/spanien/barcelona/forum/302.aspx/spanien/barcelona/forum/302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2016-12-19 15:17
Vad tror ni om matchen på onsdag. Ska vi våga köra med ett blandat lag eller ta det seriöst och spela med bra lag ? Ska MSN vara med?
Själv tycker jag att vi ska ta matchen på största allvar. Inte minst med tanke på att vi ligger efter i ligan och CL är det små marginaler som avgör. Vore katastrof att avsluta säsongen utan en titel.
Barcelona Soko
2016-12-19 14:46
Match efter match , månad efter månad har jag funderat vad som har hänt med Neymar och när ska han komma igång igen men hela 2016 har gått och det har inte hänt något. Visst gör han assist här och där men som en anfallare förväntar man sig att göra mål också och de har uteblivit. Igår var det hans nionde match irad utan mål. Han får glömma 2016 i Barcas tröja så fort som möjligt och rannsaka sig själv inför 2017 .
Barcelona CarlesPuyol5
2016-12-19 14:37
Jag tänkte på en sak igår. Ibland finns det moment i en säsong som tänder något i ett lag. Under vår trippelsäsong så var vår vinst mot Atletico på hemmaplan ett sånt moment. Frågan är om inte Suarez mål är en sådan från igår? Jag känner optimist inför fortsättningen och om det har med målet eller lättheten som våra offensiva spelare spelar med just nu låter jag er sia om. Men det ser onekligen bra ut för fortsättningen med en Iniesta i full kraft tillbaka!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Drinho
2016-12-19 14:34
El pistolero Håller med dig, aldrig att Ivan va så bra när dom vann trippeln. Han var(är) en bra rollspelare som knugga på och löpte mycket. Har man busi och Andres brevid sig så räcker det. Det optimala är ju om alla tre på mitten är bolltrygga. Kroos hade passat in bättre, väldigt konstigt att Barca inte köpte han när dom hade läge... Sen så undrar man hur Barcas sportchef tänkte när dom inte värva in Isco efter hans sjuka säsong i Malaga. Där har vi en ersättare till Iniesta som börjar bli till åren. Styrelsen har väll räknat med att Barcas ska lyfta fram sina egna talanger som kan ersätta någon given spelare men så ser fallet inte ut att vara tyvärr... Sen vet man ju aldrig hur Luis Enrique tänker, tror han inte är så fixerad av att innermittfältarna ska va så sjukt bolltrygga. Värvningen av Ivan & Gomes vittnar ju tyvärr om det...
Barcelona Soko
2016-12-19 14:12
Espanyols tränare Sánchez Flores gick fram till Messi direkt efter matchen och bad om hans tröja. Nämligen är hans son ett stort fan av Messi. Samme Flores hyllar Messi och säger att han är den enda spelare i världen som kan göra hattrick varje match om han vill. Enligt honom är Messi och Iniesta bäst i världen. Hoppas att han nu inte riskerar jobbet bara för sina ord. .
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-19 14:11
[QUOTE=MessiLionel]Om du nu inte minns så var Rakitic top 3 mittfältare i världen första året med honom när vi vann trippeln. Jag vet inte varför Lucho bänkar honom så. Rakitic är klass spelare. [/QUOTE] Topp 3 mittfältare i världen? Not in a million years.
Barcelona MessiLionel
2016-12-19 14:08
@El Pistolero #9:

Om du nu inte minns så var Rakitic top 3 mittfältare i världen första året med honom när vi vann trippeln. Jag vet inte varför Lucho bänkar honom så. Rakitic är klass spelare.
Barcelona Cule4life
2016-12-19 14:01
Man ser att diskussionen om mittfältet fortsätter med all rätt, Folk är oroliga inför framtiden med ett så bortskämt mittfält Barca har haft med Xavi,Sergio,Iniesta där den sistnämnde har ca 3,4 år kvar på absoluta toppen. Klubben har slängt stora och onödiga summor på mediokra spelare som Turan,Paco,Gomes,Mathieu,Vidal för att nämna några direkt. Vi pratar om ca 1.5+ miljarder plus löner, Det är sjuka summor för dessa spelare. Digne,Umtiti är nog dom vettigaste värvningarna ändå om ja tycker att Grimaldo hade kunnat göra det minst lika bra som Digne om inte bättre.

Men som sagt för dessa 1.5-2 miljarder hade man kunnat ha Thiago,Veratti,Dybala istället som hade gett laget en rejäl klassboost och en nyttig föryngring av laget där dom flesta spelarna är på sin peak just nu. Barca gör vissa sylvassa värvningar ibland som Eto,Ronaldinho,Deco,Abidal,Suarez,Neymar med många fler, Men i många fall så får man hybris och kastar 40-50 mille på vissa spelare som inte alls passar Barca eller motsvarar den kvalitén som krävs för att lira fotboll på Camp Nou. Vi hoppas på att Barca blir bättre på detta, Barca är grymma på att värva dom absoluta cracksen som finns där ute för att man just är Barcelona FC, Men under dessa som värvar på måfå för 50 mille brukar det gå åt helvete. Alltså bör man fortsätta på det man är bra på. Fortsätta värva 1-2 cracks varje lr varannan säsong och fylla på med lovande talanger från fabriken. Det har gett oss dussintals titlar dom senaste 10-15 åren. När det ger sådana resultat så bör man inte ändra ett vinnande koncept. Cracks + egna talanger = Vinst.
2016-12-19 13:56
Gomes likt Pogba är unika mittfältare som har teknik, driv o fysik. Gomes har sina brister just nu som han måste slipa på men det tror jag han kommer göra. Att kalla honom för överskattad är befängt. Man bjuder inte på motm insatser både mot Barça o Real Madrid i ett mediokert Valencia om man inte är en speciell spelare. Tålamod.
Tiki-Taka
2016-12-19 13:48
Nästa sommar måste en spelare som Veratti komma...han passar perfekt i mittfältet tillsammans med Busi och Iniesta. Att vi istället köpte en överskattad spelare i A.Gomes är för mig ett mysterium......istället för att slänga upp 65 miljoner euro för Paco och A.Gomes hade jag spenderat dem pengarna för att ro hem Veratti samt haft kvar Munir! Paco & Gomes är dem två stora floppvärvningarna i sommar.
2016-12-19 13:45
Highlights från matchen igår utan kommentatorer. Hade älskat o se Barça utan kommentatorer, härligare o bara lyssna på publiken än jobbiga "experter".
Barcelona Den vise mannen
2016-12-19 12:29
Bollinnehavet Håller med dig ang Messi och Iniesta och Barca i allmänhet senaste decenniet. Bortskämd är ett understatement. Har redan sett 2-0 målet i går ca 10 gånger från ett par olika tv-produktioner bara får höra vad som sägs och framför allt få se detta konstverk. Jag är över 40-år och kommer på mig själv att sitta bli tårögd och näsan rinner. Patetiskt kanske men jag kan inte rå för det. Att få se dessa magiker svinga sina trollspö är en ynnest.
Barcelona Katalano
2016-12-19 12:04
Jag tänkte på en sak i natt som jag vill ventilera med er andra nu när vi närmar oss slutet på året. Vi har ett par fantastiska skribenter här inne och vad sägs om något i stil med en omröstning om "årets forumskribent", "årets foruminlägg" eller liknande där vi får möjlighet att visa vår uppskattning till de som berikar vårt forum med fantastiska inlägg och vidgar våra vyer för klubben och allt runtomkring? Något sådant kan sporra till att folk anstränger sig mer till att skriva inlägg som bidrar till diskussion och kanske även till att skriva bara lite oftare än man gör idag. Självklart så behövs en hedersutmärkelse där jag tänker på en viss the cameroonians som bidrar på ett alldeles eget sätt med insyn i klubben när det rör sig presidentval och liknande. Är detta en helt jätteusel idé eller skulle det kunna ge ett positivt utfall? Jag är inte säker själv. Vad tycker ni?
Barcelona Katalano
2016-12-19 11:58
Fantastisk andra halvlek igår. Var en njutning at se framförallt den magi som Messi och Iniesta står för. Hoppas verkligen att denna spelglädje hänger kvar nu under andra halvan av säsongen. MSN såg glada ut tillsammans igen också, som att något lossnade för herrarna, även om Neymar inte gjorde mål.
Barcelona Davids3
2016-12-19 11:37
Jag såg nu i slowmotion hur messii dansade samba med backarna igår. Jag såg ett fenomen som jag även har sett tidigare. Det är hur hans knä är i en perfekt höjd och avstånd från marken. När Messi i hög hastighet helt plötsligt vänder, även bollen blor lurad här, så studsar bollen och slår till mot hans knä och lyder honom perfekt därefter. Någon annan som lagt märke eller vet vad jag pratar om :) ? Messi är fusk, från topp till tå!
Barcelona Soko
2016-12-19 10:57
Hej
Vad tror ni kommer biljett till PSG matchen den 8 mars att kosta?
en annan fråga. Har ni erfarenhet att dela om Sports international som säger sig vara officiella återförsäljare för Barcelona. Tar de mycket mer betalt per biljett jämfört med att köpa på Barcas hemsida? Vad rekommenderar ni ?
Tack på förhand!
Barcelona Bollinnehavet
2016-12-19 10:49
Det blev inget inlägg igår om min familjesituation igår som jag lovade. Till vissas stora nöje antagligen, så jag går nog inte in på ämnet just i detta inlägget. Jag har varit borta från forumet sedan matchen mot Mönchengladbach. En match som visserligen inte betydde något men ändå en match där jag kände igen mitt Barcelona igen. Det kändes tryggt. Matchen mot Osasuna likaså. Ja, dom ligger jättesist i tabellen men man får nuförtiden glädjas åt det som tidigare var självklarheter och det är ett stort bollinnehav, komfortabel vinst och fint spel. Och på något sätt är det skönt vara glad som vanliga supporters (till vanliga dödliga lag) är och inte se det som en självklarhet när Barcelona spelar som...ja, Barcelona. Man har blivit så äckligt bortskämd det senaste decenniet att man vid närmare eftertanke nästan äcklas på sig själv. Hade jag haft en kompis som var lika bortskämd av sina föräldrar som jag har blivit av Barcelona så hade vi inte vart vänner länge till. Förlåt för att jag råkade dra en parallell från hur livet kan se ut utanför forumet och Barca. Matchen igår gick i samma tecken som dom två redan nämnda matcherna. Fast denna både betyder något och är en bättre värdemätare än ligajumbon Osasuna. Detta var ett derby och jag kunde fortsätta känna igen mitt Barca, på Camp Nou dessutom. Wow! Jag skrev i förrgår natt om hur min flickvän fascineras över hur jag kan älska Iniesta och Messi så mycket. Hon såg aldrig matchen med mig igår så hon får nog fortsätta fascineras och undra över hur jag kan älska två andra män så mycket som jag aldrig har träffat. Det de båda herrarna gjorde inför 2-0 målet är utom denna värld. Vilka andra supportrar får ens uppleva sånt? Den sekvensen är vad jag kommer visa upp för mina barnbarn när jag beskriver vad fotbollen bjöd mig på, på min tid. Nåja, man kan väl bara hoppas på att vi nådde vår absoluta botten mot Real Sociedad precis som vi gjorde i januari 2015. Att det bara går framåt från nu. Jag skiter i titlar denna säsong eftersom jag fortfarande är bitter på hur spelet har sett ut under i stort sett hela 2016. Men jag vet också hur snabbt man glömmer i egenskap av fotbollssupporter och spelar vi sån här finfotboll i några veckor till så kommer jag absolut törsta efter titlarna i maj/juni. Det är jag lika säker på som Iniestas passningsfot på.
Barcelona Bosketts
2016-12-19 10:40
Ja, det känns som att det just nu är ganska öppet i rollen som tredje mittfältare. Vi har fyra rätt så bra alternativ i Denis, Rafinha, Gomes och Rakitic. Men problemet är att ingen av dem ges tillräckligt med speltid för att ta vara på den platsen. Rakitic har prenumererat på rollen ett tag, men har inte varit sig själv på länge.

Av de tre ynglingarna är det egentligen ingen som har den där åtråvärda Barcaförmågan att kunna hålla i bollen, likt Iniesta, Busi och Xavi. Den mest intressanta och lovande i mina ögon är Denis. Men han har varit på tok för ojämn i sina chanser.

OM någon ska köpas in så är det utan tvekan Thiago. Men då måste det bli på bekostnad av åtminstone Rakitic, möjligen även en till. Vi kan inte ha sju spelare på två positioner.
2016-12-19 10:36
Drinho Håller med dig. Just därför jag än idag inte förstår hur Lucho kunde neka Kroos, inte en gång utan två gånger sommaren 2014. Rakitic är inte världsklass, Kroos är. Iniesta-Busquets-Kroos, det är KLASS. Kroos hade vi fått för €25m,förstår inte vad som var problemet? Jo, all in på Verratti nu, inget snack. Frågan ör om all in räcker dock...
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-12-19 10:34
Orkar inte skriva ett längre inlägg men som jag och många andra tidigare varit inne på är det hur viktigt som helst att Iniesta är skadefri resten av säsongen för att vi ska ha bra chans på alla titlar. På längre sikt måste han ersättas, men just i år handlar det om att Iniesta, Busquets och MSN ska hålla sig hela. Då tror jag vi har bra chans att gå om Real och ännu bättre chans i CL.
Barcelona Drinho
2016-12-19 10:13
Iniesta behöver kompletteras. Det är bara han som har den tekniska skickligheten att spela fotboll mellan lagdelar & på små ytor. Denis gjorde en knappt godkänt insats igår och dom andra mittfältarna är inte tillräckligt bolltrygga. Gomes kanske kan bli det på sikt men är inte det just nu. All in på Veratti nu, med han i laget så ser jag inget lag stoppa oss.
Barcelona neymar JR
2016-12-19 07:46
Vad är felet med att fastna för Messi? Han är BARCELONA Hade folket fokuserat mer på sig själva och mindre på andra så hade detta forumet varit bättre. Vi har redan mod som sköter alla övertramp och felaktigheter. Är det någon slags fetisch att gå in i rollen som moralkärring och slå skribenter på fingrarna? Att jämföra Barcelona med real kommer alltid vara välkommet, att jämföra lagens ledande stjärnor kommer vara en del av diskussionen. Det är något helt annat att endast spy galla över real Madrid och Ronaldo, men senaste tidens diskussioner har haft en bra nivå. Så länge du inte skriver under nickname dm1982 eller lion24 så scrolla vidare och ignorera det du INTE VILL LÄSA.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2016-12-19 07:37
I alla år jag läst på detta forum verkar diskussionen Messi v Ronaldo var mer intressant än det djuplodande i Barcelona som klubb, spelidéer, tränarval och akademin. Tragiskt, men lättillgängligt antar jag för personer som bara ytligt glor på fotboll och fastnar för Messi. Har varit samma diskussion i 10 år här där folk dunkar varandras ryggar i vem som kan spy mest galla på Ronaldo och hylla Messi mest. Fascinerande att det aldrig tar slut och gör forumet nästintill helt ointressant såvida man inte vill skriva oneliners om Messi eller Ronaldo.
Barcelona neymar JR
2016-12-19 06:08
Som sagt det är endast iniesta som kan överglänsa Messi på plan, och likt fan gjorde han det trots messis 5-20 galna minuter. Iniesta har hittat formen direkt och verkligen styr laget nu. Messis mål är så läckert och än vackrare blir det när man ser repriserna och att han siktar mellan målvaktens ben.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-12-19 05:06
[QUOTE=JUSSI BJÖRLING]Här haru' Klicka på "BEIN" så får du Ray. [/QUOTE] Stort tack :)
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-19 01:51
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Här haru'

Klicka på "BEIN" så får du Ray.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-12-19 01:04
Vill verkligen se highlights från dagens match med Ray Hudson som kommentator. Någon som vet var jag kan hitta det?
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2016-12-19 00:53
Att ge Ronaldo utmärkelsen "världens bäste fotbollsspelare" är att pissa på hela fotbollshistorien.

God jul!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-12-19 00:42
När allting går tungt, när allting känns motigt och när allting bara är mörkt lyckas Iniesta och Messi ändå förmedla en känsla som jag inte kan finna någon annanstans. Jag somnar med ett leende på läpparna trots att stress och press omger mig. Jag är så otroligt tacksam att jag får uppleva dessa två genier under min livstid. Els millors! Visca el Barça!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-12-19 00:26
Det tar drygt 3,5 sekunder för Messi att dribbla av fyra spelare. Detta gör han ungefär på en yta av 5,6 kvadratmeter när han är totalt omringad av ca 8 motståndarspelare.
Annons: