/spanien/barcelona/forum/3059.aspx/spanien/barcelona/forum/3059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-03 22:04
@the cameroonians:

Jag tror vi kommer se samma elva som mot City. LE vet hur starka Villarreal är och framförallt på hemmaplan så tror inte han vågar riskera något. Får verkligen hoppas Suarez håller sig lugn och inte låter sig provoceras men det ska han klara av.
Barcelona Andresito
2015-03-03 22:02
@Barcanist:

Enkelt.
Hade Guardiola kommit tillbaka till denna generationen hade det till 99% blivit ett misslyckande.

Varför? För att han uppnådde så mycket under sin tid här, ribban är alldeles för hög. Barcafansen hade inte nöjt sig med "bara" en ligaseger varje år, alla vet att Pep nästan förde oss till 4 raka CL-finaler där endast marginalerna stoppade oss, kraven hade varit skyhöga på vår legend. Minnena med Pep är fortfarande färska, allt hade jämförts med hur det var då.
Han har ju redan tappat allt sitt hår ;)

Med det sagt så tror jag definitivt att han återvänder till Barca som tränare, dock inte för denna generationen. Kanske om 10 år, när spelare som Busi, Piqué och Messi lagt skorna på hyllan.
Barcelona the cameroonians
2015-03-03 21:58
Inga konstigheter när Marcelino tog ut truppen till mötet i morgon.

Egentligen bara den skadade Bruno som inte är tillgänglig i ett annars ordinarie Villarreal.

Masche och el Pistolero riskerar att missa finalen om de drar på sig kort i morgon, men det är väl troligt att båda kommer att starta i morgon i vilket fall.

Vad tror ni annars om startelvan?
Det är väl egentligen mittfältet som är mest ämne för diskussion.

Vore kul för Rafinha om han fick starta en match av mer betydelse än han hittills fått.
Barcelona Neymar11
2015-03-03 21:47
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Joining Barça? I would swim to Barcelona. After all, it's only just across the Mediterranean Sea..." [belgrano via cds] Så här svarar en spelare som verkligen vill spela för en klubb!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2015-03-03 21:42
@ElRaval:

Självklart har Halilovic visat mer, spelat i Kroatiska högstaligan och gör det bra i segundan.
Men vi ska inte förringa nåt av det Ödegard gör, han är ju bara 16, stor skillnad på 16 och 18 år.

Men man ska inte jämföra spelare i den åldern, det är på tok för tidigt.
Barcelona Barcanist
2015-03-03 21:37
Varför är Guardiola så negativt inställd till att göra comeback i Barcelona? Nekar, nekar och återigen nekar. Eller visst, jag förstår att han nekar när han är tränare för Bayern, men att be folk klappa till honom så fort han ens tänker på Barcelona låter lite konstigt... Lite som när man gjort slut med sin flickvän under sämre förhållanden och ber kompisarna "klappa" till en så fort man nämner/tänker på henne.....men då har det alltså hänt någonting. Vad kan ha hänt här må tro? Edit: Såg ej att det redan länkats!
Barcelona ElRaval
2015-03-03 21:33
[QUOTE=viccc]Måste säga att Ödegaard ser riktigt bra ut! större talang än Halilovic helt klart! fan att han valde pengarna i real .. [/QUOTE] norska ligan som är lika dålig om inte sämre än allsvenskan är knappast någon vidare värdemätning. halilovic har hittills bevisat mer.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-03 21:06
Kanske bäst om barca inte satsar på honom, så skadebenägen han är. Tyvärr är det nog så.
Barcelona jawwa
2015-03-03 20:55
Reus har inte tur med skador... Inga direkt vanliga skador likt puyol för ett par säsonger sedan
2015-03-03 20:55
@Liunil Masse:

Enligt el Confidencial som är källan ska han ha skojat om/sagt detta med sina närmsta vänner - och vem kan klandra honom med den cirkus som pågår för tillfället. Allt som han var med och byggde upp är ju mer eller mindre raserat och kommer aldrig bli sig likt igen förmodligen (om man ska vara realistiskt negativ)

Artikeln handlar annars om hans framtid i Bayern och det faktum att han vägrar skriva på något nytt kontrakt.
Real Madrid Corro Cnorro
2015-03-03 20:38
Test
Real Madrid Corro Cnorro
2015-03-03 20:38
Test
Barcelona Liunil Masse
2015-03-03 20:34
Guardiola: "Hit me in the head with a hammer if I go back to FC Barcelona" [El Confidencial]

Att han sagt detta kan väl inte vara sant?
2015-03-03 20:32
Ska inte tråka ut er kring rättegången mellan Barcelona och MCM, mediabolaget som stämmer klubben för kontraktsbrott gällande reklamrättigheterna på la Masias fasad, men...

MCM´s advokat sa bland annat följande (vilket fick mig att skratta till en aning);
"Spänningen mellan Rosell och Laporta är så vass att den skär genom trä som en kniv genom smör"

och

"När jag frågade Rosell om hur han såg på fasaden sa han att den var en tom duk, medan Laporta på samma fråga sa att byggnaden representerade klubbens värderingar"

Vad jag vill ha sagt med detta?
Det finns en som bara ser dollartecken och en som förstår vad som gör en klubb till MER än en klubb.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-03 20:03
Dybala får väl för mycket media uppmärksamhet. Jag vet inte hur bra han är men varför plocka in honom när du har Vietto som bevisat sig i La liga och fortsätter att bevisa sig. Han har allt för att lyckas i Barca och är mycket ödmjuk.

Barca har släppt allt för många talanger rakt framför sig. Isco, Aguero som gick bara för 40-45 miljoner euro till City, Den summan är billigt för idag. Torres när han spelade för Atletico och många fler. Spanien har de bästa spelarna varför kolla utanför? Självklart finns det bra spelare utanför Spanien men när spelarna bevisar sig i ligan som är bäst och viktigast, varför förbise dem? Vi har inte råd med det allt för länge. Antingen köper Madrid upp de eller försvinner de till brittiska öarna.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-03 20:02
Marc Bartra!
Barcelona Andresito
2015-03-03 19:29
Angående högerbacksplatsen så hade jag gärna sett Braida plocka in en italienare.
De Sciglio och Darmian är bland de mer välkända namnen, men med tanke på att varannat lag i Italien spelar 5-3-2/ 3-5-2 så finns det säkert okända högerbackar som behärskar offensiven lika bra som defensiven.

Det är sådana värvningar jag har saknat, samma typ som när vi värvade Abidal/Yaya som inte spelade i toppen av Premier League och som därför inte heller kostade 4-500 millar.

Förstår inte hur en av världens största klubbar kan ha så dålig scoutingverksamhet.
Barcelona Cule4life
2015-03-03 19:27
Hade dock kostat upp mot 1.5 miljarder kronor. Transferhistoriken i Barca ger ju inte heller några hopp om de spelare som du nämnde, tyvärr.[/QUOTE]
Skulle kunna skippa Pogba och då hade det drygt kostar 100 milj euro.sa

Samtidigt kan man göra sig av med Pedro, Tello,Roberto,Mathieu,Alves m.fl som skulle dra in lite Cash
Barcelona Andresito
2015-03-03 19:19
@Cule4life:

Hade dock kostat upp mot 1.5 miljarder kronor. Transferhistoriken i Barca ger ju inte heller några hopp om de spelare som du nämnde, tyvärr.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-03 17:17
Våren har kommit för Fabregas, lite läskigt hur mönstret har satt sig. Kanske han inte är tränad nog att hålla en hel säsong? För så här var det när han spelade för oss också i samtliga säsonger tyvärr.
Barcelona Barca4life98
2015-03-03 17:13
Cule4life Håller med till 100% men hur är Laporte som spelartyp? Han verkar lite hypad eller? Han är ung vad jag vet
Barcelona Cule4life
2015-03-03 16:51
Danilo, Laporte, Pogba, Vietto

4 fina värvningar Barca hade mått bra av
Barcelona LeoMessi
2015-03-03 16:48
Fan vad jag inte vill att Messi ska bli äldre alltså! Kommer man någonsin uppleva en sån spelare igen? Han förtjänar att få en stor jävla staty utanför camp nou! Vi får njuta medan han fortfarande är aktiv, för vi vet inte om vi någonsin kommer att få en spelare i Barcelona igen. Han kommer att lämna rekord efter sig som kommer att vara nästintill omöjliga att slå.
Barcelona koeman92
2015-03-03 16:44
@Messsias:

Ja. Men vi får inte registrera honom tills januari 2016
Barcelona Lion24
2015-03-03 16:25
Jag uppmanar alla fotbollsälskare att kolla på länktips. Vilken individuell prestation. Det spelar ingen roll om du är maräng eller om du är ''Barca-hatare''. Titta på videon som en fotbollsälskare och njut.
Barcelona PetterZ
2015-03-03 16:05
den f.d Barcelona-spelaren Lilian Thuram kommer till Stockholm nästa vecka 11/3.
Barcelona LeoMessi
2015-03-03 16:03
Viccc Även om jag extremt gärna hade velat ha ödegaard i Barcelona så tycker jag att klubben gjorde helt rätt. Han får en lön som dom flesta inte tjänar trots att dom spelar i a-laget i dom största ligorna. Själv är otroligt sugen på att se koreanen Lee lira fotboll. Såg några matcher med ungdomarna när dom spelade någon Cup i Sverige, där lag från många länder ställde upp. Ungdomarna vann turneringen utan att släppa in ett enda mål och denne Lee, herregud alltså, han kan inte ha varit mer än 14 år och det spelet han visade upp var sinnessjukt. Han var ostoppbar, han gled förbi motståndarna som ingenting. Han är den störste talangen vi har och han var definitivt bättre än ödegaard i den åldern. Hoppas bara att spelförbudet har fått honom att stagnera för mycket.
Barcelona Yellow cake
2015-03-03 15:57
@Mdawg:

Ja Barcelonas högsta nivå är det nog inget annat lag som kommer upp i. Däremot finns det jämnare lag tror jag. Men med lite flyt så ser jag att minst två titlar går till Barca i år:D
viccc
2015-03-03 15:47
Måste säga att Ödegaard ser riktigt bra ut! större talang än Halilovic helt klart! fan att han valde pengarna i real ..
Barcelona Gabriel
2015-03-03 15:45
Måste hålla med om Carvajal, det är en otroligt duktig högerback R.Madrid har fått fram där. Tycker han påminner lite om Alba faktiskt, både utseendemässigt och i det spelmässiga haha - även om Alba självklart är klasser bättre offensivt än vad Carvajal är. Men defensivt släpper ingen av dem ifrån sig någon på deras kant. Precis som Baha tror jag inte heller att Madrid är särskillt intresserade av Danilo, även om man aldrig vet med Perez och hur han resonerar. Tror snarare att man vill trissa upp priset för Barça isånnafall, det ryktas ju att Perez tog väldigt illa upp när Barcelona "snodde" Neymar från honom och hade hotat med att han från och med nu skulle göra allt i sin makt för att förstöra alla framtida spelare Barcelona planerar att köpa framöver - hur löjligt det än må låta.

Sen är jag absolut inte emot en Danilo värvning, han kan säkerligen bli en jätte bra värvning för oss framöver om den nu går igenom - allt jag säger är att utav det jag har sett av honom hittills så är jag inte så där jätte såld på hans hype, och några 30M€ är åtmistone jag inte villig att se oss betala för honom. Då ser jag hellre att vi kollar vidare vad som finns på marknaden för det finns faktiskt andra alternativ där ute. Som jag tidigare nämnde, om Danilo nu verkligen är så sugen på att komma till Barcelona så får han faktiskt också se till att sätta lite press på Porto och berätta för dem att han är varken intresserad av en flytt till United eller till Madrid.
Annons: