/spanien/barcelona/forum/3031.aspx/spanien/barcelona/forum/3031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2015-03-05 21:43
Bästa elvan just nu utan Busquets är enligt mig

Bravo
Alves - Pique- X - Alba
Rakitic- Macherano - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Frågetecknen enligt mig är om man ska spela Xavi lr Iniesta och Mathieu lr Bartra. Att vi är tunna bakom trion är inget nytt, Vi har inte mkt att sätta in där efter dessa. Men om jag får välja mellan mittbackarna så får faktiskt Bartra platsen, fransmannen övertyger mig inte,
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-05 21:31
Om ni inte har nåt för er kan ni titta på Panathinaikos - Barca, CL i basket. Otroligt tryck på läktaren, mäktig stämning. Barca leder i halvlek med 11 poäng.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-05 20:55
@Bengt Bedrups bedårande bringa:

Måste först veta vart finalen ska spelas. Det skulle vara ironiskt om den spelas på Bernabeu! =)
Barcelona Bengt Bedrups bedårande bringa
2015-03-05 20:53
Någon som ska se cupfinalen på plats?
Barcelona koeman92
2015-03-05 20:45
@Liunil Masse:

Antagligen eftersom man låtit säsongen börja senare pga VM. Det är även anledningen till att CL finalen spelas i just Juni. Samma sak hände 2011 där både ligan, CDR och även CL spelades klart ganska sent
Barcelona Mdawg
2015-03-05 20:23
Barcelona får behålla Copa del Rey trofén i sitt museum om de vinner finalen, eftersom de då vunnit 5 ggr sedan 1990 då ett lag senast fick behålla pokalen, då det nämligen var barcelona som fick sin 4:e pokal. Man får pokalen om man vinner 3 år i rad eller först till 5 gånger sedan senaste gången någon fick behålla pokalen.

Barcelona är redan laget med flest Copa del Rey troféer i sitt Museum (4 st). Så om Barcelona vinner finalen så har de fullbordat kriterierna för den 5:e pokalen.
Barcelona enkos
2015-03-05 20:22
@Barca4life98:

24 maj spelas sista omgång
Barcelona Barca4life98
2015-03-05 20:13
När tar ligan slut förresten?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-03-05 20:06
Jag tror nog att de vill spela den efter ligaspelet är slut helt enkelt. Champions League finalen spelas ju den 6e juni till exempel.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 19:52
@enkos:

tycker jag med. förra säsongen spelades den redan i mitten på April. Någon som vet varför det är sån skillnad?
Barcelona enkos
2015-03-05 19:38
Patrik Sjögren smälter när han skriver om Penaldo..
att vara 92 milj rikare än Messi trots 3 år äldre är knappast rikare,, Messi när han blir 30 år kommer att passera Penaldos siffra med råge.. Även Neymar som är så mycket yngre men redan på tredje plats kommer när han blir 30 att ha 3 miljarder...
Barcelona enkos
2015-03-05 19:31
Att finalen ska spelas först om tre månader är mycket märkligt, hade gärna velat att den spelats tidigare..
Barcelona ElRaval
2015-03-05 18:59
@enkos:

Ok, City alltså?

City ska alltså gå från lill-Barca till Chelsea, fast ännu mer destruktivt? haha.. Snacka om identitetskris i den klubben.

All respekt till Diego, dock.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-05 18:52
Liunel Masse Mestalla för litet? Den tar ju lika mycket som Montjuic och Calderon, dvs 55.000. Fast det är nog bara en ursäkt för att tvinga förbundet att lägga finalen på Bernabeu.
Barcelona oocbgb
2015-03-05 18:41
[QUOTE=koeman92]Är inte Montjuic ett berg i Barcelona? [/QUOTE] Det är berget
Barcelona koeman92
2015-03-05 18:36
@Liunil Masse:

Är inte Montjuic ett berg i Barcelona?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 18:25
@lucasammr: May 30th: Montjuic: has a concert. Calderon: concert. Mestalla: free, but too small. Bernabeu: free. Måste bli Bernabeu ju?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 18:00
Amo.38 Håller med. Xavi har känts mer stabil under Luchos system än Iniesta även om jag kan tycka att båda inte passar in i Luchos spelsätt lika bra som exempelvis Rakitic som passar in som handen i handsken.
Barcelona Amo.38
2015-03-05 17:16
Liunel Masse Precis mina tankar, hade gärna sett Xavi och Rakitic tillsammans på mitten då jag tror dom hade fått mer uträttat på planen. Vad tror du?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-05 16:51
Barcelonistas Visst är man medveten om att Iniesta inte har samma roll som han haft tidigare men tycker fortfarande att han kladdar mer på bollen nuförtiden samt att han känna lite långsammare med fötterna. Sen tycker jag rollen Iniesta har inte alls passar honom. Han har för dålig fysik och brister i det defensiva. Känns som vi hade varit bättre med en annan spelare på hans position under Luchos system.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-05 15:09
the cameroonians

My bad, läste lite snabbt.
Vilken äcklig spelare. Om det är någon som borde åka på *****************
Jag stannar nog där. Det är inte värt att åka på en spär för det.
Vilken liten människa. Jag sympatiserar verkligen med Villareal men det är såna som honom som förstör för dem.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-05 15:03
@the cameroonians:

Vad säger han??
Barcelona Neymar11
2015-03-05 14:48
@barcastuff: Busquets would be out for 3-4 weeks. Clasico on 22 March would be difficult but not yet ruled out. Player wants to get there. [catr rac1 md]
Barcelona the cameroonians
2015-03-05 14:44
Eftersom Barcelona tog sig till final i CdR igår kommer ett val tidigast att kunna hållas andra veckan i juli.
Stadgarna i klubben säger att när valet väl är utlyst och den nuvarande ledningen i väntan på detta avgår måste den provisoriska ledningen (ledd av Ramon Adell) ha minst 34 dagars respit för att kunna möjliggöra ett organiserat val.

Bartomeu har ju gått ut och sagt att det inte blir val så länge laget har möjlighet att vinna titlar. Skulle FCB ta sig till CL-final den 6:e juni kan det alltså dröja ännu längre, så långt att laget redan hunnit påbörja försäsongen vilket då skulle omöjliggöra att en ny tränare och stab kan vara tänkbar.

MundoDeportivo skriver idag att på grund av detta finns det skäl att tro att valet kan flyttas fram till september (det måste ske inom 3 månader från det att det utlyses) så att det kan ske en matchdag när så många socis/medlemmar finns på plats som möjligt.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-05 14:38
@the cameroonians:

Vilken patetisk människa.
Barcelona the cameroonians
2015-03-05 14:28
Tomás Pina som blev utvisad igår efter tacklingen mot Neymar gråter idag ut i media;

"Jag är helt säker på att om det varit en Barcelona-spelare som hade gjort samma sak hade det inte renderat i någon utvisning"

Tja, vad ska vi säga Tomás? Dåligt med luft inne i ubåten kanske? Andas.....
Barcelona Z_Z
2015-03-05 14:17
@Peshmerge - AS9:

De vill bara pressa upp priserna för Barca, rätt vidrigt men effektivt sätt att förhindra Barca från att göra bra affärer.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-05 14:04
Porto will not sell Danilo for less than €40 million. Real Madrid, who lead the chase for the right-back, do not wish to pay more than €30m. (GOAL)

Vart fan kom Madrid in i bilden & vad ska dom honom till? Peta sin unge Carvajal? Perez läser säkert mer nyheter om Barca än oss. Så fort det ryktades att Barca skulle vara liiiiite intresserad av Danilo såklart kommer Madrid(som vanligt) lägger sig. Typiskt värre!
Barcelona koeman92
2015-03-05 13:56
@Barcelonistas:

Äran ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-03-05 13:50
Får man något pris om man vinner skytteligan i CdR?
Annons: