/spanien/barcelona/forum/3057.aspx/spanien/barcelona/forum/3057.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-04 14:08
LeoMessi Som du var inne på lite, den enkla förklaringen är att Mathieu var Luchos värvning och kosta rätt mycket pengar. Jag är hundra på att Lucho vet hur mycket Mathieu gjort bort sig och att Bartra är mycket bättre än honom men det är den enkla anledningen att Lucho inte vill visa att han gjorde bort sig när han hämta Mathieu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel Messi n10
2015-03-04 14:04
Förstår mig inte på varför Bartra inte kommer med och inte får spela killen presterar varje match han spelar. Han och Pique hade bildat så grymt mittbacksförsvar tillsammans men Lucho verkar tyvärr tycka nåt annat. Hoppas att detta förbättras framöver för liksom tror inte han kommer acceptera detta allt för länge...
Barcelona LeoMessi
2015-03-04 13:18
Jag tycker att det är väldigt märkligt att bartra har lämnats utanför truppen. Helt ärligt så ser jag inget mönster i hur han använder bartra. Som mittback så ska han gå för Mathieu och Mascherano! Han presterar alltid när han får chansen, vilket är ett under med tanke på hur sällan det är. Mot Granada så var han väldigt bra, vet att han orsakade straff, men utöver det så var han fläckfri. Förstår inte riktigt vad Lucho kräver av honom? Tittar han ens på bartra när han väl får spela? Mathieu gör bort sig KONSTANT numera och ändå får han mer förtroende. Förstår om bartra vill lämna för en annan klubb snart. I flera år har han suttit på bänken utan att få chansen på riktigt! Förra säsongen så var han också bra, han övertygade. Den här säsongen har han också varit bra men ingen tycks se det. Nej, jag köper inte att han är "valpig", för han gör sällan juniormisstag och om han gör misstag så är det för att han inte har någon jävla matchtempo. Det går ju veckor mellan varje match för honom. En anledning till varför han inte får spela är för att Lucho inte vill bänka Busi eller mascherano, dom är för stora namn och även om det inte är optimalt för startelvan så kommer han aldrig att bänka dessa två. Sen så har vi Mathieu, i det här fallet tror jag bara att Lucho är envis och inte vill erkänna att det köpet inte var så misslyckat. Liksom, ska Mathieu hota att lämna om bartra går före honom? Tror att Mathieu har lite mer vett än så, han är snart 32 år och spelar i Barca, han vill nog försöka avsluta karriären här och om han får spela då och då gör nog inte så mycket för honom. När det kommer till Bartra så tycker jag att han agerar märkligt och fel. I övrigt så har han gjort det bra med laget, speciellt under 2015.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-03-04 13:08
Jag är verkligen förtjust i tanken att få se Vietto i vår dress. Som många nämnt innan är han verkligen en riktigt bra framtida ersättare för Suarez. Han påminner väldigt mycket om Aguero i spelstilen och för att inte tala om alla mål han gör. Med detta sagt säger man inte heller nej till en värvning av Dybala. Även han är otroligt duktig och besitter en enorm talang. Väldigt lik Messi speciellt när han lägger fantastiska genomskärare med vänsterdojan som om det vore ingenting. Föredrar dock Vietto då jag känner att vi inte riktigt är i behov av en kantspelare nu eller i framtiden, med tanke på vilka vi har nere i La Masia.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-04 12:56
jonis Det beror på var i världen man är ;) Jag skrev det där igår natt, vilket var din "idag" if that makes sense.
Barcelona KristoferDelija
2015-03-04 11:57
Här står det om Dybala som skulle simma för att komma till Barca.
Men även Vietto har velat spela för Barca, många argentinare har Barca som drömklubb i Europa kolla bara Marcos Rojo som går runt med Barca tröja trots att han spelar för United.

Både Dybala och Vietto är två fantastiska spelare men jag tycker Vietto är bättre än Dybala.
Vietto skulle passat fantastiskt fint in i och han är lite mer komplett och skulle vart en helt perfekt efterträdare till Suarez.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-04 10:59
@erMESSIdi: There is only one player in top 5 leagues with 10+ left foot goals and 10+ right foot goals...you got it right - Messi (14 LF and 11 RF).
Barcelona oocbgb
2015-03-04 10:43
[QUOTE=Lionel Suarez]Skall ner och titta på El Classico den 22:e, men aldrig tidigare varit i Barcelona. Finns här någon som vet en bra pub som vi fans samlas innan matcher vore jag väldigt glad om ni skrev den här. Likaså andra tips man kan göra några dagar i denna stad.. [/QUOTE] För annat att göra kolla unlikes guide för Barca, skitmånga tips som inte står i turistguiderna
Barcelona jonis
2015-03-04 10:41
Neymar11

Absolut, han har gjort riktigt bra ifrån sig! Ville bara ge ett starkt exempel i och med en stor match och en bra prestation. Killen behöver speltid så är det bara! Och precis som du säger, då behöver man inte köpa in två nya backar utan kan satsa på en bättre mittback istället. Yes samma här, men han tar konstiga beslut ibland.
Barcelona oocbgb
2015-03-04 10:38
[QUOTE=jonis]Xaviesta Kul att du laddar inför imorgon! Men missa bara inte matchen ikväll 20:00! [/QUOTE] Haha ;)
Barcelona Neymar11
2015-03-04 10:29
Jonis Batra har presterat varje match han har fått spela, han var sådär mot Granada senast. Men han har visat att han är att räkna med om han får speltid och förtroende. Låter vi han växa så slipper vi värva 2 mittbackar och behöver bara lägga pengar på 1 mittback Lucho har mitt fulla stöd, men just det här börjar irritera mig
Barcelona jonis
2015-03-04 10:22
@Neymar11:

Han är lite konstig den där Lucho. Ser ingen logik i att lämna honom utanför truppen i en returmatch där man har med sig 3-1, medan han fick spela från start och i 90 minuter mot PSG i en match där man verkligen var tvungna att vinna. Och det var ingen dålig match han gjorde precis, han var en riktig krigare den matchen!
Barcelona Neymar11
2015-03-04 10:16
Ytterligare en gång så är inte Batra med i truppen, nu börjar fan jag med bli irriterad på Lucho Montoya, Roberto, samba Douglas kan du skicka åt helvete men Batra ska fan få mer speltid
Barcelona zick9
2015-03-04 10:15
[QUOTE=( Xaviesta )]Väldigt intressant match imorgon där vi har chansen att få spela i en final igen om vi slår ut u båtarna, för första gången på länge faktiskt.[/QUOTE] Vi tog ju oss till final förra året också.
Barcelona gulu
2015-03-04 08:46
[QUOTE=Lionel Suarez]Skall ner och titta på El Classico den 22:e, men aldrig tidigare varit i Barcelona. Finns här någon som vet en bra pub som vi fans samlas innan matcher vore jag väldigt glad om ni skrev den här. Likaså andra tips man kan göra några dagar i denna stad.. [/QUOTE] Som redan skrivits så ta tunnelbanan till Les Corts och gå mot stadion så kommer du hitta en och annan bar på vägen ;)
Barcelona jonis
2015-03-04 08:39
Xaviesta

Kul att du laddar inför imorgon! Men missa bara inte matchen ikväll 20:00!
Barcelona DM1982
2015-03-04 08:38
( Xaviesta ) Matchen är idag. ; )
Barcelona jonis
2015-03-04 08:38
@Maestro Xavi:

Lite mer kött på benen, bygga lite mer muskler, ta över kaptensbindeln och vi har nya Puyol..hoppas jag! Som jag saknar pappa Puyol på planen!
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-04 08:30
Väldigt intressant match imorgon där vi har chansen att få spela i en final igen om vi slår ut u båtarna, för första gången på länge faktiskt. Får vi in första målet har vi säkrat finalbiljetten då det blir en enorm psykologisk uppförsbacke för dom gula. Smäller dom in första målet däremot så blir det en dans i 90 minuter plus tillägg. Nu är Copan ingenting värd I mina ögon utan någon av dom andra två tunga, dvs ligan eller CL. Ihop med någon av dessa smakar Copan mumma, men som ensam pokal i maj hade jag blivit besviken då det känns som att vår trio där framme är så pass bra att dom har kapaciteten att på egen hand kamma hem något stort redan i år. Ska bli ytterst intressant att se om Suarez är kapabel att konservera formen från City matchen där han var briljant för att inte nämna bicycletan i matchen dessförinnan. Förhoppningsvis kommer Neymar också igång igen efter ett antal tveksamma insatser där Ronaldinho-stoftet lyst med sin frånvaro. För Messis del handlar det inte om form längre utan han har helt enkelt bestämt sig för att spela på sin egen interstellära nivå igen och känslan är att han kommer att mer eller mindre fortsätta dominera fotbollsscenen säsongen ut. Luktar faktiskt lite lycka den här våren som komma skall. Jag förväntar mig ingenting redan i år men höjderna vi nått efter Sociedad matchen har ingjutit hopp och tilltro hos varenda cule' i världen. Ingen talar högt om det men det viskas om titlar redan i år och det måste ju självklart laget själva känna också. Så här inspirerade har vi inte sett ut sedan Peps dagar. Imorgon kan vi slå första spaden i gruset och förhoppningsvis kan vi skymta guld att gräva och då finns det bara mentala spärrar som kan stoppa oss från att springa om Real i ligan och ta oss till final i CL. Speciellt i år då övriga fältet faktiskt känns svagare än Barca. Hopp.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-04 01:46
En på Puertan skrev att deras offensiv hade blivit mer oförutsägbara (bättre)med Messi och Neymar på kanterna än med Ronaldo och Bale. Inte så konstigt att denna tycker så enligt mig iaf.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-04 01:39
Por la final!!!!
Barcelona Barca Barca
2015-03-04 00:13
@Lionel Suarez:

Om jag minns rätt så är det bara att dra mot Camp Nou och lite utanför arenan hittar du massa pubar och där hänger en massa Barca fans, sen att det är El classico är det vara bra drag överallt på gatorna i staden. Njut, för Barcelona är en fantastisk stad.
Barcelona koeman92
2015-03-03 23:50
@Lionel Suarez:

Besök museet och ta en bild där du håller i CL bucklan. Blir ett minne för livet! Kommer fortfarande ihåg hur känslosam jag kände mig första gången jag satte foten på Camp Nou, vilket var snart 3 år sedan. Då åkte även jag för att se el clásico där Barca spelade om supercupen och vann med 3-2, men sedan förlorade returen. Du kommer att ha en helt underbar kväll kan jag lova, se bara till att inte göra samma misstag som jag och tappa rösten innan matchen ens har börjat ;)
Barcelona Lionel Suarez
2015-03-03 23:39
Skall ner och titta på El Classico den 22:e, men aldrig tidigare varit i Barcelona.
Finns här någon som vet en bra pub som vi fans samlas innan matcher vore jag väldigt glad om ni skrev den här. Likaså andra tips man kan göra några dagar i denna stad..
Barcelona Liunil Masse
2015-03-03 22:58
Vilken underbar video man hitta på vår vackra klubb. vilka minnen alltså, Gåshud!
Barcelona el Flaco
2015-03-03 22:05
Med tanke på hur Pep lämnade klubben och det faktumet att samma typer fortfarande styr och ställer förstår jag fullt ut varför han inte är så sugen att återvända. Tycker de uttalanden måste sättas i kontext och han sa det till folk som står nära honom, vilket gör det än mer förståeligt.

Efter presidentvalet och beroende på vem som vinner får vi se vad Pep tar för beslut angående en comeback. Även om han inte hade velat återvända som tränare hade jag gärna sett honom i nån typ av roll inom klubben.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-03 22:04
@the cameroonians:

Jag tror vi kommer se samma elva som mot City. LE vet hur starka Villarreal är och framförallt på hemmaplan så tror inte han vågar riskera något. Får verkligen hoppas Suarez håller sig lugn och inte låter sig provoceras men det ska han klara av.
Barcelona Andresito
2015-03-03 22:02
@Barcanist:

Enkelt.
Hade Guardiola kommit tillbaka till denna generationen hade det till 99% blivit ett misslyckande.

Varför? För att han uppnådde så mycket under sin tid här, ribban är alldeles för hög. Barcafansen hade inte nöjt sig med "bara" en ligaseger varje år, alla vet att Pep nästan förde oss till 4 raka CL-finaler där endast marginalerna stoppade oss, kraven hade varit skyhöga på vår legend. Minnena med Pep är fortfarande färska, allt hade jämförts med hur det var då.
Han har ju redan tappat allt sitt hår ;)

Med det sagt så tror jag definitivt att han återvänder till Barca som tränare, dock inte för denna generationen. Kanske om 10 år, när spelare som Busi, Piqué och Messi lagt skorna på hyllan.
Barcelona the cameroonians
2015-03-03 21:58
Inga konstigheter när Marcelino tog ut truppen till mötet i morgon.

Egentligen bara den skadade Bruno som inte är tillgänglig i ett annars ordinarie Villarreal.

Masche och el Pistolero riskerar att missa finalen om de drar på sig kort i morgon, men det är väl troligt att båda kommer att starta i morgon i vilket fall.

Vad tror ni annars om startelvan?
Det är väl egentligen mittfältet som är mest ämne för diskussion.

Vore kul för Rafinha om han fick starta en match av mer betydelse än han hittills fått.
Barcelona Neymar11
2015-03-03 21:47
@barcastuff: Dybala (Palermo): "Joining Barça? I would swim to Barcelona. After all, it's only just across the Mediterranean Sea..." [belgrano via cds] Så här svarar en spelare som verkligen vill spela för en klubb!
Annons: