/spanien/barcelona/forum/300.aspx/spanien/barcelona/forum/300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles5
2016-09-03 12:58
Förresten: om ni ska vara där ett par dagar, så rekommenderar jag varmt att ni går på Camp Nou Experience. Där går man runt på hela Tribuna-läktaren och får se massa häftiga saker, allt från omklädningsrum, mediarummen, spelargången får man gå igenom ut till avbytarbänken och upp till båsen som sitter i taket för radio och tv-sändningar. och så går man igenom museet som är riktigt häftigt med alla bilder, videos, och alla CL-bucklorna, gamla spelares skor och kläder och så klart Messis del i museet med alla hans guldbollar mm. Helt klart en must see experience. Jag kommer definitivt gå den igen nästa gång jag åker till Barca :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles5
2016-09-03 12:49
[QUOTE=papillon]Carles5 Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet. [/QUOTE] Nej precis, endast tak på Tribuna (i några år till innan ombyggnaden iaf :) ). men sitter du tillräckligt högt upp på första eller andra etaget så fungerar ju det övre etaget som tak. Men det är inte så viktigt. brukar inte regna särskilt ofta där vid den tiden. Men där är många rader på första etaget som är under etage 2. det etaget är väldigt djupt.
Barcelona Nemesis 10
2016-09-03 11:35
Det verkar som att både Messi och Gomes flyger tillbaka till Barcelona pga skador. Hoppas båda återhämtar sig ordentligt, Messi kan inte spela varenda match längre och någon måste få in det i hans skalle.
Känns som det är en tidsfråga innan han åker på en långtidsskada, må det aldrig ske.
Barcelona enkos
2016-09-03 11:16
Vlom

Har han lämnat landslaget ? Vad brukar ta en sån behandling och vad är chansen att han missar ligamatchen om en vecka ?
Vlom
2016-09-03 10:50
@enkos:
Messi spelade skadad även under matchen. Klubben bad argentinaren att han inte skulle åka väg till landslagssamlingen, men han sket i det. Hade det varit någon annan, hade spelaren i fråga blivit oerhört kritiserad för det. Messi är redan på väg tillbaka till Barcelona för att genomgå behandling.
Vlom
2016-09-03 10:38
Och på tal om FIFA-spelets usla rating...

West Ham spelaren Dimitri Payet: 87 i passning

Leo Messi: 86 i passning.
Barcelona papillon
2016-09-03 10:36
Carles5

Har Lateral läktaren på andra etage inget tak eller fungerar tredje etage som tak? Högst upp på tredje etage är nog uteslutet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-03 02:55
Barcelona Carles5
2016-09-03 02:40
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Jag har sett ett antal matcher från bägge läktarna och mitt tips är väl att sikta på platser på nedersta etaget i mitten ungefär (blir som att ha tak då man sitter under det andra etaget). då sitter man riktigt nära men har ändå en riktigt bra vinkel över hela planen. Eller sitta i mitten eller längre ner på andra etaget. Men läktarna är så pass branta så man sitter ganska nära och får en bra känsla oavsett var man sitter egentligen. Högst upp på tredje etaget är kanske lite väl långt bort då man är ca 85 meter bort från planen.
Barcelona Carles5
2016-09-03 02:35
[QUOTE=papillon]Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren? [/QUOTE] Tribuna är huvudläktaren med tak Lateral är den stora läktaren på långsidan med 3 etage. (Tribuna har också 3 etage förvisso men tredje etaget har endast 4-5 rader och är lite för högt upp imo)
Barcelona papillon
2016-09-03 02:09
Någon som sett en match live som kan säga vad skillnaden är på Lateral och Tribuna läktaren?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-03 01:21
Barça is concerned about the physical condition of Messi who is suffering from discomfort. [Sport] #fcblive
Barcelona Shanghai
2016-09-03 00:53
Jag minns att efter att Messi hade gjort 4 mål mot Arsenal i kvartsfinalen var det flera journalister och legendarer som rankade honom som tidernas bästa och han var enbart 22 år (!).

Egentligen det finns inga superlativ att beskriva hans elegans på planen. Han är en artist av rang som strålar allra mest bland de som går omkring honom på planen. Att jag skulle beskriva hans elegans skulle ta evigheter.

Till Cristiano Ronaldo återigen, det är som ni säger - sociala medier har lyft honom till skyarna vilket stämmer galant.

Cristiano Ronaldo är en bart en målskytt. Jag sade det för någon vecka sedan, utan hans näsa för mål hade han sålt gurkor och tomater på Kvibergs marknad.

Han är som sagt en begränsad spelare.

Vad gjorde han i CL att han ska lyftas så högt? Målen kom mot; Malmö, Shaktar Donetsk, Roma och Wolfsburg. När det gällde mot PSG, City (även om sist var kassa vid den tidpunkten) och Atlético de Madrid var han spårlöst försvunnen.

I EM då? Han blev ärad så mycket att man fortfarande ställer sig frågan; "Vad gjorde han under EM som vi alla tittare missade?

Island, Ungern, Kroatien, Polen och Frankrike. Han uträttade noll. Det enda var som han gjorde var mot Österrike (2 mål) och Wales (1 mål).

Och se hur mycket de lyfter upp honom när han inte ens förtjänar det.

I CL var det Casemiro och Bale de viktigaste finalen.

I EM var det Joao Mario, Nani och Renato Sanches som var de stora faktorerna.
Barcelona Skurhink
2016-09-03 00:48
Jag vill ta upp en grej angående Ter stegen, vet inte om det bara är jag som känner en onödig oro? Jag lägger inte någon större vikt vid att studera målvakter! Men har reagerat på att han ofta står helt stelfrusen vid direkta frisparkar! Det är något som gör mig jävulskt skitnödig då vi ofta har Masken i backlinjen!
Barcelona Reymar
2016-09-03 00:26
Har man någon som helst kunskap om fotbollen så kan man väl inte påstå att Ronaldo är bättre än Messi? Som att jämföra Maradona (magiker) med Inzaghi (måltjuv) den ena må göra mer mål men i slutändan är det klassskillnad mellan dom.

Nog om Ronaldo, Daily mail har rangordnat dom 50 bästa Barca spelarna genom tiderna och listan är minst sagt skrattretande..
Barcelona Nemesis 10
2016-09-02 23:57
Jag gillar inte heller att diskutera Ronaldo vs Messi för det leder ingen vart, dock vill jag endast poängtera att något man kan glädjas åt är att dom flesta tränare, spelare, stora profiler, ja dom som kan sporten och fotbollshistoria håller Messi högre än Ronaldo. Senast det här året fick Ronaldo (den riktiga) och Mourinho ta ut sina bästa elvor genom tiderna och ingen av dom hade Cristiano med men Messi fanns med i bådas elvor. Som jag alltid har sagt, Ronaldo jämförs med Messi medans Messi jämförs med Pelé och Maradona och det säger allt. Ronaldo är bland tidernas bästa målskytt/poacher och det stannar där, han har inte dom där magiska stunderna av briljans i matcher som får tiden att stanna en stund utan han har sina mål och sin statistik som han själv alltid refererar till. Vi alla minns Messi mot Bayern, Messi mot Bilbao i cupfinalen, Messi mot Real när han skickade ut Mourinho från CL, Messis hatrick mot Real som 19 åring, Messi mot Arsenal, Messi mot City, Messi mot Milan när vi gjorde en remontada, ja det finns hur många magiska prestationer av honom som helst där han har dominerat matcher från minut 1 till 90+ och producerat ren magi ! Vi får hålla ut ett tag till men jag är ganska säker på att när båda har lagt skorna på hyllan så kommer Messi få det erkännandet han förtjänar. Här är några av mina favorit Quotes :) Cassano (AC Milan) – “Messi is the best player in the history of football, and that’s why I prefer Barça over Real Madrid.” Wayne Rooney (ManUnited) – “Messi is a Joke, for me the Best Ever!” Arsene Wenger (Coach, Arsenal) - “Who is the Best Player in the World? Leo Messi. Who is the Best Player Ever? Leo Messi!” John Terry (Chelsea) - “For me, Lionel Messi is quite clearly the best player ever. It’s a pleasure to pit myself against him and when I finish my career it’s something I can look back on and know I’ve tested myself against the very best.” Roy Keane (Ex ManUnited) – “I was a big fan of Maradona growing up and of the current crop Ronaldo is good but Messi is the best I’ve ever seen. I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” Thiago Silva (Brazil) - “Messi is a special player, certainly the best attacker I’ve played against to date, but I think comparing players from different generations is difficult. All I know is that he’s spectacular and already is definitely among the best ever.” Ruud van Nistelrooy (Ex Real Madrid) – “Messi is on a different level. The fact he is doing what he is year after year says that he is the best of all time.” Filipe Scolari (Ex Coach, Portugal) – “The only bad thing about Ronaldo’s life is Messi. If it was not for him, Ronaldo would be the best player in the world for five years in a row.” Raul Gonzales - "I will have to say Messi and I also had the opportunity of playing with Zidane, Ronaldo, Beckham, Figo, Cristiano, but Messi is the best. He makes the impossible looks easy" Luis Figo - "For me, to watch Messi play is a pleasure – it’s like having an orgasm – it’s an incredible pleasure." Ray Hudson - "They tell me that all men are equal in God’s eyes, this player makes you seriously think about those words." - Football commentator" Franck Ribery - "Messi is class. There is him, and then there is the rest. What he does is extraordinary." Gary Lineker - "Fella’s a genius. Best ever by a distance in my life time. Never really saw Pele… Souness, Gullit, Venables and now Rooney agree Messi is the best they have seen. He plays a game with which we are not familiar." Zlatan Ibrahimovic - "Messi does not need his right foot. He only uses the left and he’s still the best in the world. Imagine if he also used his right foot, Then we would have serious problems." Som sagt listan kan göras längre, det är bara att söka "Messi quotes" på google. Sov gott bröder och systrar! :)
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-02 23:50
Problemet är att folk har egna åsikter om saker man inte ens har koll på. Fotboll, världens största sport så ska självklart vartenda individ ha sin egna självsäkra åsikt o tycka till när man ser typ tre fotbollsmatcher per år, men man läser vad media skriver dagligen o kollar livescore, låter sig luras där. Ser ni problemet? Går in på livescore o kollar RMs resultat "Oj Ronaldo med ett mål, imponerande" Går sen o kollar Barças resultat "Ännu en match där Messi inte gör mål, Ronaldo imponerar men Messi gör ingenting" Men verkligheten är att Messi legat bakom alla Barças mål men det står inte på livescore o skrivs inte om i media för ja, han gjorde inte mål eller assistera. Ronaldos mål kom i slutet på matchen när RM redan ledde med 3-0 o han gjorde knappt något matchen igenom förutom att stänka dit ett oviktigt mål men han hyllas alltså mer än Messi. Folk bildar sig en felaktig åsikt när man inte har koll alls, utan låter sig luras av media o livescore. Är det livescores fel? Nej det är individens som tror sig veta när man knappt ser på fotboll. För helvete, det finns folk som tror att Iniesta är slut för hans assist eller mål inte dyker upp på livescore. - "Iniesta är verkligen slut" "Kollar du på Barça vecka in o vecka ut?" - "Nej men Iniesta är ändå slut för han gör inte mål eller assisterar" Hade man kollat så hade man sett hur Iniesta dominerar på mittfältet men icke. Illa!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-02 23:40
Att ni ens lägger energi på Ronaldo???? Äldre vet vem som är bäst men barn är bara barn. Frågar man barn så kommer dem säga Ronaldo. Frågar man äldre så säger dem Messi självklart. Äldre vet mer om fotboll än barn. Bara Alex Ferguson en trög jävel som påstår att Ronaldo är bäst. Fergie må vara den bästa tränaren genom alla tider men jag tappade all respekt för honom när han sa att Ronaldo är bäst. FIFA har valt CR för att jävlas med både Messi och Barca. Barca valde PES så jag är inte förvånad. Jag trodde att dem skulle höja Ronaldo ännu mera med tanke på vad Ronaldo har vunnit i år. Ronaldo är en målmaskin men inget mer. Messi ger dig de du behöver i laget, mål och sjuka passningar som ger assister. Lugn killar, snart vänds allt och hela världen kommer erkänna vem som är bäst men de kommer ta tid. Ronaldo har mkt status och detta gäller sociala medier. Ronaldo är smart, han gör allt för att folk ska höja honom ännu mera. Messi vet själv vem som är bäst så därför är Messi den lugna typen. Messi behöver inte hävda sig utan han visar på plan vilket Ronaldo inte gör. Nu hoppas jag att vi alla lägger ner snacket om Real och Divnaldo.
Barcelona Gabriel
2016-09-02 23:06
Även om jag ogillar att ge mig in i en Ronaldo diskussion då den alltid handlar om samma sak så vill jag ändå trots allt nämna en sak gällande spelaren Cristiano Ronaldo hur överskattad han är och det är att man märker det mer än ingen annan stans på skolorna bland alla barnen. Jobbat som vikarie på ett par skolor mellan studierna och det är faktiskt helt sjukt vilken överskattad bild alla dessa barn mellan 8-13 år faktiskt har om Ronaldo. Och de är liksom barn så det går inte heller att försöka övertyga dem om att han är överskattad, för nej nej, i deras värld är man helt dum i huvudet om man ens skulle säga en sådan sak. Cristiano Ronaldo är inte ens bara världens bästa spelare utan överlägset det också. Och nämner man Messi för den så sägs saker som "Messi suger, han missade straffen för Argentina" och Barcelona suger "för dom förlorade ju mot Atletico med 2-0". Ja, ni hör ju själva. Det blir minst sagt frustrerande och som en evig kamp, just eftersom de är barn. Där har Ronaldo verkligen lyckats. Att ha målat upp e fake image om sig själv som en utomjordisk fotbollsspelare som klarar av att göra precis allt på planen som ingen annan klarar av (när det är precis raka motsatsen). Den största myten i fotbollshistorien.
Barcelona Shanghai
2016-09-02 23:05
Hade jag varit president eller kung i ett land, så skulle jag instifta en ny lag. En lag som lyder såhär; "Den individ som jämför Cristiano Ronaldo med tidernas bästa fotbollsspelare - Lionel Messi blir bestraffad med att spendera en månad bakom galler och betalar borgen 50 000 kr. Alla har rätt till sin egna åsikt, men denna åsikt är grundad på ignorans och arrogans vilket kan leda till oreda och tumult i samhället."
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-09-02 23:03
Någon som vet om sidan Viagogo är pålitlig? Tacksam för svar.
Barcelona Shanghai
2016-09-02 22:58
Jag längtar tills den överskattade divan Ronaldo slutar. Historien har bevittnat en överskattad spelare som vunnit priser han inte förtjänat och folk har höjt upp honom till skyarna när han är en begränsad sådan.

Tvär synd att det är så, men det är bra. Han är 32 år snart och har 3-4 år kvar sen kan vi sluta se honom delta i priser där han ej förtjänat.

Målskytt är han, all respekt den killen har gjort över 700 mål, men som fotbollsspelare överlag? Skräp. Därav ordet överskattad.

En vanlig Ronaldo match. Han gör ingenting under hela matchen och väl när han gör tap-in eller straffmål så hyllas han av alla som en stor hjälte trots att de inte sett de 90 minuterna han spelade.

Ett exempel är finalen i CL mot Atlético de Madrid. Vad gjorde han under hela matchen? Inget. Han avgjorde på straff och hyllades återigen.

Riktigt synd att det finns blinda människor som jämför honom med tidernas bästa spelare.
Barcelona Skurhink
2016-09-02 21:49
Barca-mesqueunclub: Det är officiellt och det är en skandal!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-02 20:48
Jag gillar att det finns 2 sidor av mynten.

Jag är/var anti Rosell juntan. Blev det när? innan, innan. Ja, innan Abidal sveket. Jag blev det när man märkte att han inte försvarade klubben likt Laporta gjorde mot fascisterna/FReemosons. Ja, kalla det vad du vill . Sen kom resten av hans påfund.

Men som du och jag vet finns idag anti Barto och för Barto.
Jag kan inte placera Barto än.

Jag avvaktar fortfarande. Men jag måste erkänna när det val sist hoppades jag på Barto men p.g.a dålig kampanjval så blev man besviken.

Barcelona Blaugrana91
2016-09-02 20:32
För den som är intresserad så kommer klubben på tisdag att officiellt öppna sitt kommersiella kontor på Manhattan i New York, sedan tidigare har man liknande kontor i Hong Kong. Syftet är att öka intäkterna och hitta nya vägar till samarbeten med företag i USA. Det här är ännu ett steg i Bartomeus mål att Barca inom några år ska nå €1000M i omsättning. Ett ambitiöst mål, men knappast omöjligt. Det gynnar klubben så jag är för den här globaliseringen klubben gör. :)
Barcelona BARCA-més que un club
2016-09-02 20:04
Barcelonistas

Det är inte officiellt ännu men om Ronaldo är det så är det ett stort skämt fifa har kommit med i så fall.
Barcelona Barcelonistas
2016-09-02 19:50
Dussel - om du inte visste det så är det många som är frustrerade. Gnäll och gnäll det är en skandal i mina ögon.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-02 19:43
Paco kommer presenteras på Camp Nou på torsdag kl. 12.00 för er som ska dit. ;)
Barcelona Dûssel
2016-09-02 19:22
@Neymar N11:

Det finns människor till allt, gnäll gnäll gnäll. känns som det är 12 årings nivå att gnälla att Ronaldo är bättre på fifa,
Barcelona Neymar N11
2016-09-02 19:13
Vem bryr sig om Ronaldo är högre rankad i ett spel. Verkligheten är det viktigaste och då är Messi klar etta.
Annons: