/spanien/barcelona/forum/3015.aspx/spanien/barcelona/forum/3015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-03-08 11:05
Blaugrana son es Testa den här, funkade för mig igår
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-03-08 11:04
Bra elva! Undrar däremot varför Rakitic inte startar, han startade ju inte cupmatchen heller
Barcelona Leo y Cesc
@The Reporter:

Då är Ronaldo snabbast på plan att springa in till omklädningsrummet.

Det känns så jävla skönt att han inte kan avgöra en match på egen hand, han måste bli serverad för att få göra mål. Hans passningsspel är katastrofalt dålig, måste vara den sämsta guldbollenvinnare någonsin med så dåligt passningsspel.
Barcelona Blaugrana són els colors!
Grabbar kan nån snälla hjälpa en broder med nån bra iPhone stream?
Barcelona Neymar11
2015-03-08 11:03
Första matchen Xavi och Iniesta startar idag, lägg märke till Iniesta nu när han har Xavi jämte sig. Han kommer höja sig 2 snäpp
Barcelona DM1982
2015-03-08 11:01
[QUOTE=Liatzo]Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Xavi Mascherano Iniesta - Messi Suarez Pedro #fcblive VAMOS! [/QUOTE] Bra elva, ingen underskattning av Lucho.
Barcelona Neymar11
2015-03-08 11:01
Lucho har lärt sig och laget går in med inställningen att avgöra det tidigt idag
Barcelona Neymar11
2015-03-08 11:00
Det är faktiskt otroligt hur låga krav man har på Ronaldo och hur han är skyddad. Benzema, Bale, Ancelotti t om isco (som har varit deras bästa spelare) får skit direkt Medan Ronaldo går omkring på plan och gör verkligen ingenting alls Varken media, deras fans eller någon nämner hur fantastisk dålig han är Hade Messi gjort en sån match som Ronaldo har gjort under varje match 2015 så hade niva varit snabbt framme igen
Barcelona Liatzo
2015-03-08 10:59
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Xavi Mascherano Iniesta - Messi Suarez Pedro #fcblive VAMOS!
Barcelona socccerfan1
2015-03-08 10:55
Förra året var jag på plats när vi mötte rayo! Mäktigt efter Neymars mål sprang han o Alves fram till hörnflaggan o dansade .. Vi satt precis där ! Mäktigt ! 6-0 igen så !
Barcelona >The Reporter<
2015-03-08 10:53
Puertan hänger bara ut Bale och Ancelotti. Vart e Ronaldo när det går dåligt då?
Barcelona Barca4life98
2015-03-08 10:50
Inga laguppställningar ännu? Har inte Twitter
Barcelona Federer
2015-03-08 10:48
@The Reporter:

Kroos är en väldigt duktig mtitfältare det är inget snack om saken. Visst på senare tid så har han inte direkt imponerat man man får tänka på att han har spelat över 105 matcher sedan förra säsongen. Ancelotti har spelat honom non stop. Jag tror igår var första matchen han blev utbytt han såg helt slutkörd ut.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-08 10:40
Denna Kroos asså. Hur överskattad får man vara? Han hänger ju verkligen inte med ibland. Han kan inte möta lag som pressar och tappar bollen hela tiden.
Barcelona Neymar11
2015-03-08 10:22
Äntligen så skall min favorit match spelad! Barcelona-Rayo är en dröm match för en fotbollssupporter Bägge spelar passningsskicklig, teknisk och kreativ fotboll. Släpp bromsklossorna och skit i defensiven idag vill jag se show Rayo är det lag jag respekterar mest som motståndare
Barcelona Bentley King
2015-03-08 10:08
Kl 12:00 är mycket bättre än 22:00 på en söndag kväll. Eftersom att man skall upp tidigt dagen efter så gillar jag inte sena matcher
Barcelona Capitán - El tiburón
2015-03-08 09:54
Lika bra att vänja sig vid tidiga matcher. La ligas spelschema kommer sakta men säkert styras mot de tider PL har i nuläget.
Tyvärr så styr pengarna fotbollen idag och det är blir alltmer lukrativt när flera kontinenter kan se på matcherna.

Ang. dagens match. Jag förstår att vissa inte vill ta ut något i förskott, men jag kan inte tänka mig att man skulle sumpa det gyllene läge man fått i dag med tanke på Reals poängtapp. Hade det varit en bortamatch hade jag också varit tvivelaktig, men jag tror inte det finns på kartan att vi tappar idag mot Rayo hemma.
Får se om jag får äta upp mina ord senare..
Barcelona Baronen
2015-03-08 09:53
Jag har en jobbig obehagskänsla som smyger sig på mig inför dagen tidiga match. Förhoppningsvis är den helt obefogad, i synnerhet då vi möter ett lag vi bara ska slå.
Men, känslan är, så fort vi fått chansen och allt serverat på ett silverfat så har vi blivit som helt paralyserade. Ett högst mediokert Real Madrid har bjudit in oss så många gånger att vi borde ha legat flera poäng före dem nu.
Lite samma syndrom som mot Man City, med deras utvisning och vårt spelövertag så skulle vi ha dödat det dubbelmötet flera gånger om. Jag kan bara inte förstå att vi inte satte full fart framåt, efter utvisningen, för att göra minst två mål till i den matchen.

Det irriterar mig, som om vi ibland inte tar matcherna på 100% allvar.
Barcelona El Soap
2015-03-08 09:53
Konstig känsla ändå, att det bara är två timmar till match nu.
Barcelona Chrisicito
2015-03-08 08:58
För mig som är i Asien sen ett par månader tillbaka så kan jag säga att det är Nice med en tidig Barca match :)) 18:00 min tid.
Barcelona enkos
2015-03-08 08:41
@AndreD:

Perfekt för alla barn och familjer för alla sena matcher blir jag också trött på
Barcelona AndreD
2015-03-08 07:10
Match kl. 12.00 på en söndag. Är förbundet helt jävla hjärndöda eller????? Wtf....
Barcelona Culé since 97
2015-03-08 06:32
Tar ingenting föregivet kära culés. Vi har tappat poäng allt emot C.vigo, Malaga osv svårt att veta vart vi har vårt lag känner jag denna säsong. Vi får va ödmjuka och ta en match i taget! Vi måste bara ta den här chansen att ta ledningen psykologiskt inför clasicon. Mot tre poäng nu, Visca Catalunya!!!
Barcelona Treyh
2015-03-08 06:15
Så här vill jag att vi spelar i el clasico. Vinner vi mittfältet så vinner vi matchen. Messi spelar släpande forward och hjälper till med tiki-taka på mittfältet. Vårat mittfält kommer äga sönde deras om vi har messi där. De kommer jagar skuggor. Neymar och Suarez ska spela mer centralt och vara i ständig rörelse mellan deras ytterbackar och mittbackar för att hålla dom syselsatta. Vi ska ha så mycket boll som möjligt. Bli spelet böljande så är det stor risk att de kan kontra sönder oss. Av ytterbackarna så får endast Alba gå up och Alves ska stanna kvar och vara en ettrig jävel mot Ronaldo. Dom har mer press på sig att vinna, inte vi (så länge vi vinner idag) Vi ska rulla runt så mycket som möjligt. Just därför ska Messi spelar centralt. Lycka till pressa Rakitic, Iniesta, Messi, och Busquets... Silva, Iliallrararara nånting och Kross. Dom är inte samspelta för fem öre. Förutom Raktitic så har vårt mittfält och Messi spelat centralt tillsammans och vunnit allt i flera år.

Neymar Suarez
Messi
Iniesta Busquets Rakitic
Alba-Mathuie-Pique-Alves

Varför Mathuie? Benzema har ett stort psykologisk övertag på Macherano. Han vinner nästan varför boll som kommer in i boxen och vi har släppt in många mot mot Real Madrid pga Benzema vunnit dueller mot Macherano. Mathuie hinner spelar in sig mer nu när Busken skadats och Macherano antagligen flyttas upp så länge.
Barcelona grande jw
2015-03-08 06:07
(Xaviesta) Statistik är inte något man ska luta tillbaka på men faktum är att Rayo Vallecano är det lag som passar oss bäst i hela La Liga. Man ska givetvis ge dom cred för att alltid vilja spela offensiv fotboll med superhög backlinje. Men mot oss är det självmord. Mot oss har det visat sig 100 gånger om att man _alltid_ ska svälja sin stolthet och spela efter sina resurser och spela lågt. Att matcha oss i en offensiv kavalkad slutar i pannkaka på Camp Nou om man har ett lag av Vallecanos kaliber Jag vill inte ta ut vinsten i förskott men en enklare match i ett sådant här pressat läge kommer vi inte få. Vi kommer inte ens behöva kämpa för att komma till lägen, som vi hade behövt mot vissa andra defensivt smarta lag. Paco Jemez har en skön inställning till fotboll och vi kommer garanterat få se en väldigt trevlig fotbollsmatch. Ännu trevligare när vi förmodligen får se ett rakare spel med Masken på mittfältet.
Barcelona Teuboy
2015-03-08 05:54
@ LeoMessi

Jajaja, sluta med alla dessa jämförelser mellan Messi och Ronaldo. Spelare går upp och ner i form, de presterar olika på helt olika sätt i olika tidsepoker. Messi kommer att ha upp- och nedgångar, likaså Ronaldo. Denna diskussion är helt onödig och omogen.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-08 05:53
grande jw Statistik betyder inte ett skit och bollen är rund och history repeats itself osv. Men jag håller med, det här ska inte ens Lucho kunna fuck up. Jag förväntar mig ett heltaggat "kokain-inspirerat" Barcelona som ger 110% från avspark tills duschen efter matchen. Kan man som lag inte hitta motivation och få sitt spel att klicka som en enhet där alla jobbar för varandra inför en match av denna betydelse så kan man lika gärna lägga ner sin fotbollskarriär. 3 poäng och ligaledare - allt annat är sekundärt idag.
Barcelona grande jw
2015-03-08 05:40
Även om man inte ska underskatta Rayo Vallecano som stundtals faktiskt kan ha ett ganska trevligt spel på hemmaplan så vill jag påminna er om att vi mött Rayo Vallecano 7 gånger sedan 2011.

Under dessa möten har vi
7W 0D 0L
29-1 i målskillnad.

Idag tar vi över ligaledningen. Det ska inte ens Lucho kunna sumpa.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-08 03:05
vinner vi inte imorgon mot Rayo vet jag inte vad jag ska göra assså kommer slå sönder tv av ilska säkert
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-08 02:16
Hoppas att de plockar på sig fler kort. Isco and Kroos received their 4th yellow card in La Liga against Bilbao, a yellow against Levante next week and they'll miss the clasico!
Annons: