/spanien/barcelona/forum/3026.aspx/spanien/barcelona/forum/3026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2015-03-07 18:29
Och så ligger Barca b under :(
Barcelona Yellow cake
2015-03-07 18:28
Vilken grym nick..blir så glaaaaa nu
Barcelona Baha - Tres Amigos
Gooool Gooool.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Krabban94
Adurz är en skön lirare, leker med Pepe och Varane!
Barcelona Federer
Fan vad gött!
Barcelona koeman92
Goooooooooooooooool!!!!!!!!
Barcelona Barc6
Jaaaaa för fannnnnn Aduritz försäkra ditt huvud!!!!! Hahaha
Barcelona Andreas-
KÖR NU BILBAO!!!!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-07 18:27
Aduriz är en nickgud!!!
Barcelona Andresito
Fyfan vilken best han är Aduriz, 1-0!
Barcelona Erik Satie
jadå!
Barcelona Liunil Masse
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona Zamboza
2015-03-07 18:26
Vilket jävla mål av Aduriz.
Barcelona Andresito
2015-03-07 18:26
@Liunil Masse:

Möjligtvis för att Real Madrid har sin styrka i kontringarna. Ronaldo och Bale har problem mot låga försvar.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-07 18:25
Fyfan tänk om vi skulle haft Aduriz som Suarez's reserv
Barcelona Liunil Masse
2015-03-07 18:24
Varför pressar inte Bilbao som mot oss?
Barcelona Rambla~
2015-03-07 18:18
Vad har hänt med målvakten Onda? Spelar ju aldrig. Petad?
Barcelona LeoMessi
2015-03-07 18:12
Självklart så kommer aduriz att skada sig
Barcelona Andresito
2015-03-07 18:03
Laporte och Iturraspe är skadade, San José är avstängd, simple as that.
Barcelona LeoMessi
2015-03-07 18:03
Med tanke på hur bilbaos försvar har varit på sistone så är jag skeptisk till att dom lyckas knipa poäng idag. Det är inte samma Athletic som vi är vana vid.
Barcelona Barca Barca
2015-03-07 18:01
@1.70-ligan :

Roligaste av allt är att ingen av dom är kvar efter säsongen, presidenten lär ryka och en ny röstas in i samma veva lära den nya presidenten skicka med Braida och Luis Enrique kommer nog också få lämna för det är ytterst sällan en ny president har kvar en och samma tränare om man inte heter Guardiola och vunnit alla titlar som går att vinna på två år.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-07 17:57
@KiNg-PuYi:

Säg inte så. Villareal hade flera spelare borta men du såg säkert hur det gick. Låt matchen börja min vän. Hoppas på en riktig kryss match. Amen!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-07 17:55
Vad fan e det med tränare och inte spela sin bästa elva mot Real? Mutade? Fan händer asså.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-07 17:48
kollar bildaos start 11a.... alltså vilken jävla tur real har, vart e san jose och laporte? vafan...

kört, real kommer att köra över dom
Barcelona Neymar11
2015-03-07 17:44
Kröjf Nej jag håller med dig till stora delar och tycker att Lucho har gjort ett antal misstag (tror fortf på honom) Vi får ha i åtanke att våra spelare var så bekväma, lata, mätta och hade för hög status i omklädningsrummet Träningarna var ju en cirkus, spelarnas fysik var sämre än min och motivationen på plan var pinsam. Här är vad jag tycker Lucho har gjort rätt, han har varit helt kompromisslös och struntat fullständigt i spelarna och fått dom tränade. Hungriga och väckt dom till liv, på olika sätt Messi och pique är 2 klara exempel. Messi springer som aldrig förr och verkligen ger allt för laget och vill bevisa sig igen (sjukt men ändå). Nu vill han äntligen vara bäst i världen igen Pique efter bänkad i 6 matcher så har han växt fram till top 3 mittbackar i världen och räddar oss nästan varje match För att summera det så har Lucho gjort skitjobbet som krävdes men som kommer leda tills hans avgång om han inte löser konflikterna med spelarna Men nu ska inte Lucho ha all kritik, utan vissa av spelarna. Speciellt dom som blir utbyta och beter sig som snorungar på bänken framför alla kameror och det är riktigt bedrövligt Spelarna ska ha sin del av ansvaret och kritiken med och inte gå helt skyddad från kritik. Messi behöver jag inte nämna då han är våran bäste spelare och den som leder oss Men när neymar, suarez och Alves beter sig som praktsvin när dom blir utbyta eller under matchen så ska det inte vara något daltande med det. Ingen av dom 3 är untouchable och ska verkligen visa respekt för tränarens beslut Nu kommer jag gå emot mig själv angående neymar, tycker han skulle ha varit petad i dem 3 senaste matcherna då han har varit bedrövlig. Felbeslut, nonchalant, idiotiska tacklingar ( 5 gula kort på en anfallare). Och anledningen till att han inte bänkas är enkelt för mig och det är sociedad matchen. Lucho vågar inte bänka någon längre Nu har vi 2 tränare på 2 år som inte får bestämma, så vem som kommer vara tränare nästa år kvittar. Han kommer fortfarande inte få bestämma och allt kommer att upprepa sig.
Barcelona 1.70-ligan
2015-03-07 17:43
Leverkusen midfielder Lars Bender (25) is still an option, but president (Pogba), Braida (Verratti) and coach (Koke) prefer others. [sport]

härligt enade
Barcelona 1.70-ligan
2015-03-07 17:43
Leverkusen midfielder Lars Bender (25) is still an option, but president (Pogba), Braida (Verratti) and coach (Koke) prefer others. [sport]

härligt enade
Barcelona LeoMessi
2015-03-07 17:40
Vette fan om jag hade velat ha veratti i laget. Han har väldigt mycket talang och han är en grymt duktig passningsspelare. Men det känns som att han inte har utvecklats ett skit när det gäller att inte dra på sig varningar. Han känns som en oerhört stort säkerhetsrisk, lite Scholes-varning på honom. Sen kan dessa sena och huvudlösa tacklingar bero på att han kanske inte har så bra positionsspel ändå. Men när han väl har boll så är han väldigt skicklig.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-07 17:25
@Neymar11:

Jag måste absolut hålla med våran coach dock! Det skulle vara en perfekt värvning då han endast är 23 år och förmodligen skulle kosta typ 60mil. Synd om atletico dock om det skulle genomföras.
Barcelona the cameroonians
2015-03-07 17:24
Kröjf

Situations/individanpassat ledarskap kräver att man står sina spelare/medarbetare nära, något Lucho inte (i alla fall om man ska tro de som är nära klubben) vill vara.

Därför blir det svårt för honom att se och agera på olika individers behov, och följaktligen blir hans ledarskap i stället ett chefskap. Det behöver inte vara fel i vissa lägen, men risken finns att de som inte gillar reglerna/besluten kommer att reagera - precis som Messi onekligen gjorde efter matchen mot Sociedad.
Reaktionen kommer i form av myteri snarare än dialog.

Ledarskap= kommunikation, inspiration och målbild.
Chefskap = beslut, struktur och regelverk.

Sen blir det inte bättre av att spelarna, och särskilt Messi, inte verkar ha så mycket förtroende för Luchos högra händer heller, alltså de som tränaren/chefen väljer att leda genom när han själv undviker den rollen.
Annons: