/spanien/barcelona/forum/3080.aspx/spanien/barcelona/forum/3080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
6/16/2015 10:00
Jag gillar verkligen Pogba men transfer summan i kombination med lönekravet borde göra att vi backar ur. Det borde även finnas en oskriven regel om att klubben FC Barcelona inte ska ha något med pizzabagaren att göra.

Klubben situation ser väldigt bra ut. Som jag ser det behövs egentligen bara 2 positioner där vi behöver nya spelare. En hb och en ersättare till Xavi. Hb har vi fixat i form av Vidal och nu när även Alves stannar blir det en sund konkurrens mellan dessa 2. Alves har inte råd att hålla låg nivå för då är Vidal där. Det svåra blir att hitta en ersättare till Xavi. Om Samper flyttas upp kan jag tänka mig att Busquets kommer spela en hel del på Xavis position och Masken och Samper spelar som pivote en hel del.

Fast jag skulle inte ha något emot om man värvar in Gundogan. Han är långt mycket billigare än Verratti och Pogba. Skulle han ändå inte lyckas i klubben tror jag inte klubben kommer gå med någon jätteförlust om ens det om man säljer honom.
Barcelona 11-9-10
6/16/2015 09:40
Messi bakom neymar&suarez är drömmen, en playmaker är vi inte i behov av. Vi är behov av rörelse och kontroll, gundogan passar in perfekt där Vi har sparkapital i iniesta, han kommer axla xavis roll galant En tydligare roll till rakitic som Rambla säger, han ska vi sluta använda som vi gör. 1 år fine han offrade sig för laget nu ska han spetskvaliteter fram. Skottet, drivet och kreativiteten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
6/16/2015 09:19
Det går inte att ha Özil och Messi i samma lag. Özil kräver en massa boll. Varför ska han ha boll när det finns en spelare som är så mycket bättre med bollen än honom, nämligen Messi? Det är illa nog att Neymar får dela bollinnehav med Messi, ska dessutom en tredje spelare som kräver mycket boll för att fungera vara på planen samtidigt som de, då blir det pannkaka. Nä, släpp Özil, identifiera istället tydliga rollspelare som tex Rakitic till mittfältet. Kreativitet finns det så räcker och blir över i laget redan.
Barcelona 11-9-10
6/16/2015 09:08
Rambla~ Haha eller hur, den ledning som bryter all kontakt med MD har min röst!
Barcelona Shanghai
6/16/2015 09:05
Vidal kan vara en tänkbar spelare, dock kräver en sådan lirare speltid. Personligen är han en av de bästa box-to-box spelarna. Hans anamma och drivkraft lyfter lagkamraterna markant. Men det är synd att köpa honom och sedan bänka Rakitic som har varit suverän. Pogba vill jag onekligen inte se i våran klubb. Dela för den prissumman det spekuleras om, samt att han verkar vara en diva. Ett sådant avtryck har jag fått av Pogba, fast man kan inte blunda för hans framgång. Verratti är en favorit och är den spelaren som är identiskt lik Xavi i spelstilen. Han skulle funka som perfekt komplement till Iniesta som börjar komma till åren. Jag gillar italienaren hur han smäller till på plan och vågar riskera ta gula kort. Gündogan är en annan spelare som påminner om Xavi. Han var bra för två år sen - efter skadan tappade han rejält och det är förståeligt då han var Indisponibel i ett år. Han är ett osäkert kort, dock vet alla vad han är kapabel till. Vem minns inte hur han snurrade alla fotbollsklubbar säsongen 2012-13? En annan favorit är Angel di Maria. Argentinaren kan spela på mittfältet men nackdelen är att han har en svag passningsfot, dessvärre skulle det inte funka med både Rakitic och di Maria. Özil är också ett alternativ. Tror att Özil hade varit mer motiverad av att spela med Messi och co. Tänk er ett mittfält med; Özil - Busquets - Rakitic. Tysken är mer än välkommen till klubben då vi vet vad han kan. Hade varit grymt om han tog på sig Blaugrana-tröjan. Hade jag rangordnat mina prioriteringar över de mittfältarna som man bör lägga krut på under sommaren så skulle det se ut såhär; 1. Özil 2. Verratti 3. Gündogan 4.Vidal 5. Pogba
Barcelona Rambla~
6/16/2015 08:31
@11-9-10:

Hehe, Grupo Godó som styr MD vet allt. :)

Dessutom, alternativet är Verratti? Jo men visst, Nasser al-Khelaifi, är ju en behaglig person att ha och göra med. Han är säkert lätt och övertala att sälja Verratti till oss.
Barcelona 11-9-10
6/16/2015 07:22
@barcastuff: PSG midfielder Marco Verratti (22) is the alternative in case Barcelona cannot sign Juventus midfielder Paul Pogba (22). [md] Jasså det säger ni, man vet inte ens vem som styr klubben om 1 månad men värvningsalternativen vet dessa puckon
Barcelona Liunil Masse
6/16/2015 04:13
Är inte Vidal en spelartyp som passar in perfekt i Luchos spelsätt? Hårt jobbande mittfältare som är fysisk men samtidigt rätt teknisk. Väldigt taktisk skolad också.
Barcelona basaric - "el guaje"
6/16/2015 04:01
Jag tycker att det är rätt av klubben att kolla efter tillgängliga storspelare på marknaden, speciellt då man precis vunnit trippeln.

Vi är bäst i världen just nu, det har vi bevisat genom att ta trippeln. Men om vi ska vara bäst nästa år så måste vi värva 1-2 namnkunniga spelare till. Pep försökte, men lyckades inte hitta de rätta världsstjärnorna efter hans trippen 2009.

Dock så tycker jag inte att man borde gå efter Pogba, då jag anser att det finns mycket bättre, men framförallt billigare spelare som Barcelona kan få.

Vidal är en av dom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
6/16/2015 03:15
Tydligen så jobbar La liga's domare i Chile stället att gå på semester.

Två bortdömda mål för Chile där den ena var ett korrekt mål medan den andra var väldigt tvivelaktigt.. Inge bra repris från producenterna..

Dessa domare...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
6/16/2015 03:04
Vilken match det är mellan Chile-Mexiko...

..

Skillnaden mellan Chile så här lång i Copa AMER... är att Chile's spelare faktist springer för varandra. I Argetinas sista match gick hela spelet på att bara ge bollen till Messi, stanna upp och titta.

Hoppas att Argentina kommer med en annan taktik i deras nästa match.

Det kan ju vara så att majoriteten av första grupp matcher brukar alltid vara låsta då alla tar det försiktigt..

Hoppas på mer underhållning från kommande matcher lik Chile och Mexiko
Barcelona ( Xaviesta )
6/16/2015 02:44
Nurnade jag inte någon specifik i forumet utan mer rage mot den allmänna åsikten om Pogba.
Barcelona ( Xaviesta )
6/16/2015 02:20
Det va ju själve fan vad alla gnäller om att Pogba inte bevisat något i stora matcher bla bla bla. Pogba spelade den största matchen av dom alla på den största scenen av dom alla för två veckor sen, tycker ni att han gjorde bort sig fullständigt eller? Han var ett av få hot framåt för Juventus och gav Barca besvär stup i kvarten i andra halvlek. Att han är lite överskattad rent fotbollsmässigt håller jag med om. Att han är överskattad sett till priset är skrattretande självklart det med. Men det här att han "inte håller i stora matcher" är bara en löjligt fet suck. Så fort en åsikt blir lite populär härinne så ska alla möjliga hoppa på tåget. För mig är det viktigare att en spelare håller en jämn och hög nivå i 38 matcher än att han ska visa sig i alla dom stora matcherna. Vi har redan ett halvt lag som är mästare på att kliva fram när det gäller. Om vi nu tvunget ska få in Pogba mot alla odds så vill jag se honom kliva fram i ösregnet borta mot Osasuna när det står 0-0 och klockan passerar 70:e. I en CL semi har vi andra som har lärt sig fixa såna biffar med modersmjölken. "Han håller inte i stora matcher" haha, ska det överdrivas så ska det överdrivas i legendary mode tydligen. Detta forum ibland alltså.
Barcelona Funeral Canticle
6/16/2015 02:13
@Gabriel:
Nu verkar det ändå som det är en CM som prioriteras, någon som har lite taktisk skicklighet att handskas den pos och inte en spelare som trivs högre upp på plan. För att klara spela på Barcas mittfält gäller det att vara taktisk slipad samtidigt som man behärskar dem andra attributer såklart, detta är som tur är ett huvudbry för ledningen att lösa :) Målrik match mellan Chile-Mexiko förövrigt :)
Barcelona Shaappaa
6/16/2015 01:17
80 000 000 för pogba!?!?! alltså herregud! snälla snälla jag ber verkligen till högre makter att vi inte värvar honom för den summan. Verratti är så mycket bättre. HAN till skillnad från pogna har verkligen bevisat något, speciellt i stora matcher!
Barcelona KiNg-PuYi
6/16/2015 00:54
Gabriel tänk dig coutinho och kovacic, vi skulle kunna få båda för max max 60 mille och tillsammans tjäna hälften av det pogba hoppas få. dröm hade det varit. minns när coutinho ryktades från inter till liverpool. jag skrek från min soffa här hemma. bad till gud att vi skulle köpa han, han var utlånad till espanyol det året o fan vad grym han var i la liga. men med våra scouter som tänker med baken som det verkar, så måste en spelare kosta en miljard för dom verkar scouta via youtube haha. men som sagt håller me dig om att coutinho vore en dröm dessutom väldigt bra kompis med ney=)
Barcelona Gabriel
6/16/2015 00:48
En spelare jag hade velat se otroligt mycket i Barça är Coutinho. Skippa Pogba säger jag. Alldeles för hög lön, för jobbig agent och för hög transfersumma, han är inte värd mödan. Coutinho hade vi nog kunnat få för 30 istället för att lägga 80-100 på Pogba. Älskar Coutinhos driv och teknik med bollen, han är den spelaren som påminner mest om Isco. Sen skadar det inte att Coutinho är otroligt bra vän med Neymar!
Barcelona KiNg-PuYi
6/16/2015 00:35
igentligen så är kovacic den enda som passar i n i dagens barca (situation).. gundugan kommer kräva start annars sticker han til ett annat lag. pogba för dom cashen måste starta..

sen så gillar jag iniesta-rakitic kombinationen fett!. så igentligen. kovacic eller en annan talang som acceptrera bänk
Barcelona KiNg-PuYi
6/16/2015 00:32
jag tar verrati alla dagar före pogba om jag får frågan...sen gillar jag gundugan o kovacic som fan. kovacic hade varit perfekt för oss. accepterar bänk o perfekt att ta över efter iniesta.
Barcelona LeoMessi
6/16/2015 00:20
Själv tycker jag att veratti besitter betydligt mer talang än Pogba. Jag tycker att han har imponerat mot dom större lagen medan Pogba faktiskt inte har varit så superbra mot dom större. Känns som att Pogba lever väldigt mycket på sin fysik. Visst han har bra teknik och skott, men jag tycker att han har väldigt mycket att förbättra. Tror tex att rakitic gör ett mycket bättre jobb på vårt mittfält än Pogba skulle ha gjort. Men det är ingen som skulle påstå att rakitic bör kosta 80-100 M och tjäna 12 M om året.
Barcelona Funeral Canticle
6/16/2015 00:17
Det finns ett par CM därute som kopplas med klubben, frågan är vem som är bäst lämpad. Om man nu utesluter Pogba så har Veratti och Kovacic haft svårt att ta en plats samt varit något ojämna vilket iof kan var förståeligt då dem är unga och inte matchats lika flitigt som Pogba därav ojämn utveckling, och Gundogan har varit skadad en hel del och inte nått upp till nivån han hade för ett par säsonger.
Det blir lite att göra för ledningen minsann :)
Barcelona Liunil Masse
6/16/2015 00:17
Att Pogba ens vill lämna Juventus som är Europas näst bästa lag för mer pengar säger mycket om vilken pengakåt spelare det är. Prissumman är ett skämt, hans lönekrav är ett skämt!
Barcelona Lion24
6/16/2015 00:05
Ecuador - Bolivia 0-3 (halvtid) !!! Ecuador har egentligen bättre spelare men dom spelar extremt själviskt och stör knappt bolivianerna. Mycket individualistiskt i Ecuador.

Pogba? Inte nog med att transfersumman är extremt hög, inte nog med att Pogba kräver en enorm lön (tror inte att dom kräver 12M utan dom börjar därifrån för att ''mötas'' vid 9-10M, ändå alldeles för mycket), inte nog med dessa grejer utan man får med Mino Raiola och göra också. Lucho älskar att rotera och vila spelare, s p e c i e l l t på mittfältet, tänk om Pogba precis som dom tre där framme vill spela varje match? Vad gör han om han inte får som han vill där han ska vila var 3:e match (Rakitic vilar typ varannan)? Jo, jag tror inte han kommer prata så mycket själv utan han kommer nog skicka gangstern Raiola på Lucho och klubben som sedan kan skapa rubriker och kaos i omklädningsrummet. Det som gör mig mest rädd är inte vad Pogba kommer kosta, eller lönen utan det är Raiola. Harmoni är extremt viktigt inom ett lag och med Raiola så finns det en risk att den störs.
Barcelona the cameroonians
6/16/2015 00:04
I morgon kommer Laporta att annonsera sin kandidatur. Let the battle begin ;-)
Barcelona KiNg-PuYi
6/15/2015 23:56
Gabriel

verkligen, vi skulle kunna ha 3 grymma spelare för priset av pogba
Barcelona Gabriel
6/15/2015 23:49
Om Pogba kräver 12M€ netto i årslön så säger jag bara skrota den värvningen direkt. Stör mig mer på det än den höga transfersumman vi kommer tvingas betala.
Barcelona papillon
6/15/2015 23:02
B-Guden

Håller med dig till fullo.
Det är en mycket smart affär att "baka in" ett återköp till ett par miljoner extra när det gäller unga spelare.

Inte nog med att det köpande laget tar över lönekostnader, man eliminerar risken att förlora spelaren helt om man skulle ångra försäljningen efter ett par år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Ali G
6/15/2015 22:10
Benedito (presidential candidate): "I talked with Juve president Agnelli and Pogba. They ask 80M transfer fee and 12m net salary." [8tv]

Barcelona Neymar N11
6/15/2015 21:31
the cameroonians Tack för info..
Barcelona the cameroonians
6/15/2015 21:17
@Neymar N11:

Det funkar inte så med klausuler. I Spanien är det upplagt så att det är spelaren själv som löser ut sig från kontraktet, vilket gör att det i princip inte handlar om en försäljning. Bartra kan, trots pågående valkampanj, lämna klubben.

Dock är det ju så att Marc kommer bli pappa för första gången efter sommaren, och jag tror inte att han kommer att vilja lämna tryggheten på grund av detta.
Annons: