/spanien/barcelona/forum/3041.aspx/spanien/barcelona/forum/3041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-06 13:40
Real Madrid was founded exactly 113 years ago by two Catalan brothers. Club pays them absolutely no homage, as if they never existed.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 12:57
Enda risken jag ser med tre så brutalt grymma forwards är att dom väntar på att nån annan ska göra nåt. Men sett till spelet tycker jag mig inte se dessa tendenser.

Se matchen mot Villareal senast, Barca spelade inte överdrivet bra men gör ändå tre mål. Det är så man blir tårögd vad grymma forwards vi har :')
Barcelona koeman92
2015-03-06 12:55
Vad har jag missat? Har det uppstått en ny konflikt nu mellan Messi och Lucho?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 12:47
-----------Suarez
Neymar-Messi-Iniesta
--Mascherano Rakitic

Alba--------------Montoya
-----Pique--Mathieu
---------Ter Stegen

Så vill jag se Barcelona ställa upp nu i Busquets frånvaro
Barcelona Barcelonistas
2015-03-06 12:15
Lucho ska kyssa Messis fötter, är det ens en seriös fråga vem man väljer mellan dom två? Bäst för Lucho att han löser konflikten om det ens finns någon.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-06 12:11
Är det en ny modernare Messi vi har, eller är det samma gamla goding?!
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 11:18
Lion24 Synd, tror att Enrique kan bli väldigt bra om han får bygga vidare på det vi har sett efter Sociedad matchen. Men om vi tar trippeln? Kommer han att lämna ändå?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 09:27
Om Barca inte spelar med Mascherano på mitten i Busquets frånvaro undrar jag vad man köpte honom till från första början?
Barcelona Yellow cake
2015-03-06 09:26
"Jag har sagt väldigt länge att denna junta vill få Messi såld men man måste göra det på ett ''snyggt'' sätt. På ett sätt som om det inte vore deras fel utan att Leo själv ville dra."

Tror ni att det är så illa? Vad lider denna ledning av isf!!!!!
Barcelona Lion24
2015-03-06 07:08
Barca4life98

O nej, absolut inte. Inte i min värld i alla fall, eller så som jag har förstått situationen men sen så sitter vi inte på alla trådarna heller. Jag tror det har varit missnöje kring Lucho ett tag men att tålamod sprack efter Sociedad förlusten. Då hade man också kunnat lägga den stöten i och med att det var ''rätt'' tidpunkt. Vi har ju fått läsa att Lucho inte har en riktig fungerande kommunikation med spelarna och det är extremt viktigt att ha enligt mig. Vi har också fått läsa hur spelare får veta om finns med i matchtruppen den dan man spelar match. Alltså måste vissa spelare som inte är tänkta till truppen till match vakna 8 på morgonen, träffa laget och få besked om att han ska åka hem.

Det går ju inte heller hem bland spelarna tror jag då man kunnat få nån extra timmes sömn. Sen så har vi återigen läst att spelare får veta vart och om dom får spela 1.5 timme innan match och det är inte heller optimalt. Såna här grejer accepterar spelare till en början men när resultaten inte går ens väg och tålamodet spricker så blir det kaos.

Annars så tror jag som sagt inte att man kan ha kvar dom båda. Det är omöjligt att ett lag inte drabbas om stjärnspelaren och tränaren inte pratar med varandra och man tvingas skicka ut andra spelare för att kommunicera. Det är inte hållbart. Messi brukar ju få som han vill i och med den status som han har och ska jag vara ärlig så tror jag inte Leo vill skapa kaos för kaosets skull, han är inte den typen av spelaren/personen. Lucho är ju väldigt fast vid sina ideer och väldigt envis så hur man ska få 2 sådana envisa personer att gå ihop på ett långsiktigt tänk är ju naturligtvis orealistiskt. Nån av dom 2 kommer ryka tror jag men sen kommer också presidentvalet att ha en liten påverkan på båda två.

Jag har sagt väldigt länge att denna junta vill få Messi såld men man måste göra det på ett ''snyggt'' sätt. På ett sätt som om det inte vore deras fel utan att Leo själv ville dra.
Barcelona ElRaval
2015-03-06 07:06
[QUOTE=Demakast]Aj aj vilken besvikelse på senaste matchrapporten ... Vet att allt här skrivs och görs utan någon som helst ersättning och jag personligen verkligen beundrar alla de på SF som lägger ner sin tid så att vi andra bara kan klicka oss in och njuta av läsningen. Men det här var ju en ren katastrof! Lite större krav än så ska väl redaktionen kunna ställa? Killen (eller tjejen - osäker på namnet) använder fler utropsstecken än punkter. Sen så "skjuter" Mascherano bollen till Suarez .. #Förstördeminkväll [/QUOTE] Håller med.
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 06:30
Lion24 Så du tror inte att det går att lösa och ha kvar båda efter säsongen?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-06 03:16
@The Reporter:

Utan att vi visste om denna information såg vi alla att han såg jävlig tung ut i accelerationen. Det gällde Messi också speciellt föra säsongen och under VM. Idag ser man att han är betydligt kvickare i sina räder.

En annan spelare som många blundar för hans tunga steg på planen är våra kära "Iniesta". Jag vet att många av er skyller på ny position, ditt och datt. Kom igen snälla, sluta vara så färgblinda. Iniesta behöver komma i form igen. Har ni sett honom när han försöker ta hemjobbet?. Eller när han försöker komma bort från sin gubbe? Det tar ju nuförtiden 5 minuter för honom att bara försöka hinna undan en spelare som försöker ta bollen från honom.

Han har nog druckit för mycket vin sista tiden. Jag hoppas att Iniesta följer samma väg som Messi och Suarez har tagit för lagets skull.

Vi saknar dig Iniesta, kom tillbaka..
Barcelona Lion24
2015-03-06 02:11
Barca4life98

Måste bara få svara dig. Jag tror att dom inte pratar med varandra men att dom har lagt ner stridsyxan för lagets bästa tills säsongen är över. Efter det kan man ta upp problemen men tills vidare så är det bäst för båda två att göra allt i sin makt för att komma överens med varandra. Detta är en enbart kortsiktig lösning eftersom det knappast kan vara bra för laget att storstjärnan och tränaren inte pratar med varandra, i flera år. Att man ska behöva skicka ''mellanhänder'' för att kommunicera med varandra är inte särskilt hållbart och det förstår nog alla. Just nu är det bra att man tänker kortsiktigt men sedan får man välja, Messi eller Lucho?
Barcelona Lion24
2015-03-06 02:07
Varför Real Madrid vill köpa Danilo är ett stort frågetecken för mig. För visst är väl Carvajal tänkt som förste val? Han är ju trots en egen produkt för Madrid och egna produkter har fans extra känslor för. Speciellt om spelaren presterar och det har Carvajal gjort hitills. Jag ser inte han som en av världens bästa högerbackar än men han är fortfarande utvecklingsbar. Är Danilo tänkt som backup till Carvajal? Varför köpa en backup för såna summor? En spelare som är landslagsspelare i Brasilien och som är eftertraktad av många lag, därav att lönen blir högre. Är det logiskt?

Jag förstår inte hur dom tänker. Är det en större konkurrens och bredare trupp man vill ha? Eller är det bara för att höja priset på spelaren så att vi får slänga ut mer pengar eller alternativt dra oss ur? Skulle Danilo inte komma till Barca så hoppas jag att han går till Madrid, förutsatt att Arbeloa lämnar. Ja, jag vill faktiskt det. Varför? Eftersom jag tror att det kommer skapa mer problem än lösningar. Fansen vill helst se en egen produkt som även presterar. Sen är Arbeloa, utifrån det jag har läst/sett/hört en väldigt väldigt viktig spelare i omklädningsrummet och såna där spelare är oersättliga även om dom inte presterar som man förväntat. Man kan inte ersätta spelare som Pinto, Arbeloa och G. Millitos egenskaper, dvs ''pappor'' eller moralhöjare, eller varför inte en stöttespelare som bara finns där när det går dåligt, med några pengar alls.

Bara för att vi sitter i ett transferförbud så blir det inte omöjligt för oss att värva spelare. Visst blir det svårare men om man värvar en spelare så kommer spelaren ansluta i januari. Spelaren börjar säsongen i juli/augusti och då missar han ''bara'' 4-5 månader. Är det inte värt att vänta 4-5 månader för att spela i FC Barcelona där du förmodligen också kommer vara ordinarie istället för att konkurrera med en spelare som är en egen produkt för klubben och som gör det bra? Tänker på Danilo då. Samtidigt så kan spelaren lära sig språket och läsa på om klubben i lugn och ro och komma in i laget snabbare. Samtidigt kan Barca betala ut lönen medans spelaren är kvar i klubben och kanske lägga nån extra miljon för att han inte ska registreras i CL. Ingenting är omöjligt, bara vi har skickliga direktörer i klubben så ska dom kunna locka hit de flesta spelarna trots att vi har ett transferförbud.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-06 01:27
Många har påpekat att Suarez ser tyngre ut än han var i Liverpool. Jag läste att han i Liverpool vägde 81kg och nu 85. 4 kg är mycket. Det är nog 4kg rena muskler han gått upp i. Med tanke på att han var avstängd i 4 månader så körde han nog en hel del på gymmet. Jag tycker att han nu efter några månaders spel ser mer fit ut. Kan bli bra med El pistolero. Fyfan. Som han vände bort Villareals Ruiz vid målet senast och höll bort honom som ingenting. Dale!!
Demakast
2015-03-06 01:20
Aj aj vilken besvikelse på senaste matchrapporten ... Vet att allt här skrivs och görs utan någon som helst ersättning och jag personligen verkligen beundrar alla de på SF som lägger ner sin tid så att vi andra bara kan klicka oss in och njuta av läsningen. Men det här var ju en ren katastrof! Lite större krav än så ska väl redaktionen kunna ställa? Killen (eller tjejen - osäker på namnet) använder fler utropsstecken än punkter. Sen så "skjuter" Mascherano bollen till Suarez .. #Förstördeminkväll
Barcelona Barca4life98
2015-03-06 01:13
Tror ni att Messi och Enriques relation är överdrivet hypad av media? Tror ni att relationen kommer bli bättre med tiden? Gillar Enrique, såg honom aldrig spela men han verkar vara en cool typ.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-06 00:39
Morata har ju startat nästan hela tiden och har petat Llorente, så ruttnar gör han verkligen inte. Sen har ju Carvajal en fast startplats och är en duktig högerback måste ja säga.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-06 00:21
Carvajal? Ännu en flopp som man sen kmr sälja ut till Getafe. Det där är ju en tradition numera. Morata var ju den nya Raul va fan hände? Haha ruttnar i Juve nu.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-06 00:19
Kreativa spelare funkar inte hos Mourinho.
Barcelona grande jw
2015-03-05 23:57
@Liunil Masse:

Hoppas du skämtar. Kan omöjligt finnas någon annan än El Pasillo och några andra trångsynta maränger som tycker Carvajal är en av de bästa högerbackarna i världen? Haha.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-05 23:38
Asså det e för många som hypar Masken på mitten. Visst är han riktigt bra på vinna boll och täcka upp. Men detta är Barca och inte Liverpool. Vår pivote ska va väldigt bra med boll. Det är där Busquets för mig är untouchable. Masken är inte El Jefe med bollen. Komigen folk. Öppna ögonen. Vissa vill se att Busquets petas permanent, hahah. Visst kan han petas någon match, men inte över en längre period.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 23:23
Kan väl omöjligt ligga någon sanning i att Real vill ha Danilo? Man har ju redan Carvajal som för mig är en av världens bästa högerbackar. Danilo är den perfekta ersättaren till Alves och han får vi bara inte missa. Kanske visar Real intresse så att priset blir dyrare för oss?
Barcelona enkos
2015-03-05 23:08
Mohamed Salah blomstrar i Fiorentina., sänkte Juve ikväll med sina två mål och har nu gjort 6 mål på 7 matcher.. Fler än Cuardado på hela säsong... Snacka om att byta miljö
Barcelona Cule4life
2015-03-05 22:53
Barcelonito

Du har faktiskt en poäng där, Det hade vart intressant med Rakitic som defensiv, Men jag gillar hans box to box spel och vågade spel högre upp på plan, Xavi spelar enkelt inget spektakulärt.

Det är värt att testa iaf, Men vad man har sett av Lucho så verkar änåd fransmannen vara alternativet som mittback.
Barcelona Z_Z
2015-03-05 22:50
@Neymar11:

Viola kan köpa loss Salah för runt hälften av vad man fick för Cuadrado. Så det var minst sagt ett bra köp om man ser till vad han gjort såhär långt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-05 22:24
Mascherano är ändå bra mycket bättre än fransmannen att ha i backlinjen. Om Busqutes är borta länge är det ändå bra att ha alternativ. Rakitic spelade på den positionen hela VM och gjorde det riktigt bra. Rafinha eller Xavi känns mycket roligare att ha på plan än Mathieu. Kanske gör Rakitic det skitbra? Har längtat efter att se Mascherano som mittfältare. Men när alternativet gör att backlinjen blir så mycket sämre utan honom så måste man avväga. Inte för att han är så himla mycket bättre back än fransmannen rent försvarsmässigt, men han gör ett par avgörande tacklingar för att täcka skott i varje match. Ibland är det självklara mål Mascherano berövar motståndarna på. Tycker det är värt att testa med Rakitic mot Vallecano på hemmaplan. Bör inte ställa till några problem just den matchen. Han är bra på den positionen. Barca vann basketen.
Barcelona Neymar11
2015-03-05 22:14
Vilken affär Fiorentina gjorde, fick bra betalt för cuadrado samt lånar in Salah (säkert med köpoption) som presterar på löpande band. Gjort 2 mål mot Juventus ikväll Han har verkligen ersatt och redan överträffat cuadrado den här säsongen i Fiorentina
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-05 22:08
@Yellow cake:

Jasså? Är inte Mascherano med i startelvan inför kvällens match? Nä juste, det äri ingen match ikväll, du tog bara ut det i förskott. ja juste ja.
Annons: