/spanien/barcelona/forum/3027.aspx/spanien/barcelona/forum/3027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-04-03 00:46
Demakast

Vad sägs om en 3e match på neutral plan? oavgjort där och straffar avgör.. vi får ju tänka på det tighta schemat förstås :)
Demakast
2015-04-03 00:14
På tal om Lucho så verkar han vara en riktig man, säga vad man vill om honom. Blir inte alls förvånad om han lämnar även om laget han tränat tar en trippel. I början trodde jag inte alls på honom men vill absolut ha honom kvar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-02 23:48
knas för barca basket laget, dom vann el clasico idag. perez kommer köpa kobi bryan nu haha och som alla vet så är även han cule likt halva real start 11a haha
Barcelona Barca4life98
2015-04-02 23:37
Sorry min mobil är lite konstig. Ber om ursäkt för dubbelposten.
Barcelona Barca4life98
2015-04-02 23:37
Erik Håller med, skulle bli grymt besviken om han skulle lämna. Jag tycker att vi äntligen har en tränare som inte viker ner sig. Vågar stå upp emot spelare, visa att han är den som bestämmer. Det har behövts. Våra spelare hade fått lite för stor frihet, bekväma. Enrique har också vågat gå ifrån det klassiska spelet lite också. Kontringar, fart, styrka, HÖRNMÅL etc. har tillkommit men vi har trots allt tiki-taka;n att falla tillbaka på.
Barcelona Barca4life98
2015-04-02 23:34
Erik Jag håller med. Jag skulle bli grymt besviken om han lämnar. Tycker att det för en gång skull vart en tränare som verkligen har vågat stå upp emot; spelare, ledningen, planterat in det som har behövts; hårt jobb, kontringar, blivit tuffare helt enkelt, rakare.
Barcelona Erik Satie
2015-04-02 23:04
Barca4life

Jag vill ha kvar honom oavsett om vi inte vinner någonting. Jag tror att beefen med Messi är förstorad av media. Sedan är det viktigt med kontinuitet. Det blir aldrig bra om man byter tränare varje år...
Barcelona Barca4life98
2015-04-02 22:58
Jag kan inte släppa denna fråga ur min hjärna. "Lämnar Enrique Barca om vi bara vinner ligan/cupen? Eller lämnar han även om vi skulle ta alla titlar på grund av att han och Messis påstådda bråk verkligen är 100 % sant?" Vad tror ni? Vill ni ha kvar honom?
Demakast
2015-04-02 22:22
Tack som fan grabbar för era svar ... Man är lite nervös inför kommande CL omgång. Man hoppas på att Atletico gör som vanligt emot Real och att Barcelona inte gör det för spännande mot PSG. Chansen är god att man kan avgöra det redan i första mötet med tanke på fransmännens bortfall av både Zlatan och kanske framförallt Veratti. Tjusningen med fotboll är dock att man aldrig vet. Vi alla såg tex vad ett b-betonat Monaco gjorde med Arsenal. Så dessa bortfall behöver inte betyda något. Jag älskar CL men fan vad jag stör mig något enormt på bortamålsregeln. Jag förstår inte varför den finns överhuvudtaget. Är det någon här som är för denna regel och isf varför? Varför finns den och när infördes den och varför?
Barcelona Liunil Masse
2015-04-02 21:41
@Demakast:

Lottas som vanligt. Har inte hört något annat så jag utgår från det.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-02 21:40
Demakast

Semifinalerna lottas de med, lottningarna till denna säsongs semifinal sker fredagen den 24:e april.
Barcelona NoGo™
2015-04-02 21:39
@Demakast:

Korrekt!
Demakast
2015-04-02 21:37
Tja .. En liten fråga. Visst lottas även semifinalerna i årets CL? Det finns inget så kallat träd va eller har jag fel?
Barcelona Junta Dimision
2015-04-02 21:28
Om vi tar tillbaka Deulo och Tello samt har Adama i A-laget så ser jag dessa som Pedros ersättare för nästa säsong. Det märks att Pedro behöver en nytändning och han borde inte slösa bort det som ska vara hans bästa år på bänken. I mitt tycke har även Deulo, Tello och även Adama en bättre impact som inhoppare än vad Pedro har när han hoppar in för oss. Jag vill inte sälja Pedro, men om han vill lämna så ska han få göra det (till rätt pris självklart).
Barcelona LeoMessi
2015-04-02 21:00
B-guden Om dom helhjärtat tänker satsa på Adama som ersättare för pedro så ska vi definitivt inte värva in någon annan. Jag är mer orolig att pedros ersättare kommer att heta Munir eller sandro.
Barcelona B-Guden
2015-04-02 20:56
@LeoMessi:

Förstår inte hur vi ska kunna ersätta när vi har värvningsförbud, är det nån som ska ersätta pedro så är det adama
Barcelona LeoMessi
2015-04-02 20:48
Felipe Anderson är en lovande spelare, väldigt skicklig. Om han är tänkt som ersättare till pedro så hade jag inte haft något emot honom:)
Barcelona LeoMessi
2015-04-02 20:48
Felipe Anderson är en lovande spelare, väldigt skicklig. Om han är tänkt som ersättare till pedro så hade jag inte haft något emot honom:)
Barcelona the cameroonians
2015-04-02 20:47
El clásco i basketens Europaleague har precis börjat inför ett fullsatt Palau Blaugrana. Matchen visas på Viasat Sport för den som är sugen.
Barcelona Barca4life98
2015-04-02 19:36
Enligt Eurosports korta videouppdatering som kommer ut dagligen, så ska vi ryktas vilja ha Felipe Anderson från Lazio. Någon som har koll på honom?
Barcelona Kröjf
2015-04-02 15:37
Gio Style skrev bl a: "Mm Messi, vilken jävla gud vi har i vårt lag :) Var på plats och såg hans 5 mål mot Leverkusen, det som var imponerande var att allt såg så lätt ut för honom". Själv har jag aldrig lyckats komma Messi närmare än 13:e rad på Camp Nou, trots ett och annat inlägg om hans personlighetsdrag i detalj från min långsida sett... Men under den kollektiva delen av uppvärmningen utan boll och med "krav" på ett minimum av taktkänsla , ser det allt annat än lätt ut för honom. Enligt min sambo/bisittare, skulle Lionel t o m sticka ut på ett medelmåttigt pass i Friskis och Svettis regi, med sina bristfälliga koordination. Tango är nog inte den lille argentinarens grej. Men att få "matadorer" att se ut som hopplösa panelhönor med sina säregna danssteg, är Messi mästarnas mästare på. Stenmark,släng dig i väggen; och då snackar "vi" specialslalom om nu nån trodde nåt annat.
Barcelona LeoMessi
2015-04-02 15:06
Neymar11 Haha Messi måste vara den effektivaste spelare i världen. Vi brukar klaga på att han inte springer tillräckligt och att han inte försöker vinna boll. Men när han väl bestämmer sig för att vinna bollen så gör han det! Aguero måste vara hans favoritoffer.
Barcelona Neymar11
2015-04-02 14:49
@barcastuff: Porto are interested in Barcelona right back Douglas (24). The Brazilian could replace his compatriot Danilo next season. [ojogo via tmw] Vi kanske skall behålla honom ändå
Barcelona Neymar11
2015-04-02 14:25
@barcastuff: Messi at Barcelona this season: 41 games, 43 goals, 22 assists, 115 chances created, 230 dribbles, 123 balls won #fcblive [via @barcastat] 123 bollar vunna, han är inte bara den bäste målskytten, framspelaren, dribblern utan en av dom som vinner mest boll med. Det är bara löjligt
Barcelona the cameroonians
2015-04-02 14:17
[QUOTE=Cule4life]Nedved gick ut idag med att Barca också är ute efter Pogba, Vad kmr Real göra ? Jo Sälja Khedira,Illara och köpa Pogba. Real vill ha 2 världsklass spelare på varje position. [/QUOTE] Enligt Raiola, agenten, så tackade Real nej till Pogba förra året eftersom Juve krävde €50 miljoner. Så de sitter nog inte i förarsätet när det gäller ett köp. Annars går Khediras kontrakt ut i sommar, så några pengar där lär det inte bli. Sen är frågan hur mycket pengar av de €38 miljoner man kan få igen för Illara... Fast Napoli kanske gör ett nytt crazy köp.
Barcelona son of pep
2015-04-02 13:38
[QUOTE=Barca Barca]Jag är på samma bana som dig, hans hattrick i den matchen väger enormt mycket och blir ett minne att berätta för barn barnen. Dock var det inte hans första el classico. Hans första el classico om jag minns rätt var mot Real Madrid borta 2005 då bernabeus publik applåderad Ronaldinho och om jag minns matchen riktigt bra så hade Messi en boll inne felaktigt bortdömt för offside. [/QUOTE] Mycket möjligt, jag måste erkänna att att jag inte minns så mkt utav 2005 pga av min ålder och mitt intresse för fotbollslag på den tiden!
Barcelona Neymar N11
2015-04-02 12:39
note: several other media confirm that tests have shown that messi has no injury and is available for the next game #fcblive Glad påsk på er :))
Barcelona Andresito
2015-04-02 12:24
Gabriel Hittar inte siffran 8M nu, men det är vad jag har för mig att det låg på. "FC Barcelona and Porto FC have reached an agreement for the loan of striker Cristian Tello for the next two seasons, with the latter having an option to buy. The loan will operate on a payment basis, and FC Barcelona withhold the right to cancel the option to buy as well as the loan agreement itself at the end of the first season"
Barcelona Cule4life
2015-04-02 12:11
Nedved gick ut idag med att Barca också är ute efter Pogba, Vad kmr Real göra ? Jo Sälja Khedira,Illara och köpa Pogba.

Real vill ha 2 världsklass spelare på varje position.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-02 12:09
Tello har blivit jävligt bra. Man måste ta hem han, ge honom ett nytt kontrakt och sälja han senare. Han är helt fantastisk just nu. I Luchos system kommer han att trivas och komma till sin rätt. Till och med på FIFA 15 är han galen bra. LOL.
Annons: