/spanien/barcelona/forum/2989.aspx/spanien/barcelona/forum/2989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2015-03-09 23:40
Jag läser lite överallt att Real kommer att spela upp sig rejält nu när Modric snart är tillbaka. Har personligen inte följt Modric så jätte mycket. Men är det verkligen så? Är Modric skillnaden mellan ligavinst och en andraplats? Är han så jädra bra att Real kollapsar utan honom?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2015-03-09 23:32
Vi kommer aldrig någonsin kunna ersätta Messi. Den dagen Messi väljer att lämna Barcelona, kommer att vara en utav de värsta dagarna i vår klubbs historia. Koeman,Rivaldo, Romario, Kluivert, Ronaldinho osv, kommer inte i närheten utav Messis storhet, ja, inte ens I NÄRHETEN. Messi är det absolut bästa som har hänt vår klubb, vi måste göra allt i vår makt för att behålla honom.
Barcelona the cameroonians
2015-03-09 23:31
Jag hakar gärna på konspirationssnacket i brist på andra saker att diskutera;

Rexach snackade en massa på en tillställning i höstas och enligt en journalist som var närvarande ska han bland annat ha sagt att Pep och Tito blev ovänner för att Tito tackade ja till Barcelona & Rosell i stället för att, som överenskommet, följa med Pep till Txiki och City.

I City spelat Messis bästa vän Agüero...

Pep vill inte förlänga med Bayern och sägs inte vara helt överens med den tyska klubbens ledning.

City håller som bäst på att förhandla fram ett nytt lukrativt tröjkontrakt med Nike = mer pengar in.

City håller på att förlora ligan till Chelsea och är på väg ut ur CL.
Pelles jobb kan hänga på en skör tråd.

Om vår ledning sitter kvar efter valet i sommar/höst finns det säkert olika händelser - som de ovan - som skulle kunna göra att Messi tar en funderare om han vill lämna klubben som gett honom allt och som han gett mångdubbelt tillbaka till.

Ber om ursäkt om några av er kommer ha mardrömmar i natt, det är som sagt bara en konspirationsteori .- och de är ju inte så sanningsenliga... oftast...
Barcelona Federer
2015-03-09 23:23
Snacka om att Valdes gjorde ett korkat beslut . Han kunde stannat och varit given mellan stolparna flera år framöver men valde alltså att gå vidare till Uniteds bänk.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-09 23:18
Haha Chelsea har inte råd med Messi och ser inte varför Messi skulle vilja spela för den skitklubben och framförallt inte under den idioten till tränare. Lägg ner det där.
Barcelona Gabriel
2015-03-09 23:15
Jag har sagt det innan och jag säger det igen, det är inte på några sätt alls säkert att Messi stannar i Barcelona till nästa säsong. Ja, kalla det för konspirationsteorier eller vad ni vill men faktum är att citaten för Messis fortsatta vistelse i klubben inte varit direkt lugnande. För inte allt för längesen började Messi med att dementera att han skulle vilja lämna Barcelona, för att bara några dagar senare istället säga något i form med att "i fotbollen vet man aldrig vad som händer". Sånt hörde man aldrig Messi säga förut, så att något inte står helt rätt till är väl ändå rätt så uppenbart, eller. Nu var det alltså Braida som valde att uttala sig på ett något liknande sätt. Nej, det där känns inte alls lugnande. Det är uppenbart för mig att Messi inte trivs varken med våran ledning eller tränare, och jag tror att presidentvalet kommer att kunna ha en stor avgörande roll för Messis fortsatta tid i klubben. Jag kallar inte detta för konspirationsteorier, utan snarare för att hålla ögonen öppna istället för att blunda åt allt lurt som verkar ske bakom stängda dörrar. Sen gillar jag inte alls att Messi spenderar så mycket tid med soppan Fabregas. Skulle inte alls förvåna mig om smutset försöker övertala honom till att lämna Barcelona.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-09 23:10
Om Laporta vinner stannar Messi lika länge som Totti. Om Barto Lord vinner kan Messi lämna för eller senare. Så Enkelt är det.
Barcelona enkos
2015-03-09 23:05
Idag läste jag att Barcas ny sportchef ska ha sagt gällande Messis flytt till sommaren att "det händer konstiga saker och man vet aldrig" ..."City och PSG har mycket pengar och Messis flytt är inte otänkbar" .. Jag har en känsla om Barcelona vinner CL i år så kommer Messi att lämna och Barca tjäna stora pengar på honom... dessa länkar går mig på nerverna, när man lägger in den under länktips och sedan klickar på den så går man inte direkt till länken utan fotbollen... http://www.b92.net/sport/fudbal/vesti.php?yyyy=2015&mm=03&dd=09&nav_id=966480
Barcelona the cameroonians
2015-03-09 23:05
Å andra sidan var Kun och hans familj på besök hos Messi för inte så länge sen.

Friends will be friends.

Annars är det väl också så att Messi krupit ut ur bubblan och är betydligt mer social nu när han blivit pappa.
Barcelona Gabriel
2015-03-09 23:04
Haha läste det där om Esperanza Aguirre imorses och fick mig att gott skratt. Jag som spanjor hoppas att fansen till båda klubbarna buar ut nationalhymnen igen, bra för att. Ja, jag är spanjor och ja, jag håller på Spanien när det kommer till landslagsturneringar som VM och EM men det finns så mycket som är svårt att förklara som jag inte tror att någon som icke-spanjor kan förstå sig på. Hela Spanien är uppdelat. Tom där jag kommer ifrån, Tenerife, kallar dom sig för "canarios" snarare än spanjorer. Kommer dessutom aldrig att gå igenom att varken Bilbao eller Barcelona bannas från CdR. Klubbarna kan knappast ansvara för vad fansen gör under en nationalhymn. Det är personer som henne som spär på hatet mellan de olika regionerna ytterligare i Spanien, precis vad landet behöver.
Barcelona Neymar11
2015-03-09 22:55
Rambla~ Men just i sällskapet av en portugis som gör mig nojig speciellt med tanke på att deco har ett nära band till Mourinho och spelat tillsammans med Messi
Barcelona Rambla~
2015-03-09 22:54
Äcklet Cesc försöker kanske övertala Messi att flytta? Lite pinsamt och desperat kan jag tycka om det skulle stämma.
LuisSuárez #9
2015-03-09 22:53
En Madridpolitikern vid namn Esperanza Aguirre propagerar i sitt valkampanj att Barcelona och Athletic Bilbao (i klarspråk alltså) borde bli bannlysta från att delta Copa del Rey framöver p.g.a. bägge lagens supporterskarors som bland annat bua ut den spanska nationalsången. ---- Vilken jävla h***
Barcelona Ney
2015-03-09 22:50
Förstår inte spekulationerna gällande nyförvärv. Nyckeln är att förlänga med Dani Alves åtminstone en säsong till. Han är perfekt för vårt offensiva spelsystem och trogen klubben allt sedan han anlände. Kolla bara på hans fysik. Han har inte fuskat med dieten ett dugg. Kombinationerna med Messi är utan dess like och jag är övertygad om att han är väldigt viktig för harmonin i truppen. Det krävs en hel del fotbollshjärna att spela bollen bakåt eller framåt med tanke på att Alves slickar linjen hela tiden. Han må inte ha världens bästa inlägg men han har fortfarande drivet som gör honom svår att möta.

Dani Alves är mer än en högerbacksposition och att fylla hans lucka blir väldigt svårt för en eventuell arvtagare. Själv kommer jag känna ledsnad den dag han lämnar klubben. Vi pratar om FC Barcelonas bästa högerback genom tiderna med 326 matcher i tröjan. Han skall belönas med ett kontrakt om någon! Sätt honom i förhållande till lallare som Douglas, Sergi Roberto och Vermaelen så förstår ni min poäng. Notera att dessa tre herrar sitter på längre kontrakt.
Barcelona Neymar11
2015-03-09 22:50
Barcanist Rojo är Barcelona supporter, trots att han är man u spelare så visar han upp sin kärlek för Barcelona
Barcelona Barcanist
2015-03-09 22:49
Tycker fan synd om Rojo...duktig back som Barca faktiskt borde gått för, tror han hade föredragit att komma till oss istället för United.
Barcelona Neymar11
2015-03-09 22:49
Ser att Messi ytterligare en gång är i London och träffar på cesc, denna gången i sällskap av deco. Detta börjar ske mer frekvent
Barcelona enkos
2015-03-09 22:43
Äckliga Getafe ligger under med 0-1 men vänder till 2-1 på övertid...
Barcelona Rambla~
2015-03-09 22:41
Arsenal så mediokra, ändå har United sådana problem. Det säger allt om vilken form United befinner sig i.
Barcelona Gabriel
2015-03-09 22:39
Herregud, De Gea, vilken målvakt han har blivit den här säsongen. Ett monster mellan stolparna!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-09 22:23
LeoMessi Lika korkat av Di Maria också haha. Alltså vad tänker man när man drar till detta United.... Cash is king?
Barcelona LeoMessi
2015-03-09 22:18
Såg valdes värma bänk precis:) Korkat val att dra till United, herregud alltså.
Barcelona Gabriel
2015-03-09 22:10
Andersito och Neymar11 Med det sagt kan vi inte vara helt säkra på hur det ligger till med Aurier. Jag läste dessutom för inte allt för längesedan att Aurier fortfarande är ett alternativ för klubben, det hade han ju inte kunnat vara om hans kontrakt redan varit påskrivet. Jag väljer iaf att inte helt och hållet stänga dörren för honom. Men det gäller att man börjar prata med han och hans agent redan nu isånnafall.
Barcelona Neymar11
2015-03-09 22:09
Andresito Känner man psg är rätt så är det ett sätt att gå runt reglerna. Har svårt att tro att Toulouse skulle gå med på ett sådant lån utan någon garanti
Barcelona Andresito
2015-03-09 22:06
Neymar11

Kan mycket väl vara så att hela lån-grejen är ett sätt att gå runt FFP.
Kan även vara så att man numera är försiktiga med vem man värvar, man lånar in honom med en köpoption för att inte behöva chansa och kasta bort pengar.

Svårt att veta dock..
Barcelona Andresito
2015-03-09 22:00
Gabriel

Rent tekniskt måste Aurier kunna skriva på för oss, han behöver förhandla fram ett kontrakt med PSG, vilket jag tvivlar på att de gjorde i somras bortsett från ett muntligt avtal som inte är bindande.
Men efter ett år i PSG så känns det inte så troligt att han går någon annanstans. Han har inte heller tagit en stabil startplats, men det kan bero på att han inte anpassat sig till klubben än.

Yedlin är väldigt orealistisk, förutom att han skrev på för Spurs nu i januari så är det ingen bra spelare alls. Han kan springa, that's it. Vet inte om det beror på pappersarbete eller något, men han har inte spelat en enda match för Spurs A-lag.
Barcelona Neymar11
2015-03-09 21:57
Gabriel Jag tror att kontraktet är redan skrivit men inofficiellt. Så psg "lånar" honom pga ffp men har redan köpt honom, enda som saknas är att dom ska göra själva betalningen och registrerar honom som psg spelare
Barcelona Gabriel
2015-03-09 21:52
Sen, hur troligt är det att PSG utnyttjar köpoptionen de har på Aurier? Han har ju knappast fått förtroendet den här säsongen liksom. De kanske inte alls är speciellt sugna på att utnyttja den optionen.
Barcelona Gabriel
2015-03-09 21:50
Det finns en sak jag vill få klargjort en gång för alla då jag inte riktigt förstått mig på vad som exakt gäller i frågan. Och det handlar om Aurier. Jag vet att PSG har en köpoption på honom, men vad är det exakt som gäller där? Måste Aurier skriva på ett kontrakt med dem om de bestämmer sig för att köpa honom? Eller är kontraktet redan påskrivet från Auriers sida sedan innan för att sedan lämna avgörandet i PSG's händer? För om valet ligger i Auriers händer finns fortfarande alla möjligheter till att värva honom. Annars har vi Mayke, De Sciglio, Jonhson, Coleman, Yedlin som realistiska alternativ. Det finns säkert fler.
Barcelona FCB_Messi
2015-03-09 21:48
Jag har upptäckt en högerback . Många kommer säkert skratta när jag säger vilken klubb han tillhör . Men han heter Bruno peres och spelar för Torino . Sjukt tekniskt och snabb som fan .
Annons: