/spanien/barcelona/forum/3054.aspx/spanien/barcelona/forum/3054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-08-24 20:24
United desperata jakt på en crack börjar bli löjeväckande. Trots att de är villiga betala klausulen får de nobben. Det måste suga. :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-24 19:25
någon som har en video på vermaelen från matchen igår? hittar fan inte. tyckte han var grym. så tänkte nörda mig o studera lite:P
Barcelona enkos
2015-08-24 18:49
Barcelona bekräftar att Alves skadat ljumsken och blir borta upp till en månad. Busquets är däremot inte allvarligt skadad
Barcelona Arda-Turan
2015-08-24 17:52
Att vissa i Uniteds forum på riktigt tror att det finns sanning i att Neymar ska joina de. hhaha kan någon säga mig en sak som United har som barca inte har, som skulle locka Neymar till regnet där? förutom fantasy lön.
Barcelona LeoMessi
2015-08-24 17:36
@the cameroonians:

Men fick inte neymar ett nytt kontrakt för inte så längesen? Undrar hur en spelare hade reagerat om typ tränaren eller presidenten frågade honom rakt ut "Vill du spela för oss enbart för pengarna eller brinner du för den här klubben?". Spelarens svar får sedan avgöra om han får nytt kontrakt eller inte.
Barcelona the cameroonians
2015-08-24 17:19
Ryktena om Neymar handlar endast om att hans entourage vill sätta press på Barcelona inför den kommande kontraktsförhandlingen. Exakt på samma sätt som Ronaldo och Ramos tidigare gjort med Perez och Real. En tråkig del av sporten, men han har ju precis som andra brassar en stor familj att försörja...
Flavía
2015-08-24 17:08
Det har gått exakt 10 år sedan som Juventus ställdes mot en 17-åring Messi i Trofeu Johan Gamper.
Barcelona Gabriel
2015-08-24 16:43
Satan vad skönt att börja La Liga direkt med 2 poängs försprång till Madrid. Inga ligor avgörs den första omgången, men alla vet att det oftast brukar skilja runt max 4-6 poäng mellan oss och dem i slutet av säsongen, därmed är alla poängtapp från deras sida, oavsett vilken omgång det sker i, väldigt välkomna.
Barcelona Delfi
2015-08-24 16:42
@Maestro Xavi - Tito Etern:

Personlingen, tror jag inte att Neymar skulle lämna Barcelona för Manchester United han trivs bra och han har bra vänner i laget så tror inte han skulle byta.
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-24 16:35
@Delfi:

Och Neymars egna agent säger att det inte är en chans att han lämnar....
Hmm hmm, vem bjuder på den mest trovärdiga uttalandet?
Barcelona Delfi
2015-08-24 16:29
Enligt "Guardian" så ska Neymar ha gått ut med att han är intresserad av att flytta till Manchester United.
Barcelona Kröjf
2015-08-24 15:57
En liten anmärkning i marginalen med anledning av straffdiskussionen och den framtagna statistiken: Alla straffar som inte går i mål bör ej med automatik alltid klassificeras som "missade" straffar. Åtminstone inte så länge också målvakter fortfarande utgör en inverkande faktor att räkna med i ekvationen.
Barcelona DM1982
2015-08-24 15:51
Denis Suarez (21), on loan at Sevilla, has told Sevilla he wants to join Villarreal as he wants to play more this season. [el desmarque] Skulle vara kul att se honom i Villarreal.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-08-24 15:51
När jag ser bilder och läser vad som sades från Pedros presskonferens inser man vilken jäkla unik grupp vi har och haft. Tror det är få topp-lag som har en sådan go känsla när kameran är avstängd.

Är sorgligt att nu så många legender har lämnat oss , Valdes, Xavi , Puyi och nu Pedro. Jag tror den sociala och mänskliga aspekten kring laget kan vara lika viktig som kvalitén på planen ( i vissa moment ). Och kanske därför vi var så lyckade men den här generationen. Bara se på Madrid som år efter år har det bästa laget på pappret , men inte vinner närheten av de titlar vi vunnit.

Kul att se Thomas vermaelen spela så bra , en av de bästa på planen i sin "riktiga debut". Kan bli en viktig kugge om han spelar på den nivån.

Barcelona Cule4life
2015-08-24 15:32
Bravo
Alves . Pique . Macherano. Alba
Rakitic. Busquets. Iniesta
Messi. Suarez. Neymar

Stegen. Vidal . Varmealen. Rafinha. Arda.

Detta är vårt A-lag, resten är som man säger nödvändig trupputfylldnad.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-24 14:59
Vermaelen vs Athletic Bilbao. Jävla bra han var. Kan det vara så att vi har en bra back-up till Masche-Piqué trots allt?
Barcelona S.Eto'o
2015-08-24 14:03
Och messis straff Miss mot Sevilla också om ja inte misstar mig
Barcelona S.Eto'o
2015-08-24 14:02
5puyol5 Tack för statistiken!! Ja undra om du vore snäll å vet vilka matchavgörande straffmiss Messi och Ronaldo har. De ända ja vet är Messi mot Chelsea och Ronaldo mot, Bayern Chelsea, valencia
Barcelona 5puyol5
2015-08-24 13:44
Penaldo har missat en del viktiga straffar i real-tröjan:
i CL:
1. Semifinal mot Bayern 2011
2. Gruppspel mot Köpenhamn 2013
3. Gruppspel mot Ludogoretz 2014
och i ligan:
1. Almeria 2009
2. Bilbao 2012
3. Malaga 2013
4. Malaga 2015
5. Valencia 2015
Man får inte glömma Ronaldos missar i CL 2008 i Man utd-tröjan:
1. Semifinal mot Barcelona 2008
2. Final mot Chelsea 2008, utöver detta har han missat 2 straffar till i Man utd

och här är listan på Messis missade straffar:
1. Villarreal ligan 2008
2. Benidorm 2008 Copa
3. Recrativo 2009 Copa
4. Panathinaikos 2010 CL
5. Betis 2011 Copa
6. Sevilla 2011 ligan
7. Chelsea 2012 CL
8. Atletico 2013 Spanska supercup
9. Betis 2014 ligan
10.Levante 2014 ligan
11. Atletico 2015 Copa
12. Man city 2015 CL
13. Bilbao 2015 ligan
Barcelona the cameroonians
2015-08-24 13:33
Framför allt spelade vi lite enklare, inga chanspassningar från backlinjen som tillät Bilbao att lyckas i sitt press-spel.

Det hade visserligen också med att mittfältet var annorlunda, men riskminimeringen var betydligt bättre från samtliga lagdelar.

Och som Lion24 skrev: bättre tålamod.
Barcelona NoGo™
2015-08-24 13:30
Pedritos presskonferens
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-24 13:21
Lion24 Fina analyser. Håller med om allt och man kan verkligen säga att Lucho lärde sig sin läxa från förra matchen i Bilbao.
Barcelona DM1982
2015-08-24 12:44
OFFICIAL: Busquets isn’t injured. Lite otippat men skönt.
Barcelona DM1982
2015-08-24 12:06
By the way, since Cristiano joined La Liga: - Cristiano missed 5 Liga penalties - Messi missed 4 Liga penalties
Barcelona Junta Dimision
2015-08-24 11:47
Petersays

Länktips.
Barcelona neymar JR
2015-08-24 11:44
lion24 Klockrena analyser från din sida
Barcelona Lion24
2015-08-24 11:40
L.A.M Nr 10

Håller med. Tar alla poäng som Madrid förlorar.

Barc6

För att Barca ska spela som vi gjorde i våras så måste det var en extrem intensivt, energisk och snabb spel. Vi måste vara intensiva i presspelet och försvarsspelet, alltså erövra bollen snabbt på ett effektivt sätt. Vi måste vara energiska genom att ta konstanta löpningar för andra och alltid vara i rörelse och vi måste ha ett snabbt spel där bollen snabbt skall ges till dom tre där framme, framförallt Messi. Just nu kan vi inte konkurrera med Athletic i intensitet eller hålla en jämn energinivå som dom. Som jag skrev tidigare, dom spelade Europa League kval den 31:a juli. Dom har det mycket mer i kroppen än Barca spelarna.

Därför var vi tvungna att spela med ett fattigare tempo. Jag säger inte att vi inte kan matcha Athletic i intensitet, för det kan vi, det bevisade vi förra säsongen. Men just nu är inte tidpunkten på vår sida medans det var det för Athletic. Därför behövde vi sänka ner matchtempot. Att vi inte skapade flera målchanser håller jag med om men ju fler målchanser vi skapar desto fler målchanser skapar motståndaren. Det var inte många rena målchanser Athletic skapade igår. Som sagt, vi ville inte spela en böljande snabb fotboll där tempot är skyhögt, då hade vi haft problem, med omständigheterna. Därför behövde vi tålamod och det lönade sig till slut. Tidpunkten att spela som vi gjorde när vi vann med 2-5 i Bilbao var inte på vår sida igår eftersom Athletic spelarna var mer matchtränade, mer energiska, mer intensiva och mer fysiska. Då kan du inte spela på deras villkor.
Barcelona Barc6
2015-08-24 11:17
Jag vet inte om jag skall hålla med om att vi gjorde en bra match igår eller inte... Det kändes som att vi var väldigt uddlösa och skapade inga chanser alls fram tills efter målet. Det var för många långbollar uppåt, dåliga passningar och inga rörelser alls! Det såg inte bra ut alls stundtals och man tänkte för sig själv att det var Tata Martinos tider med inga spelidéer. Sen att det var taktiskt vinst från Lucho vet jag inte heller.. Det kändes som att det enda positiva taktiska draget som påverkade matchen var skadan på Balenziaga... Han hade full kontroll på Messi och hela vänsterbackslinjen.
Barcelona petersays
2015-08-24 11:01
Alltså var är bäst för att kolla mål och sammandrag? Rojadirecta har ju blivit riktigt dåligt.
Barcelona enkos
2015-08-24 10:22
Några vet det redan några inte. I år kommer inte det att bli uppehåll mellan jul och ny år i La liga som fallet var tidigare. Så matcherna kommer att spelas 30 december. Då möter Barca Betis hemma.
Annons: