/spanien/barcelona/forum/3012.aspx/spanien/barcelona/forum/3012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 23:12
Fyfan vad härligt att klubben agerade så fort Men till det sjukaste, vad fan tänkte figo egentligen? Åren i Madrid verkar ha gjort sitt med hans hjärna, puckot ställde ju upp på det #avvisad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-06-03 23:11
Sådärja! Ingen äcklig Figo i våra vackra färger!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 23:07
Official: UEFA has informed Barcelona that Luis Figo won't represent Barça in the upcoming Legends Game at the Club's request #fcblive [fcb] Nu är jag lugn! Äckliga Pigo.
Barcelona Neymars
'' @FCBarcelona:' As UEFA informs us, by request of our Club, Luis Figo will not represent Barça in the Legends match in Berlin #FCBlive ''

Underbart!
Barcelona Andresito
@FCBARCELONA: As UEFA informs us, by request of our Club, Luis Figo will not represent Barça in the Legends match in Berlin
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 22:40
Stoichkov*
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 22:31
Gabriel För att vara helt ärlig så är jag med emot våld, men är det någon som förtjänar det på plan så är det just han. Frågan är den vill dom andra Barcelona legenderna spela med han ens? In med Hristo Stoitjkov så sliter han tröjan av honom och sänker han i omklädningsrummet
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-03 22:30
Turen i oturen i detta haveri av UEFA är väl att ''Juve & Barça Legends'' är ett lag, som därmed antagligen kommer bära någon form gemensam UEFA-tröja, vilket gör att vi slipper se grisen i våra vackra färger.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 22:27
Ja vad gör man inte för uppmärksamhet
Barcelona Gabriel
2015-06-03 22:26
Att Figo får ta på sig den blå-röda tröjan igen är ett direkt hån mot hela klubben. Att han ens har mage till att ta på sig våran tröja igen. Han verkligen ber om att någon psykiskt störd människa ska få spel på honom och försöka skada honom. (Och bara för att förtydliga vad jag verkligen menar så är jag absolut EMOT all form av överfall, allt jag säger är att han knappast gör det lätt för sig). Klubben borde göra allt för att inte tillåta det här!
Barcelona Heisenberg
2015-06-03 22:17
Figo demonstrerar återigen vilken fingertoppskänsla han besitter....
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 22:12
Vilket jävla hån mot våran klubb ifall Judas får ha på sig tröjan Hoppas Juventus legendarer bryter benen på honom
Barcelona koeman92
2015-06-03 21:57
Vad i helvete är det jag läser, ska F*go få ta på sig den Blåröda tröjan igen?? Nä nu jävlar!
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-06-03 21:57
Figo will wear the Blaugrana shirt again in a UEFA friendly. A bloody disgrace and the club should openly oppose it.
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-06-03 21:53
[QUOTE=Liunil Masse]#NoAFigoEnBerlin, varför är detta en liten trend nu på Twitter? Vem fan bjöd in honom? [/QUOTE] Har för mig att han kommer lira en JuveFCB legendarers match eller nåt..
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 21:47
#NoAFigoEnBerlin, varför är detta en liten trend nu på Twitter? Vem fan bjöd in honom?
Barcelona Zyzz
2015-06-03 21:46
Från Juventus forum:

"Chiellini dras med muskelproblem innan finalen. Var tydligen tvungen att avbryta dagens träning. Mardröm."
Barcelona Nemesis 10
2015-06-03 21:45
LeoMessi Haha det var dagens! Jag undrar hur han orkar med allt, trots hans 2 andra jobb så har hur mycket energi som helst på planen. Han är ett odjur helt enkelt ;)
Barcelona LeoMessi
2015-06-03 21:28
Suarez lever värsta trippellivet tydligen! Sjukt mäktigt av honom att hinna med allt :)
Barcelona koeman92
2015-06-03 20:25
@Davids3:

Äh, lika bra att han gör det.. han eldar då på hatet mot ledningen, vilket minskar deras chanser att vinna valet
Barcelona Mido
2015-06-03 20:23
[QUOTE=CuleAK]Vad var det för event idag där spelarna taggade Xavi, och skulle någon kunna länka ett klipp. [/QUOTE]
Barcelona CuleAK
2015-06-03 19:33
Vad var det för event idag där spelarna taggade Xavi, och skulle någon kunna länka ett klipp.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-03 19:24
Davids3 Eller så ser man det som att han också sätter press på nuvarande styrelse, och det är ju gratis propaganda för att medlemmar inte skall skall rösta på Bartomeu i sommar :)
Barcelona Mdawg
2015-06-03 19:20
Lite insiderinfo angående Juventus inför lördagens final...

Chiellini dras med muskelproblem innan finalen. Var tydligen tvungen att avbryta dagens träning.

Men det råder en optimism i Juventus-lägret att Barzagli ska hinna återhämta sig fullt till på lördag. Han har tydligen varit långtidsskadad, men anses som ett bra mittbacksalternativ, faktiskt deras starkaste mittback enligt vissa av supportrarna. Däremot har han som sagt varit borta länge och missat de stora matcherna, och inte lika samspelt med den andra mittbacken "Bonny". Han har dessutom slutfört hela träningen idag, se länk:
http://www.juventus.com/juve/en/news/3june2015_training

Enligt Sky är det tydligen större chans att Barzagli spelar än Chiellini.
Barcelona Davids3
2015-06-03 19:05
Neymar: "Om jag var presidenten hade jag förlängt med Alves" Är det bara jag som stör mig på sådana saker? Neymar har rätt att tycka och så, men varför göra det till medierna, det är inte hans ansvar att förlänga med spelare. I just detta fall så håller nog alla med Neymar, vi vill ha en förlängning med Alves. Men nästa kan det handla om en spelare som vi behöver bli av med, och så kommer någon annan och "stöttar" honom. Typiskt "sätta näsan i blöt"-beteende. Skapar rubriker i onödan. Vad händer om vi inte förlänger med Alves? då kommer det stå nästa dag "Neymar är ej överens med klubbens styrelse" osv.. Äh, ska inte göra ett fjäder till en kyckling. Men sådana grejer är typiskt Neymar.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-03 19:00
@Gabriel:
Jag vågar dock säga att Gundogan besitter högst högstanivå av dessa fyra, men kanske inte potentialen att ha den högsta högstanivån, där anser jag att Verratti är nummer 1 av dessa. Även om han inte är på samma tekniska nivå som dessa så finns det andra egenskaper han behärskar bättre.
Barcelona Suarez9
2015-06-03 18:47
Tycker vi endast behöver en mittfältare då vi redan har en iniesta som kan spela på kanten. Ja han är inte lika teknisk och ja han är inte bäst där men fortfarande bättre än pedro. Samtidigt tycker jag att det hade varit bra att ha Adama och ev deolou (stavning) som truppspelare. Glöm inte av alla dessa tre hatar att bytas ut de vill spela varje match.
Barcelona Gabriel
2015-06-03 18:42
LAM Jag är inte helt emot en värvning av Gundogan, skulle han komma så skulle jag välkomna honom med öppna armar men jag anser fortfarande inte att han är på samma tekniska nivå som exempelvis Coutinho, Verratti eller Thiago.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-03 18:10
Gabriel

Vi har tydligt olika åsikter om Gundogan. Enligt mig är det en klasspelare som verkligen skulle förstärka vårt lag. Den spelare på högsta nivån som liknar Xavi mest, sett till fysik/kroppsbyggnad, spelintelligens, rörelsemönster, passningsspel etc. Gundogan är väl lite mer åt Iniesta-hållet i det avseendet att han kan driva upp med bollen och ta sig förbi spelare, och med detta i åtanke tror jag han skulle komplettera Rakitic på ett utmärkt sätt. Frågetecken för fysiken efter skadeproblemen, men han är ung och jag tror inte det är något som inte går att jobba på.

Coutinho skulle vara en direkt ersättare till Iniesta med tanke på deras likheter i spelstil. Thiago, Verratti och Gundogan har mer gemensamt med Xavi. Däremot tycker jag inte man ska lägga för stor vikt i vem som liknar vem med tanke på Rakitics mångsidighet och våra olika sätt att spela fotboll på. Får man in någon av de nämnda spelarna hade man kunnat få in dem i startelvan och fått det att fungera. Gundogan är den som är tillgänglig för ett rimligt pris och därför ser jag det som smart att gå efter honom.

Jag tycker en mittfältare blir alldeles lagom i och med att vi redan har en presterande och förhoppningsvis till nästa säsong ännu bättre Rakitic, Iniesta och Rafinha på uppgång. Vi har två "säkra" kort i Busquets och Rakitic som med största sannolikhet kommer att fortsätta leverera till nästa säsong. Det finns helt klart fog för att sätta ett frågetecken över Iniestas säsong, men det är trots allt en spelare med hög lägstanivå som besitter egenskaper ingen annan har. Rafinha får förhoppningsvis ännu mer speltid och kan i och med det fortsätta utvecklas. Att köpa in två mittfältare och därmed ha fem väldigt duktiga mittfältare skulle innebära att minst två av dem får mindre speltid än de bör ha, något som i mina ögon bara hade skapat problem snarare än hjälpt oss. Får man in Gundogan har man ersatt spelartypen Xavi. Man kan då välja att rotera mellan honom och Iniesta beroende på form och matchbild där Rakitic har lätt för att anpassa sig till olika roller. Jag tror det kan fungera bra, det är bra spelare samtidigt som alla kommer bli nöjda. Iniesta behöver inte spela alla matcher längre, Rakitic klagar inte och Gundogan kommer förmodligen bara vara glad över att vara i Barcelona. Han nöjer sig nog med ett rotationssystem även om han självklart inte vill bli bänkad för många matcher i följd.

Ett sista ord angående Iniesta. Jag håller med dig om att han har underpresterat men vi bör vänta och se innan vi dömer ut honom helt. Det är ganska tydligt att han haft svårigheter att anpassa sig till en ny mittfältsroll och det betyder att det inte är något som inte går att fixa. Jag är övertygad om att Lucho trots den framgångsrika säsonger ser problemen med Iniesta och försöker rätta till det. Jag tror han kan komma tillbaka starkt till nästa säsong, han är trots allt bara 31 år och fysiskt sett har han helt klart ett par fina år kvar i kroppen.
Barcelona Chrisicito
2015-06-03 17:32
Gabriel

Varför Benatia gick för det priset han gjorde till Bayern skulle jag tro kan haft att göra med detta i länktipset. För så bra som han presterade och sen sälja honom för under 30 m euro(som jag tror de gjorde) är jag tveksam till att de skulle göra om allt vore frid och fröjd. Minns inte om Bayern värvade Benatia efter eller före våra MB värvningar, så kanske kan det vara så att Roma ville ha högre pris för honom, och att Barca (om de ens var ute efter honom) då gick för andra spelare.

När vi pratar om Thiago, undra om han inte hellre skulle vara i Barca nu. Xavi lämnar(visst vi har Rakitic nu oxå) och lillbrorsan Rafinha i klubben också, och vi är CL finalister. Visst han lär ju ha fått högre lön i Bayern än han hade i Barca antar jag, men frågan är om han hade fått chansen att fått göra det ogjort (flytten från Barca) om han gjort det då?!
Annons: