/spanien/barcelona/forum/3049.aspx/spanien/barcelona/forum/3049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
6/24/2015 21:05
koeman82 Jag kan bara instämma. Förstår inte hur skillnaden i teknik och framför allt bollmottagning kan vara så otroligt stor. Vad sysslar de som utvecklar spelare i landet med? Har man inte insett eller lärt sig något de senaste 20 åren? Hade inte portugiserna varit så dåliga avslutare kunde det redan ha stått 3-0 till Portugal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
6/24/2015 21:03
ni som vill ha ramos, jag hade spottat han i ansiktet om han vore maradona i sina bästa dar o skulle värvas till oss.

ramos får intet a på sig heliga tröjan.

kolla klippet, men vissa verkar glömma fort=)
Barcelona Barcelonistas
6/24/2015 21:00
Portugal leker med oss så oväntat.
Barcelona Rambla~
6/24/2015 20:56
(Xaviesta) Anytime :) Junta Sorry, skyller på 11-9-10, han lurade mig om åldern och jag drogs med av bara farten. Shanghai Du borde "lyssna" på (Xaviesta) lite oftare. Precis som han är inne på om känner till lite om Barca och dess historia så vet man att en värvning av Ramos är omöjlig. Figo? Ja, just av den anledningen. Det kommer aldrig tillåtas av någon av klubbarna att något så otroligt sker igen. Dessutom, Ramos klausul är 4x av vad Figos då var och den var väldigt hög på den tiden. Figo var heller inte lika avskydd i Madrid om man jämför hur cules känner för Ramos. Lucho? Han var free agent och Madrid kunde inte göra något åt saken. Jag försöker inte nervärdera Ramos alls. Reagerade bara på hur några kan ta detta som ett rykte ens bara för att någon katalansk tidning skriver det och försöker hetsa i valkampanjen. Blir lite förvånad att några kan vara så naiva att faktiskt ta det så seriöst.
Barcelona ( Xaviesta )
6/24/2015 20:54
Shanghai Vilken culé vid sin fulla sinnes bruk vill se avloppsvattnet Ramos i Barcatröjan, oavsett hur skicklig han är? Tappert försök att rättfärdiga diskussionen, speciellt när den är fullständigt ointressant i dessa tider då så mycket annat tar upp godispåsen för tillfället med stundande val och allt som följer därtill, men att sitta och diskutera Ramos vara eller icke vara i Barca känns direkt löjligt, silly season eller inte. Nu för jag ingen talan för andra utan bara för mig själv personligen förstås.
Barcelona koeman92
6/24/2015 20:51
Vad är det för fullständigt bedrövlig bollkontroll U21 laget har?? Har man inte lärt sig något så enkelt som en ordentlig mottagning eller att inte kladda för mycket på bollen? Snacka om att framtiden ser mörk ut..
Barcelona Barcelonistas
6/24/2015 20:49
Lord godeti spelar ju inte ens?
Barcelona Messsias
6/24/2015 20:29
Uppdatera trupp info admin ?
Barcelona petersays
6/24/2015 20:19
Asså, Firmino är ju körd - och ryktades ju aldrig hit. Men kolla bara första assisten i detta klipp så hajar ni lite varför jag tror han skulle ha varit riktigt intressant i Iniestas position.
Barcelona Barcelonistas
6/24/2015 20:12
Idag gör lord godeti mål
Barcelona Shanghai
6/24/2015 19:56
( Xaviesta ) Det är rykte och sanningshalten är låg. Detta forum är för diskussion. Och nu när säsongen är över, så diskuterar man givetvis silly season, ja även om det är omöjligt så kan man få en Figo och Luis Enrique känsla att det är möjligt. Så det har hänt tidigare och vi vet klubblagens rivalitet sinsemellan. :)
Barcelona Shanghai
6/24/2015 19:47
LeoMessi

Haha, ja bror. Man var trångsynt och enögd. :)
Barcelona ( Xaviesta )
6/24/2015 19:27
Rambla Tack för att du finns. Ibland kliar det så in i helvete att öppna flabben när man läser vissa, fullständigt sanslösa, diskussioner här att det näst intill blir omöjligt att hålla tungan i styr. Om man på allvar sitter och diskuterar om en Ramos-övergång till oss, oavsett om det är menat som löst snack eller allvar, så känner man inte till klubbens principer eller rivaliteten mellan Barca OCH real på djupet. Hur kan man på fullaste allvar tro att denna övergång är möjlig? Vilken av våra Presidentkandidater hade velat göra sig impopulär bland fansen right off the bat med att presentera Ramos på Camp Nous nylagda gräsmatta? Tänker man ens innan man diskuterar en värvning härinne? I don't get it :)
Barcelona LeoMessi
6/24/2015 18:35
Shanghai Var det inte du som tyckte att tello var minst lika bra som Ronaldo också?;) haha
Barcelona 11-9-10
6/24/2015 17:56
Junta Tur att jag skrev SNART 31 då
Barcelona Shanghai
6/24/2015 17:53
Det är sant, det är omöjligt att köpa loss honom, dock är det fel att säga att han brister i vissa egenskaper. Som; bollkontroll och passningar. Och att till och med Vermaelen är bättre passningsspelare. Bara för han spelar i rival laget bör man inte förringa hans kvalitéer.

Aja, bäst att släppa det innan någon säger att Bagnack är bättre än Sergio Ramos haha.

Det påminner mig faktiskt om mig själv när jag försökte förringa Varanes insatser när killen slog igenom trots att killen var sjukt grym haha. Tror kanske folk minns det från detta forum.
Barcelona CRset
6/24/2015 17:46
Haha jag dör av att läsa Madrids forum! Fyfan vilka supportrar det är! Snackas om att Ramos är girig och spelar för pengar när killen har dött för klubben i 10 års tid. Trots att Perez har våldtagit den upp och ner år efter år med sina dumma beslut angående värvningar, tränarbyten och liknande. Så har Ramos bitit ihop ovh trott på att nästa säsong ska bli bättre och säsongen därpå. Trots det så är det klasspelare som försvinner från klubben år efter år och tränar byter man som de vore strumpor. Vad fan sänder det för signaler till spelare som Casilias, Ramos eller Ronaldo!?

Sen när någon 22 årig James eller Bale med (en bra säsong i bagaget) kommer till Madrid och har typ dubbelt så mer i lön än honom så förstår ja verkligen hur han tänker. Sen att som sitter i forumet o snackar skit om honom som han inte våre något men som helgonförklarade Ramos så sent som förra sommaren när han plockade CL pokalen till dem, verkar alla redan ha glömt.

trots att det är sorgligt o läsa om så är det samtidigt underbart att våra rivaler har en så korkad jävla president som kör klubben ner i diket och skickar ut klasspelare och klubbikoner ur klubben haha!
Kul iallafall att atletico Madrid har börjat agera med rätta beslut och fått iordning på sin organisation och börjat värva bra spelare samtidigt som de behåller sin tränare och kör på deras koncept. Tror nästa att det är atletico som kommer vara vårt hot kommande säsong och inte real med benitez vid rodret haha
Barcelona L.A.M Nr 10
6/24/2015 17:27
Ingen vill se honom i Barca men att sitta och förminska hans kvalitéer är ju bara onödigt. Det är en grym back, allt annat är skitsnack. Aja, tänker inte skriva något mer om detta nu.
Barcelona Junta Dimision
6/24/2015 17:18
Sergio Ramos är 29 och fyller 30 nästa år, alltså är han inte 31. Alla transferrykten till Barca bör tas med stor nypa salt, då vi inte ens har en president i dagsläget.
Barcelona Rambla~
6/24/2015 17:07
Varför sitter ni och diskuterar Ramos? Tror ni på fullaste allvar det finns en mikroskopisk chans att han hamnar i Barca? Även om han själv skulle vilja, vilket jag är relativt säker på att han inte vill, kommer han aldrig att tillåtas att gå till Barca av F Perez, av Real Madrid eller av Fan och hans moster. Det finns inte på kartan. Der är en omöjlig värvning! Basta! :D Dessutom, han vill ha 10m i årslön. Tror ni hans krav hade varit mindre om han mot all förmodan hade velat komma till Barca? Tycker ni att vi ska värva en 31-årig madridista och dessutom ge honom den lönen? Viktigast av allt, det finns nog inte en endaste person inom Can Barca som vill ha fanskapet i Barca. Seriously.....
Barcelona L.A.M Nr 10
6/24/2015 16:54
11-9-10 Bedrövligt positionsspel, dåligt passningsspel, dålig på defensiva fasta och tydligen inget vidare på en mot en heller. Ganska stora brister för en mittback, nyckelspelare och vicekapten i Real. Jag vet inte vad jag ska säga så kan väl upprepa det jag tidigare sagt och tycker om Ramos. Tekniskt och fysiskt riktigt bra men brister i mentala egenskaper. Snubben verkar ju rätt dum utanför planen och så även på den.
Barcelona 11-9-10
6/24/2015 16:33
L.a.m En mittback som brister enormt i koncentration och fokus men ändå bland dom bästa? Låter mer som David luiz 2.0 Hans positionsspel är bedrövligt Hans försvarsspel 1-1 existerar inte Han skapar absolut ingen lugn i försvaret utan oftast den som orsakar kaos Finns inte en chans att jag kommer ge mig när det gäller passningsspelet. Måtta samma krossboll åt högerflanken gång på gång räcker inte för att klassas som passningsskicklig mittback! Hummels, pique, Silva, mascherano, fan t om vermaelen klassar jag som passningsskickliga. Som är varierande i sina passningar Han lever på sin aggressivitet och råhet, men när man är snart 31 så borde man ha utvecklats mer än vad han har gjort Madrids bästa mittback förra säsong var pepe utan tvekan. Att Ramos lyckas göra 2-3 mål på OFFENSIVA hörnor försvarar fortfarande inte hans prestationer som mittback. Ironin i det hela hur kan man vara så bra i luftrummet på offensiva fasta men så bedrövligt dålig i defensiva.
Barcelona Lion24
6/24/2015 16:08
Sergio Ramos är definitivt en av världens bästa mittbackar, när han vill. Jag tycker att Ramos tillsammans med Di Maria var den absolut största faktorn till att Madrid vann sin Decima förr förra säsongen. Att göra 17 mål är fantastiskt men så vitt som jag vet så gjordes målen antingen i gruppspelet eller i stort sett när matcherna var avgjorda, efter att Ramos hade dykit fram tidigare, det var alltså inte AVGÖRANDE. Jag kan tänka mig att Ramos var den viktigaste biten i omklädningsrummet i semi och finalen. Han verkar också vara en stor ledare i omklädningsrummet och sett till det jag ser på plan så kan jag hålla med.

Ramos problem är precis som L.A.M Nr 10 säger hans fokus och koncentration. Alla spelare kan bli överaggressiva nån gång men hans fokusering under matcherna kan vara under all kritik. Men bara om han VILL och lägger allt åt sidan och enbart fokuserar på fotbollen så är det ingen snack om saken att det där är en av världens absolut bästa mittbackar. Ramos i Barca? Haha, kom ihåg att fotbollen är så mycket mer än bara sport, det är väldigt mycket spel. Spel från alla olika håll. Dani Alves spelade ett spel, Messi spelade ett spel när han inte dök på träningen efter Sociedad förlusten, även här spelar Ramos/Majo ett spel. Sen är det Madrids problem hur dom spelar det spelet med Ramos.
Barcelona L.A.M Nr 10
6/24/2015 16:05
@B-Guden:

Precis. Som med allt annat är det alltså huvudet det är fel på, inte själva bollkontrollen.
Barcelona B-Guden
6/24/2015 15:53
@L.A.M Nr 10:

Han är duktig för att vara mittback absolut problemet är att han överskattar sig själv på den fronten och slår bort väldigt mycket bollar, som en i Puertan skrev under matchen mot Juventus, Ramos tror han är Pirlo
Barcelona L.A.M Nr 10
6/24/2015 15:52
Well, under press är det inte många backar som klarar av att lösa situationen på ett elegant och riskfritt sätt. Till och med för oss blir det problem när motståndarna trycker upp laget. Och nej, alla mittbackar kan inte slå precisa långpassningar på yttern gång på gång. Bara att kolla på Pepes ballongbollar.

Tycker att Ramos är nära på komplett vad det gäller det fysiska och tekniska men att han däremot brister enormt i fokus, koncentration och att hans aggressivitet ofta går överstyr. Han har de flesta kvalitéer som krävs men ingen mittback som bidrar med trygghet till laget, en ganska så viktig egenskap som mittback.

Men detta spelar ingen roll. Vi alla vet att han aldrig kommer vara nära att skriva på för Barca, något som både Madrid- och Barcasupportrar kan glädjas åt.
Barcelona 11-9-10
6/24/2015 15:44
L.a.m Nja bra passningsspel och bollkontroll under press skulle jag inte påstå. Utan oftast han som har satt Madrid i skiten med sina huvudlösa passningar. Men det tackar jag för Att stå och motta krossbollar utan att ha press på sig borde professionella fotbollsspelare klara av utan problem Min åsikt har inget att göra med att han spelar i real, varane för ett exempel hade jag tagit med öppna armar
Barcelona L.A.M Nr 10
6/24/2015 15:40
Tycker inte Ramos har dålig bollkontroll. Han har rätt bra teknik för att vara mittback, bra crossbollar också.

Lite tråkigt när man ska minimera honom bara för att han spelar i rivalen. Det är en duktig försvarare som man dock aldrig skulle vilja se i Barca av självklara anledningar.
Barcelona S.Eto'o
6/24/2015 15:39
Shanghai Haha min Barca broder, läser man ditt första stycke tror man ju att du är ironisk/sarkastisk (kan inte skillnaden)
Barcelona S.Eto'o
6/24/2015 15:37
Ramos måste vara typ den enda spelaren i historien som Real fansen, Atletico fansen samt oss Cules inte vill ska lämna Real Madrid. Med honom på plan, brukar det oftast stå 1-0 innan matchstart
Annons: