/spanien/barcelona/forum/3035.aspx/spanien/barcelona/forum/3035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-03-05 00:20
Jag har dissat Mathieu en hel del på sistone, det har inget med rökningen att göra för i ärlighetens namn så stör det mig inte om han tar en cigg i veckan. I början av säsongen så tyckte jag att han spelade väldigt bra om jag ska vara ärlig, han skötte sig galant och dom gångerna han spelade dåligt var som VB eller i en trebackslinje. Så länge han spelar som han gjorde i början så är jag nöjd med honom. Men på senare tid så har varit så klantig, om man kan säga så. Många gånger har han stått fel i positionsspelet och även stod för dom absolut sämsta brytningarna någonsin! Jag tror att han är inne i en liten svacka, för i början hade jag inget emot att se honom spela. Men nu känns han liten som en säkerhetsrisk, iaf just nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2015-03-04 23:59
Highlights från matchen i HD från Copa del Rey kanalen Angående Mathieu så verkar man mest dissa honom pga att han röker, någon dålig match han gjorde (precis som alla gör) och ett korkat uttalande han gjorde om Messi vs. Luis Enrique... Fattar inte.
Barcelona II Barça II
2015-03-04 23:52
Märker att väldigt många här inne rå dissar Mathieu. Hur kommer det sig? Kan ni peka ut någon match där han har varit orsaken för förlust/poängtapp? Eller en situation där han har varit den direkta orsaken för ett insläppt mål? Eller handlar det endast om att han inte är en storstjärna? För mig har Mathieu skött sig väldigt bra, visst han är inte världens bästa mittback, men han är definitivt väldigt stabil. Förstår inte riktigt varför ni inte gillar honom. Eller har jag missat något?
Barcelona Junta Dimision
2015-03-04 23:50
Hoppas Aduriz tar med sin fina målform till mötet mot marängerna på lördag, sicken lirare!
Barcelona >The Reporter<
2015-03-04 23:45
Oscar de Marcos får inte spela i finalen då han är avstängd.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 23:38
Som du säger ingen ville se skit matchen, därför lägger dom den på gratis kanalen medan dom mer sevärda matcherna visas på betalkanalerna
Barcelona Liunil Masse
2015-03-04 23:30
Kan någon förklara för mig varför TV6 återigen ska visa Real-Schalke? Ingen vill se den avgjorda skitmatchen Och har ni sett reklamen... "Vem kan stoppa Ronaldo?" HAHAHA asså för helvete.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 23:21
Idag gjorde Jonas gutierrez comeback efter cancerbeskedet, oerhört starkt att kunna ta sig tillbaka och hoppas allt går bra för honom framöver
Barcelona Liunil Masse
2015-03-04 23:20
@erMESSIdi: Neymar is kinda our Cristiano...worse he plays, more he scores. But he is younger and without penalties. Hehe
Barcelona enkos
2015-03-04 23:10
Double-double för Messi denna 2015
15 mål och 10 assist! !!
Barcelona Rambla~
2015-03-04 23:08
@dimberg_lfc: Chelsea sing "Kurt Zouma he's won more than you" West Ham reply "would you let him in the train" Haha, så jävla klockrent.
Barcelona Barca4life98
2015-03-04 23:06
Vad är den bästa lösningen egentligen? 1) Masken som mittfältare = pique + mathieu/Bartra i backlinjen 2) Rakitic som defensiv = pique + masken i backlinjen Om busquets bara tvingas till ett break på 2-3 veckor så kan det faktiskt vara positivt? Kanske kommer tillbaka på ett bättre sätt?
Barcelona Gabriel
2015-03-04 23:05
Andresito

Jasså tycker du? Hmm, okej. Glänser för mig betyder inte att man är matchens lirare direkt, utan snarare att han visade prov på den talang han besitter. Tycker han visade upp en fin teknik där han ofta kom ur trängda situationer samtidigt som han slet defensivt och tog bra löpningar uppåt i banan med boll. Med tanke på hur matchplanen såg ut var det inte heller direkt lätt för någon mittfältare att vara helt magnifiqué. Jag tycker iaf att Rafinha gjorde en väldigt fin match.
Barcelona Andresito
2015-03-04 22:58
Tycker definitivt inte att Rafinha glänste idag, alldeles för mycket enkla bolltapp och därefter rop om frispark.
Glänste gjorde han hemma mot Villarreal i ligan. Han kan mycket bättre än det han visade ikväll.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 22:49
Bara kolla till suarez mål hur viktigt det är att ha en passningsskicklig defensiv mittfältare som erbjuder djupledsbollar När den defensiva mittfältaren får bollen brukar oftast motståndarna stå fel i positionerna och det är då dom är som mest sårbara Masche fick bollen, suarez gör löpningen masche slår bollen suarez gör målet. Vad kan det ha tagit 10 sekunder sen mål?!
Barcelona Davids3
2015-03-04 22:47
@Gabriel:

Väldigt tveksam till det där. Tror att han som bäst får en Pedro-roll i laget, isåfall är han dum om han accepterar det. Han är hästlängder ifrån sin storebror.
Barcelona enkos
2015-03-04 22:46
Espanol må vara från Barcelona men de är Madrid lojala
Barcelona The Octopus of Badia
2015-03-04 22:45
@Davids3:

Nej, Xavi. Rafinha och Iniesta får rotera med varandra beroende på form i svårare matcher.
Barcelona Neymar11
2015-03-04 22:44
Rakitic spelade som defensiv mittfältare för Kroatien och gjorde det med bravur. Samtidigt så får man ut hans underbara spelvändningar och djupleds bollar från en djupare roll Hans fysik är fantastiskt och han är riktigt taktiskt skolad
Barcelona Davids3
2015-03-04 22:42
@The Octopus of Badia:

För att sedan göra plats till Rafinha på mittfältet ? Nejtack!
Barcelona enkos
2015-03-04 22:41
Bilbao 2 - 0..
Barcelona Gabriel
Såg att det klagades här inne under matchens gång, helt ärligt så förstår jag inte varför. Jag tycker faktiskt inte att Villareal såg sådär jätte farliga ut, man skapade lite halvchanser men inte många klara målchanser. Det var för mina ögon uppenbart att Barcelona spelade taktiskt och på resultatet, att det var en medveten matchplan från minut 0 och med Neymars ledningsmål så tidigt in på matchen redan i minut 3' blev det ännu mer bläck till pappret till den matchplanen. En helt rätt matchplan dessutom i mina ögon. Var det kul för åskådaren att se den här matchen? Nej. Bryr jag mig? Nej.

Faktum är att Barça ikväll vann mot ett väldigt starkt Villareal på El Madrigal med hela 1-3 - PÅ HALVFART! Det är en otrolig styrka, och de gångerna man satte in en högre växel såg det genast livsfarligt ut. Denna matchen kontrollerades från början och jag kände mig aldrig speciellt orolig bortsett från när ett par individuella spelare fick bollkontakt; Montoya, Busquets och Mathieu. När det kommer till Busquéts skada så fick jag faktiskt lite dåligt samvete då jag satt i soffan och skrek åt honom, sekunder senare åker han på en vidrig tackling som såg riktigt illa ut. Av att döma utav TV-bilderna såg det ändå ut som att Sergio mådde relativt bra, han hade då inte tillräckligt ont får att inte hypa upp stämningen mellan Villareal och Barça bänken så förmodligen är det ingen allvarlig skada på honom.

När det kommer till Jonathans mål så är jag väl inte direkt utav åsikten att han är en judas, men lite respekt borde han ändå ha. Okej, han lyckades inte i klubben som han önskade men Barcelona är fortfarande klubben som tog hand om honom och gav han sin fotbollsutbildning. Barcelona var fortfarande hans och hans familjs hem under en väldigt lång tid. Att fira på det sättet som han gjorde var riktigt vidrigt att se även om jag personligen tror att han ryktes med av hemmapublikens stämning i just den sekunden. But still, jag ogillade det starkt, det är inte okej i min värld. Sen om det handlar om en klubb legend eller en B-spelare som suttit 99% på läktarn i A-laget är irrelevant, jag finner det bara respektlöst.

Neymar fortsätter göra en dålig match, att han gör 2 mål säger mig inte speciellt mycket - visserligen är det alltid positivt att någon gör mål, framför allt då han förra säsongen hade missat de lägena, men ingen Barcelona supporter bör någonsin vara nöjd med en spelare som bara bidrar med mål och inget annat då det är just det vi hånar Cristiano för. Så nej, Neymar gjorde 2 viktiga mål, men han är långt ifrån sin bästa form. En som däremot har prickat formen inte en stund för tidigt är Suarez. Killen blir bara bättre och bättre, mår bra med honom på planen just nu. Han börjar betala tillbaka sin summa och det är precis nu i slutskedet av säsongen som man vill ha en Suarez i form - inte i Oktober, November och December månad.

Det ser onekligen väldigt bra ut. En ny CdR final, ett stort steg mot våran första titel och laget imponerar. Man klarar av att spela en taktiskt match och vinna på halvfart på bortaplan mot Villareal. Rakitic var dessutom bänkad. Väldigt starkt!

En annan sak innan jag avslutar inlägget, Rafinha glänste som vanligt när han får chansen. Där har vi verkligen en diamant till framtiden. Och ja just det, Lius Enriques gest till Suarez i slutet när han försöker be Suarez att lugna sig för att inte dra på sig en varning; priceless. Både han och Mascherano tillgängliga till finalen - prima skinka på pumba språket.

Visca!
Barcelona Maestro Xavi
@Barclasico:

slutet av maj tror jag.
Barcelona Davids3
@Maestro Xavi:

Sjukt härlig lirare den här Suarez. Det är nästan svårt att vara så osjälvisk som han är..
Barcelona DM1982
[QUOTE=The Octopus of Badia]Ryktas om att Lucho vill använda Rakitic som DM och behålla Mascherano som CB. Inte mig emot. [/QUOTE] Känns som det borde funka fint men då gäller det att spela in honom fort, redan till nästa match.
Barcelona Barclasico
2015-03-04 22:40
När är finalen då?
Barcelona el Flaco
2015-03-04 22:39
@The Octopus of Badia:

"Bara" ett par veckor? Wow, när jag såg smällen trodde jag att han skulle missa nästan resten av säsongen. Får väl vänta tills klubbläkarna gör sin undersökning imorgon för att få det bekräftat, men rör det "bara" sig om ett par veckor ska Busi skatta sig lycklig.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-03-04 22:39
Ryktas om att Lucho vill använda Rakitic som DM och behålla Mascherano som CB. Inte mig emot.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-04 22:38
Suarez: "Neymar apologizing for not passing me the ball? He shouldn't apologize, he's one of the best finishers in the world."
Ingen i denna trio blir bittra, som någon annan tre-bokstavlig-kombination brukar.
Barcelona DM1982
2015-03-04 22:37
[QUOTE=Davids3]Pique o Mathieu som mittbackar då eller ? [/QUOTE] Pique och Bartra?
Annons: