/spanien/barcelona/forum/304.aspx/spanien/barcelona/forum/304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-05 21:25
El Pistolen

Jag är propp mätt!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-05 21:24
[QUOTE=Ribohn Fan]Blaugrana91 Har följt honom sedan spanska 94-årskullen U16, när han var ungdoms proffs i Manchester C. [/QUOTE] Så bra, då borde du veta att en spelare som Denis knappast är pinsamt dålig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-05 21:20
Blaugrana91

Har följt honom sedan spanska 94-årskullen U16, när han var ungdoms proffs i Manchester C.
Barcelona enkos
2016-09-05 21:18
Leo Messi left hamstring trouble confirmed.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-05 21:17
[QUOTE=Blaugrana91]Antar att du inte följde Denis i Villarreal förra säsongen... [/QUOTE] Han är ute efter reaktioner. Mata inte trollet.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-05 21:15
[QUOTE=Ribohn Fan]Pinsamt dålig spansk årskull 94-95. Framställs som stjärnor, har inte gått vidare till slutspel något år. Denis pinsamt dålig, undrar när han ska göra en bra match. Han ser ut som Ardan redan vid 22 års ålder. Orörlig, långsam och ingen kick i steget överhuvudtaget. [/QUOTE] Antar att du inte följde Denis i Villarreal förra säsongen...
Barcelona enkos
2016-09-05 21:09
@Vampíro:

Han är väl tillbaka i Barcelona då massören bär Barca tröjan?
Barcelona Vampíro
2016-09-05 21:02
Messi meddelar via sin FB att det inte är någon större fara med hans skada samtidigt som han får en obehaglig thaimassage(?).
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-05 21:01
Pinsamt dålig spansk årskull 94-95. Framställs som stjärnor, har inte gått vidare till slutspel något år. Denis pinsamt dålig, undrar när han ska göra en bra match. Han ser ut som Ardan redan vid 22 års ålder. Orörlig, långsam och ingen kick i steget överhuvudtaget.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-05 20:14
[QUOTE=enkos]Roberto från start som högerback för Spanien. Även Pique Alba och Busquets startar . [/QUOTE] Idag hoppas jag Alcácer får spela.
Barcelona enkos
2016-09-05 20:07
Roberto från start som högerback för Spanien.
Även Pique Alba och Busquets startar .
Barcelona Barcadinho.
2016-09-05 19:58
Och nu gör Deu mål. Typiskt. ..:P
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcadinho.
2016-09-05 19:43
Kul o intressant match, många intressanta spelare från båda lagen.
Också¨i Sverige, Asoro gör debut, Kristoffer Olsson o Tankovic som var med i tv programmet med då landslaget P16. Nu är dem med U21.

Deulofeus bollbehandling är så artistiskt men inte alltid så effektivt. Men kul att titta på.
Barcelona Junta Dimision
2016-09-05 18:11
@Deulofeu:

Heja Sverige!!!!
Barcelona Deulofeu
2016-09-05 17:55
U-21 mot Sverige om en timma startar med

D:Suarez----------Munir----------Deulofeu!!

Barcelona Gabriel
2016-09-05 17:55
Skurhink Håller med, att gräma sig över att Modric inte hamnade i Barcelona känns meningslöst då vi under den tiden hade de 2 i särklass bästa mittfältarna inte bara i världen men förmodligen även genom tiderna. Det hade verkligen inte funnits plats för Modric på Barcelonas mittfält då. Bortsett från Xavi och Iniesta så hade vi en uppkommande stortalang i Thiago. Sen är det knappast någon hemlighet att jag anser att Fabregas värvningen var ett stort jävla misslyckande, då jag också redan innan han satte tillbaka blauagrana dressen som den "sonen som kom hem igen", var stort emot den värvningen. Men det innebär inte för den sakens skull att man borde ha köpt Modric, utan snarare att man borde undvikt att ha köpt Fabregas. Nu är förvisso Thiago otroligt skadebenägen vilket är synd då han aldrig tycka kunna leva upp till sin fulls potential tack vare det, men det kunde man inte veta på den tiden. Dessutom har Modric visat sig vare rätt så skadebenägen av sig han också. Nej, i Modric fall får man som culé helt enkelt see and admire from a distance trots att han spelar för the dark side. Vi hade Xavi och Iniesta, båda i deras prime och med de 2 tillsammans med Messi (of course) gick vi till historieböckerna som det bästa laget som någonsin utövat den här sporten. Finns inget att regret. Modric är en underbar fotbollsspelare, men jag älskar Ivan och de som underskattar hans betydelse för oss kan helt ärligt talat inte veta speciellt mycket om fotboll.
Barcelona Skurhink
2016-09-05 16:06
Robert: stämmer finns länk you tube på Modric när han besökte Camp nou under hans tid i Zagreb! Han var ett stort fan sv Barca. Tyvärr fanns det aldrig plats för Modric! Men varför ta upp eller lipa över det nu? Vi kunde knappast haft det bättre under dom senaste 10åren med Xavi Iniesta!?!
2016-09-05 14:11
"Varför värva vi inte Isco?" "Varför värva vi inte Asensio?" "Varför värva vi inte Modric?" Listan kan göras längre. Varför denna besatthet?
Barcelona Blaugrana91
2016-09-05 13:56
[QUOTE=No Busi - No Party]Hur kunde vi gå miste om en komplett mittfältsmotor som bemästrar allt man behöver kunna och lite till för att spela i blått och rött? En småväxt blond kroat som dirigirerar mittfältet på ett sätt som bara han kan. Spelar med en historisk bollbehandling, briljant speluppfattning och skulle passa som handen i handsken i vår tiki taka och djupledslöpningar. Luka Modric var namnet, Någon hygglig själ? [/QUOTE] Som sagt vi hade redan Xavi och Iniesta vid det tillfället samt att vi senare också värvade Cesc, fanns ingen plats för Modric. Han är en fantastisk mittfältare, dock väldigt skadedrabbad. Dessutom hade jag inte velat byta ut någon av våra mittfältare för honom. Iniesta är iniesta, när han är i form är han fortfarande världens bästa på sin position och Rakitic är så otroligt viktigt för vårt spel, lägg till att han varit fullständigt briljant hittils. Rakitic var dessutom bättre än Modric i sommarens EM. Tänk att vi köpte Rakitic för €18M (!), måste vara en av dem absolut bästa värvningar vi gjort.
Barcelona Deulofeu
2016-09-05 12:25
Det finns så mycket att vara positiv inför denna säsong.

Barca har två raka dubblar och inleder nu jakten på en tredje.Detta gör vi med den bästa truppen någonsin?

Truppen är bantad och dökött är borta.Vi har en yngre trupp och många hungriga nya som redan nu konkurrerar.

S.Roberto samt Ter Stegen är tänkta att starta två superintressanta spelare som bara kommer fortsätta växa vid förtroende vecka efter vecka.

Umtiti gör att Mascherano kan avlasta BUsquets under vissa matcher och vi har två mittbackar som är starka i luften.

Vi har löjlig bredd på bänken.

Rakitic kommer bli som en ny spelare då han ständigt behöver täcka upp för Alves.

Andre Gomes har mängder av potential och liknas vid en blandning av Kaka och Pogba( av mig...)

Digne är som gjord för Barca och vi slipper nog se Mathieau som vämsterback igen vid en Alba skada.Mathieau kommer förhoppningsvis bara husera i mitten där han är helt ok.

Cillissen är en landslagsmålvakt tänkt för copa del rey? Sjukt alltså.

Rafinha är skadefri och kommer nog kriga rejält denna säsongen.

Denis Suarez kan spela på alla offensiva platser och hans bollbehandling påminner om Iniestas...22 år ung!

Suarez har fått en försäsong i kroppen inledde med hattrick förra säsongen 40 mål i ligan...

Jag vågar nästan sticka ut hakan och säga att M-S-N alla gör minst 30 mål var...

Räknar med att detta blir Neymars stora år 3.5 månader borta från Barca räkna med en som vill visa upp sig för sin arbetsgivsre.

Messi ska vi inte ens tala om ser sjukt het ut världens bästa frisparksskytt bankar in 10 frisparkar i år?

Ter Stegen sätter nu officiellt igång jakten på Neuer...

Busquets hittar åter sig själv eftersom han kan vilas ibland.

En kul cl grupp med bra matcher inga plojmatcher som Sporting utan deras två bästa spelare eller andra Lokomotiv lag så spelarna får 10 gratismål...

Tycker det ser sjukt lovande ut!

VI har vunnit alla matcher hittills och jag hoppas vi blir obesegrade i år är det ens möjligt?

Barcelona LennyRomario
2016-09-05 12:24
@El Pistolero #9:

Då förstår jag. Håller med att storyn känns lite för otrolig.
2016-09-05 12:15
[QUOTE=LennyRomario]Jag hänger inte med. Det står inte så i Iniestas självbiografi? [/QUOTE] Det kom ut för några månader sen utan någon helst källa. Nu helt plötsligt är texten från hans självbiografi som kommer ut om en vecka? Just no. Storyn i sig känns väldigt overklig också.
Barcelona LennyRomario
2016-09-05 12:11
@El Pistolero #9:

Jag hänger inte med. Det står inte så i Iniestas självbiografi?
2016-09-05 12:06
[QUOTE=enkos]Ronaldinho.... [/QUOTE] Den är fake. Säger också allt om Aftonbladet - Skit!
Barcelona enkos
2016-09-05 11:23
Ronaldinho....
Barcelona Robért
2016-09-05 11:23
Vill minnas att Modric ryktades till Barca långt innan 2012, alltså när han fortfarande var kvar i Dinamo Zagreb. Hade ingen koll på honom då men tyckte det lät intressant med en spelare därifrån. Tänkte ungefär att "om Barca fått upp ögonen för den här spelaren måste han vara något extra". En tid senare gick han till Tottenham och jag kom ihåg hur jag då tänkte att "han kan inte ha varit något speciellt" - varför skulle han annars bli köpt av Tottenham (som inte var i närheten av större titlar just då) och inte en större klubb?

Några år senare och situationen är annorlunda. Modric har gjort succé tillsammans med Bale i Tottenham men Barca är mer intresserade av att hämta tillbaka den förlorade sonen Fabregas. Konkurrensen är dessutom benhård med Iniesta och Xavi som klara förstaval i startelvan. Personligen anser jag att timingen hade varit fel om vi köpt honom 2012 då jag var en av de som ville se klubben satsa ordentligt på Thiago genom att inte köpa in någon spelare som hade gått före honom i hackordningen.
Barcelona Bosketts
2016-09-05 11:21
Jag finner det alltid ganska lustigt hur folk får det till att en spelare är ett "stort Barca-fan" bara för att de någon gång i livet dragit på sig en Barcatröja. Det finns bilder på mig som ungdom i allt från Lazio-, till Dortmund-, till Inter-dress, men det betyder inte att jag är ett fan. Vad det däremot betyder är att jag vid varje födelsedag fick matchtröjor från random lag ute i europa...
Barcelona Reymar
2016-09-05 10:58
@No Busi - No Party:

Enkelt, 2012 gick Modric till Real Madrid vid samma tidpunkt hade vi Xavi och Iniesta i sina bästa år samt Fabregas och Thiago på bänken. Fabregas som dessutom hade värvats sommaren innan så vi hade inget behov av kroaten.
Barcelona neymar JR
2016-09-05 10:05
Det är inte möjligt att vara en STOR Barcelona supporter för att sedan krita på för Madrid. Han kanske föredrog Barcelona och gillade spelsättet inget mer än det :).
Barcelona Shanghai
2016-09-05 05:07
@No Busi - No Party:

Han var en stor Barça-supporter. Synd att vi inte värvade honom utan istället vår ledning dödade oss med "Den förlorade sonen". Hade vi värvat Modric - skulle vi inte ha sett Fábregas i Barça.

Jag minns att jag spelade PES 2007 och då var Dinamo Zagreb med i spelet, väl då tyckte jag att den lille kroaten var något extra och en specifik spelare.

Länktips; En Modric poserande med våran tröja. I bilden ser man också en viss Isco också som älskade katalanska giganterna.
Annons: