/spanien/barcelona/forum/3003.aspx/spanien/barcelona/forum/3003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-03-10 14:04
[QUOTE=Barclasico]Official: Mateu Lahoz will referee the Barça-Madrid Liga game on March 22nd at 21:00 Och nu till frågan. Hur hård är domaren mot oss? Är han rättvis eller "korrupt"? [/QUOTE] Jag tycker att det är en bra domare, han verkar ha bra relation till spelarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2015-03-10 13:55
Official: Mateu Lahoz will referee the Barça-Madrid Liga game on March 22nd at 21:00 Och nu till frågan. Hur hård är domaren mot oss? Är han rättvis eller "korrupt"?
Barcelona el Flaco
2015-03-10 13:51
@Júnior.:

Bartomeu kan inte ens få fler röster än Guardiola som alla vet inte kommer ställa upp i valet. När man inte ens kan slå icke realistiska kandidater då vet man att man är illa ute. Barto stay taking losses.

Märkligt dock att Benedito bara fick 6% på den opinionsmätningen. Trodde att han skulle ligga bättre till än så. Men å andra sidan kan mycket ändras från idag till valdagen. Det såg vi inte minns i 2003 när Laporta tog hem det hela i slutspurten när det hela tiden såg ut som att Lluís Bassat skulle vinna.

Barcelona the cameroonians
2015-03-10 13:15
@S.Eto'o:

De blev utslagna av Anderlecht i åttondelsfinalen med 1-0 på bortaplan (endast 1 möte)

I gruppspelet tog de sig vidare med en poängs marginal före PSG med Ajax som gruppvinnare.

Det är framför allt målskyttet som varit lagets stora problem den här säsongen. Avsaknaden av en riktig nummer 9 (koreanen Lee) är prekär sedan Munir flyttades upp.
Barcelona S.Eto'o
2015-03-10 12:55
Någon som har koll på Barcelona juniorernas CL säsong?
Barcelona petersays
2015-03-10 12:17
Killen som lämnade Barca för pengarna är alltså den ultimata presidenten? Killen som underpresterat och vart oseriös och loj i 4 säsonger innan denna? Är det första april?
Barcelona koeman92
2015-03-10 12:06
Gjorde inte Esperanza Aguirre ett liknande uttalande inför CDR finalen 2012 också där hon tyckte att matchen skulle stoppas och båda lagen skulle diskas ifall fansen buade ut nationalsången?

Barca och Athleti fansen svarade då med att innan matchen skandera ''Esperanza, hija de Puta!''

Se länktips
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-10 11:53
Scout verksamheten i storklubbar är så dålig att de ser inte alltid en talang tills spelaren har fått mycket beröm. Ingen på Camp Nou känner till Nathaniel. Även om det visar sig att han är The real deal.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-10 11:26
@Heisenberg:

itunes har dom grattis om man laddar ner programmet
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-10 11:25
Är jag den enda som tror att Pique hade vart den perfekta presidenten? Visst han har en liten loj attityd och lite av en clown, men han har det största Barca hjärtat av alla spelare! Xavi och Puyol i all ära men Pique hade vart den ultimata presidenten för klubben, hade gett sitt yttersta för klubben. Nu till det riktiga valet. Det är lite oroväckande att bartomeu får så pass många röster... Ställer inte Laporta upp så lär ju han vinna...(För Pep lär inte ställa upp)
Barcelona Heisenberg
2015-03-10 11:21
Någon som sitter på en bra sida som lägger upp avsnitt av "Revista de La Liga"?
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-10 11:19
@Júnior.:

Undrar mest hur de två procenten som röstar på Rosell resonerar, ha ha!
Barcelona Júnior.
2015-03-10 10:57
Catalunya Radio gjorde en undersökning där socis fick rösta fram sin favorit till att vinna presidentvalet i sommar. Ironiskt nog, så fick Pep fler röster än Bartomeu. Laporta vann i denna undersökning med sina 35%. Mot bättre tider!
Barcelona the cameroonians
2015-03-10 10:25
@Gabriel:

Och sen kan jag tycka att det inte kan vara värre att bua ut nationalsången än det är att köra över pokalen med en buss... :P
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-10 09:53
Daamn nu är Modric tillbaka tänk er att denna spelare helst av allt ville lira hos oss.. Tänk er om vi kunde ge Raktic samma förtroende som Modric får :/
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-10 09:44
Om Messi lämnar pågrund av ledningen visar bara vilken jävla dålig kontakt Lucho har med spelarna.. LE saknar relation och förtroende, Messi skulle inte ens fundera på att lämna om relationen till tränarn var bra!
Barcelona Culé since 97
2015-03-10 09:25
Hej kära Culés, Riktigt skönt att vakna som ligaledare och solen skiner! Vart inne och läst lite på MD och Sport, det som står där är bland annat att Barto och Cruyff kommer allt närmare?!?! Jag vet vad den råttan Barto försöker men hur tror ni detta kommer påverka valet? Trodde Cruyff skulle ingå i Laportas junta. Fan asså gillar verkligen inte det här. Om Barto skulle vinna så är jag inne på samma spår som så många andra här inne, Messi kommer lämna och det är inte för att han vill utan tror mest på han inte kommer överens med ledningen. Vad tror ni alla kring detta?
Barcelona knoxxx
2015-03-10 08:29
Det slår mig, efter att ha kikat på Messis statistik, att han ligger på 440 mål för Barcelona. Fortsätter han i denna målform och får hålla sig skadefri är det möjligt för honom att nå 500 mål under nästa säsong. Vid en ålder av 28 år. Helt sanslöst.
Barcelona Gabriel
2015-03-10 07:59
Tog mig en snabb titt på denne Nathaniel Clyde. Jag var väldigt skeptisk till honom redan innan jag satte på videon just pga av att han är Britt och spelar i Premier League. Nästan lite fördomsfullt av mig och det står jag för, det är inte ofta jag imponeras av britter, typ aldrig. Hur som helat så såg denna Nathaniel Clyde intressant ut, om det sen har att göra med kvalitén på de engelska lagen eller att han faktiskt är en rå talang inte bara sett med engelska ögon utan även europeiska till den nivån att han hade kunnat ta en plats i en av de största klubbarna i Europa låter jag vara osagt. Men ja, han såg intressant ut. Jag tänker inte uttala mig mer om den saken än så länge då jag, till skillnad från Aurier, Danilo mfl inte sett några matcher med Clyde än, men jag tänker då minsann börja granska honom framöver.
Barcelona enkos
2015-03-10 07:50
Over the last couple of days I have received a lot of emails about missing Messi’s assist from yesterday’s game against Rayo Vallecano. This is just a quick apology/explanation. I was lucky enough to actually be at the Nou Camp yesterday to witness a Lionel Messi hat-trick!! Ironically, this meant that I wasn’t able to update the statistics on this website as quickly as normal due to lack of internet signal. When I did eventually update the site, I simply forgot to add the assist. This has of course now been corrected. Errors like this are extremely rare on messivsronaldo.net, as I strive for complete accuracy to ensure this is a reliable resource. Rest assured that any errors are always corrected as soon as possible. Thanks, Steve
Barcelona Illusionista
2015-03-10 06:59
Vet ej om videon har lagts upp tidigare, men herregud! Det går ju inte neka eller säga något emot. Det är ingen som kan säga att han inte är den bästa genom alla tider. Det går bara inte säga emot!
Barcelona Neymar N11
2015-03-10 06:53
Luis Enrique will meet with sports commission and president to discuss next season's squad after game against Madrid on 22 March. [sport]
Barcelona Junta Dimision
2015-03-10 06:23
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Instämmer på denna kör, fantastisk lirare. Sen om man kollar på Southampton så spelar de en väldigt obrittisk fotboll och brukar oftast vara det bollförande laget. Clyne skulle passa in väldigt bra här och jag vågar säga att han är nog mest teknisk av samtliga ytterbackar i PL om vi bortser från Filipe Luis kanske, Clyne är definitivt mer teknisk än Azpilicueta iallafall.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-10 03:32
fan vad jag hatar Esperanza Aguirre, inte första gången hon öppnar käften. denna madrid politiker.... nu vill hon att barca o bilbao ska slängas ut ur copa del rey för att hon tycker att dom hånar spanska kungen...men att HEEELA la liga sjunger under matcherna puta barca puta catalonia då, ät det ok??? helt jävla sjukt....hade velat skriva dom fulaste orden jag vet men vill inte sänka mig till deras nivå... men allt jag har o säga om dessa människor. JÄVLA RASISTER!!! dom ska få håna folk, ta deras land. o förbjuda dom att tala SITT EGET SPRÅK o hassla dom på pengar...det är helt ok enligt henne alltså... brinner inombords... FINALEN MÅSTE SPELAS PÅ BERNABEUUU!!!!!
Barcelona Gio Style
2015-03-10 03:23
@J.Gamper:

Nej, jag blir bara ledsen när jag ser det där.
Saknar den gamla Iniesta :'(
Barcelona J.Gamper
2015-03-10 02:38
Tiki Takan genom åren!

Herregud vilken show vi har haft. Detta är TikiTaka !
Rörelsen.. One touch spelet.. Passningarna ... Sjukt att vi spelade så bra.

Inte för att klaga på vårt spel nu men shit .. vilken skillnad.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-10 02:11
grande jw

Jag håller med att det är störande hur brittiska spelare överhypas. Är väldigt allergiskt mot det. Du anar inte hur glad jag blev när R.Madrid sålde De Maria och köpte Bale stället. Men handen på hjärtat. Har du sett mer än 5 matcher med Nathaniel Clyne?

Alla matcher jag har sett honom spela så undviker motståndarlaget att anfalla på hans kant. Helt jävla otroligt. Snälla om du få chansen några helger ta dig en bra titt..

Jag har nämligen sett Danilo i 7 matcher. Ärligt talat så har jag inte fattat än vad alla pratar om? Visst, han ser jävlig bra ut på youtube-filmerna men han har inte övertygat mig än. Får kolla mer matcher med honom. Aurier tycker jag ser långsammare ut för varje månad som går. Sen måste vi räkna med att Psg är i bilden.
Barcelona grande jw
2015-03-10 01:33
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Den dagen vi köper en brittisk spelare för ett obligatoriskt överpris på en astronomisk summa från skitligan PL för att ta över efter en legend som Dani Alves så kommer jag gråta blod. Spelar ingen roll hur stor talang han än må vara, dom är födda förlorare och lyckas aldrig prestera när det gäller ändå. Jag vill inte ha någonting med PL att göra. Så äcklig marknad med överhypade britter som knappt kan passa en boll. Sätt in valfri högerback från La Liga i PL och han ser ut som nya Zidane. Det finns två stycken på marknaden som kan ta över vår högerkant och det är Danilo eller Aurier. Att skola om Adama börjar även bli ett alternativ för att kunna att ge honom plats i vårt A-lag. Lucho måste helt klart ha tänkt tanken ett antal gånger med tanke på hans fetish för Cuadrado. Jag ser många likheter i Adama och Cuadrado, med deras kraftulla explosivetet. Den enda skillnaden är att Adama har en potential som är långt över Cuadrados.
Barcelona Vampíro
2015-03-10 00:56
Man United will try to sign Lionel Messi (27) this summer, but the Argentine is most likely to stay in Barcelona. [daily express] Haha.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-10 00:46
@II Barça II:

Ja, han är fantastiskt bra. I mina ögon var han Reals bästa spelare förra säsongen ihop med Di Maria och Ronaldo. Av det jag sett senaste åren från Luka så är han enligt mig top 3 av världens mittfältare. Vore en dröm att få honom till oss.
Annons: