/spanien/barcelona/forum/3017.aspx/spanien/barcelona/forum/3017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-04-25 16:05
Jävla målvakt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-25 16:05
Det är såna missar som gör våra matcher lite mer frustrerande och spännande än andra matcher.

Det är inte bra för hjärtat alls..
Barcelona Vampíro
2015-04-25 16:04
Mascherano skall vara lagkapten på heltid.
Barcelona Blaugrana91
2015-04-25 16:03
Bra inledning, borde dock gjort mål där.
Barcelona Rambla~
2015-04-25 16:02
Jag kollade just kalendern. Vi har med dagens match spelat 8 matcher 16:00. Även flera matcher 17:00. Hm, tillfälligheter?
2015-04-25 15:56
Annars får du välja och vrak här..
2015-04-25 15:55
Om du har Acestream så är denna bra...
Barcelona Rambla~
2015-04-25 15:54
Tycker fan synd om Bartra som tillbringar mer tid på läktaren än på bänken.
Barcelona Baronen
2015-04-25 15:54
Tacksam för hjälp med stream. Sopcast verkar inte funka i datorn.
Barcelona Liunil Masse
2015-04-25 15:52
Sista chansen för Rafinha att bevisa sig. Tycker han varit en stor besvikelse den här säsongen.
2015-04-25 15:49
Rafinha spelade som en yr kyckling sist när han startade.

Hoppas att han har läst på och lärt sig rörelserna hans kompisar tar på planen. Vill minnas att jag länkade en analys av den matchen från Totalbarca. Han var i ingenmansland hela tiden och stängde ytor för Messi och Iniesta tills han bytes ut. Om jag var Lucho skulle jag spela Rafinha hemma matchen. Inte en så här svår bortamatch. Espanyon kommer att spela som det var final.

Jag tyckte att Messi var riktig bra mot Valencia förutom att han var riktig riktig trött i slutet där. Missade matchen mot psg sist. Jag såg inte några farligheter som han låg bakom den matchen. Är det något Messi behöver är att börja spara energin nu till slutsporten. Om vi leder bra idag och nästa matcher som kommer borde han bytes ut så där vid 60 min..
Barcelona Junta Dimision
2015-04-25 15:38
@Neymar11:

När har Mascherano varit anledningen till att vi har förlorat ett Clasico om jag får fråga?
Stoichkov90
2015-04-25 15:35
Är det bara jag som förväntar mig en tuff match idag? Känns väldigt riskabelt att spela både med Rafinha och Iniesta. Hade gärna velat ha antingen Xavi eller Rakitic med i startelevan -dvs. någon som är bra på att hålla i bollen. Annars tycker jag att startelvan ser bra ut.
Barcelona dinho the artist
2015-04-25 15:34
Hade själv spelat Xavi med Rafinha. Jag personligen är inte helt såld på Rakitic. I ett optimalt barcelona finner jag ingen plats för honom i en startelva. Rakitic har varit vår bästa mittfältare denna säsong (Xavi när han spelat) men de egenskaper han besitter och främst de brister (blir lätt stressad, inte bäst på att spela sig snabbt ur trängda situationer osv) gör att jag inte är helt såld. Han ger oss dock bra alternativ gällande längre bollar, inlägg mm.
Barcelona Neymar11
2015-04-25 15:30
Barcelonito Oftast gör han dom brytningarna för att han ska rädda upp sig själv. Yeah ledare hit och dit, duglig mittback Hell no! Pep kommer göra det Madrid gör, lägga Lewa på mascherano och då är matchen förlorad
Barcelona Junta Dimision
2015-04-25 15:29
@Neymar11:

I uppspelsfasen blir vi mycket bättre med Mascherano än vad vi är med Mathieu, det såg vi minst sagt mot Valencia förra veckan. Gång på gång kunde Valencia erövra boll högt för att Mathieu inte är skicklig nog i uppspelsfasen och när vi har ett obefintligt mittfält vars primära uppgift är att tycka yta gör det ännu viktigare för våra mittbackar att sköta uppspelsfasen med bravur, vilket är något Mathieu inte klarar av. Mascherano har även fantastiska crossbollar som vi har stor nytta av när vi ska vända spelet. Våra bästa matcher denna säsong har varit när Pique och Masch är mittbacksparet vilket är faktum.

Så ser jag på saken iallafall.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-04-25 15:27
Vore idioti att bänka Mascherano. Ska man bänka startelvans bästa ledare mot Bayern? Han gör ett par helt avgörande brytningar varje match och har efter VM blivit fler snäpp bättre som spelare med nytt självförtroende.

Mathieu och Bartra före Mascherano mot Bayern? Ärligt talat...
Barcelona Neymar11
2015-04-25 15:25
Lion24 Såna här matcher som gör nytta för honom senare, han måste börja ta dom sista stegen nu
Barcelona Lion24
2015-04-25 15:24
Typiskt att Rafinha ska spela en livsavgörande match. Det är ju hans "tur" eftersom Rakitic och Xavi spelat sina matcher. Suck...
Barcelona Neymar11
2015-04-25 15:20
Junta Är det någon jag inte vill ha som mittback mot Bayern så är det just mascherano Här ska jag förklara varför, han tror sig vara spelskickligare än vad han är och det slutar alltid med något idiotiskt i panikaktion. Visst han framstår som spelskicklig mot skitlag som backar hem Men mot Bayern där han kommer bli sönderstressad kommer han ta livet ur oss Det bästa vi kan göra är att spela in 2 riktiga mittbackar (för min egen del helst Bartra ) men sista nödlösning Matheiu
2015-04-25 15:20
@KiNg-PuYi:
Sluta sprid skitsnack utan grund. Ingen annan tränare har spelat honom heller, beror nog på att de 3 andra mittbackarna är bättre. 2 personer här skriver att Lucho ska spela med Mathieu när han har bra form. Och du kräver att Bartra ska få spela. Själv tycker jag att Pique och Mascherano är mycket bättre än våra reserver och ska få spela. Alla tycker olika men alla sprider inte skitsnack om Lucho bara för det. Fick Pep hybris a la van Gaal som du pratar om? Lucho är en perfekt representant för klubben, kanske t o m bättre än Pep när det kommer till klubbens bästa!
Barcelona Junta Dimision
2015-04-25 15:15
Varför klagas det på dagens mittbackspar? Det är ju obvious att vårt bästa mittbackspar är Pique och Masch. Mathieu kan spela mot Getafe på onsdag.
Barcelona Erik Satie
2015-04-25 15:13
Blir väl som vanligt när vi spelar kl 16. En halvtaskig och stirrig första halvlek innan Rakitic/Xavi kommer in i andra och lugnar ner spelet.
2015-04-25 15:13
Speciell derby på årsdagen av Titos bortgång. Spelarna kommer nog hedra Tito med en vinst, hoppas klubben uppmärksammar dagen på Camp Nou.

Hade gärna sett Xavi starta förmodligen sitt sista derby som kapten. Dags att börja fundera på sånt Lucho! Xavi ska få spela några sista stormatcher ifall han ska lämna.
Barcelona LeoMessi
2015-04-25 15:10
Riktigt vågat att starta med rafinha och iniesta samtidigt! Dom kompletterar inte varandra, båda gillar att dribbla och spela högt upp. Dom får inte samma trygghet som dom skulle få om dom hade xavi eller rakitic bredvid sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-04-25 15:08
Det skulle vara bra att börja spela in en backlinje och enligt mig är den som startar idag vår bästa. Sen förstår jag inte riktigt hur Lucho tänker med Mathieu heller. Han verkar gå på ren dagsform när det gäller vissa spelare men nackdelen är att man tappar kontinuitet inför slutspurten. Sen, kul att Rafinha får speltid men man kunde dock väntat med det till veckomatchen. Nu lämnar vi väldigt myvket ansvar till Iniesta att ta tag i mittfältet.
Barcelona Erik Satie
2015-04-25 15:07
Ut med trion direkt i paus om matchen är avgjord.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-25 15:07
alltså helt ärligt grabbs, jag har inte sett bartra göra en dålig match i år. killen bänkas hela jävla tiden ju..det är det här som gör att jag är emot LE, han misshandlar vissa spelare rent psykiskt. o en LE som vinner titlar iframtiden kommer att bli ännu mer divig. o kommer bli en ny van gaal. kommer tjafsa me stora spelare o kommer att bli kaos i klubben. sanna mina ord helt sjukt vilken dålig ledare han är..jag lider me sånna som bartra som har så mkt hjärta o kärelk för klubben. fan blir less
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-25 15:06
Kan vara så att Mathieu har någon form en streckning eller nåt,

hade behövts Rakitic i denna match istället tycker jag än Rafiniha.
Intressant får väl se hur LE har tänkt idag 3 poäng är ett måste idag.
Barcelona Neymar11
2015-04-25 15:03
Det mest intressanta är att se ifall Iniesta behåller formen från senaste matchen
Annons: