/spanien/barcelona/forum/3046.aspx/spanien/barcelona/forum/3046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yellow cake
2015-03-03 12:15
Har ni sett när Thierry Henry och Rio Ferdinand sitter och snackar fotboll. Skön är Henry när han förklarar Messis storhet iaf!!

Barcelona Junta Dimision
2015-03-03 12:11
Porto har väl en köpoption på Tello, så jag tror inte vi kan förhandla om hans pris tyvärr. Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att den låg på 8 m euro?
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-03 12:06
[QUOTE=Gabriel]SPORT rapporterar denna morgon att det skett en total omvändning vad gäller Barcelonas planer gällande högerbackspositionen. Medans det första alternativet ska ha varit Danilo, och fortfarande verkar vara det, ser det allt mer ut som en näst intill omöjlig affär att få till med tanke på den höga kostnaden Porto begär för honom samt att både Manchester och R.Madrid verkar vara villiga att lägga stora pengar på honom. Den nya sportkommissionen överväger därför att förnya Alves kontrakt med 2 1 (först 2 år med option till ytterligare 1). Man har också pratat med Luis Enrique om det här alternativet och fått godkännandet av tränaren då han enligt rapporter är mer än nöjd med Dani och hans prestationer hittills. Medans jag själv å ena sida tycker att det bästa för alla parter hade varit att gå skilda vägar mellan Alves och Barcelona så kan jag trots det inte låta bli att förstå lite hur man resonerar. Faktum är att Danilos kontrakt går ut sommaren 2016 och att då betala en summa närmare 30M€ för honom känns för mig lite för mycket. Jag kan inte låta bli att tänka att om Danilo nu verkligen är så sugen på att spela för just oss så har han 2 alternativ; antingen sätter han press på Porto och berättar för dem att det bästa för klubben vore att sätta sig ner med Barcelona och försöka förhandla fram ett pris som båda klubbarna är någorlunda nöjda med, eller så väntar han en säsong till och går helt gratis till Barcelona nästa år istället. För en spelare som verkligen, verkligen vill spela för oss hade utan tvekan gjort så, men har Danilo bråttom och istället drar till R.Madrid eller någon annan klubb så känner jag faktiskt lite att whatever isåfall, då kan han dra dit. Jag vill bara ha spelare i Barcelona som verkligen vill spela för just oss mer än allt annat. Xaviesta och Rambla Jag håller med er, 25M€ för Pedro är på tok för lite pengar. Jag tror dessutom att man kan få ut mer än 30 för honom. Faktum är att vi culés och Barcelona inte riktigt värdesätter våra spelare tillräckligt högt med tanke på vad alla andra topp klubbar får för sina spelare. Sen är det viktigt att tänka på en annan sak, visst, vi som följer Barcelona varje vecka är mer eller mindre överens om att Pedro har gått ner sig och att det därför också blir svårare att få en lite högre summa för honom. Men ni ska tänka på att Pedros marknadsvärde fortfarande är väldigt högt och han har fortfarande ett väldigt gott rykte runt om i Europa. Att han inte spelar från start längre i Barcelona pga Neymar och Suarez förändrar inte det, snarare tvärtom så gör det lite att det andra klubbarna ser till Pedros gamla meriter och värdesätter honom utefter det istället för att kunna kolla på vilken spelare han är idag. Jag tror utan tvekan att vi kan få en väldigt hög summa för Pedro, framför allt om klubbar som City och PSG blandar sig i. [/QUOTE] jag läste i Barcastuff att porto funderar på att köpa Tello där kan vi ju bara förhandla Tello är minst värd 18 miljoner
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-03-03 11:03
Saken är ju också den att det inte finns så många "lediga" spelare på marknaden för normala priser. Nu när PL signat ett nytt lukrativt TV-avtal kommer priserna på spelare öka ännu mer.

€35 mille för Pedro är i mina ögon en realistisk summa.

Skulle inte förvåna om vi kan få €10 miljoner för Sergi Roberto heller.

Byter gärna dessa båda spelare mot Samper, Deulofeu & Adama till nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2015-03-03 10:51
Nu minns jag inte exakt hur mycket vi fick för Sanchez men den snabba information jag fått genom att söka igenom internet för det är att vi fick omkring 48M€ för honom, det är ändå en rätt så bra summa med tanke på hur usla Barcelona är på att göra affärer, så att Alexis gick för närmare 35M€ stämmer ju inte. Att Cesc gick för ynka 33M€ visar mer Barcelonas inkompetens på marknaden isåfall och det är mer en summa man tar för Pedro än vad man bör ta för Fabregas. Sen kan man inte heller dra paralleler med Villa, Alves, Henry och Mascherano då marknadens summor ökar markant för varje år som går. Chelsea fick 50M€ för David Luiz och 33M€ för Shürrle, där har vi en klubb som vet hur man säljer spelare.

Jag är helt med Rambla att vi bör ta en rätt så kraftig summa för Pedro, och jag tror vi kan få det också.
Barcelona zick9
2015-03-03 10:38
[QUOTE=Rambla~]Fan heller! Medelmåtta? Pffft, kolla vad han presterat i klubben. Kommer han till en ny miljö kan allt hända. Aja, vissa har tydligen svårt att uppskatta trotjänare. Sorgligt. [/QUOTE] Jag uppskattar allt som Pedro har gjort för Barca men det går inte att förneka att han inte längre är någon världsspelare och hör hemma i typ Sevilla eller Valencia. Hur kan du påstå att allt under 35 miljoner euro är en skam? Det är ungefär lika mycket som Alexis, Cesc, Alves och Villa kostade när de kom till oss. Spelare som Henry och Mascherano kostade 25 miljoner...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-03 10:37
Äntligen lite bra nyheter om Alves. Hoppas verkligen klubben förlänger med honom. Han är omklädningsrummets viktigaste spelare nu när Pinto och gänget är borta. Han är en favorit hos befolkningen i staden och jag antar att Messi och Neymars mycket nära förhållande är mycket tack vare Dani.

Att göra sig av med Douglas och Montoya är nog bäst. Tror inte att Alves nya kontrakt skulle sätta stopp för andra värvningar på den positionen ifall Montoya ändå ska lämna, det har han velat ett tag nu.

Att behålla Alves som ersättare f o m 2016 är inte dumt med tanke på hur mycket glädje han sprider till laget och oss.
Barcelona Kröjf
2015-03-03 09:47
(xaviesta)

Bullseye!!!!!
Barcelona Gabriel
2015-03-03 09:46
SPORT rapporterar denna morgon att det skett en total omvändning vad gäller Barcelonas planer gällande högerbackspositionen. Medans det första alternativet ska ha varit Danilo, och fortfarande verkar vara det, ser det allt mer ut som en näst intill omöjlig affär att få till med tanke på den höga kostnaden Porto begär för honom samt att både Manchester och R.Madrid verkar vara villiga att lägga stora pengar på honom. Den nya sportkommissionen överväger därför att förnya Alves kontrakt med 2+1 (först 2 år med option till ytterligare 1). Man har också pratat med Luis Enrique om det här alternativet och fått godkännandet av tränaren då han enligt rapporter är mer än nöjd med Dani och hans prestationer hittills. Medans jag själv å ena sida tycker att det bästa för alla parter hade varit att gå skilda vägar mellan Alves och Barcelona så kan jag trots det inte låta bli att förstå lite hur man resonerar. Faktum är att Danilos kontrakt går ut sommaren 2016 och att då betala en summa närmare 30M€ för honom känns för mig lite för mycket. Jag kan inte låta bli att tänka att om Danilo nu verkligen är så sugen på att spela för just oss så har han 2 alternativ; antingen sätter han press på Porto och berättar för dem att det bästa för klubben vore att sätta sig ner med Barcelona och försöka förhandla fram ett pris som båda klubbarna är någorlunda nöjda med, eller så väntar han en säsong till och går helt gratis till Barcelona nästa år istället. För en spelare som verkligen, verkligen vill spela för oss hade utan tvekan gjort så, men har Danilo bråttom och istället drar till R.Madrid eller någon annan klubb så känner jag faktiskt lite att whatever isåfall, då kan han dra dit. Jag vill bara ha spelare i Barcelona som verkligen vill spela för just oss mer än allt annat. Xaviesta och Rambla Jag håller med er, 25M€ för Pedro är på tok för lite pengar. Jag tror dessutom att man kan få ut mer än 30 för honom. Faktum är att vi culés och Barcelona inte riktigt värdesätter våra spelare tillräckligt högt med tanke på vad alla andra topp klubbar får för sina spelare. Sen är det viktigt att tänka på en annan sak, visst, vi som följer Barcelona varje vecka är mer eller mindre överens om att Pedro har gått ner sig och att det därför också blir svårare att få en lite högre summa för honom. Men ni ska tänka på att Pedros marknadsvärde fortfarande är väldigt högt och han har fortfarande ett väldigt gott rykte runt om i Europa. Att han inte spelar från start längre i Barcelona pga Neymar och Suarez förändrar inte det, snarare tvärtom så gör det lite att det andra klubbarna ser till Pedros gamla meriter och värdesätter honom utefter det istället för att kunna kolla på vilken spelare han är idag. Jag tror utan tvekan att vi kan få en väldigt hög summa för Pedro, framför allt om klubbar som City och PSG blandar sig i.
Barcelona Vampíro
2015-03-03 01:14
På tal om musiknummer, en klassiker från våren 2011 när beefen med Mou var som allra värst. Puyol karaktären var fan klockren.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-03 01:10
Rambla Håller med dig fullständigt om Pedro. Under 30 vore en ren skam och ännu ett tragiskt beslutsfattande från den sittande juntan. Rosell och hans knähundar har varit rentav pinsamma på marknaden dom senaste åren och för att ha målat upp sig som affärsmän som skulle styra upp ekonomin som Laporta skulle ha raserat kan vi nu konstatera att man inget annat kan göra än att skratta åt eländet. Affärer är vi allra sämst på av alla storklubbar i Europa skulle jag vilja påstå. 35 är väl lite grann pushing it, men under 30 för en lirare av Pedros kaliber är en praktskandal. Jag tror precis som du att han kommer att lysa i en annan klubb även om hjärtat vill att han ska stanna hos oss karriären ut. Mer lojal och tystlåten kille får man leta länge efter. Bara att kolla vilka han konkurrerat med rakt igenom sin karriär, jag tycker att han får alldeles för lite cred. Han har helt klart gått ner sig sedan Guardiola lämnade och han skulle behöva ett miljöombyte, gärna i en klubb där han får vara stjärnan eller ett givet val bredvid någon annan som han kan bilda radarpar med. Vi ska inte sitta här och rea ut våra talanger, legender och gamla trotjänare hur som helst. Visst kan Pedro få röra på sig om det är det han känner att han behöver och om klubben är ok med det, men då ska vi fan få betalt för vår produkt. Show me the money.
Barcelona Treyh
2015-03-03 01:03
Kan ni sluta länka sidor som är på spanska och ej har en översättning? Jag skulle gissa på över 95% på forumet ej kan spanska eller bara kan "tursist-spanska" för att läsa eller se video på spanska tillräckligt bra. Det är bara störande med såna länkar. "ooh kolla här jag kan spanska så jag länkar nått på spanska för att visar att jag är duktig på spanska" så tänker jag varje gång det dyker upp en sån länk ;)
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-03 00:37
@el Flaco:
Haha, fat-messi! "Que's llegir?" med sin läspa haha
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-03 00:35
Pim-pam guti, hönshjärnan ramos och Mou som hade sitt eget radio program (Klaga för klagandets skull) i all ära. min favorit karaktär är såklart "el mejor jugador del planeta"
Barcelona Barca4life98
2015-03-03 00:28
Canaletes Tack ska kolla Hahaha
Barcelona el Flaco
2015-03-03 00:23
@Gabriel:

Classic moment. Gillar också den med Messi. Crackovia hade bättre musikaliska nummer än en Disney-film
Barcelona Canaletes
2015-03-03 00:23
@Barca4life98:

Det bara söka på Youtube "Crackovia". Blir för många länkar annars haha. Sen vet jag inte om det finns kvar med engelsk text.

Kom på nu att Zlatan och Sergio Ramos karaktärer var bra.
Men en som jag hade glömt var parodierna på Punto Pelota och Tomás Roncero. Så jäkla klockrena asså!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-03 00:22
Villarreal striker Luciano Vietto is on the agenda for Barcelona.

Det här gillar jag...
Barcelona Gabriel
2015-03-03 00:14
Haha, crackovia, vilka tider. Favoriten var ändå pim-pam Guti. Kommer ni ihåg musikalklippet med Cristiano Ronaldo? Lmao!
Barcelona Rambla~
2015-03-03 00:03
Fan heller! Medelmåtta? Pffft, kolla vad han presterat i klubben. Kommer han till en ny miljö kan allt hända. Aja, vissa har tydligen svårt att uppskatta trotjänare. Sorgligt.
Barcelona zick9
2015-03-02 23:58
@Rambla~:
Nu överdriver du väl enormt? €25m låter som ett sjukt bra pris för en medelmåtta som Pedro.
Barcelona Barca4life98
2015-03-02 23:38
Hahah Boys kan ni länka klippen ni snackar om?
Barcelona Vampíro
2015-03-02 23:35
Chimi Churri! Ja det var sköna tider. Eto'o var en av mina favoritkaraktärer, alltid nojig och trodde världen var emot honom hehe.
Barcelona Rambla~
2015-03-02 23:33
Canaletes Minns du när Puyi och Chygro möttes första gången i omklädningsrummet, båda bröstade upp sig och smockan hängde i luften, tills Puyi fick se bilden med Chygros får på skåpdörren? Lol, så jävla kul. :D Vad var det han kallade honom? Chimi-Chimi något?
Barcelona el Flaco
2015-03-02 23:32
Crackovia har inte varit sig likt sedan Laporta, Guti och Keiteee lämnade. Those were the glory days. Pim pam pim pam...
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-02 23:27
någon som vet var man kan hitta statestik på gula kort o sånt i la liga?

vill kolla vilka som riskerar missa el clasico=)
Barcelona SOMISEREM1899
2015-03-02 23:17
Messi har sedan Cristiano Ronaldos ankomst till Real Madrid snittat 1,40 poäng per match för Barça. Totalt sinnessjukt.
Barcelona Canaletes
2015-03-02 23:03
Saknar Keite, Guti, Puyol etc... Tiderna från Crackovia.
Så jäkla sköna! :')
Barcelona koeman92
2015-03-02 23:01
@Gabriel:

Sicken gåshud man fick av detta.. tack för att du lade upp videon en kväll som denna! Har precis kommit hem från en lång dag och var på dåligt humör, nu kan jag dock sova lugn och lycklig :)
Barcelona Barcanist
2015-03-02 22:54
Juve kommer åka på stryk borta mot Dortmund, det är ett som är säkert.
Annons: