/spanien/barcelona/forum/3071.aspx/spanien/barcelona/forum/3071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-03-02 22:40
Keiteeee, så underbart och se honom. Still going strong. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-03-02 22:39
Keita vem annars <3
Barcelona Junta Dimision
2015-03-02 22:37
Härligt! Mål för vår alldeles kära Keite mot Juventus! 1-1 nu, Roma har en man mindre.
Barcelona the cameroonians
2015-03-02 22:37
Alltid kul att se den gode Keite göra mål :-)
Barcelona Rambla~
2015-03-02 21:48
Vad är det jag läser, att vi skulle vara beredda att släppa Pedro för så lågt som €25m i sommar? I h-e heller, vi ska knappast skänka bort honom. Ja men vadå säger säkert någon, han är ju bänkad. Jaha, och? Nämn då en spelare i världen värderad runt 50-60m som bänkar någon av vår anfallstrio över en säsong? Nä just det! Pedros pris ska ju knappast sättas lågt bara för att han inte är ordinarie i Barca. Andra klubbar kan kräva 40m och tom 50m för en relativt oprövad högerback (läs Danilo). Varför ska då Barca agera loppmarknad när deras spelare ska säljas? Nej fan, inte en cent under €35m annars kommer jag bli förbannad. Nu när Zubi äntligen har kastats ut, gäller det att markera och sätta en ny standard. Inga rea-köp längre för viktiga och bra spelare.
Barcelona Gabriel
2015-03-02 21:42
Helt underbar video på världens bästa spelare genom tiderna!
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-02 21:26
Celta Vigo och Elche är seriens överlägset äckligaste och tråkigaste lag att titta på. Sömnpiller. Stänger av nu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-02 21:20
sorry för mitt språk guys=) ska tänka på d till nästa gång sorry, viktigt att hålla forumet rent=)
Barcelona Junta Dimision
2015-03-02 20:54
King- Puyi

Han firar att Estudiantes gjorde mål, det är Rojos moderklubb.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-02 20:51
[QUOTE=KiNg-PuYi]hahaha rojo firar mål för sunderland i klädd i barca tröja. skön han är=) tänk att idioten LE kunde fått honom istället för sopan knarkaren mathiue:P haha [/QUOTE] vad är det inte united som gjort mål eller. ser ut som sunderland
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-02 20:47
hahaha rojo firar mål för sunderland i klädd i barca tröja. skön han är=) tänk att idioten LE kunde fått honom istället för mathiue:P haha

Skärpning med språket, annars blir det spärr. Har redigerat ditt inlägg. Mod.
Barcelona Yellow cake
2015-03-02 20:35
Sen kanske vi ska sluta vara så hårda mot Real och Ronaldo. Barcelona och Real Madrid samt Messi och Ronaldo lever i nån slags symbios tror jag..Dom pressar varandra till att bli bättre och bättre. Säsongen när Messi gjorde över 50(!) mål och Ronaldo nåt på 45-46 st tror jag det var..helt sjuuukt. Att inte vinna skytteligan på 46 mål..haha!!
Barcelona Yellow cake
2015-03-02 20:06
När Messi spelade i B-laget hade han inte, vad jag kunnat se iaf, extremt bra målsnitt. Sen när han kom upp i A-laget är målsnittet helt sjukt. Han har förstört min syn på "lirare" iaf..hur ska man kunna tycka nån är bra efter Messi.

"Lirare" innan Messi, typ Djorkaeff, Di Canio m.fl kunde vara outstanding ibland, inget ont mot dom, de var några av mina favortier. Men Messi är ju inte ens dålig när han är dålig.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-02 19:50
På tal om annat har Messi nu gjort 27 mål i ligaspelet. Förra säsongen gjorde han 28, såsom han har spelat 2015 är det väl inte omöjligt att han slår sitt egna rekord på 50 ligamål? Han hade definitivt gjorde det säsongen 2012-2013 om inte han hade fått sina skadeproblem under våren.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-02 19:38
Jag tror Real tappar poäng mot Bilbao så mediokra som man är. Ja sa innan deras match mot Villarreal att dom skulle tappa. Ronaldo är värdelös också nu som bara tänker på sig själv. Helt otroligt vad den spelaren har gått ner sig rent spelmässigt. Hans tap INS och straffar har han dock kvar. Att ens sätta Messi och Ronaldo i samma mening är i sig ett stort hån mot fotbollen. Messi är några klasser bättre inget snack om saken.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-02 17:41
Mr Adama Självklart är fotboll mer än att hålla bollen längs marken men faktum är att många PL-lag i botten/mittenskitet är totalt identitetslösa och saknar kontinuitet. Aston Villa gjorde ett försök på kontinuitet med Paul Lambert och efter att ha varit tränare i tre år har de den här säsongen gjort 13 mål på 27 spelade matcher, medan Messi har gjort fler mål år 2015 vilket säger hur tragiskt dåliga Aston Villa har varit. Sunderland har varit i en total tränarkarusell de tre senaste åren där de har haft Steve Bruce, Paolo Di Canio och Gus Poyet som tränare, personligen trodde jag att Gus Poyet skulle ta Sunderland till nya höjder men även de är fast i ingemansland. Aston Villa och Sunderland är två exempel jag tog upp, men identitetskris gällande spelidé och brist på kontinuitet är något som förekommer i majoriteten av PL-klubbarna i det lägre skiktet för isåfall skulle inte även West Brom, Crystal Palace och QPR gjort sina tränarbyten av Alan Irvine, Neil Warnock samt Harry Redknapp (avgick visserligen pga hälsoproblem). Sen att du kallar Palace det mest dominerande laget mot Arsenal när de bara var bra de sista 5 minuterna plus tilläggstid är ganska udda för utöver det hade Arsenal full kontroll på matchen och kunde lika gärna ledat med 3-0 i mitten av andra halvlek om inte Alexis Sanchez hade missat sitt friläge. Crystal Palace har dock blivit väldigt duktiga på sistone med Pardew-effekten, det kan jag ge dig. Jag bedömer verkligen inte fotboll efter "hur bra lagen är med bollen jäms med backen", men det ger lag ett mycket bättre grundspel , kolla till exempel på Swansea och Southampton och mycket av deras framgångar denna säsong ligger just i att de är väldigt säkra med boll. Jag tycker att Premier League har ett större underhållningsvärde, men betyder det att fotbollen som spelas är bättre än fotbollen som spelas i La Liga? Verkligen inte. Ber om ursäkt för OT Mod, men kunde inte låta bli att svara.
Barcelona Vampíro
2015-03-02 17:17
If he doesn't get more playing time in next months, Sergi Roberto will consider leaving this summer. He'd prefer to move to England [weloba] Det är bara att packa varma kläder och dra till Stoke.
Barcelona DM1982
2015-03-02 17:08
[QUOTE=enkos]Nackdel för Bilbao är att de möter Espanol sent på onsdag något som är årets match för både Bilbao och Espanol då vinnaren garanteras spel i EL. Bilbao har bara två lediga dagar innan man möter Real..ett Real som vilar fram till det möte... [/QUOTE] Villarreal hade match på torsdagen i Österrike men fixade ändå att kryssa mot Real. Det är aldrig lätt att veta om det är nackdel eller fördel med täta matcher .
Barcelona enkos
2015-03-02 16:43
Nackdel för Bilbao är att de möter Espanol sent på onsdag något som är årets match för både Bilbao och Espanol då vinnaren garanteras spel i EL. Bilbao har bara två lediga dagar innan man möter Real..ett Real som vilar fram till det möte...
Mr. Adama
2015-03-02 16:39
@Junta Dimision:

Nu är ju dock fotboll så mycket mer än att bara spela bollen efter marken. Och att PL:s bottenskikt skulle ha problem med det, nej det stämmer inte alls. Crystal Palace som exempelvis har minst bollinnehav i ligan, de var det dominerande laget så sent som mot Arsenal för ett tag sedan, trots tunga avbräck på bla kapten Jedinak.

Och ja pengar är en faktor till att jag tycker som jag tycker. Viktigaste faktorn tom. PL:s genomslagskraft i världen, intäkter & lönerna starkt bidragande orsaker.

Du kan tycka att den roligaste fotbollen spelas i Spanien, jag har ingenting emot det. Men jag håller inte med, av flera orsaker. Bedömer inte enbart fotboll efter "hur bra lagen är med bollen jäms med backen". Att sedan toppskiktet i La liga är avsevärt mycket bättre än PL, det behövs inte ens argumenteras för, räcker med att kika på koefficienten.

Ingen här inne bryr sig om dina Premier League åsikter, du får en varning. Vill du fortsätta skriva här inne så kom med något annat, blir det ett enda till inlägg som har med PL och ditt försvarande om ligan så blir det IP spärr!
Barcelona Junta Dimision
2015-03-02 16:20
Skönt att Bilbao har lite medvind genom att vara obesegrade i tre raka matcher i ligan, varav två av dessa tre är vinster. De vann även derbyt mot Eibar igår och om de tar sig till Copa Del Rey final på onsdag så kommer det att vara ett Bilbao med riktigt stort självförtroende som tar sig an Real Madrid på lördag. Även om de inte har varit så bra den här säsongen så kanske de kan sno poäng från marängerna i helgen, om Villareal kunde göra det med sitt reservlag på Bernabeu så kan Bilbao göra det med sitt bästa lag på hemmaplan.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-02 15:49
@barcastuff: If he doesn't get more playing time in next months, Sergi Roberto will consider leaving this summer. He'd prefer to move to England [weloba] Oh nej, Lämna inte vi kommer alla sakna dig så mycket.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-02 15:46
Klart det är skitsnack, men snacka om att spela FM!
Barcelona Neymar11
2015-03-02 15:42
Rykten endast rykten, lugna er
Barcelona Barcelonistas
2015-03-02 15:29
Haha City att dom aldrig lär sig.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-02 15:23
Nu vill City ha Messi och Simeone...
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-02 14:26
City kan dra sig! Vi skall inte vara en säljande klubb.
Barcelona enkos
2015-03-02 14:23
Kanske en gammal nyhet men läser precis att City vill bjuda Barcelona 140 milioner euro för Suarez. .
Barcelona Barca4life98
2015-03-02 14:01
ElRaval Läste på Barcas Reddit sida att vi tydligen ska vara intresserade utav honom. Jag skulle välkomna den värvningen. Man ska tänka på att Suarez och Messi snart är 30 båda två. Sen tycker jag att det är dags att sälja Pedro för en bra peng och ge Adama mycket mer speltid
Barcelona ElRaval
2015-03-02 13:50
@II Barça II:
Håller inte med. Tycker han är en riktigt bra spelare. Speciellt mot oss. Då ser jag snarare ett större problem i Ronaldo och Bale. Två spelare som inte presterar när ytorna krymps. Benzema i Barcelona hade visserligen sett klumpig ut, men han hade öst in mål. Från en sak till en annan: Luciano Vietto. Hur lång tid tar det innan någon engelsk klubb köper upp honom? En av få som jag är orolig för inför returmötet.
Annons: