/spanien/barcelona/forum/298.aspx/spanien/barcelona/forum/298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-29 13:50
Transfer should be closed today or tomorrow. Determining the fee for the included purchase option is the only thing that remains [md]

...............
Barcelona Vampíro
2016-08-29 13:43
Ibland är fotboll fantastisk.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-29 13:04
Gabriel

Grande Ter Stegen for the president!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 13:00
[QUOTE=Blaugrana91]Barca lär bekräfta det officiellt inom någon timme. [/QUOTE] Hur lång tid kan det ta?...
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-29 12:37
Bosketts Grande Denis!
Barcelona Mido
2016-08-29 12:29
[QUOTE=Kröjff]Mido "Ta en Toy" är bara ett gammaldags sätt att säga "chilla". Så i just det avseendet vågar jag nog säga att vi befinner oss på samma nivå, även om det var du som började..... [/QUOTE] Missförstod dig, ber om ursäkt
Barcelona Gabriel
2016-08-29 12:20
Och för att utöka mitt tidigare inlägg kring ter Stegen och hans misstag så vill jag även passa på att påpeka att en av ter Stegens "misstag" vad gäller passningsspelet, närmare bestämt det som friställde Beñat, faktiskt snarare är ett misstag från Busquéts än från ter Stegen. I länktips hittar ni highlights från matchen och spolar ni till 1:32 så ser ni början av den sekvensen, när Umtiti passar tillbaka till ter Stegen, som sedan väljer att (försöka) passa till Busquéts. Busquéts påbörjar sin löpning mot ter Stegen för att visa att han minsann är beredd på att ta emot en passning, och han tittar dessutom bakåt mot sin vänstra axel för för att märka den pressande Beñat, men trots det väljer Busi att inte accelerera och springa snabbare mot den passande bollen från MaTs, utan håller istället kvar sin fart och på ett väldigt nonchalant sätt antar att han hinner fram till bollen snabbare än sin motståndare. Så i det här fallet gjorde ter Stegen helt rätt, som väljer att fortsätta på sin egna spelstil och Barcelonas spelidée, men Busquéts, som för övrigt spelat rätt så uselt under både försäsongen och inledningen av den här säsongen, var nonchalant och struntade i pressen från Beñat. Så nej, ter Stegen var inte den som stod för misstaget i den sekvensen, utan snarare Busquéts. Man kan ju tycka att Busquéts som är en av de mest erfarna och rutinerade i laget borde föregå med ett bättre exempel och inte sätta ter Stegen i en sådan situation, för nu såg vi själva hur det blev. Det blev ter Stegen som fick kritik istället för Busi (som borde ha den). Men Busi är ju en hemmafödd son av Barcelona och La Masia så det är lättare att rikta sin kritik mot en utländsk målvakt som dessutom nyligen mer eller mindre tvingat iväg den målvakt man själv gillat bättre (Bravo).
Barcelona Bosketts
2016-08-29 12:15
Visst, Denis hade kanske inte sin bästa dag igår och hade en del otur (framförallt med domaren...), men då han fått en del (oförtjänt i mina ögon) kritik de senaste dagarna vill jag bara lyfta fram en liten godbit från dagens match. Denis är en oerhört smart fotbollsspelare. Jag står fast vid att han i mitt tycke är en komplett mittfältare. Han behöver rutin och självförtroende, men besitter alla egenskaper en världsmittfältare bör ha. Igår var han högst delaktig i målet utan att ens nudda bollen. Se länktipset: När Suarez (Luis) får bollen på mittplan sticker Denis direkt i djupet. Inte för att få en pass, utan för att öppna upp för Arda på kanten. Turken får därefter bollen och förbereder ett inlägg. Det ser den unge och intelligente Denis som snabbt löper fram mot Arda för att öppna upp luckan bakom sig och dra med sig de två mittbackarna, och vips så har vi 1-0. För oss som studerar spelet utan boll är detta fotbollsporr. Som taget är en skolbok och ett fint litet bevis på Denis speluppfattning och mognad.
Barcelona Kröjff
2016-08-29 12:14
Mido

"Ta en Toy" är bara ett gammaldags sätt att säga "chilla". Så i just det avseendet vågar jag nog säga att vi befinner oss på samma nivå, även om det var du som började.....
Barcelona Mido
2016-08-29 12:03
[QUOTE=Kröjff]Menar du att han inte var på topp och att det heller inte är något vi ska förvänta oss? Och att Bilbao satte honom på prov genom att rada upp målchanser? Då såg vi nog inte samma match. Chilla? Varför då? Jag är ju lugn som en filbunke. Ta en Toy. [/QUOTE] Ta en en Toy? Är det på det viset du diskuterar med folk? Har jag skrivit något respektlöst? Tänker inte ta mig till en lägre nivå. Ha en bra dag?
Barcelona Gabriel
2016-08-29 11:24
(Avslutning på föregående inlägg, eftersom det av någon anledning inte går att få in det i ett och samma inlägg)

Själv så förbereder jag mig för en säsong med mycket kritik riktandes till ter Stegen för lika säker som jag är på att MaTs är "one of a kind" och att han inte kommer att ändra sitt sätt att spela på, är jag också relativt säker på att han kommer att stå för fler misstag än de igår kväll den här säsongen under tiden han utvecklas. Sen är kritik aldrig fel att dela ut emellanåt, det har även jag haft my fair share of. Gällande vår tyska målvakt och hans "riskabla spel" med fötterna är helt enkelt vissa mer villiga att acceptera det här än andra, but that's just life, och ett forum hade för övrigt dessutom varit jäkla trist om alla tyckte exakt likadant.
Barcelona Gabriel
2016-08-29 11:18
Sedan Luchos tid och era börjat i Can Barça har culés på svenskafans delats in i två läger: Camp ter Stegen & Camp Bravo, och bara för att den sistnämnde inte längre är en del av klubben så innebär inte det att hans trotjänare och soldater valt att lägga ner striden mot de som föredrar den kvarstående målvakten av de båda. För oavsett vem man väljer och valde att stötta mellan de båda så är det tydligt att culés från de olika lägren mellan de båda målvakterna vinklar situationer till deras egna favoriserades fördel. För medans Bravos insläppta frisparksmål förra helgen mot Betis tydligen inte ska ha varit en målvaktstavla (utan att isånnafall ifrågasätta hur många av Leo Messis alla briljanta frisparkar som faktiskt också går att lägga på målvakternas konto) så räknas Beñats frispark igår som en av "fyra anmärkningsvärda misstag" av ter Stegen, och om den seglat några centimeter mer till vänster, så hade det varit en rejäl blunder från tyskens sida - åtminstone om man får lov att tolka att "han står stilla som ett hopplöst frastfruset kylskåp" som en "blunder", men det kanske man inte ska, bör eller får göra. Vad vet jag. Hur som haver så har denna interna "culé-konflikt" pågått i över 2 års tid och för de som valt att belägra sig i Camp ter Stegen är det bara att räkna med att de personer som befann sig i det andra lägret kommer att räkna varenda misstag från tyskens sida och blåsa upp det till så överdrivna proportioner att man skulle kunna tro att det var Fabian Barthez dagar som en "Red Devil" vi fortfarande lever i, för skam den som ger sig och släpper på sin egna tro. Men sen finns det åsikter och felaktiga påståenden och av dessa 2 olika fack kan man faktiskt utan en sekunds minsta tvivel lägga in ett av det saker som sades i ett visst inlägg så sent som igår kväll i det sista facket. För visst fick MaTs ändå stå för åtminstone "en kvalificerad räddning", närmare bestämt när han räddade friläget från Beñat efter hans egna misstag och felpassning, men det ska kanske inte räknas som en "kvalificerad räddning" eftersom det var målvakten i fråga som från första början faktiskt bjöd på målchansen? Det kanske inte ska räknas som en räddning över huvud taget? Då kan man ju isånnafall undra varför ter Stegen helt enkelt inte bara valde att kliva åt sidan och tillät Beñats skott att nudda nätmaskorna istället för att nudda och ta emot ett skott med sitt ansikte som räddningsvertyg, för även om han inte visade ens en snudd av reaktion och att hans smärttröskel verkar vara "out of this world" så vågar jag ändå gissa på att det inte kan va varit speciellt skönt att ta emot bollen i fejjan efter ett relativt hårt skott. Det kunde han ju som sagt lika gärna ha struntat i den gode MaTs, för räddningen räknas ju uppenbarligen inte ändå. Det här med att vinkla saker var det ja. Och om man fortsätter på det spåret så hittar man även nästa åsikt beträffande ter Stegens alla passningar och hur dessa igår kväll, i resultat av att man ska vilja försvara sin åsikt att det var rätt att Bravos fick lämna klubben, ska ha varit mer fantastiska än hans tidigare matcher. Det här blir svårare för mig att bedöma och avgöra då jag personligen inte sitter fastklistrad med mobilen i handen för att se varenda inlägg som skrivs på Les Rambles under matchernas gång, utan väljer att faktiskt titta på den själva matchen istället (för att sen hinna med någon snabb kommentar, utan att missa något, när något jag finner extra anmärkningsvärt händer). Men om andra prioriterar svenskafans före matcherna, eller faktiskt har den begåva och förmåga jag själv inte besitter, att kunna göra 2 saker samtidigt (som att titta ostört på en match och samtidigt hinna med att läsa varenda inlägg som skrivs under matchens gång) så får jag väl helt enkelt utgå från att så var fallet här inne igår kväll. Sen är jag inte lika övertygad om att dessa alla hyllningar som öste in i ter Stegens namn är direkt relaterade till Bravo, utan tror väl personligen mer på att man på ett sätt, mer eller mindre, fascineras av en målvakt som spelar fotboll på det sätt som ter Stegen gör. Pep hade blivit nyförälskad om han såg matchen igår, och good luck med att övertala självaste Pep att hans nyförälskelse egentligen är missplaced, bara att nämna något. Det är allt jag väljer jag att säga om just det och tänker inte uttala mig mer gällande påståendet huruvida alla dessa hyllningar om hur mycket mer extra fantastiska passningar ter Stegen stod för igår har o göra med att man vill lyfta fram sin egna rätt gentemot att Bravo fick lämna. Men jag kan väl nöja mig med att säga att det absolut inte är något fel med utkast - istället för utsparkar, och hade det varit så att det var tillåtet att plocka upp bollen med händerna vid tillbakapassningar så hade vi förmodligen även sett bollkåta ter Stegen ta upp bollen med händerna vid mer än 1 händelse igår kväll, en situation han för övrigt också kritiseras för och som även det räknas in som ett av de "fyra anmärkningsvärda misstag" han stod för. Men eftersom majoriteten av alla hans bolltouch faktiskt kommer via tillbakaspel från medspelare så blir det direkt omöjligt, utan att riskera en indirekt frispark i eget straffområde. Sen vet jag inte om det bara är jag, men mig veterligen så är det få i laget som bemästrar de långa passningarna lika bra som våran tyska målvakt, om så inte ens självaste Piqué som målas ut som en lika bra utövare av detta fenomen, men som jag själv anser ofta har alldeles för höga och långsamma kross-och långbollar för att de ska nå sin rätta adress utan att motståndarspelaren hinner dit först (något som faktiskt hände igår vid åtminstone en av Piqués krossbollar). Det är väl inte för intet som vår allra största spelare genom tiderna och passningsgeniet himself, Leo Messi under en träning, ansett att ter Stegen passar bollen inte bara bättre än han själv, utan dessutom mycket bättre tom (åtminstone om man ska tro på 'El Pais'). Sen får ju var och en tycka vad de själva vill om det, men det säger ändå en hel del att få sånt beröm från the greatest himself. Sen att det är extra anmärkningsvärt att det är en målvakt som står för detta spel med fötterna och att det också är därför det uppmärksammas extra mycket trodde jag redan var införstått (vilket det förmodligen även är, trots att man själv ogillar det och försöker dra ner betydelsen och vikten av det faktumet).
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 10:38
Barca lär bekräfta det officiellt inom någon timme. Dock får vi enligt MD vänta tills nästa vecka innan han presenteras på Camp Nou iförd i Barcatröjan, anledningen är ju att han kallats upp till Spaniens landslagssamling. Han kommer dock idag skriva på kontraktet samt fotograferas vid Barca emblemet. :)
Barcelona neymar JR
2016-08-29 10:37
Att Mats är extremt skicklig med fötterna är självklart, men han är på tok för nonchalant/arrogant i det samma. Gårdagens match bevisar inte hans skicklighet utan mer tvärtom. Allt för mycket, kladdande från hans sida som ledde till att Bilbao kunde pressa oss rejält. Hans statistik igår är inte mycket att höja i granen då 90% av passningarna var åt sidled till mittbackarna. Vi hade oerhört oerhört oerhört svårt att bygga ett spel. Dålig med rörelse från mittfältarna/anfallarna och för mycket kladdande på bollen från försvaret/målvakt. Vi kommer åka på ett flertalet mål med liknande situationer den här säsongen, igår kunde det ha slutat illa. Hade Bilbao gjort mål efter Mats misstag så tvivlar jag på att vi hade vunnit matchen. Det som gjorde valdes så bra var att han redan visste vart han skulle slå bollen, 2 touch och vi var nästan ute ur presspelet . Igår fastnade vi för Mats skulle leka xavi. Nu är han ung och kommer lära sig med tiden, men idioti på plan ska inte accepteras oavsett ålder/namn/kvalité. Han får lära sig att värdera vad som är bäst för laget och styra upp det hela.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-29 10:31
Paco Alcácer is a new Barcelona player. The player will sign for five years for 30m plus 2m in variables. [@xlemus]

Paco Alcácer have passed his medical tests in Barcelona. [sport]
Barcelona Kröjff
2016-08-29 10:21
@Mdawg:

Du kan mycket väl ha rätt och jag fel, när det gäller just den incidenten. Men jag beskrev ju ytterligare tre. Tycker du mina beskrivningar av dessa stämmer med vad som faktiskt hände? I så fall, tre rätt av fyra får man ändå vara rätt så nöjd med (75%).
Barcelona Kröjff
2016-08-29 10:10
@Mido:
Menar du att han inte var på topp och att det heller inte är något vi ska förvänta oss? Och att Bilbao satte honom på prov genom att rada upp målchanser? Då såg vi nog inte samma match. Chilla? Varför då? Jag är ju lugn som en filbunke. Ta en Toy.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-29 10:08
Paco Alcácer have passed his medical tests in Barcelona. [sport] Tur det då. ;)
Barcelona Rieiro
2016-08-29 10:06
Personligen är jag jättetrygg med Ter stegen där bak. Hans fötter är ju bäst i världen och som ville alla vet är detta fundamentalt för vårt spel. Bilbao pressade högt igår och när vi rullade runt så la de oerhört mycket energi på detta. Sen slog han bort en passning men de gjorde även busquets, så må hända när han slog så många passningar som han gjorde igår.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-29 09:24
Paco Alcácer is having his medical right now. His signing could be announced in the next few hours. [md]
Barcelona Mdawg
2016-08-29 09:04
@Kröjff:

Kan du beskriva när detta misstag som du påstått sett skedde? För du kan väl inte mena den klockrena brytningen som rann hem till Stegens fötter, varvid en mycket taggad Aduriz viftade hejvilt efter domarens uppmärksamhet när Stegen helt regelrätt valde att springa med bollen en bit innan han tog upp denna..
Barcelona enkos
2016-08-29 08:17
@El Pistolero #9:

Real kommer att kontra sönder Bilbao och sätta sina chanser till skillnad från oss som missar öppna mål. Real är sett till skapade chanser mycket mer effektiva än vi.
Barcelona Lion24
2016-08-29 06:19
Denis Suarez är en extrem talang med massiv potential. För mig så är han Iniestas naturliga ersättare. Jag såg en skribent uttrycka missnöje med Denis när denne påpekade att Denis inte levt upp till förväntningarna. Jag respekterar den åsikten och tycker också att Denis varit osynlig de senaste matcherna jämfört med de första träningsmatcherna. Men man måste tänka och komma ihåg vilka roller mittfältarna har i dagens Barca. Det är som dag och natt jämfört med tidigare upplagor. På länktips vill jag visa en sekvens från gårdagens match. Stanna YouTubes klocka på 13:46 och läs av situationen och spelarna. När ytterbacken har bollen, kolla Rakitics löpmönster där han rör sig ut mot kanten. Bollen går så småningom till Alba och där gör även Denis samma rörelse som Rakitic. Många har förstått att vi spelar betydligt rakare under Lucho men jag tvekar på att alla vet exakt hur.

När mittfältaren rör sig ut mot kanten är det för att öppna upp för anfallarna. Oftast byter vänstermittfältaren (Suarez/Iniesta) position med vänsteranfallaren (Arda/Ney). Bollen går då direkt från ytterbacken till anfallaren utan någon stopp på mitten. Det här gör så att våra mittfältare är i stort sett alibispelare för att få ut max av våra anfallare. Problemet med detta system är att man då nästan helt saknar ett mittfältspel och för mig är de centrala positionerna de viktigaste i spelet. Våra mittfältare får inte kontrollera spelet utan i dagens Barca så känns det som att backarna har mer boll än mittfältarna (har ingen statistik på det). Det leder till att vi blir mer tillbakatryckta och får svårare att få ett fast grepp på spelet, det blir mindre kontroll från vår sida. Den ''riktiga'' mittfältaren som vi har är egentligen våran anfallare (Messi) som oftast bestämmer tempot och öppnar upp spelet. Det blir ännu mer börda för honom men det som fascinerar mig är att han har så många olika roller på planen och han sköter dom galant. Jag önskar verkligen att vi får ett mer spelande mittfält så att vi kan rulla boll på motståndarens planhalva istället för mittbackarna och målvakten.

Jag kräver att Arda spelar från start mot Alaves. Ingen spelare i dagens FC Barcelona har såna privilegier som Neymar har. Den här spelaren får veckolånga vilodagar för att åka till födelsedag och massa annat när hans lagkamrater tränar varje vecka från juli/augusti-maj/juni. Arda har spelat fantastiskt de senaste matcherna och är nästan alltid framme vid rätt tidpunkt och det skulle vara ett hån mot honom att bänka honom för en spelare som ligger vid stranden. Jag är mer än säker på att de etablerade spelarna inte tycker om den speciella behandling som en relativ ny Neymar får. Grejen är bara att dom är lojala och vill inte ställa till med problem för laget. Ney får precis som nån annan kämpa sig tillbaka och försöka ta tillbaka startplatsen från en spelare som varit direkt avgörande så här långt och som gjort poäng i alla tävlingsmatcher så här långt (om minnen inte sviker).
Barcelona Mido
2016-08-29 02:37
[QUOTE=Kröjff]När man läser inläggen från ikväll kan man nästan få för sig att ter Stegen gjorde sin absolut första match i FCB trots att han spelat åtskilliga matcher i Copa del Ray och Champions League, under två års tid. Sällan eller aldrig har väl en målvakt fått så mycket uppmärksamhet, trots att han mig veterligen inte behövde göra en enda kvalificerad räddning, värd att nämna med så mycket som ett ord. Kan det möjligen bero på att det finns dom som har ett uppdämt behov av att få rätt i att Bravo skulle vara den som fick gå? Och att man därför lyfter fram och upp tysken i absolut bästa dager samt formligen söker bevis med starkt selektivt fokus på det alltmer berömda fotarbetet; som aldrig förr skett i samma utsträckning trots en ansenlig mängd tävlingsmatcher från start oavsett statusen som "Luchos" andraval som sista utpost? Passningarna framhålls plötsligt som smått fantastiska, på ett helt annat sätt än vad som tidigare varit fallet. Själv såg jag fyra anmärkningsvärda misstag. Först spelar han bollen rakt i gapet på en av motståndarnas anfallare. Därefter håller han på att ställa till det rejält med en misslyckad "utspark". Därtill tar han emot en av mängden bakåtpassningar med fötterna, för att sen efter lite trillande ta upp den med sina händer och gör sig skyldig till ett regelbrott i straffområdet; som domaren med ögon i nacken inte såg. Sist men inte minst så står ter Stegen stilla som ett hopplöst fastfruset kylskåp, då en frispark stryker alldeles utanför hans ena stolpe. Och om den gått innanför istället och två poäng tappats, hade troligen tonläget varit lite mindre högtidligt, även om projektilen objektivt sett hade kunnat betraktats som smått otagbar med facit i hand. Men visst fick ter Stegen till några långpass på höjden och tvären som hittade rätt adress på mittfältet. Men det mäktar också en mittback som Piqué, med, utan att han för den skull brukar bli särskilt höjd till skyarna för sin precision i sina pass. Och för övrigt, vad är det för fel på utkast, i fall även dessa hamnar precis där dom ska. Om än med den skillnaden att de ofta är betydligt säkrare och iscensätts snabbare än när målvakten tar sig tid att måtta in "målet" med ena foten? Den "nye" Neuer har nog ännu inte sett dagens ljus. Go´natt. [/QUOTE] Det är hans första match för säsongen efter skadan,, dessutom mot Bilbao på borta plan.. Ge killen lite tid,,, herregud han jobbade mer än Messi... Chilla
Barcelona Kröjff
2016-08-29 01:22
När man läser inläggen från ikväll kan man nästan få för sig att ter Stegen gjorde sin absolut första match i FCB trots att han spelat åtskilliga matcher i Copa del Ray och Champions League, under två års tid. Sällan eller aldrig har väl en målvakt fått så mycket uppmärksamhet, trots att han mig veterligen inte behövde göra en enda kvalificerad räddning, värd att nämna med så mycket som ett ord. Kan det möjligen bero på att det finns dom som har ett uppdämt behov av att få rätt i att Bravo skulle vara den som fick gå? Och att man därför lyfter fram och upp tysken i absolut bästa dager samt formligen söker bevis med starkt selektivt fokus på det alltmer berömda fotarbetet; som aldrig förr skett i samma utsträckning trots en ansenlig mängd tävlingsmatcher från start oavsett statusen som "Luchos" andraval som sista utpost? Passningarna framhålls plötsligt som smått fantastiska, på ett helt annat sätt än vad som tidigare varit fallet. Själv såg jag fyra anmärkningsvärda misstag. Först spelar han bollen rakt i gapet på en av motståndarnas anfallare. Därefter håller han på att ställa till det rejält med en misslyckad "utspark". Därtill tar han emot en av mängden bakåtpassningar med fötterna, för att sen efter lite trillande ta upp den med sina händer och gör sig skyldig till ett regelbrott i straffområdet; som domaren med ögon i nacken inte såg. Sist men inte minst så står ter Stegen stilla som ett hopplöst fastfruset kylskåp, då en frispark stryker alldeles utanför hans ena stolpe. Och om den gått innanför istället och två poäng tappats, hade troligen tonläget varit lite mindre högtidligt, även om projektilen objektivt sett hade kunnat betraktats som smått otagbar med facit i hand. Men visst fick ter Stegen till några långpass på höjden och tvären som hittade rätt adress på mittfältet. Men det mäktar också en mittback som Piqué, med, utan att han för den skull brukar bli särskilt höjd till skyarna för sin precision i sina pass. Och för övrigt, vad är det för fel på utkast, i fall även dessa hamnar precis där dom ska. Om än med den skillnaden att de ofta är betydligt säkrare och iscensätts snabbare än när målvakten tar sig tid att måtta in "målet" med ena foten? Den "nye" Neuer har nog ännu inte sett dagens ljus. Go´natt.
Barcelona Vamos Blaugrana
2016-08-29 01:15
Är det bara mitt hjärta som stannar när stegen får bollen?, kände mig betydligt lugnare med bravo
Barcelona MessiLionel
2016-08-29 00:51
Rakitic.. vilken klass spelare vi har där..Måste vara det bästa köpet vi gjort senaste 10 åren med tanke på priset. Galet bra, som alltid.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-29 00:28
Jordi Alba: "Ter Stegen? I would like all goalkeepers to be like him"
Vlom
2016-08-29 00:25
Jag var mycket imponerad över Sergi Robertos insats mot Athletic Bilbao under gårdagen. Jävligt skönt att kunna vara trygg med en högerback som faktiskt begriper vad fundamentalt försvarsspel är, en aspekt som Vidal inte direkt behärskar om man får uttrycka det milt. Roberto försvarade sin kant såpass bra att Athletic Bilbao sket fullständigt i att anfalla längs hans kant, något som betydde att spanjoren fick betydligt mer handlingsutrymme att medverka offensivt.

Roberto är onekligen bland en av de fotbollsintelligentaste spelarna i truppen. När Lucho lämnar, så kommer han naturligtvis att få en hel del beröm för att ha utvecklat Roberto till den spelaren han är idag. Är säker på att Roberto kommer utvecklas än mer och kommer kanske bli en av världens bästa högerbackar.

Vi behöver inte värva den överskattade Bellerin eller en Cancelo som är minst lika usel försvarare som Vidal under nästa sommarfönster.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-08-29 00:12
Saknar ändå Neymars genombrottsförmåga och fart, med honom blir omställningsspelet bättre också. Lite synd om Arda som har gjort ett grymt jobb och verkligen trivs nu men Neymar är för bra helt enkelt och ska spela.

Annars imponerade Rakitic och Roberto mycket idag också.
Annons: