/spanien/barcelona/forum/2981.aspx/spanien/barcelona/forum/2981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-23 02:48
@FutbolSergi: Di Marzio says Joan Laporta wants to sign Paul Pogba for Barça. Spoke with Mino Raiola today and will have a meeting with him soon. @FutbolSergi: Di Marzio goes on to say that Laporta's plan is to sign Pogba and allow him to join the club and debut in January, when ban ends. Di Marzio är väl pålitlig så vitt jag vet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-06-23 02:47
Bartomeu (presidential candidate): "I don't have a pre-deal with a player, but candidates can propose names during the campaign." [rac1] Ingen Isco ;)
Barcelona Gabriel
2015-06-23 02:38
el Flaco Föredrar du Koke före Pogba, hermano? Jag vet att du är orolig över tanken av att behöva tampas med Raiola igen, samt Pogbas enorma transfersumma, men bortsett från det, om man pratar rent spelmässigt. Skulle du fortfarande föredra Koke före Pogba, dvs om Pogba hade haft en annan agent och ifall de båda två spelarnas transfersumma skulle komma att hamna på ungefär lika mycket.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-23 02:35
@Barca19stats: Messi created 861 chances in his whole career with Barcelona, 156 scored (18%) and 705 missed by his teammates (82%) Intressant.
Barcelona el Flaco
2015-06-23 01:47
Senast om Pogba är att Braida har åkt till Italien för att övertala Marotta att inte förhandla med vare sig andra klubbar eller presidentkandidater. Ännu en anledning till att Bartomeu inte bör vinna valet. Vill verkligen inte se fransmannen i Barça.
2015-06-23 01:40
Ryktats mkt om Pogba de senaste veckorna men tydligen är Koke den spelaren man vill ha, say what? Silly Season guys :P Hoppas inte Barto vinner valet. #TeamLaporta
Barcelona el Flaco
2015-06-23 01:28
Det måste väl ändå vara Koke det handlar om. Syftar på nyheten om att Bartomeu kommer annonsera en crack-värvning några dagar innan valdagen. Finns väl inte så många andra spanska mittfältare i ligan som skulle kunna anses vara valfläsk. Och trots att jag gillar Koke och skulle vara nyfiken av att se honom i Barça tror jag inte de skulle räcka med honom för att vinna valet åt Bartomeu.
Barcelona Gabriel
2015-06-23 01:25
Rambla~

Visste att det handlade om Koke, det sade sig självt, vilken annan etablerad spansk La Liga spelare finns tillgänglig? Isco? Keep on dreaming liksom. Sen är det som alltid med Bartomeu, tomma ord och inget mer. Inte för att jag någonsin vill se Koke i Barcelona, tycker att han har långt ifrån den kvalite som krävs för att vara mittfältare i Barça, but still.

Håller med dig om att det enbart är ett sätt att fiska röster från Bartos sida, förhoppningsvis är folket i Katalonien lika negativt inställda gällande Koke i Barcelonatröjan som du och jag är.
Barcelona Rambla~
2015-06-23 01:01
@FutbolSergi: Cat Radio and RAC1 say Bartomeu has promised to sign Koke if he's reelected. Laporta in talks with Raiola regarding Pogba. Lovat är en stor skillnad jämfört med att ha en deal klar. Bara valfläsk och ingenting annat. Personligen viil jag inte ens se Koke i Barca.
Barcelona Vampíro
2015-06-23 00:10
Wtf när blev Kondogbia klar för Inter? Såg det nyss, jävligt trist då jag trodde han gick att hämta.
Barcelona el Flaco
2015-06-23 00:08
11-9-10/

Jag kan väl hålla med att jag hade mer föreställt mig Abi arbeta inom La Masia eller vara någon slags ambassadör som du nämner, men jag ska inte skjuta ner idén att se honom som sportdirektör än. Får han kompetent folk runt omkring sig kan han säkert göra ett bra jobb.
Barcelona 11-9-10
2015-06-23 00:04
El flaco Vad som är bättre för spelarna betyder inte per automatik att det är bättre för klubben. Om han lyckas hålla undan kompis aspekten då kan jag nog acceptera han som sportchef. Har dock personligen aldrig fått det intrycket av abidal utan alltid sett honom som en ambassadör för klubben eller ansvarig för la masia. Finns mycket han hade kunnat förbättra där samt förklarar för grabbarna vad vilja kan göra Sportchefs rollen borde ges till Alves ;)
Barcelona el Flaco
2015-06-23 00:00
11-9-10/

Jag är personligen inte så orolig för kompisaspekten mellan Abidal och spelartruppen. I såna fall är det väl bättre att hämta in någon som samtliga i laget har respekt för och att ha någon i klubben som de kan lita på.
Barcelona 11-9-10
2015-06-22 23:54
5 år
Barcelona the cameroonians
dinho

Jag försöker att inte bara sprida dynga när det gäller Bartomeu, jag tror inte att någon (inte ens han) är genomond - och alla har rätt till sin egen åsikt i en demokrati (dock inte Qatar).

Det som talar för Barto är de sportsliga framgångarna. Varför ändra på ett vinnande lag så att säga. Barto trycker väldigt mycket på att han "klarat klubben ur krisen" genom att utlysa nyval och få alla att "jobba hårt" - med fina resultat som grädde på moset. Sen om det kanske egentligen var Messi som såg till att han lyfte på röven är en annan femma.

Det som också talar till hans fördel är att han har de äldre medlemmarna med sig sedan innan och det faktum att så många röstade för Espai Barca som någonstans är flaggskeppet i hans kampanj. Slutligen tror jag också att han har en hel del avtal klara att redovisas när det kommer blåsa som värst, dvs veckan innan valhelgen.

Tror dock att Tv-debatterna kommer bli avgörande, frågan är om han vågar ställa upp mot Laporta i en sådan?
Barcelona 11-9-10
El flaco Enda som gör mig orolig med abidal som sportchef är löneförhandlingarna med vännerna inom i laget. Kommer sluta med att Alves kritar på för 5 öre Vet inte om det är så klockrent med en sportchef som är bra vän med spelarna privat
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-22 23:52
Finns säkert en och annan Nisse här inne tänkt på detta
Kan Mod lägga upp kandidaterna här upp så Forum- krigarna här kan rösta...???

Skulle vara jätteku :-). Skulle vilja se vem som vinner här inne???

Vad säger ni grabbar????
Barcelona dinho the artist
2015-06-22 23:44
Cameroonians
Haha, inte är du speciellt nyanserad när det gäller kandidaterna i alla fall;)

Med det sagt; finns det något i ditt tycke som Bartos junta har som fördel i en eventuell batalj med Laporta? Kritisk som jag är vägrar jag tro att det är så enkelt som det kan se ut här ibland att allt Laporta rör är guld och det raka motsatta med Barto.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-06-22 23:42

Helt ärligt så tycker jag att vi borde hämta hem både Denis Suarez och Tello, Båda är möjliga att hämta i sommar (Delvis är det upp till deras nuvarande klubbar).

Sen hur sugen Tello är på att återvända är en annan fråga...Mindre speltid hade han givetvis fått. Tello hade definitivt kommit mer till sin rätt nu när vi spelar ett rakare anfallsspel.

Vore bra att ha någon annan spelare än Pedro att använda som supersub.

Sen tror jag att ryktena om Munir stämmer...Alltså att Lucho vill ha honom i A-laget..Jag är lite kluven till det valet. Känns som att Munir hade behövt en utlåning till ett bottenlag i laliga.

Anfall: Neymar Suarez Messi
Tello Munir Pedro

Mittfält: Iniesta Sergio Rakitic
Denis Masch/roberto Rafinha

Försvar Alba Mascherano Piqué Alves
Adriano Mathieu /vermaelen Bartra Vidal/Adriano

Målvakter Bravo TerStegen Masip(?)

In: Vidal (Januari) Denis, Tello, Munir

ut: Montoya, Douglas
Barcelona el Flaco
2015-06-22 23:42
@Davids3:

Filmen var helt ok. Underhållande bio-film, men hade inte samma charm som den första. Inte för att jag förväntade mig att den skulle vara lika bra som Jurassic Park.
2015-06-22 23:40
Bartomeu; - Laporta har fel, vi är inte neutrala när det gäller Katalonien, vi spelade med Senyeran (senaste gången var i september) - Vi har dubblat, nästan tripplat bidragen till Unicef - Vi är inne i en ny cykel, det är dags att prata om vad vi gör framöver, det är det som medlemmarna bryr sig om ------- som följs av ------ - Tittar vi fem år BAKÅT så har vi tagit 10 titlar med fotbollen och ytterligare 50 med de andra sektionerna - Abidal var såklart fri att välja. Han är en legend i klubben. Jag var inte överraskad - Presentationen av mitt projekt förklarar hur det är tänkt med sportdirektörens roll samt strukturen kring akademin. - Träningen av spelare (i la Masia) fungerar. I år har/kommer vi att lyfta spelare från B-laget. - Vi letar efter sponsorer, men Qatar Airways har gjort att vi växt ekonomiskt såväl som klubbmässigt. Medlemmarna får bestämma, inte styrelsen. Noteras bör att Bartomeu ställde in en tidigare intervju idag och valde i stället att göra en intervju samtidigt som Laporta pratar i TV och Freixa också han intervjuas. Snacka om att han känner flåset...
Barcelona el Flaco
2015-06-22 23:40
Jag personligen gillar utnämningen av Abidal som sportdirektör. Det finns så mycket mer än bara förhandla med andra klubbar om spelare som faller under den rollen. det är han ska koordinera ombyggnaden av La Masia med dess huvudansvarig och samarbeta med i princip alla tränare i akademin. Det är en stor uppgift och han kommer garanterad inte vara ensam. Det kloka hade varit om han får välbehövlig hjälp och coachning.

Visst kan det tyckas lite populistiskt att utse fransmannen då han är en älskad idol och jag kan förstå de som är orolig för hur han kommer klara av uppgiften, men å andra sidan hade inte Txiki det största erfarenheten i världen när han tillträdde i 2003 och i överlag gjorde han ett bra jobb. Och dessutom är det nog enklare att jobba under Laporta som alltid hade en klar fotbollsfilosofi
Barcelona Davids3
2015-06-22 23:36
@Gabriel:

De har i filmen tagit fram en hybrid-dinasaorie i något labratorium av massa olika dinasorier, därför kom jag att tänka på filmen direkt när jag läste din kommentar haha
Barcelona 11-9-10
2015-06-22 23:21
Rambla Det är det enda möjliga alternativet med suarez. Han är trots allt vår spelare, man kan inte lova att offentliggöra en värvning innan man ens har blivit vald till posten enligt mitt logiska tänkande åtminstone
2015-06-22 22:57
klockan 23.00 kommer både Laporta (Esport3) och Bartomeu (Rac1) att göra intervjuer. Intressant.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-22 22:54
Bartomeu ska alltså lova en "crack" om han blir vald. För det första har vi transferförbud så jag vet inte ens varför man ska känna någon hype över detta.
Sen tycker jag att Laportas satsning på La Masia låter mer lockande, har inte hört Bartomeu snacka så mycket om La Masia, någon som vet? Han har väl inte så mycket att säga då Barca B åkte ner en division.
Barcelona Rambla~
2015-06-22 22:34
11-9-10 Haha, du löste gåtan. Självklart är det Illara som är den hemliga "crack". Oliver Torres hur lovande han än må vara ett alldeles för osäkert kort. Det finns inga garantier att han blir den förväntade världsspelaren han tros bli. Det är ovanligt att Barca tar sådana risker och lägger upp de summorna det handlar om för att lösa hans klausul. Denna ledning lägger endast upp sådana pengar för etablerade och färdiga storspelare. Nej, det skulle inte förvåna mig alls om Barto blåser oss alla och tar hem D Suarez från Sevilla.
2015-06-22 22:31
Tror det handlar om Dani Parejo och typ Trashorras eller D.Suarez. Dock är jag fortfarande helt säker på att det är BS. Laporta höll ju sitt tal tidigare idag och EMD diggar ju Bartomeu. Resten av ekvationen kan ni lösa själva.
2015-06-22 22:20
Det kan mycket väl också vara ett spel för galleriet för att på så sätt försöka ta udden ur Laportas tal idag. Nyheten kom ju via MD under tiden Laporta höll tal, och sen fortsatte Sport att haka på nyheten (som jag länkade tidigare) med mer specifika uppgifter.

Sen ska man vara lite uppmärksam när det gäller just Sport som kommer att påbörja en upplaga i Qatar inom kort. Kan hända att de blir mer pro-Bartomeu med tanke på detta och det kan vara bra att ha i åtanke när man läser...
Barcelona S.Eto'o
2015-06-22 22:07
Rätta mig om jag har fel men visst är det så att man röstar 18 juli och Bartomeu kommer presentera värvningen innan valet? Det måste verkligen röra sig om en crack annars har han garanterat förlorat valet. För inte kan han göra alla cules längtansfulla (vissa iallafall) för att sedan värva nån medelmåtta strax innan valet?
Annons: