/spanien/barcelona/forum/305.aspx/spanien/barcelona/forum/305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messimal19
2017-07-19 18:26
Enligt L'equipe så vill Veratti förlänga sitt kontrakt men Nasser har ställt kravet att han ska sparka sin agent Di Campli. OBS jag läste detta här på SvenskaFans (PSG) Sillyseason
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2017-07-19 18:10
Alltså folk måste verkligen ta till sig ordet respekt här inne. Vissa vill att alla ska tänka likadant, speciellt i Neymar situationen. Förstå och respektera att det finns andra som ser saker på ett annat sätt än vad du gör. När det är fläckfritt för dig så kanske det är smutsigt för någon annan. De här senaste två dagarna finns det vissa som vill föra en vettig och normal diskussion medans andra är mitt i krig och dumförklarar alla andra bara för att man inte tänker likadant. Jag förstår att det är känsligt när någon annan vill göra sig av med din favoritspelare men så länge skribenten inte är ett troll så måste man RESPEKTERA åsikten och delar man inte samma syn så kan man argumentera mot det.

Men det viktigaste är respekt. De senaste två dagarna från vissa skribenter har inte visat någon respekt. Du/ni kanske inte heller har rätt, precis som jag/vi kanske inte heller har. Det viktigaste är att vi diskuterar. Diskuterar med respekt gentemot varandra!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 17:58
Tänk igenom en gång till innan du skriver ett inlägg. Att vara respektlös mot sina Barca kamrater bara för att man inte håller med om nånting hör inte hemma här i forumet. Varning /Mod.
Barcelona II Barça II
2017-07-19 17:40
"Faktum är att Messi är inte 20 år gammal längre där han kan dribbla av 4-5 spelare i varje match för att sen sätta bollen i krysset. Dom tiderna är över. Därför är Neymar extremt viktig för laget." Förstår inte riktigt, menar du att Neymar dribblar 4-5 spelare och sätter bollen i krysset när inte Messi gör det? Vilken match tänker du på då? På länken kan ni se Neymars mål föregående säsong, tapp-ins, frisparkar och straffmål. Men de kanske har missat att ta med målen när han dribblar 4-5 spelare och sätter bollen i krysset?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-07-19 17:05
@Barcelonistas:

Håller inte alls med , Neymar har gjort sin sämsta säsong ( 6-1 ett undantag ) hos oss medans Messi burit laget från omgång 1.

Ney är framtiden men han är fortfarande långt bakom argentinaren.

Messi kan inte dribbla av 4,5 spelare som eh ? ( kolla länktips )
Barcelona Jr_truce_fcb
2017-07-19 16:59
En liten instickare. Håller delvis med Valverde om att vi borde vara nöjd med vår trupp. Dels har vi Sergio Roberto som visat en del kompetens som högerback och som skulle kunna ta sig an mittfältet . Han har gång på gång visat sin kämparglöd till klubben han själv blivit fostrad inom och tror på att han skulle kunna bli lika framgångsrik som Xavi/Iniesta om han bara får förtroendet. Vad gäller högerbackspos. så tycker jag att Samedo var en perfekt investering med tanke på hans tacklingsförmåga och snabbhet. Mb-positionerna har vi säkrat både i dagsläget samt i framtiden. Värt att att kolla upp, Marc Cucurella (vb), nästa Puyol enligt vissa, spelar i barca b. Lär få spela under försäsongen. Marlon, umtiti pique och Marche...rätt så säkrat enligt mig.

Dock skulle det glädja mig ifall vi ändå fick in Verratti men de inget måste då vi som fans måste kunna lita på de spelare vi har. En vital del i det hela hänger på Valverde att skapa framgång utav det som vi har. Det är väl de som utmärker en bra tränare?!

Visca el barca!!
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-07-19 16:54
Någon med Aftonbladet plus?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 16:45
Neymar kmr under Valverde va den spelaren som kmr va avgörande för oss. Det är vad jag tror.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 16:43
Barca4life98 - en sån deal intresserar mig inte heller. Faktum är att Messi är inte 20 år gammal längre där han kan dribbla av 4-5 spelare i varje match för att sen sätta bollen i krysset. Dom tiderna är över. Därför är Neymar extremt viktig för laget.
Barcelona Barca4life98
2017-07-19 16:38
Alltså ett byte där vi får Verratti plus 1,2 Miljarder säger jag blankt nej till. Med dem 1,2 miljarderna kan du köpa endast 1 spelare som knappt är i närheten av samma nivå som Neymar. Marknaden ser ut så idag. Griezmann eller Dybala skulle kosta minst 1,2 miljarder för att få loss.
Barcelona Nemesis 10
2017-07-19 16:06
Och nu som vanligt så fort det börjar dyka upp rykten kring Neymar så kommer alla hatare med åsikter om att han borde säljas.

Neymar är den största fotbollsstjärnan i världen efter Ronaldo och Messi och är framtiden, han ska spendera sina bästa år i Barcelona och ingen annanstans.
Självklart kommer det gå rykten om att klubbar vill värva honom precis som det gör med Messi och Ronaldo varje år.

Det är ingen konstighet att Neymars folk är tysta när det går rykten för det ger gratis PR när det skrivs och snackas om honom. En värvning av Neymar kostar flera miljarder med skatter och allt, det krävs otroligt mycket för att en sån värvning skulle gå igenom. Alla vi vet innerst inne att han kommer stanna för han stortrivs i Barcelona och bidrar mycket till klubben.

Till skillnad från Verrattis situation där hans agent faktiskt gick ut i media och sa att han vill lämna samtidigt som Bartomeu själv sa att Verratti vill komma men att PSG vägrar att förhandla.

Finns ingen anledning att sälja Neymar nu.
Barcelona Fcb88
2017-07-19 15:53
Är jag den enda som tycker att goal.com nästan bara skriver negativa artiklar om Barca? spelar nästan igen roll om vad de gäller. De är iprincip bara negativitet från deras skribenter.
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-19 15:46
@neymar JR || Cillessen #1:

Jag vet inte ett skit till 100% som du verkar göra utan gissar mest men,

Långt gångna förhandlingar mellan hans far och PSG förra sommaren? Fick dom tillåtelse av Barca att förhandla också då eller? Annars har jag svårt att tro att Barca skulle låta det passera obemärkt.
Är det fler här inne som är lika bombsäkra på detta som du är?
Och din källor för detta är?

Du läste inte nyligen artikeln där Neymars förre agent(innan hans far tog över) Wagner Ribeiro berättade tydligt att RM erbjöd mycket mer än Barca vid den tiden han gick hit men att Neymar själv propsade för Barca.

“Economically, it was a better offer for Santos and even better for the player. But he decided to go to Barcelona because they were the team of his heart.”

Hur trovärdig han är låter jag vara osagt men jag ser ingen anledning för honom att ljuga ihop en sådan story fem år senare.

Att Barca förlängde hans kontrakt är ju inget konstigt - det behövs väl inte grävas djupare i tror jag. Däremot har jag svårt att tro att det berodde på att han var "redo" att gå till PSG.
Barcelona Rambla~
2017-07-19 15:44
Det var ju Neymar själv som i slutändan satte stopp för en övergång till PSG. Ja, hans far sonderade terrängen och ville se vad för slags deal som eventuellt var möjlig. Därför var PSG småförbannade när det inte blev av förra sommaren.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-19 15:31
Neymar har tydligt visat genom att gå till Barcelona att pengar inte är hans motivation. Du vet väl att vi både gav honom mest pengar och hans fader av samtliga som var intresserad. Du vet väl om att han var redo att gå till psg redan förra sommaren efter långt gångna förhandlingar mellan hans far och PSG? Men vips en ny fantasi lön i Barcelona höll honom kvar. Neymar är kanske inte pengakåt men hans agent/far är det och till en viss del måste väl ändå neymar vara delaktig.
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-19 15:24
Försöker! Ungefär som intelligens! Men var tog Samper vägen, det var det som var poängen! Hur många/vilka spelare som du nämner osv. Vi får för Neymar det har jag ingen aning om.
Barcelona Katalano
2017-07-19 15:18
@Ribohn Fan:

Du hänger inte med riktigt eftersom du inte försöker. Du väljer att missförstå för att försöka få fram en komisk poäng.
Spelare som Veratti, Alaba, Dembele, Dybala, Mbappe osv. klassar du väl inte som breddvärvningar? Nä, jag trodde inte det.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-19 15:16
Hade Juventus haft det knapert så hade de inte använt nästan alla Pogbapengar för att köpa en småfet och överskattad Higuain.

Angående mitt inlägg från igår så hade jag fel om ett ev pris på Neymar..Reglerna angående skatt har ändrats så priset är klausulen och inte mer. (222milj euro).
Barcelona Ribohn Fan
2017-07-19 15:12
En del här inne pratar om att inte breddvärva. Värva istället en stjärna och satsa sedan på egna la Masia spelare.
I nästan andetag ska vi sälja våran kanske bästa spelare för att få en jävla massa pengar att köpa spelare för.
Jag hänger inte med riktigt!
Barcelona Pep - El Míster
2017-07-19 15:12
Here we go again ja...

Men ingen klubb kommer betala den summan det pratas om.

För det första så vill inte Neymar lämna Barca. Och för det andra finns det ingen klubb som lägger ett bud på 200 miljoner euro. Det är totalt osannolikt. Man förhandlar ju först och lägger ett första bud. Det hela är en komplicerad ekvation där klubbar skall komma överens och dessutom spelare.

Tror ni på fullaste allvar att PSG erbjuder oss 200 miljoner euro + erbjuder Neymar ett kontrakt som isåfall måste vara värt det dubbla han har i dagsläget. Är ni helt från vettet?

Neymar har ju tydligt visat att genom att gå till Barca att pengar inte är hans motivation. Då hade han spelat någon annanstans idag. Punkt.

Och för att tilläga en sak ang. Neymars "missnöje" som är hela upprinnelsen till artikeln och detta kaos - Det pratas om att han står i Messis skugga och inte trivs med det. Har ni missat hur Messi gång efter annan förra säsongen gav Neymar ansvar och solsken? Han fick slå frisparkar och straffar som Messi vanligtvis inte ger bort till någon whatsoever. Man kunde tydligt se hur Messi vill ge Neymar en större roll i laget. Messi är helt enkelt alldeles för smart och ödmjuk för att trycka undan Neymar. Dom är ju typ bästa vänner dessutom.

Skulle då Neymar hellre välja att spela i PSG med ett gäng avdankade brassar? Det kortet försöker ju vissa använda också. Ja, Dani Alves som har två säsonger kvar av karriären är nog mer lockande att spela med än Messi och Barca :D

SMH!

Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 15:10
Självklart är fotboll en lagsport . Men vi är Barcelona. En klubb av den här digniteten säljer inte en diamant för att få en annan. Man ska sträva efter att få fram alla tre diamanter. Samma sak med MSN trion vi fick fram alla tre. Vi kunde sålt Neymar för att få in Suarez + pengar. En helt usel affär i mina ögon.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 15:08
LennyRomario - du förstod inte syftet med mitt inlägg. Det jag ville få sagt var att Juve kan inte konkurrera på marknaden med dom största och bästa klubbarna. Barcelona,Real,Bayern,Pl klubbarna. Juve kan inte konkurrera med dom vad gäller money.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-19 15:06
Ja hade ändå inte gett bort Neymar för Veratti och 2 miljarder. Vi har problem med att ersätta Xavi och Iniesta tänk er då när Messis formkurva pekar neråt tro mig vi kmr få lida. Neymar kmr aldrig bli Messi men han kmr ändå kunna axla den rollen på en rätt så högnivå ändå. Målet borde istället vara att försöka fixa fram en sämre version av Messi-Iniesta-Xavi. Vrf inte Neymar-Veratti-Coutinho?
Barcelona LennyRomario
2017-07-19 15:00
@Barcelonistas:

Hur bra Uniteds upplaga är har ju egentligen ingenting med saken att göra. Hur som helst skulle jag snarare se det som att United gick in i godisaffären och köpte världens dyraste godispåse någonsin, menade övriga kunder förbluffat konstaterade att de max kunde tänka sig att betala 50% av det priset.

När United sedan under säsongen sedan åt sitt godis blev i stort sett hela världen övertygad om att det är den mest överskattade godispåsen på länge.

Enkelt? Ja, om det är enkelt att betala mer än nån någonsin betalat förut. Men jag skulle chansa på att de allra flesta anser att det var Juventus som gjorde en bra affär.
Barcelona Bosketts
2017-07-19 14:54
Att folk jagar upp sig för Neymar, när det är uppenbart att han inte kommer att lämna.

Däremot är det en stor skillnad mellan att vilja sälja, och att förstå värdet av en försäljning på 2 miljarder alternativt 1,2+Verratti.

Skulle vi landa Verratti och ändå ha 1,2 miljarder kronor att spendera på en ersättare till Neymar skulle inte jag sätta mig på tvären inför en försäljning. Ingen spelare är oersättlig (förutom Messi då). I synnerhet om han inte är skolad i La Masia...

Det man däremot inte får glömma i ekvationen är hur viktiga storspelare som Messi, Neymar, Iniesta är för att locka andra storspelare till klubben. Hade exempelvis inte Messi spelat i klubben hade nog inte Neymar kommit från första början.
Barcelona Koeman!!
2017-07-19 14:44
@neymar JR || Cillessen #1:

Håller faktiskt med dig.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-19 14:31
122 mål och en cuptitel..... Barcelona > msn
Barcelona Katalano
2017-07-19 14:30
The Reporter 2.0 Barcelonistas För mig handlar det inte om att VILJA bli av med Neymar. Det handlar om att värdera spelaren kontra summan som andra lag måste betala för honom. Dvs 2 miljarder. Och utifrån det värdera vilka spelare man kan ta in istället. Allt värderas utifrån den trupp man för tillfället har. Men jag kanske inte kan ett skit om fotboll. Jag som trodde fotboll var en lagsport, men det kanske räcker att ha en väldigt bra spelare i laget istället.
Barcelona Amo.38
2017-07-19 14:28
Håller med om att Suarez är den som hänger lösast utav trion. Jag tycker det var hjärtskärande att se honom förra säsongen. Hans mål i all ära men hans var bedrövlig i speluppbygnaden, var aningen överviktig i princip hela säsongen och visade upp en skrämmande teknik och bollkontroll. Han måste inse att han längre inte är ung och lägga ner dubbla tiden på att få kroppen i form.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-07-19 14:26
Byter inte ut nån av MSN Världens farligaste trio punkt slut!!! 122 mål eller nåt tillsammans måste vara rekord.
Annons: