Rätt positivt att han är avstängd nästa ligamatch så han kan vila för hans form har verkligen dippat och kanske är lite vila svaret vi får se.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-03-01 14:05
David Silva, Yaya Touré, Agüero, Juan Mata, Cazorla, De Gea, Zabaleta, Torres, Azpilicueta, Diego Costa, Pepe Reina.
Barcelona LALAWELEATAKORA
2015-03-01 14:00
@Gabriel:

Brukar snarare vara tvärtom. Spelare från La Liga går oftast ner sig rejält när dom kommer till Premier League samtidigt som spelare som går till La Liga från Premier League ökar sitt poängsnitt markant. Kollar man på spelare som har floppat rejält från när dom gick till Premier League från La Liga så är dom största Özil, Di Maria, Falcao (även om han var kass i Ligue 1 också) Soldado, Negredo och Fazio. Håller med om Sterling är ganska överskattad men tekniska brittiska spelare brukar överskattas medans dom mer stereotypiska brittiska spelarna underskattas.

Du spärras härmed framöver då ingen här inne tycker om dig eller dina inlägg. Ditt ständiga tjat om Premier League är din enda anledning till varför du besöker oss på Les Rambles, vi klarar oss utan det. Gå och gör din reklam om hur överlägsen din älskade engelska liga är på något annat forum. Du är inte längre välkommen i Les Rambles. Tänk på att vi också kan se ifall du besöker oss igen med ett annat användarnamn via IP-adress. För tillfället är bara ditt nuvarande nick spärrat - men kommer du hit igen och trollar med ett annat nick ser vi till att IP-spärra dig istället. Ditt val!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-01 13:44
Yaya är äcklig med sina små instick. Honom måste vi hålla koll på i returmötet.
Barcelona Rambla~
2015-03-01 13:38
Sterling, speed på stora ytor med bollen vid fötterna, intensiv och löpstark men dålig första touch, svag passningsspelare och no end product.
Barcelona koeman92
2015-03-01 13:37
Jag har nu tänkt på en sak, efter att det var någon som nämnde att Guardiola var villig att rensa halva truppen och däribland sälja Lewandowski, Benatia m.fl. Lewandowski är en spelare jag personligen alltid har beundrat och med den spelstil han har så tror jag att han hade passat perfekt hos oss om man bara använder honom rätt. Om han nu ska säljas, vore det inte bra att slå till och ta honom?

Visst har vi en vass trio redan, men samtidigt ska man ha i åtanke att säsongen är lång och rotation då och då kommer att vara nödvändigt. Dessutom, säg att olyckan är framme och någon av Suarez, Messi eller Neymar blir skadad eller avstängd, vem ska då ersätta om vi har en viktig kommande match? Pedro? Munir? Knappast. Adama är trots sin talang fortfarande grön och Deulo lär knappast bli en världsklasspelare.

Själv hade jag så klart föredragit Reus, men med tanke på att killen har förnyat sitt kontrakt blir det nu desto svårare att ta honom. Detta är dock bara en tanke, ville höra lite vad ni andra skulle tycka om idén

EDIT: ursäkta för eventuella stavfel/konstig skrivning, skriver från mobilen
2015-03-01 13:36
Hoppas Liverpool vinner.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 13:31
Sterling är en duktig spelare för Premier League, men han är också otroligt överhypad just pga att han spelar i Premier League. Han hade aldrig klarat av att spela i La Liga. Det finns få spelare i Premier League som hade klarat det, de enda är egentligen de spelarna som från början härstammat från La Liga men blivit inköpta till PL. Suarez och Cristiano var och är undantagen.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-01 13:26
Kan man klassa Bale som anfallare? Deras trio kallas BBC, e Bale anfallare?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-01 13:24
Jag har sagt det innan och jag säger det igen: Sterling är så in i helvetes bra. Vilken spelare!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-01 13:24
Coutinho och Sterling spelar som Fifa mot city försvaret
Barcelona Barca Barca
2015-03-01 13:23
Smogen: Ja hoppas du förstod ironin när jag nämne eusebio och legen i samma mening, ja ville ha han sparkad samma dag som han fick jobbet :P
Barcelona Gabriel
2015-03-01 13:14
Vilken klass avslutare Kun är, helt otroligt farlig. Synd att han är skadad så ofta bara.
Barcelona Rambla~
2015-03-01 13:12
Gött, Komoany vilse igen när han stöter högt upp. Sänk City. Tur där, Kun i stolpen
2015-03-01 13:10
Liverpool dödar City. Vilket mål. hahah
Barcelona Liunil Masse
2015-03-01 12:37
Deulofeu Oj vilket lag. Långt och fysiskt lag för att vara Barca and I like it. Får hoppas vi lyckas värva Danilo och Pogba. Håller med om försäljningarna och de som ska bli uppflyttade, klockrent.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 12:32
MD rapporterar att City planerar ett tokbud omkring 138M€ för Luis Suarez till sommaren. Hur mycket substans det finns i det här ryktet har jag ingen aning om, men låt oss för en liten stund anta att det stämmer. Ja, Suarez är väl isånnafall jätte sugen på att återvända till landet som tormenterade honom under en så lång tid. Knappast eller hur. Ca 140M€ är annars en väldigt hög summa för en anfallare som fyller 29 om 1 år, man hade isånnafall gjort en vinst på 50M€ med tanke på vad vi betalade för honom. Saken är bara den att vi har sett den här säsongen hur mycket bättre vi mår som lag av att ha en riktig 9 i laget med Messi på kanten, jag vill inte gå tillbaks till att använda Leo som striker igen då jag anser att de dagarna är förbi oss. Just därför är summan City erbjuder irrelevant. Vi behöver Suarez i Barcelona. Vi köpte honom precis, City kan drömma vidare.
2015-03-01 11:58
Deulofeu Barto kommer inte vinna valet om Laporta ställer upp och Braida kommer bli sparkad med resten av Rosell juntan. Jag hoppas på din startelva fast en mittback till och mittbacken borde vara Laporte. Men Barca kommer nog värva en medelmåttig mittback på grund av att man kommer lägga all krut på en dyr mittfältare. Daniel Agger minns ni? Istället fick vi Marlboro och Vermaelen som inte ens platsa i Arsenal plus lord Douglas. Alla tre blev sammanlagt 35. Varför köpte man inte bara Laporte?
Barcelona Barca4life98
2015-03-01 11:44
Vad tror ni om matcherna idag? Finns många bra matcher; Liverpool-City, Arsenal-Everton, Chelsea-Tottenham, Sevilla-Atletico och Real-Villarreal. Tror att alla matcher kommer vara ganska så jämna, ser fram emot Real matchen mest. Tror att det kan bli en riktigt rolig match att kolla på.
Barcelona Barca4life98
2015-03-01 11:41
DM 1982 Oj... Sorry my bad :)
Barcelona DM1982
2015-03-01 11:39
@Barca4life98:

Jag var inte sarkastisk om att grabbarna spelade bra igår, siffrorna är lite missvisande. Det var nog Barca Bareca som var sarkastisk. : )
Barcelona LeoMessi
2015-03-01 11:32
Papillon

Har du något vettigt att säga eller vill du bara vara rolig och kommentera det jag skriver? Klart som fan att jag kommenterar när det sägs att någon inom klubben har uttalat sig oerhört klantigt..

Men snälla du som är så jävla häftigt och perfekt, varför skriver inte du något vettigt inlägg? Eller är det vettigt enligt att sitta här och stalka mina inlägg och tro att du gör alla härinne en tjänst genom att påpeka att jag har skrivit inlägg om ledningen?

Jag bad om ursäkt förra gången då jag tyckte att jag överreagerade. Men nu tänker jag inte be om ursäkt då det är uppenbart att du är en liten tönt som vill provocera bara.

[B]Vi gör såhär, det blir en liten paus för dig och Papillon från forumet. Under tiden kan ni försöka bekanta er med PM-funktionen, den är jättebra att använda när man diskuterar saker som ingen annan bryr sig om.//Mod.[/B]
Barcelona >The Reporter<
2015-03-01 11:30
Jag drömde att Villareal vann med 1-2
Barcelona Barca4life98
2015-03-01 11:25
Smogen Tror att DM1982 var sarkastisk hahaha
Barcelona Smogen
2015-03-01 11:19
Vänta med att sparka Eusebio? Det var ju just det man gjorde! Man väntade och väntade och väntade lite till. Just därför det ser ut som det gör. :)
Barcelona DM1982
2015-03-01 11:00
[QUOTE=Barca Barca]Japp, då är det alldeles snart dags att packa väskorna och åka ner till helvettes divisionerna, Segunda B1,B2,B3,B4 där man får köra skiten ur sig för att ta sig upp till Segundan igen. Bra jobbat ledningen, ni kunde ha kanske väntat lite till med att sparka legenden Eusebio....pajjaser. [/QUOTE] Grabbarna spelade faktiskt riktigt bra igår och spelar de sådär borde de kunna gneta sig kvar i segundan. Vore trist om de åkte ner, det är ett jäkla jobb att kliva upp igen.
Barcelona Deulofeu
2015-03-01 10:42
Lyckas vi värva Pogba och Danilio i Januari nästa år då jäklar kan vi börja snacka...

Neymar-----------Suarez-------------Messi

-----------Pogba-------------Rakitic----------

--------------------Busquets-------------------

Alba------Mascherano-----Pique---Danilio

-----------------Ter Stegen-------------------

Anfallet inga kommentera högsta världsklass.

Mittfältet med Pogba finess grym fysik alla minst 184 cm! Skott och teknik.

Backlinjen nytillskott Danilio fysik snabbhet och skott!

Målvakt Ter Stegens passningsfot är ren klass.

Möjligt att värva dessa spelare ja

Pedro ajöss ersättare Deulo eller Adams.
Xavi ersättare till tröja nummer 6 Pogba! Sälj Song samt Tello
Danilio ersättare till Alves sälj Adriano flytta upp Grimaldo.

Satsa på kvalite de enda två spelarna som kan höja vårt lag tillsammans med Laporte i backlinjen men den kommer knappast att ske di vi vill ha Busken samt Masch!

Tror på att Braida kan lyckas med detta? Eller hoppas iaf.
Barcelona Barca Barca
2015-03-01 10:40
Japp, då är det alldeles snart dags att packa väskorna och åka ner till helvettes divisionerna, Segunda B1,B2,B3,B4 där man får köra skiten ur sig för att ta sig upp till Segundan igen. Bra jobbat ledningen, ni kunde ha kanske väntat lite till med att sparka legenden Eusebio....pajjaser.
Barcelona papillon
2015-03-01 10:37
LeoMessi:

Ändå är du igång igen med ditt hatande efter bara nån timme. Helt underbart :)

Det blir en liten paus för dig från forumet, bekanta dig gärna med PM-funktionen.//Mod.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Yellow cake
2015-03-01 09:33
Annons: