/spanien/barcelona/forum/3048.aspx/spanien/barcelona/forum/3048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-02 14:26
City kan dra sig! Vi skall inte vara en säljande klubb.
Barcelona enkos
2015-03-02 14:23
Kanske en gammal nyhet men läser precis att City vill bjuda Barcelona 140 milioner euro för Suarez. .
Barcelona Barca4life98
2015-03-02 14:01
ElRaval Läste på Barcas Reddit sida att vi tydligen ska vara intresserade utav honom. Jag skulle välkomna den värvningen. Man ska tänka på att Suarez och Messi snart är 30 båda två. Sen tycker jag att det är dags att sälja Pedro för en bra peng och ge Adama mycket mer speltid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2015-03-02 13:50
@II Barça II:
Håller inte med. Tycker han är en riktigt bra spelare. Speciellt mot oss. Då ser jag snarare ett större problem i Ronaldo och Bale. Två spelare som inte presterar när ytorna krymps. Benzema i Barcelona hade visserligen sett klumpig ut, men han hade öst in mål. Från en sak till en annan: Luciano Vietto. Hur lång tid tar det innan någon engelsk klubb köper upp honom? En av få som jag är orolig för inför returmötet.
Barcelona Messsias
2015-03-02 13:46
Förstår inte varför Maradona jämförs med messi då maradona pkte dit för att vara hög på Cobain under en match, undrar om han var hög under dem flesta matcherna han spelade
Barcelona II Barça II
2015-03-02 12:11
Måste faktiskt säga att jag beundrar Karim Benzema, trots usel spel, år efter år, i ett utav världens största fotbollslag, så är han fortfarande given som deras enda 9a! Det är helt ofattbart att ett lag som Real Madrid inte har en bättre 9a än Benzema, totalt värdelös är han.
Barcelona Kröjf
2015-03-02 11:50
Glömde att som så många andra härinne, ge uttryck åt min bubblande glädje igår när den gula miniubåten torpederade lyxkryssaren Los Blancos underifrån, trots den sedvanliga sjunkbomben i form av ännu ett straffmål.
Barcelona the cameroonians
2015-03-02 11:44
Resultaten gick sannerligen inte B-lagets väg i helgen. Inte nog med att de förlorade själva, två av bottenkonkurrenterna vann precis som ytterligare två lag som låg precis före i tabellen. Som om inte detta var nog så är Barcelona B det lag som släppt in flest mål av alla lagen i serien. Nu ligger laget under strecket och till helgen väntar en tuff bortamatch mot Lugo. Därefter är det två måstematcher när man först tar sig an bottenplacerade Racing för att i nästa omgång ställas mot Tenerife - ett lag som befinner sig precis ovanför strecket för tillfället. Tydligen ska det råda en hel del brist på disciplin i laget, under torsdagens träning ska Dongou och Maxi Rolon råkat i luven på varandra och ställdes därför utanför matchtruppen mot Mallorca. Det ska enligt media ha förekommit likadana incidenter, dock mellan andra spelare, tidigare också, och det är tydligt att Eusebio (och nu även Vinyals) inte har full koll på omklädningsrummet. Skulle inte förvåna mig om det blir en rejäl utrensning till sommaren, truppen består av hela 24 spelare och det är tydligt att det är för många att hålla reda på för de ansvariga. Men framför allt är det förmodligen en allmänt frustrerande situation som spelarna känner av och som de inte kan hantera och inte får ut ur systemet som leder till dessa händelser.
Barcelona Barca4life98
2015-03-02 11:08
enkos Med det tänkandet så skulle vi aldrig ha anlitat Pep 2008. Var han rutinerad? Han tappade poäng första säsongen. Tycker allmänt att vi Barca fans har gett Enrique lite för mycket skit. I vissa matcher som vi har tappat poäng i har han klantat sig men det är inte ens hälften utav matcherna. Oftast så har vi varit ineffektiva som mot Celta. Hur länge sen var det vi hade en "rutinerad" tränare med erfarenhet i Europa. Jag står bakom Enrique, tycker att han vågat göra förändringar. Dessutom så tror jag att hans kyliga relation med spelarna är ganska hypad av media faktiskt.
Barcelona Imzon #5 Busquets
2015-03-02 09:49
Bra match av Villarreal igår kul att de kunde ta poäng. Nu måste vi bara göra vårt jobb så vi kan gå vidare i cupen. Det var fantastiskt roligt att se Reals bästa spelare fullständigt förstöra alla lägen, skjuta på alla bollar och ta alla frisparkar. Men roligast kanske var när han gör överstegsfinter (stillastående) och inte kommer typ 1 m framåt.
Tårögd blev jag när jag såg samma spelare ta utgångsposition i mitten för att kunna visa sin tekniska briljans... som dessvärre uteblev med sin frånvaro.. pinsamt!

--
Jag satt och tittade på TV10 "gratis" match i helgen Chelsea - Tottenham och måste säga att jag blev mer mer imponerad av kommentatorerna än av spelet som lagen visade upp. Man kunde höra hur de satt och kåtade upp varann med långbollar och blev helt euforiska när Kane visade upp sin tekniska briljans. Jag mådde dåligt, jag förstår nu varför jag har gått över helt till sopcast och ustream.

Jag fullständigt älskar när jag hör strafffffffffffffnojjjjjjjjj på min ryska stream, även om jag inte förstår ett smack.
Barcelona Z_Z
2015-03-02 09:25
Enkos:

Det du å andra sidan säger är att vi med en mer rutinerad tränare hade gått rent vilket aldrig händer.

Mot Sociedad och ena av matcherna mot Malaga tycker jag absolut att Enrique förtjänar kritik, men att överlag lägga skulden för de andra poängtappen på honom är för mig rätt sjukt.

Mot Celta mötte vi ett lag som faktiskt spelade riktigt bra för stunden och vi hade över 10 avslut på mål varav 3 ramträffar. Det handlade där inte om dålig coachning så mycket som otur i avsluten.

Mot Getafe tog vi 25 avslut totalt under matchen, däremot vad spelarnas sikte befann sig denna dag är ju en annan sak då vi bara fick 4 på mål.

Går inte heller att kritisera laguttagningarna eller bytena i dessa matcher då de i ärlighetens namn var så bra som det kunde göras. Visst att man i vissa fall kan lägga skulden på tränarna men i de här matcherna får i mina ögon spelarna definitivt ta på sig det största ansvaret.
Barcelona enkos
2015-03-02 08:30
Vi hade idag avgjort ligan om vi haft en mer rutinerad tränare som hade fått spelarna bättre motiverade mot Celta Sociedad Malaga och Getafe där vi förlorade hela 13 poäng... Medan Barca förlorar sina poäng mot sämre lag så förlorar Real i sin tur sina mot topplag. ..det är inget annat bevis än att Barcelona är bättre lag medan Real har bättre tränare som dock inte räcker mot bra motstånd
Barcelona Gabriel
2015-03-02 08:24
Att Real Madrid har fått 10 straffar efter 30 omgångar är helt sjukt. Helt, helt sjukt!
Barcelona Z_Z
2015-03-02 05:27
@Baha - Tres Amigos:

Fram till din riktigt usla koppling mot nazismen kunde jag hålla med dig.
Barcelona Lion24
2015-03-02 01:33
Jag måste ge en stor fet eloge till Villarreal som gör en fantastisk match. Och det med ett B-lag på självaste Santiago Bernabeu. Dom vann borta mot Atleti, störde oss enormt båda matcherna i ligan och kryssade nu mot Madrid. Är väldigt orolig inför matchen på onsdag. Hoppas spelarna är på topp.
Barcelona Kröjf
2015-03-02 01:26
Är det inte möjligen så att skenet bedrar, vad gäller påståendet att Marcelo förstärkt sin defensiv så till den milda grad, att han i stort sett skulle kunna mäta sig med vilken annan vänsterback som helst på just den punkten? Själv har jag i min enfald fått för mig att det i mångt och mycket är en synvilla. Vilken förmodligen beror på att bolltappen och därmed spelvändningarna har blivit avsevärt färre på Reals vänsterkant, sen Marcelo bl a fick bollsäkre och hårt arbetande Isco framför sig. Istället för den ständigt bolltappande och/eller fallande samt därefter liggandes Ronaldo, som allt oftare söker sig in centralt i planen nuförtiden. Kort sagt: Kan det vara så att Ancelotti sett till att Marcelo inte är lika utlämnad till sig själv längre? Tränares riktlinjer verkar väga väl lätt i analyser av enskilda spelares prestationer,så länge det inte handlar om vår egen Luis Enrique. Men självfallet kan jag ha fått allt helt om bakfoten. Var bara funderingar som dök upp i huvudet mitt i natten, efter att ha följt diskussionen härinne om brassebacken och dennes individuella utveckling. Och det kan väl inte bara vara jag som lagt märke till att Ancelotti över tid, haft för vana att byta ut Marcelo och sätta in Coentrão, i matcher mot lag man kan förvänta sig en stark offensiv ifrån med kantspelare av världsklass (om nu den sistnämnde varit skadefri och är i fullt speldugligt skick) Själv blir jag därför inte överdrivet förvånad om Marcelo inte får spela mot FC Barcelona på Camp Nou,när det blir dags för El Clásico.Det vill säga om Messi då fortfarande har högerkanten som sin utgångsposition. Men att "Lucho" skulle få för sig flytta in Lionel i mitten som "falsk nia" igen, för att bespara honom Marcelos formidabla defensiva förmåga numera,tror jag ju inte heller särskilt mycket på.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-02 01:08
Messi har faktiskt gjort fler mål med fel fot sen jag vet inte när. Och fler mål på frisparkar sen 2009 samt att han har gjort fler mål utanför straffområdet. Att påstå att mr penalty som har gjort 1/3 av sina mål på straffar är mer komplett än Messi är väldigt fel kalkulerad. Messi är bättre på allt. Har Ronaldo någonsin Placerat in ett mål? Han skjuter alltid med allt han har och när det går in är det spektakulärt men det är 2 gånger av 70 försök. Majoriteten av hans mål är på tap ins efter förarbetet från medspelare som har kommit runt kanten, väggat sig genom, slagit en perfekt genomskärare eller prickat ett inlägg rakt på honom. Att folk fortfarande påstår att han är komplett är som att säga Natzierna ville bara hjälpa judarna inte döda de. gaskammaren var för att duscha de rent. Gas vilken gas? Är du dum? Hitler var mer humanitär än Ghandi.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-02 01:06
Enkos

Hahaha älskade den där penaldinho hahahaha

D va kryddan på min sköna kväll. Förlåt men kommer sno den från dig han är penaldinho o grinaldinho för mig nu??
Demakast
2015-03-02 01:03
Hur jävla fantastiskt är det inte att avsluta den här kvällen med att kika in på Livescore för att upptäcka det underbara resultat man hade hoppats på .. Att sen se att det står Ronaldo (P) gör det hela bara ännu roligare. Börjar bli komedi av det hela. Jag undrar hur Ronaldo P firade kvällens mål. Tog han av sig tröjan möjligtvis? Nee .. Han lär ju dragit till med något mycket värre än så? Siiiuuuu! Super super Ronaldo P .. Härligt också att se hur real fansen hänvisar till sin sista livlina Modric. Vad förväntar man sig egentligen av en spelare som varit borta så pass länge, att han ska hoppa in och dominera från start? Titta Sanchez i Arsenal. För över en månad sen var han en av de mest dominanta spelarna där ute, glödhet! En skada senare och ett par missade matcher och killen är sig inte riktigt lik. Det tar sin lilla tid när man väl kommer av sig. Och vi är mitt uppe i en brinnande säsong. En del spelare (se Falcao) blir sig själva aldrig lik medans andra kommer tillbaka och blir ännu bättre. Jag älskar verkligen Modric och önskar honom all lycka i världen men jag både hoppas och tror att hans återkomst kan vara till vår fördel, varefall till en början. Jag bara önskar att våra spelare kan hålla sig friska för vi har en så jävla bra startelva som kan slakta allt i sin väg på en bra dag. Jag menar kolla bara de tre där framme. Brasiliens finest, Uruguays finest och Argentinas (universums) finest. Det här är fotbolls DNA så det skriker om det. Tackar de gula ubåtarna för kvällens present. Kunde inte bli bättre. Natti natt
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-03-02 00:53
Folk måste förstå en sak, Ronaldo är komplett för att slå straffar men fotbollsmässigt är Ronaldo långt ifrån komplett. De enda Ronaldo är bättre på än Messi är, huvudspel, straffar, långskott, skjuter med bägge fötter. Messi är mil före Ronaldo rent fotbollsmässigt men när det väl gäller för Ballon D'or då gör Ronaldo många mål sen röstar folk så jävla idiotiskt så det bara stinker om det. Hur i helvete kan folk rösta på Ronaldo men inte på Messi. Messi är bättre saker som avgör matcher, småytor, bygga upp anfall och göra assist. Messi kan dribbla av 4 eller 5 spelare men samtidigt lägga en smörpassning som kan leda till mål. Jag har nog aldrig sett Ronaldo göra de Messi gör under varje match dvs att vara enastående och magnifik och att bjuda på magi. Men livet är som de är, den bästa spelare vinner inte alltid priset som den bästa.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-02 00:44
Lord Bendtner gör mål med huvudet, på straffar, höger och vänsterfoten. Han är världens mest kompletta fotbollsspelare.
Barcelona zigazaga
2015-03-02 00:38
Ronaldo, Ronaldo, Ronaldo...enda jag hör, kan vi inte diskutera något annat istället? Som vår match mot Villareal?

Jag är orolig för returmatchen, de visar styrka som går vidare i EL, nu stärks deras självförtroende ytterligare med att klara av kryss med B laget i Madrid. Nästa grej kan ju vara och slå ut oss och bli klara för final i Cdr. Vi måste toppa laget. Pique måste in istället för Mathieu, Busi får spela som pivote framför Rakitic och Xavi. Frågan är ifall Xavi verkligen startar två matcher i rad?
Barcelona Canaletes
2015-03-02 00:37
@AlekRivard!:

Glöm inte att han hoppar längst av alla!
Han jämfördes med Micheal Jordan i Deportes Cuatro hahaha!
Barcelona Gabriel
2015-03-02 00:29
B-Guden

Haha, klockren!
Barcelona B-Guden
2015-03-02 00:27
@Gabriel:

haha kolla länktips
Barcelona Gabriel
2015-03-02 00:26
Heisenberg

Jo, jag kan hålla med dig om det, att Albas främsta uppgift bör vara att stoppa kontringar och det gör han med bravur. Egentligen kan det ses som lite orättvist för Alba också nu när jag tänker på det. Om man jämför med tidigare år när vi hade Abidal som vänsterback så skötte även Abidal det defensiva galant, men han behövde samtidigt inte heller lägga i närheten lika mycket fokus på det offensiva på samma sätt som Alba gör då Alves fortfarande höll världsklass. Det offensiva gick via Alves och det defensiva skötte Abidal. Alba tar sig på dubbla uppgifter eftersom Alves gått ner sig rejält. Det ska Alba ha en stor elogé för, men jag vet att han kan så mycket bättre ändå i det offensiva.

Jag kräver egenligen inte så mycket mer av honom förutom lite bättre skärpa i hans avslut och inlägg.
Barcelona enkos
2015-03-02 00:22
Om Ronaldo var från Brasilien skulle han fått namn Penaldinho
Barcelona Gabriel
2015-03-02 00:20
Hur länge ska man få lov att påstå att Cristiano är en komplett fotbollsspelare? Herregud det är löjligt. Han är en komplett målskytt, han gör mål på alla olika sett. Men en komplett fotbollsspelare? Va? Inte en chans. Sen tar han skott på varenda möjlighet som ges också, det spelar ingen roll om det är ett långskott från 35 meter eller precis utanför straffområdet, han skjuter på allt. Såg ni Suarez assist till Messi igår? Finns inte en chans i världen att Cristiano hade passat i det läget. För att jämföra, kommer ni ihåg när han tog bollen från Higuain när denna bara skulle rulla in den i mål och det slutade med att dom ramlade på varandra? Det där summerar upp Ronaldo perfekt.

En självisk fotbollsspelare som bara spelar för en enda anledning, att göra så mycket mål som han bara kan då han insett att det är det som krävs för att ge honom sina Balon D'Ors. Ronaldo vill efter karriären anses som världens bästa fotbollsspelare genom tiderna, hur skrattretande det än må vara för oss cullés så kommer det likt förbannat finnas de okunniga som vill argumentera för att han är det om han lyckas med att vinna flest guldbollar.

Sen tror jag knappast att han vinner mer än de 3 han redan vunnit, men det är iaf hans premiära mål. Att han också insett att lagtitlar är en hjälp på vägen till hans individuella priser är också en anledning, men innerst inne bryr Ronaldo sig inte ett smack om individuella priser, Killen blev mer glad efter hans betydelselösa och felaktiga straffmål mot Atletico i finalen än vad han blev efter Ramos kvittering i slutet av matchen.

Ronaldo är en egoist och en otroligt begränsad fotbollsspelare.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-02 00:16
Messi däremot är en komplett spelare. Han är med i uppbyggnadsfasen, han deltar i sista tredjedelen, han lägger smörpassningar som får all värdens mittfältare att framstå som ett gäng träben. Inte nog med det så är Messi även en komplett målskytt. Han kan göra mål på vilket sätt som helst. En egenskap som Messi har är att vägga sig igenom på småytor, bara dom mest intelligentaste spelarna klarar av att göra det.
Barcelona Heisenberg
2015-03-02 00:15
Gabriel

Jag håller med i stort, men tycker du inte att både dessa spelare är perfekta för sina lag? Vi har så mycket kreativitet och offensiv kraft i våra anfallare och mittfältare att Albas primära uppgift ändå är att stoppa kontringar, i och med att det oftast är så våra motståndare anfaller. Och detta gör han ju med bravur. Marcelo får ju mer utrymme för sin kreativa sida i och med att reals anfall helt saknar det (yes, I said it). Men visst, Alba kan bättre, det har du rätt i.
Annons: