/spanien/barcelona/forum/3002.aspx/spanien/barcelona/forum/3002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-03-10 21:01
Fyfan schalke. Ta chanserna.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-10 21:00
[QUOTE=Vampíro]Inte för att det är nått fel med det men han spelar som en renodlad forward och har gjort det i flera år nu. Blev bara löjligt när folk tog upp hans målfacit och avslutade med: "... plus att han är vänsterytter". Nah stämmer inte. [/QUOTE] Han spelar som en 9a, fast det är löjligt hur omarkerad han oftast får vara på kanten för att smyga in i straffområdet i kontringar och tapa in den.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-10 20:59
Brahimi är fan kung! :)
Barcelona Vampíro
[QUOTE=Baha - Tres Amigos]Ronaldo är Vannistelroy. Den nya. [/QUOTE] Inte för att det är nått fel med det men han spelar som en renodlad forward och har gjort det i flera år nu. Blev bara löjligt när folk tog upp hans målfacit och avslutade med: "... plus att han är vänsterytter". Nah stämmer inte.
Hoppas Arbeloa startar mot oss. hahah. Önsketänkande.
Barcelona Baronen
2015-03-10 20:58
Titta vad ytor det är mellan lagdelarna hos Real. Ger de oss dessa ytor så gör Messi 10 mål i clasicot.

Återigen, Schalke är bland det sämsta jag sett i CL på länge.
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-10 20:58
Haha, Schalke skulle åka på stryk av mer än halva La Liga.
Barcelona LeoMessi
2015-03-10 20:57
Känns som att Schalke kommer att slå rekord i att sumpa målchanser.
Barcelona A good coach is everything!
Alltså Schalke är så dååååliga va tur Real har som lottas mot dem i detta läge!
Barcelona L.A.M Nr 10
Andresito De har fungerat väldigr bra tillsammans i PL. Ska dock bli intressant att se nu i stormatcherna i CL, vi Barcafans om några vet ju hur Cesc brukar gömma sig mot bättre motstånd. Matics teknik sätter jag också ett litet frågetecken över. Det är bäddat för en otroligt spännande CL-vår. Nu lär det iofs bli två lag som man gärna tar i en lottning i form av Monaco och Porto/Basel men det finns många intressanta möten man skulle kunna få till . Barca-Bayern, Atletico-Chelsea, Real-Chelsea för att nämna ett fåtal
Barcelona Andresito
2015-03-10 20:56
Det är fan en bedrift i sig att vara sämre än dagens Madrid. Bra jobbat Schalke.
[QUOTE=Liunil Masse]Baha - Tres Amigos Under vår makalösa 5-0 vinst mot Real 2010 så var det ett jävla liv från start. Hoppas på något liknande nästa vecka. [/QUOTE] Hoppas jag med. Söndag, 21.00 och ligan ska avgöras. Fansen måste skapa ett helvete för de.
Barcelona Barcanist
Någon som sitter på bra stream till Real matchen? De är helt värdelösa inne på deras fotboll (som vanligt ska sägas), trots att det är CL-dags för deras lag..... Edit: såg att den går på sexan. :-)
Barcelona Leo y Cesc

Detta ruttna Shalke leker med Madrids försvar, undra vad Messi,Suarez och Neymar kan göra med dessa sopor på Camp Nou.
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-10 20:55
Alltså skjut mig i huvet schalke är skam!! Kunde ha stått 0-2 nu..
Barcelona Baronen
Schalke är nästan patetiskt dåliga. De spelar som ett mittenlag i Allsvenskan. Klarar verkligen inte av högt tempo.
[QUOTE=Vampíro]Finns det fortfarande folk som tycker att Ronaldo är en winger? Han är rörlig men befinner sig i stort sett alltid centralt. [/QUOTE] Ronaldo är Vannistelroy. Den nya.
2015-03-10 20:54
Fyfan vad schalke är dåliga. De är knappt värdiga motstånd. Levante kommer ge madrid 3 gånger så mer i motstånd. Den här matchen kommer sluta 5/6 - 0 till Madrid.
Barcelona Vampíro
2015-03-10 20:53
Finns det fortfarande folk som tycker att Ronaldo är en winger? Han är rörlig men befinner sig i stort sett alltid centralt.
Barcelona Andresito
2015-03-10 20:46
L.A.M Nr 10

Ja det har du i och för sig rätt i angående Chelsea. Mittfältet är inte bättre på pappret hos Chelsea, dock har Matic-Fabregas presterat bättre än våra mittfältare. Backlinjen och målvaktspositionen väger dock över till Chelseas fördel medan vår offensiv definitivt är bättre än deras.
Barcelona Erik Satie
2015-03-10 20:44
Tur att Boateng inte är med. Otroligt vad han suger.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-10 20:42
Baha - Tres Amigos Under vår makalösa 5-0 vinst mot Real 2010 så var det ett jävla liv från start. Hoppas på något liknande nästa vecka.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-10 20:41
Andresito Sämre lag än Chelsea på pappret? På mitten och i anfallet är vi bättre på i princip varje position. Deras backlinje är dock bättre. Att vi har sämre spelare än Bayern vet jag inte heller om jag håller med om. Real har möjligtvis snäppet bättre individuell kvalite men vi vet ju allihiopa att det absolut inte spelar roll i slutändan. Jag brukar inte bry mig om marginella skillnader i kvalite hos individerna då jag anser att det är laget med bäst taktik, samspel, tränare mm som till slut avgör men jag tycker faktiskt att man underskattar en del av våra spelare. Rakitic, Mascherano och Alba för att nämna några.
Barcelona Stoichkov~
2015-03-10 20:40
Hej mina vänner!

Det var ett antal år sen jag var här senast och skrev.
Idag vill jag återkomma innan jag försvinner igen med en enda anledning.

Jag vill säga: Heja Cristian Tello Herrera. Heja!

Ha det så bra allihopa.
2015-03-10 20:37
På tal om El Clasico kan den här matchen avgöra ligan, Jag hoppas att fansen på Camp Nou sitter inte bara och tuggar nötter. De måste göra ett jävla liv och kaos på söndag. Sätta en sådan tryck så att håret reser sig på Madrid spelarna.
Barcelona Erik Satie
2015-03-10 20:31
Inte heller jag ser oss som favoriter. Tar vi oss till semifinal är det hur bra som helst. Jag skiter fullständigt i vad Niva och de andra i den skitstudion tycker. Ser hellre att de har real på förstaplats faktiskt. Aja, man ska väl inte klaga alltför mycket. En sådan här ranking säger dock inte särskilt mycket.
Barcelona Vampíro
2015-03-10 20:22
Vem fan bryr sig om Viasats ranking? Niva och gänget blir alltis kallade för det ena och det andra men när det kommer till en liten ranking så är deras åsikter helt plötsligt relevanta. Tro det eller ej men alla älskar inte Barcelona. Låt de ha vilket lag de vill som favoriter, löjligt att haka upp sig på nån annans åsikt.
Barcelona Andresito
2015-03-10 20:21
Hoppas verkligen inte att spelarna överskattar sig själva som det görs av vissa här i forumet.

Vi har fortfarande sämre lag på pappret jämfört med Bayern, Real och Chelsea. Med en målvakt som spelar vart tredje vecka, en backlinje som består av en gammal Alves och en spelare som spelar på fel position, plus Piqué och Alba. På mittfältet underpresterar 2 av 3 ordinarie spelare medan Rakitic levererar. Behöver inte säga något om anfallstrion.

Jag ser oss inte som favoriter till CL, däremot till ligan gör jag det. Vi får se vart vi står nästa vecka med två stormatcher, gäller att ha fokus och gå från match till match.
Barcelona Blaugrana91
2015-03-10 20:12
*Den
Barcelona Blaugrana91
2015-03-10 20:12
Äntligen flyttas överskattade Real ner på demn där CL rankningen till 3e platsen , dock borde vi ha flyttats upp till första platsen, tycker inte Bayern varit så överdrivet bra den här säsongen.
Annons: