/spanien/barcelona/forum/303.aspx/spanien/barcelona/forum/303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2017-04-10 18:17
Gabriel:

Tror det har mycket också att göra med att inget görs/uppmärksammas i Spanien och därför skriver inte ex. AB om det för det når inte ut. Man är väldigt bra på att hålla det inom klubben och direkt det kommer ut så tystar man ner medierna eller säger att man ska stämma dem.
Barcelona Soko
2017-04-10 18:17
Lion24

En del medier hävdar att domarna visst skrivit det i sin rapport. Annars hade han inte riskerar straff.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2017-04-10 18:15
soko Neymar brukar alltid vara fantastisk mot real. Att han inte spelar är en stor förlust för oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2017-04-10 18:14
Mycket tråkigt att Ney missar El Clasico. För mig är det bara dumt att han ska gestikulera mot domarna när han ändå inte vinner något på det. Men det märkliga i den här situationen är att domarna skrev inte någonting om Neymar incidenten i sin matchrapport. Och vi som följer La Liga vet hur viktigt och avgörande dessa matchrapporter är. Om jag vill så kan jag länka videos till hur våra rivaler kommer undan med sparkar, boxar och allt vad det heter, jag skulle inte vara klar till matchen imorgon. Men då har det inte varit några påföljder från förbundet eftersom ''det inte stod med i matchrapporten''. Alla vet vad jag pratar om. 'Matchrapporten' från domarna är viktig ibland, annars har vi blivit vana med att förbundet reagerar och stänger av spelare i efterhand, eller hur?
Barcelona shalit
2017-04-10 18:07
Kör som vi brukar förutom att Alba tar plats som vänster wingback på Neymars bekostnad. Blir lättare att försvara mot Reals snabba kontringar.
Barcelona Soko
2017-04-10 18:06
Neymar ville ha rött kort från början. Han ställer sig avsiktligt framför bollen och knyter skor och sedan går i en helt onödig duell . Sådana egoister som inte tånker längre än näsan. Han förstörde för Barca också som fick spela med en man mindre. Jag tycker inte alls synd om honom. Att han sedan krönte allt med att applådera domarna för sina egna dumheter är en annan sak. Ibland spelar vi med en man mindre med honom på plan så det är knappast nackdel att han missar El clasico. Utan honom kan man dessutom täppa defensivt och köra 4-5-1 . Även om kommande El clasico är för mig knappt intressant med tanke på spelet och tabellet.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-10 18:03
Vad tror ni om denna elva mot Real Madrid? Iniesta Suarez Messi Rakitic Buski Mascherano Alba Umiti Pique Roberto Ter Stegen Alternativt flytta upp Roberto på mittfältet och köra 3 backslinje? Hur tycker ni vi ska ställa upp?
Barcelona yeezus
2017-04-10 17:56
Lol väntat att Neymar skulle få fler än en match avstängning. Riktigt dumt av honom med tanke på hur mycket förbundet överdriver avstängningarna mot oss. Att jämföra med typ Ramos som endast missa en match när han fick sitt damp på Messi 2010 och knuffade ner allt och alla.
Barcelona Soko
2017-04-10 17:16
Deulofeu

Det är bara tur att både Turan och Rafinha är skadade annars hade en av de tagit Neymars plats . Mår illa bara av att se de på plan liksom Denis och Gomes.
Barcelona Mdawg
2017-04-10 17:12
Barcelona Deulofeu
2017-04-10 17:01
Neymar missar el classico

Avstängningen som ska komma i morgon tre matcher... Marca vet redan som vanligt...

S K I .........
Länktips: Marca.com
Barcelona Soko
2017-04-10 16:25
Typiskt att Hummels skadar sig på träning och missar båda mat her mor Real.
Å andra sidan skadar sig även Pepe som han ocså missar Bayern och el clasico. Även Varane lär missa.
Barcelona Soko
2017-04-10 15:44
Jag är orolig för vår fysiska hälsa imorgon. Vi fick springa ihjäl.oss förgäves , fick åka till Malaga fram och tillbaka och ska resa till Turin, allt detta inom mindre än tre dygn. Medan Juve hade enkel match hemma som.man körde som på träning och slapp resa . Dessutom är Juves form intakt, har mycket bredare trupp, spelar kompakt och listigt medan vi naivt och dumt. Dessutom är vi skakade, mycket svaga på bortaplan med förluster mot flera bottenlag, City och PSG, är sämst på hörnor och fasta situationer. Ja inget tyder på något bra tyvärr. Bara vi inte blir överkörda som i Paris så är jag nöjd. LE är totalt okompetent att han aldrig lärt sig läxan trots att samma upprepar sig gång på gång. Vi måste för en gångs skull ha fokus på defensiven .
Barcelona FCB-1899
2017-04-10 15:04
Väldigt taggad inför morgon dagens drabbning. Med al respekt till Juventus så tror jag att vi slår ut de över 2 matcher! Visca el Barca!!!
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-10 15:01
Guardiola was told David Silva was perfect for Barcelona Alltid tyckt detsamma. Synd att han aldrig har spelat och kommer spela för oss.
Barcelona Lassekongo400
2017-04-10 14:22
Är i Barcelona med jobbet tis-tors nästa vecka. Är det några som ska dit? Är det nån sommar tips på var man kan köpa biljetter? Inte varit på nou camp sen 2014 när jag visade dottern och lillebror Barcelona. ;)). Vore superkul att se matchen så tacksam för tips och om några mer ska dit
Barcelona The Reporter 2.0
2017-04-10 13:15
Juve har lagt upp en fet promo inför matchen. Det e dags nu. Vamos!
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-10 13:04
Caz

I andra halvlek gick dem tillbaks till 4-4-2, efter den stora ledningen.
Med Messi är det alltid 4-4-2 eller enstaka gånger 3-4-3.

Barcelona Gabriel
2017-04-10 12:22
Krabban94

Självklart är jag väl medveten om det, it annoys the hell out of me.

Det förklarar till en viss del varför inget görs i Spanien, men varför skriver inga utländska medier om detta på samma sätt som det gjordes med Neymar och Messi? Det kan jag inte förstå.
Barcelona Krabban94
2017-04-10 12:03
@Gabriel:
Det finns en orsak, precis samma som för Xabi Alonso etc som gömde undan pengar. De spelar/spelade för en viss klubb...
Barcelona Gabriel
2017-04-10 11:36
En sak som verkligen irriterar mig är varför inte en endaste själ pratar om Cristiano Ronaldo och det faktum att han gömt undan €150M från den spanska staten. När det handlade om Messi och inte ens en summa i närheten utav det så blev det rättegång, massa skriverier i media och press över hela världen och arenor som kokade och sjöng ramos om Messi och att han var en kriminell.

Varför pratar ingen om Ronaldo. Vad i h*lvete. Det rör sig alltså om 150 miljoner euro. Hör ni eller? 150 miljoner euro, det är för fan galet. Vart är Marta Silva som ville fängsla Messi och Neymar nu? Hon är väl för upptagen med att samla autografer från Ronaldo.

Alltså äcklas av Spanien!
Barcelona Caz
2017-04-10 11:31
@Ribohn Fan:

'Messi tillbaks i ligan och då blir det 4-4-2 igen'. Han spelade ju matchen innan och då var det inte 4-4-2... Är Lucho som alltid ska ändra eller göra en dum rotering när det finns bra lägen att ta in poäng på Real. Sedan fick Messi bollen rätt ofta ute till höger i andra halvlek och drev fram, skapade massa chanser.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-04-10 11:20
Neymar missar troligtvis el clasico? När kommer det definitiva beskedet?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-10 10:45
Gabriel Tror att rakitic kliver ner ett snäpp och Roberto tar rakitics plats, problemet blir dock plats till höger i anfallet. Vill varken se denis, gomes eller något liknande. Hade man lyckats övertala Messi att ta den platsen så hade allt varit löst, iniesta hade klivit in som offensiv mittfältare (den rollen han skall ha ) och Alba till vänster på mittfältet. Mascherano pique umtiti Roberto rakitic Alba . Iniesta . MSN
Barcelona Gabriel
2017-04-10 10:32
Besvikelsen efter den senaste förlusten har börjat lägga sig, åtminstone lite för min del. I've made my peace med att ligan förmodligen vinns av Real Madrid i år, pga Luis Enrique. Det är synd att vi har gett bort ligan på det här sättet och väldigt frustrerande och svårt att acceptera när det sker pga en enskild individ och hans korkade beslut men det finns inget att göra åt saken, life goes on och det är dags att vända blad. Jag tänkte snacka lite om tisdags matchen mot Juventus. Vi har ett rejält problem i och med Busquets avstängning, och jag har noll förtroende till att våran tränare ska klara av att vara tillräckligt kapabel till att ställa upp med rätt lag. Framför allt nu när Rafinha också är skadad. Den första frågan blir om vi kommer att fortsätta med 3-4-3 uppställningen eller om vi återgår till 4-3-3. Spelar man med 3-4-3 så innebär det problem antingen på mittfältet eller i backlinjen pga av Busquets avsaknad. Lösningen på mittfältet hade kunnat vara att lägga Mascherano på Busquets position som en defensiv mittfältare, men gör man det så måste man hitta en annan att lägga på Mascheranos plats i försvaret och med tanke på att Pique och Umtiti egentligen är de enda fullgoda försvararna vi har så kommer det att göra oss rejält mycket mer sårbara. Alba i en 3-backslinje är uteslutet, likaså Mathieu. Att se Mathieu spela en match av den här digniteten hade varit lika med självmord och det får inte hända helt enkelt. Det lämnar enbart Sergi Roberto kvar, och hans defensiv lämnar emellanåt mycket att önska, det kunde vi se i borta matchen mot PSG när han blev lattjad och lekt med varje gång han utmanades, och då spelade han ändå i en 4-backslinje - i en 3-backslinje blir han ännu mer blottad. Så nej, jag ser helt enkelt enbart Mascherano som det enda seriösa alternativet som kollega till Pique och Umtiti. Med Pique, Umtiti och Mascherano i backlinjen gäller det att svara på vem som bör ersätta Busquets. Gomes? Absolut inte! Rakitic? Hmm, då får man ersätta hans plats med någon, Rafinha är också han skadad vilket egentligen enbart lämnar kvar en plats för Arda (om han ens är tillgänglig och inte skadad, har inte koll på det) som inte alls spelat mycket nu på slutet av säsongen eller Denis, som inte fått mycket förtroende av Lucho i år och därför kan man one förvänta sig att han ska göra bra ifrån sig i en så svår borta match som mot Juve. Med allt det här sagt så ser jag helt enkelt ingen lösning på mittfältet, det går inte att spela 3-4-3 pga av Busquets avsaknad och brist på ersättare till honom. Vi måste spela 4-3-3. Och med den uppställningen blir det att spela med mediokra Alba på hans normala position, tillsammans med Umtiti, Pique och Roberto. På mittfältet kan då Mascherano finnas till som en ersättare för Busquets och sedan är resten "Gala 11:an". Det här är den mest vettiga och på förhand korrekta laguppställningen men jag hade inte alls blivit förvånad om våran tränare väljer sig av en 3-bacsklinje med antingen Mathieu på en av backspositionerna och Mascherano på mittfältet eller med Mascherano i backlinjen och Gomes som Busquets ersättare. Vi måste se till att varken Mathieu eller Gomes spelar den här matchen, då ökar våra chanser. Imorgon hoppas jag inte att våran smarta tränare går ut med inställningen att "vi är Barcelona, vi ska alltid vinna alla matcher och vi ska döda mötet redan ikväll", det handlar om att spela smart och taktiskt mot Juventus och ha med sig bra förutsättningar inför returmötet på Camp Nou. Vi må ha gjort en historisk remuntada mot PSG men det där händer once in a lifetime och Juventus är ett betydligt bättre lag än PSG, så det hade inte upprepats igen. Att få med oss ett borta mål samtidigt som vi inte förlorar matchen är dödsviktigt. På förhand hade jag skrivit under på ett 1-1 resultat. Min startelva blir: ter Stegen, Roberto, Pique, Umtiti, Alba; Rakitic, Mascherano, Iniesta; Messi, Suarez, Neymar. Visca!
Barcelona Soko
2017-04-10 10:22
Samtidigt sägs det att Ronaldo hånade domarna i matchen mot Atletico så vi får se hur domarna och förbundet agerar där.
Barcelona Soko
2017-04-10 09:59
Skämt domaren och erkänt Real fan har i sin rapport skrivit att Neymar sarkastiskt applåderat domarna efter att ha blivit utvisad. Med andra ord fixat så att han missar El clasico. Att ett så stor och mäktig klubb som Barcelona behandlas som skit av förbundet och är maktlösa på allt. Att inte ens medier i Katalonien kan göra något och få sin röst hörd på diskriminering och särbehandling är extra tragiskt
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-10 08:34
Messi tillbaks i ligan och då blir det 4-4-2 igen. Bara att konstatera den uppställningen fungerar inte. Vi har ingen högerkant och överbelastar allt på vänsterkanten. Gör att vi blir för beroende av Neymar. När han får konstant 3 spelare på sig pluss att han hade en dålig dag, så blr det så här. 4-4-2 blir vårat fall.
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-10 08:27
Pluss en massa med andra matcher!
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-10 02:48
Barcelona have dropped 13 points against Alavés, Málaga, Betis and Deportivo in La Liga this season #fcblive [sport] Vad har alla poängtapp mot dessa lag gemensamt? Iniesta starta ej. Never learn.
Annons: