/spanien/barcelona/forum/3042.aspx/spanien/barcelona/forum/3042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-03-04 17:05
[QUOTE=Barcabro]Hej! Relativt ny här på forumet, dock hängt med och "bevakat" ett bra tag. Har läst lite guider men är ute efter era erfarenheter nu. Ska ner till Barca i april och tänkte se vår match mot Valencia på söndagen 19 april. Grejen är att när jag är inne och tittar så är biljetterna väldigt dyra jämfört med andra matcher och sen står det att väldigt få biljetter finns kvar typ, cirka 100 per sektion. Är det värt att boka lite dyrare och vara garanterad sin plats eller kommer priserna sjunka eller liknande tror ni? Det är ju snudd på hutlösa priser nu. Värt att köpa på plats annars? Brukar det, av erfarenhet, vara en del biljetter kvar utöver de som står online? Vill ju veta så jag inte åker ner utan och sen är allt slutsålt. Nu förstår jag att ingen kan se in i framtiden men jag tänker ändå att det finns Cules här som har bättre koll än mig. [/QUOTE] Var nere och kollade på matchen mot Sevilla i höstas. Då bokade jag flyg först, och typ 3 veckor innan match bokade jag matchbiljetter via officiella hemsidan. Det kommer bli fler platser tillgängliga när datumet börjar närma sig. Är ni två som åker så kommer det finnas grymma platser 1-2-3 veckor innan match. Vi var dock tre stycken och vågade inte chansa efter att tre platser bredvid varandra fanns på M delen av 'Mes Que Un Club' på arenan. Man får vara lite kylig när man bokar, det kan alltid dyka upp bättre platser. Det är i princip aldrig slutsålt, i värsta fall kan man köpa på plats utanför arenan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-03-04 16:43
MUNIR-ADAMA

2
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-04 16:40
Hur många mål behöver villareal för att vinna matchen och gå vidare
Barcelona Kröjf
2015-03-04 16:32
Don Pedro diskuterades flitigt under gårdagen. Men själv lyckades jag hålla mina fingrar I styr från tangentbordet tills nu. Pedro väcker onekligen många känslor. Tänker inte gå in på någon lämplig penningsumma vid eventuell försäljning här och nu. Däremot vill jag väldigt gärna påminna om den tid då Glenn Strömberg lät sig överväldigas av den gode Rodriguez iögonfallande kapacitet. I sina kommentarer återkom Glenn ofta till att Pedro var den enda spelare han sett under alla år som aktivt proffs och därefter flitigt anlitad expert på TV, som han varit oförmögen att med blotta ögat avgöra om denne var vänster -eller högerfotad. Och då avsåg Strömberg att senór Pedro visat sig precis lika briljant med båda sina fötter (säkert finns det lustigkurrar som leker med tanken att vända denna iakttagelse till Pedros nackdel men ni är nu avväpnade) Och denna unika egenskap som Glenn Stömberg fann så fascinerande, har rimligtvis inte gått helt förlorad sen Guardiola tog sin hand ifrån sin adept. Vad Pedrito däremot uppenbarligen tappat med tiden,är självförtroendet. Förlusten mot PSG med 3 - 1 under höstens gruppspel i CL , finns fortfarande kvar på näthinnan. Pedro misslyckades med i stort sett allt han företog sig i 1:a halvlek. Och det talande kroppsspråket sade tydligt att han var fullt medveten därom. Och helst skulle vilja befinna sig på en helt annan plats än en TV-bevakad fotbollsplan i Paris, just där och då. Till mina likasinnade vänner som jag följde matchen tillsammans med, sa jag att måtte "Lucho" bänka Pedro redan i pausen. Helt enkelt för att jag led med honom och ville han skulle slippa göra sig själv orättvisa ännu mer. Men Pedro fick fortsätta göra sig en sorglig figur även en bra bit in i 2:a halvlek, innan Lucho fann för bäst att byta ut honom. Om det sen var för Pedros eller lagets bästa vet väl bara Lucho själv svaret på. Men oftast handlar det ju givetvis om både och. Inte minst eftersom desssa två aspekter hänger så intimt ihop, att dom svårligen låter sig särskiljas. Så vad är då min poäng? Jo att Pedro sannolikt har så mycket mer av stor fotboll kvar inom sig, som han inte förmår få ut till allmänt beskådande. Säkert kommer det krävas en personlig tränare med pedagogisk läggning som sin starkaste sida och psykologi som sitt absolut bästa ämne vid sidan fotbollen, för att kunna plocka fram det förlorade självförtroendet i honom. I så mening skulle ett klubbbyte kunna vara vägen att gå, då han skulle slippa förföljas av sitt eget förflutna och ständigt hamna i skuggan av sig själv, när han befann sig på toppen (?) av sin förmåga. Och nagelfaras av en kräsen publik som med egna ögon såg honom prestera på högsta nivå i såväl liga, cup som internationella turneringar för några få år sedan. Man måste fråga sig om den som betecknar honom som medelmåtta, följde Barcas matcher på den tiden det begav sig. För egen del reagerar väldigt starkt på när personer som öppet bekänner sig som äkta barcafans och i övrigt inte visar några synbara tecken på att vara "troll", en gång för alla avfärdar Pedro som en "medelmåtta". Eller under matcher som den mot PSG i gruppspelet, skriftligen gallskriker något i "stil" med : "Men så plocka bort den jävla sopan då!!". Som redan framgått ville jag förvisso själv också se honom utbytt i bl a just den matchen. Men jag tror nog det också det med all önskvärd tydlighet framgått, att det inte var på samma bevekelsegrunder. Vilka tar sig föraktfulla uttryck gentemot en "gammal" trotjänare och luktar historielös marängmentalitet lång väg. Så, nu har jag lättat mitt hjärtat också lite grann. Men det tyngs ändå av blotta tanken att se Pedro spela i något annat matchställ än Barcas. Som han burit med den äran på såväl planen som vid sidan om i många år, likt en i mängden utan sura miner. Men är det vad som behövs för en nytändning och återuppståndelse, är det bara att svälja förtreten. Men som så riktigt påpekades härinne igår på ett kraftfullt sätt, verkligen inte till vilket pris som helst. Pedro är förhoppningsvis ingen slocknad stjärna utan en fallande. Och när man ser en sådan, sägs det att man ska passa på att önska sig någonting. I så fall önskar jag av hela mitt hjärta att det kommer en tid inom kort, då dom som bara har glåpord till övers för vår Pedro när man inte nöjer sig med mer diplomatiska uttryck som"medelmåtta", tvingas äta upp sina ord med salt och allt.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-04 16:26
Barcabro

Har du kollats Barcas officiella hemsida? Det är där priserna är som bäst och med tanke på hur mycket publiksiffrorna har sjunkit borde det kunna gå att boka.
Barcelona Barca4life98
2015-03-04 16:00
Rambla Varför skulle Lucho få kicken för? Spelar vi som vi gör nu och han kan köpa in rätt mittfältare så kommer vi att bli ännu bättre
Barcelona Barcabro
2015-03-04 15:54
Hej! Relativt ny här på forumet, dock hängt med och "bevakat" ett bra tag.

Har läst lite guider men är ute efter era erfarenheter nu. Ska ner till Barca i april och tänkte se vår match mot Valencia på söndagen 19 april. Grejen är att när jag är inne och tittar så är biljetterna väldigt dyra jämfört med andra matcher och sen står det att väldigt få biljetter finns kvar typ, cirka 100 per sektion.

Är det värt att boka lite dyrare och vara garanterad sin plats eller kommer priserna sjunka eller liknande tror ni? Det är ju snudd på hutlösa priser nu. Värt att köpa på plats annars? Brukar det, av erfarenhet, vara en del biljetter kvar utöver de som står online?

Vill ju veta så jag inte åker ner utan och sen är allt slutsålt. Nu förstår jag att ingen kan se in i framtiden men jag tänker ändå att det finns Cules här som har bättre koll än mig.
Barcelona LeoMessi
2015-03-04 15:38
Neymar11 Tycker att bartra förtjänar mycket bättre än det han får i Barca. Förra säsongen så var han den bästa backen vi hade, övriga var helt under isen. Anledningen till att han petas, vad jag tror, är att Lucho först och främst inte vill/vågar peta mascherano och Busquets, även om det är sämre för laget att ha båda på plan samtidigt. Sen att han valde Mathieu och envisades med att betala den höga summan för honom. Om han startar med bartra före Mathieu så erkänner han att han slängt 20 mille i sjön. Det är definitivt inte rättvist mot Bartra, med kontinuerlig speltid så kan han bli ännu bättre än vad han redan är! Han är i mina ögon en av världens mest underskattade backar. Ta Varane som exempel, han lever extremt jävla mycket på hypen efter matcherna mot oss för typ 2-3 år sen. Inte för att han är dålig, men hur mycket bättre har han presterat än tex Bartra? Varane har också stått för misstag och folk verkar ha fått för sig att han är bättre än maldini redan.
Barcelona Illusionista
2015-03-04 15:36
Snart framme ?
Barcelona Blaugrana91
2015-03-04 15:35
[QUOTE=Rambla~]Med tanke på att LE knappast är kvar till nästa säsong börjar det faktiskt bli riktigt irriterande när Bartra och även i viss mån Ter Stegen får lite speltid. Förhoppningsvis så nöjer sig MaTS med speltiden han får sin första säsong och vi kan bara hoppas att den nya tränaren som kommer in värderar Bartra och Ter Stegen högre än vad Lucho tycks göra. [/QUOTE] Varför skulle inte LE vara kvar nästa säsong? Om han skulle lyckas få laget att vinna någon/några titlar så anser jag inte att det är befogat att byta ut honom, vi behöver kontinuitet.
Barcelona Capilito
2015-03-04 15:31
Jag har ännu inte varit på en match på plats, trots att jag varit ett stort fan enda sedan Patrik Andersson lirade där. Hade varit sjukt att gå på El Clasico som första match. Det jag undrar är hurpass lätt/svårt det är att få tag på biljetter en stor match som denna?
Är det någon icke medlem som vet hur man skall gå tillväga?
Barcelona Andresito
2015-03-04 15:26
Petningarna av Bartra tror jag har att göra med Mathieus transfersumma. Det sägs ju att fransmannen var handplockad av Lucho, och med hans envishet kommer han inte våga peta Marlboro i förmån för Bartra. Han vill helt enkelt inte visa att Mathieu var ett felköp. Om han hade kostat €2M så hade han utan tvekan varit fjärdemittback i dagens Barça. Bartra är för tillfället en nivå bättre än Mathieu, men det räcker inte för att den sistnämnde ska petas på grund av den höga summan som man betalade. Tyvärr.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 15:21
Rambla~ Det skumma är att Batra har fått mindre speltid sedan sociedad matchen. Vågar han inte starta med "talangerna" längre och är rädd för en ny avhyvling Nu går han bara efter namnen, och känns inte riktigt som att han gör som han vill längre.
Barcelona Rambla~
2015-03-04 15:11
@Neymar11:

Det kan bero på att truppen bara får bestå av 16 spelare i CdR. Fast det spelar ingen roll, han kan likväl lämna en sådan som Mathieu utanför truppen kan jag tycka.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 15:03
Rambla~ Just fallet Batra som stör mig mest, för han har verkligen bevisat att han är tillräckligt bra när han har fått chansen. Och det kan Lucho inte ha missat, utan han blundar för Batras prestationer Men att inte ens komma med på bänken är obegripligt
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-04 15:03
[QUOTE=LeoMessi]Baha Vilket namn alltså, borbalán låter som något fantasifoster som man berättar för barn när man vill skrämma dom. "Om ni inte sköter er så kommer Borbalán att ta er". [/QUOTE] Hahahaha. Den va bra. Håller med dig.
Barcelona Rambla~
2015-03-04 15:00
@Neymar11:

Med tanke på att LE knappast är kvar till nästa säsong börjar det faktiskt bli riktigt irriterande när Bartra och även i viss mån Ter Stegen får lite speltid. Förhoppningsvis så nöjer sig MaTS med speltiden han får sin första säsong och vi kan bara hoppas att den nya tränaren som kommer in värderar Bartra och Ter Stegen högre än vad Lucho tycks göra.
Barcelona LeoMessi
2015-03-04 14:47
Baha Vilket namn alltså, borbalán låter som något fantasifoster som man berättar för barn när man vill skrämma dom. "Om ni inte sköter er så kommer Borbalán att ta er".
2015-03-04 14:45
Borbalán, the referee that gave a yellow card to Messi for being hit by a bottle, is the one in charge for Barça vs Villarreal today.
2015-03-04 14:15
Mathieu Douglas och Vermaelen hade suttit idag vid King Arthurs runda bord. Våra Lords får inte ifrågasättas. Tillsammans kostade de 40 miljoner euro. Jag kräver er yttersta respekt gentemot våra legendarer. #Lordship
Barcelona Liunil Masse
2015-03-04 14:08
LeoMessi Som du var inne på lite, den enkla förklaringen är att Mathieu var Luchos värvning och kosta rätt mycket pengar. Jag är hundra på att Lucho vet hur mycket Mathieu gjort bort sig och att Bartra är mycket bättre än honom men det är den enkla anledningen att Lucho inte vill visa att han gjorde bort sig när han hämta Mathieu.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-03-04 14:04
Förstår mig inte på varför Bartra inte kommer med och inte får spela killen presterar varje match han spelar. Han och Pique hade bildat så grymt mittbacksförsvar tillsammans men Lucho verkar tyvärr tycka nåt annat. Hoppas att detta förbättras framöver för liksom tror inte han kommer acceptera detta allt för länge...
Barcelona LeoMessi
2015-03-04 13:18
Jag tycker att det är väldigt märkligt att bartra har lämnats utanför truppen. Helt ärligt så ser jag inget mönster i hur han använder bartra. Som mittback så ska han gå för Mathieu och Mascherano! Han presterar alltid när han får chansen, vilket är ett under med tanke på hur sällan det är. Mot Granada så var han väldigt bra, vet att han orsakade straff, men utöver det så var han fläckfri. Förstår inte riktigt vad Lucho kräver av honom? Tittar han ens på bartra när han väl får spela? Mathieu gör bort sig KONSTANT numera och ändå får han mer förtroende. Förstår om bartra vill lämna för en annan klubb snart. I flera år har han suttit på bänken utan att få chansen på riktigt! Förra säsongen så var han också bra, han övertygade. Den här säsongen har han också varit bra men ingen tycks se det. Nej, jag köper inte att han är "valpig", för han gör sällan juniormisstag och om han gör misstag så är det för att han inte har någon jävla matchtempo. Det går ju veckor mellan varje match för honom. En anledning till varför han inte får spela är för att Lucho inte vill bänka Busi eller mascherano, dom är för stora namn och även om det inte är optimalt för startelvan så kommer han aldrig att bänka dessa två. Sen så har vi Mathieu, i det här fallet tror jag bara att Lucho är envis och inte vill erkänna att det köpet inte var så misslyckat. Liksom, ska Mathieu hota att lämna om bartra går före honom? Tror att Mathieu har lite mer vett än så, han är snart 32 år och spelar i Barca, han vill nog försöka avsluta karriären här och om han får spela då och då gör nog inte så mycket för honom. När det kommer till Bartra så tycker jag att han agerar märkligt och fel. I övrigt så har han gjort det bra med laget, speciellt under 2015.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-03-04 13:08
Jag är verkligen förtjust i tanken att få se Vietto i vår dress. Som många nämnt innan är han verkligen en riktigt bra framtida ersättare för Suarez. Han påminner väldigt mycket om Aguero i spelstilen och för att inte tala om alla mål han gör. Med detta sagt säger man inte heller nej till en värvning av Dybala. Även han är otroligt duktig och besitter en enorm talang. Väldigt lik Messi speciellt när han lägger fantastiska genomskärare med vänsterdojan som om det vore ingenting. Föredrar dock Vietto då jag känner att vi inte riktigt är i behov av en kantspelare nu eller i framtiden, med tanke på vilka vi har nere i La Masia.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-04 12:56
jonis Det beror på var i världen man är ;) Jag skrev det där igår natt, vilket var din "idag" if that makes sense.
Barcelona KristoferDelija
2015-03-04 11:57
Här står det om Dybala som skulle simma för att komma till Barca.
Men även Vietto har velat spela för Barca, många argentinare har Barca som drömklubb i Europa kolla bara Marcos Rojo som går runt med Barca tröja trots att han spelar för United.

Både Dybala och Vietto är två fantastiska spelare men jag tycker Vietto är bättre än Dybala.
Vietto skulle passat fantastiskt fint in i och han är lite mer komplett och skulle vart en helt perfekt efterträdare till Suarez.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-04 10:59
@erMESSIdi: There is only one player in top 5 leagues with 10+ left foot goals and 10+ right foot goals...you got it right - Messi (14 LF and 11 RF).
Barcelona oocbgb
2015-03-04 10:43
[QUOTE=Lionel Suarez]Skall ner och titta på El Classico den 22:e, men aldrig tidigare varit i Barcelona. Finns här någon som vet en bra pub som vi fans samlas innan matcher vore jag väldigt glad om ni skrev den här. Likaså andra tips man kan göra några dagar i denna stad.. [/QUOTE] För annat att göra kolla unlikes guide för Barca, skitmånga tips som inte står i turistguiderna
Barcelona jonis
2015-03-04 10:41
Neymar11

Absolut, han har gjort riktigt bra ifrån sig! Ville bara ge ett starkt exempel i och med en stor match och en bra prestation. Killen behöver speltid så är det bara! Och precis som du säger, då behöver man inte köpa in två nya backar utan kan satsa på en bättre mittback istället. Yes samma här, men han tar konstiga beslut ibland.
Barcelona oocbgb
2015-03-04 10:38
[QUOTE=jonis]Xaviesta Kul att du laddar inför imorgon! Men missa bara inte matchen ikväll 20:00! [/QUOTE] Haha ;)
Annons: