/spanien/barcelona/forum/3061.aspx/spanien/barcelona/forum/3061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-03-01 23:29
Johanna Garå är så jävla sexig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-03-01 23:29
[QUOTE=Yaya24]Marcelo är mycket bättre än Alba, ni som inte ser de kan verkligen ingenting om fotboll och är blinda för att han spelar i Barcelona. Alba har sin speed utan den är han ingenting! [/QUOTE] Skärp dig ditt troll.
Barcelona Yaya24
2015-03-01 23:28
Marcelo är mycket bättre än Alba, ni som inte ser de kan verkligen ingenting om fotboll och är blinda för att han spelar i Barcelona. Alba har sin speed utan den är han ingenting!
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:27
Gabriel Det accepterar jag och håller med om fullständigt, där är han överlägsen
Barcelona Blaugrana91
AB rubrik till Reals poängtapp: Slog nytt rekord men Barca jublar högst...
Barcelona Gabriel
Andresito Skönt att det inte bara är jag som ser det där.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:26
Neymar11 Okej, fine jag erkänner mig besegrad, haha. Om vi säger så här då, Marcelo är världens bästa vänsterback när det kommer till offensiven? För där ger jag mig inte men jag kan erkänna att jag var väl hastig i att utnämna han som världens bästa vänsterback allt i allt. Alba är mer komplett och är bra både defensivt och offensivt. Sen ska jag också säga att jag aldrig hade bytt ut Alba för Marcelo även om jag tycker han är ett monsterhot rent offensivt för R.Madrid.
Barcelona Andresito
2015-03-01 23:26
Måste ändå finnas folk som håller med om att Marcelo blivit bättre samtidigt som Alba blivit sämre?
Tycker att Jordi var väldigt mycket vassare förra året. I år är han fortfarande lika närvarande, men hans passningar har försämrats ett par nivåer.

Kan även tillägga att Alba med sin speed och kämparglöd är en av mina favoriter i dagens Barca, men samtidigt vet jag att han kan bättre, och just nu håller jag därför Marcelo högre än vår Jordito.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:23
Grejen varför jag kanske håller Marcelo så högt är att det alltid är han och Benzema (innan Di Maria) som gör livet surt för oss. Kan ha med det att göra. Sen har jag tröttnat på Albas usla inläggsspel, han överlappar alltid så bra men det tas bort direkt när hans inlägg alltid blockad av första försvararen.
Barcelona Vampíro
2015-03-01 23:21
Håller absolut inte med om att Marcelo är bättre än Jordi Alba. Marcelo kan knappt hålla sin position över en hel säsong utan blir alltid för tjock efter halva året och blir bänkad. Jordi Alba däremot har vart en av Barças bästa spelare senaste åren. Sen tycker jag inte hans inspel är så dåliga, han stod för en grym assist mot City och brukar oftast vara farlig på överlappar. Han skapar alltid farliga lähen offensivt. Jag tycker han är hästlängder bättre än Marcelo på i princip allting och det säger jag utan att vara partisk... kinda.
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:21
Gabriel Haha! Jag förstår dig, offensivt är Marcelo en showman som man lär sig uppskatta oavsett vilket lag han spelar för. Men man kan inte glömma bort hans mediokra defensiv när man utnämner någon för världens bäste på respektive position
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:20
Messi stod knappast offside? Förresten är det Addeh som pratar?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-01 23:19
MESSI STOD I OFFSIDE POSITION?!?!?! NÄ NU HAR JAG UPPLEVT ALLT!
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-01 23:18
Wow, måste ha synfel! Att se någon säga att Marcelo är bättre än Alba gör att jag förlorar IQ i stora summor.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:16
Andreas Benzema är ALLTID ett stort hot mot just OSS. Hur han spelar mot de andra lagen är irrelevant, det är mot oss jag vill ha bort honom.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:15
Haha, jag ser att jag får hela forumet emot mig här. Jag kan kompromissa och säga att Alaba fortfarande är den bästa på hans position men tyvärr så håller jag fortfarande Marcelo högre än Alba. Alba klarar inte av att slå ett någorlunda bra inlägg om ens hans liv så hänger på det. Och alla missade målchanser han står för efter Messis smörpassningar är också stundtals väldigt irriterande. Missförstå mig inte nu, jag älskar Alba och jag håller honom väldigt högt, men jag tycker Marcelo är bättre helt enkelt. Alba är bättre defensivt än Marcelo men Marcelo är ljusår bättre än Alba i det offensiva. Nästan varenda farlighet som kommer för Real Madrid står ju Marcelo för.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-01 23:14
fotbollskanalen europa nu...suarez passade messi för att messi äger klubben o suarez är rädd o drf måste han smöra haha:P
Barcelona Jax12
2015-03-01 23:13
Nice med poängtapp för Madridlagen och pengar in på spelkontot. Hör inte till vanligheterna med dubbel lycka!
Barcelona oocbgb
2015-03-01 23:12
[QUOTE=jawwa]Underbar fotbollsdag sett ur barcas perspektiv. Dagen börjar med att city torskar, fortsätter med poängtapp för atletico och rundas snyggt av med att madrid tappar poäng. Allt detta samtidigt som vi lyckas vinna borta mot ett erkänt svårspelat granada och haka på i toppen. [/QUOTE] Well said!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-01 23:11
Ronaldo insåg att statistik skulle få honom att vinna ballon D'or och därför har han med tiden blivit en straffområdesspelare. Jag kan inte klandra honom, han har vunnit två genom att vara osynlig varje match men lyckas peta in bollarna för människor är idioter och stirrar sig blint på statistik. Men kul är det att se att han nu glömt att dribbla och påminner om Van Nistelrooy eller inzaghi på plan.
Barcelona Junta Dimision
LeoMessi #10

Jag hade inga förväntningar, men jag ansåg verkligen inte att startelvan var fel? Du kan ju läsa vad jag skrev istället.
Barcelona Andresito
Det glöder alltid om Marcelo, han kan lika gärna spela som vänsterytter med sin teknik, och hade säkert skött en central mittfältsroll lika bra.

Dock hade han en tuff period i 1-2 säsonger där han var riktigt under isen, men nu för tillfället är han troligtvis världens bästa vänsterback.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-01 23:10
Gabriel - Marcelo världens bästa vänsterback? Du kan inte mena allvar? Marcelo är värdelös han har ingen defensiv alls. Brukar hålla med dig oftast men här tycker jag att du är ute på hal is.
Barcelona A good coach is everything!
Om man bara LE kan göra sin hemläxa så kan jag sätt en röding på att vi slaktar Real på camp nou utan stress.. Real ingenting utan fart, stänger man av ytor så har framförallt Cristiano och Bale väldigt lite att komma med. Nu kommer modric snart tillbaks det lär höja upp deras mittfält spel dock.. Vi förlorade sist till stor del på grund av LEs konstiga lag uttagning och taktik. För Real är verkligen inte så farliga. Real är i min mening sämre än förut..
Barcelona Andreas-
Gabriel

Benzema? Firade du Reals poängtapp med att sniffa glögg eller?
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:09
Gabriel Campbell lekte med honom stundtals?! Samma kille är för dålig för Arsenal Så att han har höjt sig håller jag verkligen inte med om. Dock så har han börjat visa mer vilja
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:07
Neymar11 Håller absolut inte med dig om det. Marcelo har höjt sig rejält i det defensiva!
Barcelona Maestro Xavi
alba och alaba är hästlängder bättre än marcelo
Barcelona Barc6
Kul att Tello gör hattrick också dessa mål behöver han för sitt självförtroende!
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:06
Gabriel Offensivt är Marcelo världens bäste vänsterback, dock så är han fortfarande en clown defensivt
Annons: