/spanien/barcelona/forum/3005.aspx/spanien/barcelona/forum/3005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2015-03-19 15:12
Mathieu var riktigt grym igår! Fan va roligt att se, hoppas att han får starta på söndag mot Real Madrid! Neymar11: Exakt samma startelva som mot City. Iniesta var grym och Busi platsar inte just nu.
Barcelona Neymar11
2015-03-19 15:09
Jag står i ett vägskäl nu angående matchen på söndag Vem av mittfältarna skall bänkas, ska Xavi starta eller skall han bytas in till stående ovationer. Ska masche spela defensiv eller rakitic, ska Iniesta petas. Ett mittfält med Xavi-rakitic-Iniesta och gör narr av Madrids mittfält ?! En krigare som slaktar dom?! Eller hinner busken tillbaka Nej Lucho har det inte enkelt att ta ut startelvan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-03-19 15:08
Amo. 38 Hur kan man kritisera Iniesta efter gårdagens insats. Han var riktigt bra och kunde till och med fått en assist om inte Neymar missat ett friläge som han borde gjort mål på. Igår insåg jag hur viktig Iniesta är för detta lag. Inte poängmässigt men för att saker och ting ska klicka. Han är världsklass på att spela sig förbi press och han är alltid spelbar. När han är på humör, så finns det ingen bättre mittfältare.
Barcelona Andresito
2015-03-19 15:02
Iniesta har väl inte gjort en enda dålig stormatch denna säsongen? Ja bortsett från assisten till Reals tredje mål i El Clasico. Vår vampyr hade förut en större roll i att luckra upp parkerade bussar då vi spelade alldeles för sakta. Detta samtidigt som vi hade spelare som Villa, Pedro och Alexis som får ses som träben jämfört med Iniesta. I och med vårt rakare spel så kommer Iniesta inte till likadana lägen där han kan utnyttja sina styrkor, istället försöker man få upp bollen till trion där fram som får ta det stora ansvaret framåt. Iniesta är fortfarande en grym playmaker, inte en sådan som står utanför straffområdet och serverar frilägen, utan mer en som styr spelet djupare i banan. Det är det som gör att vi kan kontra, istället för att rensa bollen på måfå kan våra backar slå stenhårda passningar som klistras fast på Iniestas fötter. Därefter blir det lättare att hitta MSN.
Barcelona Heisenberg
2015-03-19 14:39
Jag får nog hålla med Neymar 11 här, tycker Iniesta var grym igår, och har varit betydligt bättre än vad statistiken visar. Han är inte lika mycket av en poängspelare längre, men han är extremt viktig för att kunna behålla bollen inom laget och alltid vara ett bra alternativ. Och är man fortfarande inte övertygad så är det bara till att se hur Messi röstade till Ballon d'Or.
Barcelona Neymar11
2015-03-19 14:29
Amo.38 Det är la tur att han inte spelar med ansiktet Kan inte komma på något dåligt han gjorde igår, han var stabil. Transporterade boll, vann boll och kontrollerade passningsspelet En ny roll en ny Iniesta, vi kan inte ha fyra stycken som ska ha boll hela tiden
Barcelona Amo.38
2015-03-19 14:26
Jag vill helst inte se Iniesta mot Real.. Jag borde egentligen nackas för att trycka ner en legend som Iniesta. Men inget går verkligen hans väg i år. 0 mål 0 assist är rent av uselt. Visst han har inte varit den bästa poängspelaren men han kompenserade det med så mycket mer. Idag är allt som bort blåst. Tycker han ser rätt så sliten ut i ansiktet (fantastiskt med alla detaljer man får se med en bra tv och HD upplösning)
Barcelona kingrodrigues
2015-03-19 14:14
Någon som vet vart skysports eftersnack finns?
Barcelona Erik Satie
2015-03-19 14:06
Jag är rädd för ett jävla anitklimax på söndag. Real är säkert taggade till tusen för att bevisa att de är bättre än oss. Hoppas nu bara våra spelare är det också! I höstas kändes det som att real hade mer vilja...
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-19 14:05
@koeman92:

Zubi
Barcelona koeman92
2015-03-19 13:56
@Andresito:

Bara jag som undrar vem det är som designar alla dessa mosaiker??
Barcelona Neymar11
2015-03-19 13:41
Andresito Japp såg den innan, sen är det faktiskt dags för spelarna att börja tacka publiken mer. Fira med dom och visa tacksamhet För dom har stått bakom dom varje match även när det har gått dåligt. Messi missar straff dom skanderar hans namn Neymar missar straff/friläge dom skanderar hans namn Suarez missat chans efter chans dom skanderar hans namn Gäller i stort sett alla spelarna
Barcelona Andresito
2015-03-19 13:38
@Neymar11:

Bild i länktips: "Spelare 12 Åskådare".

Inte det bästa, men inte heller det sämsta. Ser ju dock alltid magiskt ut när 98 000 deltar i ett tifo!
Barcelona Canaletes
2015-03-19 13:37
El mosaico till El Clásico
Barcelona Barcadinho.
2015-03-19 13:29
Vilken jäkla stor dubbel glädje idag.
Glädjen att Barca är vidare efter en fantastiks spände galen match
Och nästan lika stor glädje av att se CL utan engelska lag.

Det är bara att läsa tidningarna o njuta :-)
PL är i ett ombyggnads behov
Barcelona Neymar11
2015-03-19 13:25
@barcastuff: Official: There will be a mosaic at the Camp Nou before the game against Madrid on Sunday, representing a Barcelona shirt with number '12' Rafinha kommer att må bra haha! Nej men publiken är nr12 och i år har dom stöttat laget och varit fantastiska
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-19 13:20
Ok, för att klargöra en gång för alla: Citys forum består av ett gäng medelmåttor som tidigast började hålla på City när Svennis tränade laget iom Sheykens intåg i klubben. Dom är ett fint gäng på 12-15 personer som tävlar inbördes vem som kan skriva klyftigast oneliners och saknar totalt djupa analyser eller diskussioner i sitt forum. Fler fans än så har inte City i Sverige. Deras forum är den mest oseriösa och fjantiga på hela SF. Måns läser här och han vet att ni läser där och det finns inget han hellre gör än att medvetet provocera med fullständigt idiotiska åsikter och utlägg. Sluta göra honom till stjärna. Ingen vettig människa bryr sig om vad "Måns" har att säga om någonting överhuvudtaget.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-19 12:38
Dinho

Hate to break it, men Luiz Adriano leder fortfarande skytteligan med ett mål mer.
Barcelona Dinho
2015-03-19 12:30
Måns i citys forum undrar var Messis slutprodukt har blivit av. Hur överlägsen är man när ens slutprodukt ifrågasätts när man leder skytteligan i ligan OCH CL?
Barcelona zigazaga
2015-03-19 12:22
Vi är i trubbel! Perez såg matchen igår, oh no! Haha :D
Demakast
2015-03-19 12:19
När solen skiner så blir man ju sådär extraglad en sån här dag efter att kvartsfinalen nu är helt klar. Jag vet inte om det är den kommande våren eller segern igår som idag bringade fram poeten i mig. Det är nämligen så att jag skrev en liten dikt om matchen igår som jag tänkte dela med mig av. Den heter "ingenting" eftersom den mest handlar om just ingeting och med ingenting tänker jag på det blåklädda laget som stod för "motståndet" igår. Demakast presenterar, ingenting: Så här i efterhand hade det varit mer hedersamt för city att stanna hemma än att falla i denna stora skam. Aj så plågsamt att se .. "Olé!!" "Olé!!", ropade Messi när kärlekstunneln öppnade sig mellan Milners ben. "Ring stödkommitèn åt grabben!!!" ropade Guardiola uppe ifrån sin höga scen. Samtidigt som han döljde sin mun för att passa på och fråga: "vem fan är det som är Citys lagkapten?" - Ingen annan än en Bambi på två små darriga ben var hur svaret led. Återigen, så plågsamt att se när denna brilijanta kvalitet ställs emot en kvantitet som är baserad endast på en affärside utan en egen själ i det. Så vems fel är det? Vems fel är det? Pellegrini måste nog vända sig till Uruguays befrielsearmé för att bli räddad ur denna sjukt dåliga filmidé där han inte längre vill (eller får) vara med. Totalt sex gula kort utdelade. Ett till barca och resten till de utspelade. (Tråk)Måns sitter hemma i soffan samtidigt som hans egna barn ber han hålla käften - när han suttit halva kvällen och upprepat (med gråten i halsen): "det ju för fan messi mot resten, messi mot resten" .. samtidigt som Aguero tog en alldeles för tidig semester när han slängde sig i poolen med resten av pesten som alltid "dyker upp" enbart för att förstöra den trevliga festen. Men inte den här gången lille Kung för där stog den tyska BESTEN som för övrigt firade räddningen med den typiska Ronaldo "titta på mig" "titta på mig" gesten, och faktiskt så passade den på vår kära målvakt mycket bättre. Pfft .. Var detta Så kallade "PL mästare" - tycker ni snarare såg ut som ett gäng vaktmästare som var där som plan-testare. Sällan skådat en så svår uppgift te sig så mycket lättare. Så tack för ingenting City ni skapade verkligen sorliga toner för diverse tonsättare. Hem med er nu och läs om era inkomande ersättare för ingen av er slipper undan den här gången era fotbollskättare ...
Barcelona zigazaga
2015-03-19 12:05
Det blev ytterligare ett rekord igår kväll, denna gång var det dock inte Leo som slog det utan laget slog rekord av att placera sig i kvartsfinal för 8:e året i rad. Madrid tillsammans med United hade rekordet på 7 år i rad. Stort! Go team!
Barcelona ElRaval
2015-03-19 10:58
[QUOTE=MUNIR-ADAMA]Måns från city forum Vem är raketec? Någon att värva? hahha de tror att allt går att köpa [/QUOTE] haha säger mycket om PL fans. dom har bara koll på sin egen liga och är typ avskärmade från omvärlden. så har det varit sen stryktipset började sändas på tv och roy hodgson kom till sverige och introducerade 442. Inte konstigt att dom tror att deras liga är bäst. Dom vet inte bättre
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-19 10:24
Kan någon länka sky sports eftersnack om matchen tack
Barcelona Drinho
2015-03-19 10:14
1. Barcelona Tja, har du en revitaliserad Leo Messi på topp så har du rätt mycket vunnet. Har du Luis Suárez och Neymar bredvid honom har du världens just nu bästa anfall. Och kan du krydda det med Iniesta, Rakitic, Mascherano, Pique och några till – då är du också CL-favorit. 2. Bayern München Skruvar och skruvar och ändrar och ändrar och justerar och justerar... Inget är så bra så att det inte kan bli bättre, ingen 4-0-vinst går inte att förädla till en 7-0-slakt. Någon gång ibland går fortfarande Pep Guardiolas lag bort sig. Alla andra dagar har de ett legitimt argument för att vara bäst i Europa. 3. Real Madrid Alla kriser är relativa, alla svackor tillfälliga. Just nu är inte Real Madrid laget som för första gången någonsin klarar av att försvara en Champions League-buckla – men de kan mycket väl vara det igen inom bara några veckor. I juni? Alltjämt både rimligt och realistiskt. 4. Paris Saint-Germain Hittade något på Stamford Bridge som de aldrig tidigare haft. Truppen är jämförelsevis tunn och redan ganska pressad – men får de bara ut sina bästa spelare med sina mest bultande hjärtan, då kan PSG besegra precis vilket motstånd som helst. 5. Juventus I fyra år har de nu stått där och knackat på tröskeln tillbaka till den verkliga eliten. Under hela den tiden är det frågan om de någonsin gjort en lika komplett Champions League-insats som den de gjorde i Dortmund igår. 6. Atlético Madrid Åjo, det är allt samma Atlético Madrid fortfarande – men det är ju alltid svårt att få uppföljarna precis lika glimrande som förlagorna. Arbetsviljan, kraften och energin finns där nu också, det är bara det att spelarna är aningen sämre än ifjol. 7. Porto Samma visa varje år. Porto briljerar, Porto köps sönder, Porto bygger nytt och Porto gör återigen bra ifrån sig i Champions League. Slipper de bara de tre högst rankade lagen kan de stöka till det för alla de andra. 8. Monaco Inte så bra som de verkade i London, inte så undermåliga som de framstod som i tisdags. Monaco har sin defensiva organisation och sin ungdomliga fräschör. Det är otroligt att det har räckt hit, men det borde inte räcka längre.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-19 10:01
Neymar11, masken dålig? Åh jisses... Mascherano gjorde ett riktigt bra jobb som DM igår, täckte ytor och hjälpte försvaret och ytterbackarna på bra sätt.
Barcelona Grande Barca!
2015-03-19 09:38
Är det någon som skall ner till Barcelona för att se el clasico på söndag? Hade varit kul att ta en bira innan och snacka om matchen.
Barcelona fc__Barça
2015-03-19 09:33
Om någon med tillgång till Aftonbladet plus har lust att posta Nivas ranking av lagen som är kvar i CL skulle det uppskattas.
Barcelona Erik Satie
2015-03-19 09:00
Helvete. Jag är fan redan nervös inför El Clasico haha.
Barcelona Neymar11
2015-03-19 08:24
Messi har växt fram till den absoluta bästa artisten på plan Innan var han omänsklig, fantastisk men tyckte att han saknade showen ibland. Men nu showar han för fullt För att vara ärlig så tror jag att han aldrig har varit så bra som han är nu
Annons: