/spanien/barcelona/forum/2999.aspx/spanien/barcelona/forum/2999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2015-03-11 01:22
Nu ska vi inte dra allt för stora slutsatser utav Reals förlust mot Shalke. El Classico skiljer sig från andra matcher, allt kan hända, oavsett form. Inom en snar framtid kommer hela vår säsong att "avgöras". Vinner vi mot City och Real så kan vi gå mot en fantastik säsong. Men först är det Eibar och 3 poäng som gäller!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-11 00:58
Madrid ska vara lika oroade att vi kontrar. Kul att många lag glömmer bort den delen av vår spel. Låt det hända den 22a mars.
2015-03-11 00:48
Out of RM's last 9 goals, 8 came from headers or penalties. #Tarima
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-11 00:35
@Diar Shekha:

Väldigt oroväckande med hela 27% för råttan bartomeu. Vilka är dem som röstar på en så korrupt och okunnig president som vägrade nyval trots klubb i spillror (läs vintern 2014)
Barcelona >The Reporter<
2015-03-11 00:26
Fan så enkelt schalke hittade bakom Reals tröga mittfält. Det är inte heller svårt att göra Kroos. Messi måste hitta ytan bakom deras mittfält som mot city. Suarez kommer säkerligen göra deras mittbackar upptagna iaf.
Barcelona Erik Satie
2015-03-11 00:25
diar har Laporta sagt att han ställer upp? Jag hänger mig om Barto vinner.
Barcelona Diar Shekha
2015-03-11 00:21
CatRadio har gjort ännu en opinionsmätning av möjliga kandidater:
Laporta 51%
Bartomeu 27%
Benedito 13%

Det ser mycket lovande ut för den gode Laporta! Vi får hoppas på likadana mätningar hela vägen ut.
Barcelona Barc6
2015-03-11 00:21
Vad tycker folket om Varane nu när han fått spela ganska mycket sen ramos blev skadad.. Tycker verkligen inte han varit bra och så hypad som många gjorde han till.
Barcelona AndreD
2015-03-11 00:19
@Tiki-Taka:

Det sa jag inte heller, läs gärna igen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-11 00:01
4-3 matchen mellan Madrid och s04.

Hur lyckades s04 göra så många mål på dem fast det var dem som jagade mål???
(har ej sett matchen). Fan, hade föredragit 5-0 till R.Madrid stället för det här. Hade s04 gjort ett mål till hade de slagit ut R.Madrid. Så jävla retligt. Men, men det var inte ödet.

Barcelona Barca4life98
2015-03-10 23:59
Skriver bara till lite på mitt senaste inlägg; Icardi, Iturbe, Ruli (målvakt i Sociedad) plus Aguero, Messi, Di Maria, Otamendi, Rojo, Muscachio etc. Skapligt lag kommer man och ha då.
Barcelona Gabriel
2015-03-10 23:52
Erik Haha, fair enough jag tror också på jinxande så I feel you. El Clasico är alltid en svår match men dom vita är helt under isen för tillfället. Dem har stora problem både spelmässigt och försvarsmässigt. Gör vi bara våran läxa och inte ställer upp med en konstig 11 och låter Madrid kontra mot oss så ska vi vinna, med ett par bollar, faktiskt. Annars är det väldigt dåligt av oss.
Barcelona Barca4life98
2015-03-10 23:51
Guys, jag byter ämne helt. Tror ni att Messi fortfarande har chansen att vinna VM innan han lägger av? Han är 31 då (2018). Jag tror att Argentina kommer att ha en väldigt bra chans faktiskt. Vietto, Dybala, Correa (Atletico), Lamela kanske? Har säkert glömt några men Argentina har ett spännande lag på gång?
Barcelona Zyzz
2015-03-10 23:51
@Erik Satie:

Allt kan givetvis hända, men ingen kan förneka att oddsen är på vår sida. Hemmaplan och i storform mot ett Real som är fullkomligt under isen och släpper in 4 bollar mot ett Schalke på Bernabeu...
2015-03-10 23:50
Alla Ronaldos mål med huvudet mot schalke kom av att Matip missade att markera honom. Det kommer inte ske i El Clasico. Modric är inte svaret på Madrids problem men med handen på hjärtat är han riktigt bra. Han är en bra början. Vad Madrid borde dock oroa sig för är att ingen klubb klarar av det ekonomiskt att ha för många världsklass mittfältare. Löner måste betalas och höjas. Kross, Isco, Modric, James och det ryktas om Pogba. Spelar inte någon roll om de säljer Illara och Khedira. Det är för många spelare på samma position. Till slut kommer det hugga de i röven att inte spela utan defensiva pjäser.
Barcelona Erik Satie
2015-03-10 23:45
Gabriel

Ja men ni jinxar ju sönder här inne. Klaga inte sen om Barca förlorar. Jag tar aldrig ut något i förskott.
Barcelona Federer
2015-03-10 23:44
Valdes spelade alltså idag för Manchester Uniteds U-21 lag. Sorgligt att se vår Victor ruttna på bänken och spela med U-21 lag när han kunde stanna kvar och vara given mellan stolparna.
2015-03-10 23:42
Daaaaaamn. Leroy Sané is 19. May Meyer is 19. Leon Goretzka is 20. They're all bossing the Madrid midfield at the Bernabéu. No nerves at all. Amazing.
2015-03-10 23:41
Rafael Hernandez Fantastic match, it’s not easy to defeat evil in their rotten lair. My best regards to Schalke… Except for Matip, fuck him. Klockren, matip tappa Ronaldo två gånger.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-10 23:40
Erik Satie Precis. Den matchen kommer bli riktigt jämn. Tycker folk underskattar Real lite nu.
Barcelona Gabriel
2015-03-10 23:40
Erik Vi har förstått att du tycker så nu. Tror du har nämnt typ 5 gånger nuvarande R.Madrid kan vinna över oss. Whatsup!?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-10 23:39
Di María hade funkat på vårt mittfält med en teknisk men hyfsat stationär och positionssäker spelfördelare samt en defensiv klippa brevid. Rakitic-Di María hade blivit alltför ostrukturerat där vi inte hade vunnit mittfältet i matcher vi bara ska göra det. Eftersom Rakitic är köpt för att vara startspelare flera år framöver tror jag inte nudeln skulle passa in på mitten. Däremot som rotationsspelare på samtliga offensiva positioner om han nu skulle gå med på det.
Barcelona Erik Satie
2015-03-10 23:38
Zyzz

I ett El Clasico kan allt hända. Skulle inte förvåna mig ett dugg om real vinner.
Barcelona Zyzz
2015-03-10 23:29
Lite surt att Schalke inte gick vidare när de var så nära! Man får ta med sig det positiva från detta:

* Real har inte vunnit på 3 raka matcher.
* Real släpper in 4 (!!!!!) mål på hemmaplan mot Schalke.
* Real har tappat ledningen i ligan till oss.
* Real är ute ur cupen som vi troligtvis kommer vinna.
* Real som är sämre än på måååånga år kommer om 2 veckor att möta oss som är bäst i världen för tillfället.

Barcelona Barca4life98
2015-03-10 23:28
Neymar11 Haha ja, jag hade inte tackat nej åtminstone. Hade bidragit till en grym bredd.
Barcelona Ney
2015-03-10 23:27
Sané är en spelare Barca borde bevaka. Fyllde 19 år nyligen och fick Madridspelarna se ut som medelmåttor.
Barcelona Canaletes
2015-03-10 23:25
Du pratar först för oss fansen sen pratar du om Barça (laget).
Jag förstår vad du menar men ditt resonemang är förvirrande.

Är rätt övertygad att Barça (laget) vet hur man ska hantera situationen nu.
2015-03-10 23:24
Brahimi i Porto spelade för Granada väl? Fyfan att vi inte högg på honom. En billig rotationsspelare med den tekniken att slänga in för Neymar och Suárez hade. varit bra. Vad köpte Porto honom för? 5 miljoner? Hade bytt bort Pedro för honom. De pratar om honom i studion. Han kämpar hem och är omöjlig att ta bollen av. Vi gör en bra säsong men vi behöver bättre ersättare för våra anfallare. En skada på en av de 3 kan avgöra säsongen. På tal om bättre, vi behöver bättre backar och mittfältare.
Barcelona Neymar11
2015-03-10 23:23
Får han chansen att knäppa Madrid på nosen så gör han det Barcelona, Messi, spanska, fint väder, helt okej betalt. Tror nog han hade gillat läget
Barcelona Barca4life98
2015-03-10 23:22
Neymar11 Tror inte att han kommer komma hit då. Var det inte därför han lämnade Real?
Annons: