/spanien/barcelona/forum/308.aspx/spanien/barcelona/forum/308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-09-03 16:41
Rieiro Väldigt svårt att svara på. Först måste Srna bryta kontraktet med Shaktar för att bli klubblös och därmed en "free agent". På det sättet finns det fortfarande möjligheten att signa honom trots att transferfönstret stängts. Huruvida det är pålitliga uppgifter att Srna kommer att bryta sitt kontrakt vet förmodligen ingen här inne skulle jag gissa på. Enligt både EMD och SPORT så kommer klubben att signa Srna om han bryter sitt kontrakt under de nästkommande dagarna. Helt enkelt bara att avvakta och se vad som händer som gäller. Men jag håller med, det hade varit en toppen värvning för oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-09-03 16:37
Usch landslagsuppehåll kan vara bland det värsta som finns, så trist utan någon fotboll under helgen. Vissa spenderar sina helger med gå ut o klubba och köpa en bärs eller två, själv ser jag fram emot en skön dag i tv-soffan med all fotboll som vankas från de olika ligorna i Europa. Helgen blir liksom helt tom utan klubblags-fotbollen, man får väl helt enkelt stå ut tills nästa helg. Suck...
Barcelona Rieiro
2016-09-03 16:35
Grabbar, Hur mycket substans ligger det egentligen i srna ryktet? Skulle vara en riktigt bra värvning isf!
Vlom
2016-09-03 15:49
@Barcelonistas:

Cristiano Ronaldo hade 99 i ranking på dribblingar på FIFA 16 trots att portugisen snittar 1.4 dribblingar per 90 minuter. Bland spelarna i La Liga som har gjort minst 10 matcher, så ligger Cristiano på en hedersam 77:de plats bland bästa dribblarna.
Vlom
2016-09-03 15:26
@neymar JR:
Visst kan det uppfattas som ett kontroversiellt inlägg om Messi från min sida, även om han är bland mina absoluta favoritspelare. Men detta är bara något som man krasst konstaterar faktumet och ingenting annat. Självklart vill alla spela fotboll, men innebär det att man ska åka till landslagssamling skadad och därmed trotsa klubbens rekommendationer att vila upp sig? Hade det varit lika acceptabelt om Rakitic, Alba, Umtiti o.s.v. gjorde likadant? Förmodligen inte.... Att en småskadad Messi ska vilas i två lätta matcher, även om det är för hans eget bästa, är jag mycket tveksamt att det ens kommer ske i.o.m. att argentinaren vill spela hela tiden. Något som påverkar honom och framförallt oss negativt i längden.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-03 15:10
Vlom Ingen är större än klubben FC Barcelona, nej inte ens Messi.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-03 15:09
Varför går det inte att citera längre???
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-03 15:03
Vlom "Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona" Ursäkta?
Barcelona Blaugrana91
2016-09-03 15:00
[QUOTE=Vlom] Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona så man kan räkna med att se hans namn i startelvan mot Alaves
Barcelona neymar JR
2016-09-03 14:52
Vlom Jupp fotbollens största stjärna genomtiderna och den bästa betalda, som gör allt för att spela fotboll vill du vinkla till något negativt. Messi styr klubben genom att vilja SPELA fotboll....
Vlom
2016-09-03 14:42
@Smogen:
Vi kan få ett bra start i CL även utan Messi... Det ideala vore om Messi vilades helt under bägge matcherna så att han blir fullt återställd borta mot Leganes. Tyvärr så är Messi långt mycket större än FC Barcelona så man kan räkna med att se hans namn i startelvan mot Alaves & Celtic.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-03 14:39
Det är störande att Messi åker iväg och spelar trots att han känner sig skadad. Visst förstår att han vill bevisa något för Argentina, men han borde ändå veta bättre vid det här läget. Barca bör sätta ner foten så att Messi förstår att han måste vila ibland, speciellt om han känner sig halvskadad. Nu verkar det ju inte vara någon större skada, men kan ju faktiskt bli om han fortsätter på samma sätt. Så oavsett om Messi känner sig ok inför matchen nästa vecka så ska han vila. Paco kan få kastas in i hetluften direkt.
Barcelona Smogen
2016-09-03 14:36
Gör väl inte så mycket om Messi missar nästa ligamatch, är ju hemma mot Alaves. Vi bör kunna vila fler spelare. Däremot är det ju hemma mot Celtic 3 dagar senare. Känns viktigt med en bra start på CL matcherna, så där bör han ju helst kunna spela.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-09-03 14:33
II Barça II

Fifa är avundsjuka för Barca skrev för Pes, Pogba har bättre skills än Messi hahaha vilket skämt alltså 5 star på Pogba 4 på Messi säger en hel del hur fifa skämmer ut sig .
Barcelona papillon
2016-09-03 13:59
Carles5

Tack för all info, uppskattas.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona II Barça II
2016-09-03 13:47
EA "straffar" Messi för att han inte förlängde kontraktet med de, det är därför han får sämre stats än Ronaldo.
Vlom
2016-09-03 13:19
@Blaugrana91:

Knappast säkert att det blir så fallet, Rodrigo är #9 och även Santi Mina gör sig väldigt bra ifrån sig på den positionen också.
Barcelona Carles5
2016-09-03 12:58
Förresten: om ni ska vara där ett par dagar, så rekommenderar jag varmt att ni går på Camp Nou Experience. Där går man runt på hela Tribuna-läktaren och får se massa häftiga saker, allt från omklädningsrum, mediarummen, spelargången får man gå igenom ut till avbytarbänken och upp till båsen som sitter i taket för radio och tv-sändningar. och så går man igenom museet som är riktigt häftigt med alla bilder, videos, och alla CL-bucklorna, gamla spelares skor och kläder och så klart Messis del i museet med alla hans guldbollar mm. Helt klart en must see experience. Jag kommer definitivt gå den igen nästa gång jag åker till Barca :)
Barcelona Carles5
2016-09-03 12:49
[QUOTE=papillon]Carles5 Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet. [/QUOTE] Nej precis, endast tak på Tribuna (i några år till innan ombyggnaden iaf :) ). men sitter du tillräckligt högt upp på första eller andra etaget så fungerar ju det övre etaget som tak. Men det är inte så viktigt. brukar inte regna särskilt ofta där vid den tiden. Men där är många rader på första etaget som är under etage 2. det etaget är väldigt djupt.
Barcelona Nemesis 10
2016-09-03 11:35
Det verkar som att både Messi och Gomes flyger tillbaka till Barcelona pga skador. Hoppas båda återhämtar sig ordentligt, Messi kan inte spela varenda match längre och någon måste få in det i hans skalle.
Känns som det är en tidsfråga innan han åker på en långtidsskada, må det aldrig ske.
Barcelona enkos
2016-09-03 11:16
Vlom

Har han lämnat landslaget ? Vad brukar ta en sån behandling och vad är chansen att han missar ligamatchen om en vecka ?
Vlom
2016-09-03 10:50
@enkos:
Messi spelade skadad även under matchen. Klubben bad argentinaren att han inte skulle åka väg till landslagssamlingen, men han sket i det. Hade det varit någon annan, hade spelaren i fråga blivit oerhört kritiserad för det. Messi är redan på väg tillbaka till Barcelona för att genomgå behandling.
Vlom
2016-09-03 10:38
Och på tal om FIFA-spelets usla rating...

West Ham spelaren Dimitri Payet: 87 i passning

Leo Messi: 86 i passning.
Barcelona papillon
2016-09-03 10:36
Carles5

Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-03 02:55
Barcelona Carles5
2016-09-03 02:40
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Jag har sett ett antal matcher från bägge läktarna och mitt tips är väl att sikta på platser på nedersta etaget i mitten ungefär (blir som att ha tak då man sitter under det andra etaget). då sitter man riktigt nära men har ändå en riktigt bra vinkel över hela planen. Eller sitta i mitten eller längre ner på andra etaget. Men läktarna är så pass branta så man sitter ganska nära och får en bra känsla oavsett var man sitter egentligen. Högst upp på tredje etaget är kanske lite väl långt bort då man är ca 85 meter bort från planen.
Barcelona Carles5
2016-09-03 02:35
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Tribuna är huvudläktaren med tak Lateral är den stora läktaren på långsidan med 3 etage. (Tribuna har också 3 etage förvisso men tredje etaget har endast 4-5 rader och är lite för högt upp imo)
Barcelona papillon
2016-09-03 02:09
Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren?
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-03 01:21
Barça is concerned about the physical condition of Messi who is suffering from discomfort. [Sport] #fcblive
Barcelona Shanghai
2016-09-03 00:53
Jag minns att efter att Messi hade gjort 4 mål mot Arsenal i kvartsfinalen var det flera journalister och legendarer som rankade honom som tidernas bästa och han var enbart 22 år (!).

Egentligen det finns inga superlativ att beskriva hans elegans på planen. Han är en artist av rang som strålar allra mest bland de som går omkring honom på planen. Att jag skulle beskriva hans elegans skulle ta evigheter.

Till Cristiano Ronaldo återigen, det är som ni säger - sociala medier har lyft honom till skyarna vilket stämmer galant.

Cristiano Ronaldo är en bart en målskytt. Jag sade det för någon vecka sedan, utan hans näsa för mål hade han sålt gurkor och tomater på Kvibergs marknad.

Han är som sagt en begränsad spelare.

Vad gjorde han i CL att han ska lyftas så högt? Målen kom mot; Malmö, Shaktar Donetsk, Roma och Wolfsburg. När det gällde mot PSG, City (även om sist var kassa vid den tidpunkten) och Atlético de Madrid var han spårlöst försvunnen.

I EM då? Han blev ärad så mycket att man fortfarande ställer sig frågan; "Vad gjorde han under EM som vi alla tittare missade?

Island, Ungern, Kroatien, Polen och Frankrike. Han uträttade noll. Det enda var som han gjorde var mot Österrike (2 mål) och Wales (1 mål).

Och se hur mycket de lyfter upp honom när han inte ens förtjänar det.

I CL var det Casemiro och Bale de viktigaste finalen.

I EM var det Joao Mario, Nani och Renato Sanches som var de stora faktorerna.
Annons: