/spanien/barcelona/forum/3060.aspx/spanien/barcelona/forum/3060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Excellence
2015-03-02 00:13
Hur kan en spelare som har "fantastisk fysik" hamna på backen mer än alla anda på plan? Det största argumentet för Ronaldo i Messi & Ronaldo debatten är just att Ronaldo har en mer överlägsen fysik, ändå så är det så att denne knappast står upp i närkamp medan Messi oftast kommer vinnande ur dueller mot 2-3 spelare, och det med bollen fortfarande fastklistrad.

När ni pratar om fysik så gör det gärna utefter realitet och inte genom klyschor.
Barcelona Neymar11
2015-03-02 00:12
Fantastisk fysik?! Trilla varje man får chansen? Fotboll handlar inte vem som är mest komplett tänk på det :) Fantastisk målskytt, (förr innan tap INS och straffar) Fantastisk atlet, ja visst Fantastisk fotbollsspelare?! Inte på långa vägar Har man problem att slå en 2 m pass så är man trots allt inte så komplett
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-03-02 00:12
Ronaldo är långt ifrån en komplett spelare. En huvudlös kyckling är mer komplett. Lär dig att skilja på (komplett spelare) samt ( komplett målskytt). Ronaldo är inte en komplett spelare, men en komplett målskytt kan jag hålla med om att han är.
AlekRivard!
2015-03-02 00:08
@Liunil Masse:
Jag vill egentligen inte vara den men Cristiano är sannerligen komplett som fotbollsspelare. Jag kan rada upp några av dessa egenskaper som portugisen behärskar fullt ut: * Kan göra mål med bägge fötterna. * Har en fantastisk fysik. * Kan göra nickmål. * Kan slå straffar. Om man tittar på Cristianos statistik under de senaste säsongerna så talar det för sig självt. Sen att portugisen är i en målsvacka är en annan femma.
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:59
Neymar11

Alba har blivit sämre offensivt, det var det jag menade. Defensivt har Alba alltid varit sjukt övertygande, det är totalt stängt på hans kant i varje match och där är han en gigant. Jag tycker bara att med så mycket boll han får så måste han höja sig ett par snäpp i det offensiva. Annars sa du det, en blandning av Marcelo och Alba ger den ultimata vänsterbacken.
Barcelona Illusionista
2015-03-01 23:59
Det är nu förlust matcher som Malaga och Celta gör mest ont. Tänk er 6 poäng som vi egentligen borde plockat enkelt är borta.. Vi hade vart 4 poäng före Real vid dagens läge.

Aja hur som helst! Otroligt skönt att RM tappar poäng.. Nu hänger allt på att koncentrera sig, vinna sina matcher och slå RM hemma på CAMP NOU!
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:58
Till en helt annan sak, 4:an i La Liga (Valencia) är 8p bakom serieledarna (R.Madrid) - lika många poäng som 2an i England (City) är bakom serierledarna (Chelsea). 2-lagsliga, which one?
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:57
Gabriel Att han har blivit sämre håller jag absolut inte med, dock så har han fått mer ansvar. Hela vänsterkanten är hans nu när neymar spelar mer centralt. Han må ha tappat offensivt, men har blivit betydligt bättre defensivt. Han har räddat oss så ofantligt många gånger speciellt under stormatcher Slår vi ihop Alba och Marcelo så har vi den perfekte vänsterbacken.... Tills man kräver längd och fysik haha Ytterbackar är svåra att bedöma
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-01 23:57
ja vad ska man säga om fotbollskanalen europa...så fort barca torksar då hugger vi, real torskar, ja men jag tycker att vi borde prata lite malaga här haha. only in sweden!
Barcelona Blaugrana91
2015-03-01 23:55
[QUOTE=Yaya24]Du kan va ett troll snorunge. Jag har min åsikt, och den stämmer väldigt bra! [/QUOTE] Visst ha din åsikt, men skriv då inte att andra inte kan något om fotboll om dem inte delar din åsikt.... Dessutom inte första gången du skriver så, därav anser jag att du är ett troll.
Barcelona Cule4life
2015-03-01 23:52
När Carlo bytte ut isco o Benz så var poängtappet ett faktum. Jag tänkte vad sysslar han med ? Precis när real får tryck så tar han ut dessa och sätter in medelmåttor, Bravo Bravo ancelotti
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:50
Neymar11 Om mallen för "dåliga inlägg" kvalificeras som Alves-nivå kommer Albas inlägg alltid att rankas som "helt okej" då det är näst intill omöjligt att ha lika usla inlägg som Alves. Jag kan absolut give in och hålla med om att jag var alldeles för snabb med att utnämna Marcelo som världens bästa vänsterback - även om jag fortfarande tycker att han blivit bättre defensivt på sistone, men vad jag inte kommer att ge mig med är att Alba inte är lika bra som han brukade vara, han är inte heller lika jämn. Han brukade leverera samma nivå match efter match, nu blandar han och ger väldigt mycket. Men man kan inte alltid hålla med varandra.
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:47
Gabriel Jag är fortfarande lite delad angående Albas inläggs spel, jag tycker faktiskt inte det är så illa. Visst det kan bli betydligt bättre Men samtidigt så begränsas han en aning, höjd bollar kan lika gärna ge upp på förhand. Än så länge är det inte Alves klass, men ja han kan höja sig
Barcelona Barcelonistas
2015-03-01 23:46
Erik Satie - instämmer. Garå är ögongodis. Brukar aldrig kolla på FKE då jag inte orkar lyssna på amatören Ekwall och pajasen Hussfelt. Den sist nämnde tror han är någon italiensk maffia boss med backslick.
Barcelona Yaya24
2015-03-01 23:41
@Barca Barca:

Bra inlägg, men som sagt de är många barn här inne som grinar direkt när man berömmer rivalernas spelare.
Barcelona Gabriel
Neymar11

Visserligen men det försvarar fortfarande inte faktumet att hans inlägg 9 ggr av 10 blockeras av närmsta försvararen. Ett ordentligt inlägg ska inte vara för mycket att kräva, sen är det upp till anfallarna att göra något vettigt av inlägget.
Barcelona Neymar11
Barca Barca Nu är du bara löjlig, i det här forumet brukar vara ganska duktiga på att hylla andra spelare. Isco, di Maria, varane, Marcelo brukar få beröm Sen att man inte anser Marcelo världens bäste vänsterback har inget med rivaliteten att göra. Inte för mig iaf
Barcelona Barca4life98
2015-03-01 23:40
Är det bara jag som tycker att våran säsong liknar den Real Madrid hade förra säsongen? Börjar knackigt för att sedan komma igång ordentligt under våren?
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:39
Måste faktiskt ge domaren under villareal matchen eloge 10 utav 10 hade gett Madrid straff när bänkvärmaren dök, men nej inte denna domaren!
Barcelona Barca Barca
2015-03-01 23:39
På det här forumet kan man absolut inte tycka någon annan spelare i världen är bra och definitivt inte om denne spelar i real, och ännu en ekvation som inte går i huvudet på folket är om man tycker att en rival spelare är bättre än våran egna. Vad är en realistisk jämnförelse bröder, Ronaldo och Hazard nästan lika bra som Sergi Roberto ? :D kom igen lite opartisk syn kan vi ha, Marcelo är en av dom bästa ytterbackarna i världen.
Barcelona messileo
2015-03-01 23:38
Haha om ni nu stör er så mycket på FK, varför slösa tid genom att kolla på skiten? :P
Barcelona J.Gamper
2015-03-01 23:38
Vilken härlig dag! Vilken härlig dag !

Straff för Chicharitos dykning? Inte för fan idag!

Bra spelat VillaReal ni var mycket bättre som ett lag!

Barca vinner ligan mot Real i Camp Nou? Optimist är jag!
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-01 23:36
Yaya24 /// Gå göm dig! Ta din åsikt till den som delar den med dig. Alltså bunten på puertan!! Mata inte trollet!!!
Barcelona Neymar11
2015-03-01 23:35
Gabriel Till Albas försvar så är våra anfallare riktigt dåliga i boxen när det gäller inläggsspel med löpningar och killerinstinkt. Dock verkar suarez komma igång nu och det kommer gynna Alba. Men ja han kan bli bra mkt bättre på den punkten
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-01 23:34
Mår så illa av FK snälla kan vi inte gå ihop och skriva en fucking protest!! Så jävla uppenbart att det hatar Barca bör det hyllat Real gång på gång. Hussfeldt: Sen är det så att Ronaldo ville gå till Real för de är världens största klubb que? Ja men visst kan hussfeldt tycka det men varför lägga en sådan kommentar??? Kåmark gav detta program lite balans va händer då jo han får sluta. Vem kommer då? En till Madrid älskare suck! Så jävla partiska hel bunten!!!!!!
Barcelona Yaya24
2015-03-01 23:32
@Blaugrana91:

Du kan va ett troll snorunge. Jag har min åsikt, och den stämmer väldigt bra!
Barcelona Gabriel
2015-03-01 23:30
Neymar11 Bra då är vi på samma sida. Det är det här jag älskar med fotbollsdiskussioner, man tar in andras synpunkter och åsikter och ibland ändrar man uppfattning efter det. Precis det ett fotbollsforum är till för. Håller vi också med varandra om att Alba gått ner sig kraftigt när det kommer till hans inläggsspel? Han slarvar faktiskt väldigt mycket och förstör många fina anfall numer. Okej han gjorde det bra mot City i vårat 0-2 mål men det tar inte bort alla andra misslyckade inlägg han stått för i år match efter match. Han får bättra sig där.
Barcelona el Flaco
2015-03-01 23:30
Även om jag inte rankar Marcelo som världens bästa vänsterback går det inte att ta ifrån att brassen har varit en av bättre Madridspelarna de senaste månaderna och har visat bra form och legat bakom många mål för Real Madrid. Så det är fullt befogat att oroa sig för att han kan hota från sin kant i el Clásico och ännu mer när han ställs mot den ojämne Alves.

Barcelona Erik Satie
2015-03-01 23:29
Johanna Garå är så jävla sexig.
Barcelona Blaugrana91
2015-03-01 23:29
[QUOTE=Yaya24]Marcelo är mycket bättre än Alba, ni som inte ser de kan verkligen ingenting om fotboll och är blinda för att han spelar i Barcelona. Alba har sin speed utan den är han ingenting! [/QUOTE] Skärp dig ditt troll.
Annons: