/spanien/barcelona/forum/2975.aspx/spanien/barcelona/forum/2975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-03-12 09:16
[QUOTE=Bentley King]Hade vi inte släppt Thiago så hade vi inte haft den här diskutionen Pogba vs Veratti [/QUOTE] Du menar Thiago som inte har spelat på ett år eller så? Större glaslirare får man leta efter, inte ens Adriano är på den nivån.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2015-03-12 09:01
Hade vi inte släppt Thiago så hade vi inte haft den här diskutionen Pogba vs Veratti
Barcelona Gabriel
2015-03-12 08:34
Koeman92 Inte bara du, hermano!
Barcelona koeman92
2015-03-12 08:18
Bara jag som ändå är lite besviken över att det inte blev vi som slog ut Chelsea? Var verkligen oerhört revanschsugen och hsr varit det ända sedan 2012. Aja, hoppas att vi åtminstone får chansen att spöa Bayern förr eller senare
Barcelona Neymar11
2015-03-12 08:09
@barcastuff: Barcelona are interested in Villarreal right back Mario (24), who is an option to replace Dani Alves. [md] Äntligen, det här ryktet ville jag se
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 02:34
Jag gillar veratti och hans talang är obestridlig. Han är en tvättäkta playmaker, han besitter grym teknik och en väldigt fin blick för spelet. Hans spel med boll är väldigt imponerande. Jag vill inte vara den jobbiga jäveln nu men jag tycker att han har väldigt mycket att slipa på när det gäller spelet utan boll. Jag förstår att han krigar mycket och jobbar hem väldigt mycket. Men han är alldeles för benägen att dra på sig varningar, han kommer med huvudlösa tacklingar väldigt ofta. Jag tror han att han fan snittade 15 gula per säsong, vilket är extremt mycket. Om vi ska ha honom på vårt mittfält så måste han bli mycket bättre på den aspekten och ända sen han kom till PSG så tycker jag inte han förbättrat det. Men han är ung och jag tvivlar inte på att han klarar av det.
Demakast
2015-03-12 02:32
Vad är felet på en del Chelsea fans egentligen? En av nötterna skriver efter kvällens match: "älskar att vi är hatade av alla för det betyder att vi är vinnare" .. Okej om ni (Chelsea) vore Barcelona när de var som bäst, då kan man väl få skriva så med all rätt. Men nu är inte så fallet. Det räcker med att skriva tre namn. Abramovich, Mourinho, Costa. Tvi tvi och TVI. Den första har så mycket blod på sina händer att det finns inte. En smutsig människa, med eller utan ett fotbollslag. Den andre är en patetisk jävel som inte kan kan se sina egna brister. Den tredje, kanske den fulaste soelaren av dem alla där ute - en duktig sådan men en jävla gräns måste man kunna dra någonstans. Han är Drogbas tvillingbrorsa rakt av, en jättebäbis. Så sjukt glad för Zlatans skull att PSG är vidare. Man vill ju bara skrika ... SIIIIUUUU!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-12 01:41
@Lionel Messi n10:

Kollade nyss färdig anda halvleken plus extra tiden mellan Chelsea-Psg.
Fy fan alltså, vilken match de gjorde med 10 man, med 10 man. Hatten av alltså. (Jag ogillar dem fortfarande men vilken respekt de skaffade sig ikväll). Jag har fått känslan att Zlatan bara förstör för dem i spelet.

Håller med om Marquinhos som inne i helvete. När jag såg matchen påmindes jag om att vi, vi kunde ha haft honom om vi hade någon annan än den där fisen Zubi. Marquinhos kant var helt stängd.

En annan spelare som har varit helt jävla outstanding senaste fyra år är Thiago Motto. Vilken lirare han är alltså. Vilken kyla, vilken teknik och vilken jävla blick. Han tog emot bollen och delade ut den som om han var jultomten själv. Jag är så förtjust i den spelaren.
Barcelona KristoferDelija
2015-03-12 01:36
Jose får inte hänga med
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-12 01:27
Koke är inget för Barca. Inte ens för vår kontringsspel. Rakitic är bättre, raketen erbjuder 100 gånger mer offensivt kreativitet och är defensivt lika bra. Koke va helt osynlig mot Valencia och i de senaste matcherna jag har följt Atlético. Han är ingen spelare som håller i bollen, dirigerar tempot eller gör något fantasifullt. Han passar in i Mourinhos taktik. En defensiv pjäs som sliter. Det kommer bli en stor flopp och misstag att köpa honom. Folk kommer inse det senare om han köps. Pogba eller inget just nu.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 01:26
Folk ifrågasatte mig lite när jag skrev för någon månad sen att Veratti är den ultimata Barcaspelaren. Tror dock inte det går att värva honom, PSG är omöjliga så länge man har den ägaren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-12 01:12
Maestro Xavi

Jag vet inte om det skulle fungera så bra med både Koke och Rakitic på planen samtidigt. Dessa är tvåvägsspelare, inga speluppläggare som dominerar matcher. Visst hade vi kunnat spela ett effektivt kontringsspel men det är ju inte vår grej, det ska aldrig vara det primära målet med våran fotboll utan det ska vara att bemästra en hög nivå av possessionspelet och kunna rulla ut motståndare. För dte krävs inte bara oerhört tekniskt skickliga mittfältare utan smarta sådana också. Koke är en smart spelare men har inte det mind-set som krävs för att vara mittfältare i Barca, åtminstonde inte vad jag tror.

Verratti kan möjligtvis kladda på bollen men det gör ju iofs Xavi också. Det gör Iniesta med. Messi gör det. Cesc kan göra det. Thiago gör det. Modric och Isco gör det. Vad har dessa gemensamt? Fantastiska mittfältare och bollkonstnärer. Det gäller att ha tekniken som krävs men även veta när man ska använda sig av hela sitt register och när man ska spela enkelt. En sådan som Xavi är ju expert på det. Han klarar av att hålla i boll när laget behöver hitta positioner och spela på ett tillslag i trånga lägen för att hitta större och öppnare ytor. Verratti är självklart ingen Maestro som Xavi ännu men jag kan tycka mig se tydliga tendenser i hans sätt att spela fotboll. Tillbaka till Koke då, väldigt bra spelare. Oerhört viktig för Atlético, men främst tack vare sin attityd och roll som egen produkt och därmed exempel på hur en Atléticospelare ska beté sig vad gäller inställning på planen. En fin högerfot givetvis, men främst så oersättlig på grund av sitt hårda slit och det faktum att han aldrig latar sig när det gäller arbete för laget. Alla lag behöver sådana spelare, vi har sådana spelare men det är inte just den mittfältstypen jag söker till Barcelona just för tillfället. Rakitic kommer i mina ögon tillräckligt nära i den rollen han innehar idag.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-03-12 01:11
Är det bara jag eller finns det nån mer som också imponerades av Marquinhos där han stoppa Hazard helt och hållet idag? Hoppas verkligen Barca köper denna spelare då han är snabb smart och spelar aggressivt och inte är ordinarie i PSG så länge Silva och Luiz är friska, vilket kan underlätta för en övergång.
Barcelona Gio Style
2015-03-12 01:00
Helt ärligt, jag har inte sett jättemånga matcher med Verratti på sistone.
Men idag, Mama mia vilken match!
Han agerade Xavi, han agerade Iniesta och han agera Mascherano emellanåt.
Vilken jävla match han gör, otroligt imponerad.

Kan han leverera sånna här matcher med jämna mellanrum så är han klippt och skuren för att ersätta Xavi.
Fasen vad imponerad jag blev!
Barcelona Messi = GOAT
2015-03-12 00:53
[QUOTE=Rambla~]Shakhtar en man kort efter 3m och dessutom straff. Vad för chanser gavs de att ge Bayern en ärlig kamp? Nu får de ju skylla sig själva som kapar en spelare i straffområdet, lite odisciplinerat kan jag tycka. [/QUOTE] Det var verkligen inte kapning. Götze filmade klart. Det var en bra filmning som lurade många men på repriserna ser man att det inte är kontakt. Sen så tror jag inte Shaktar hade haft chans oavsett men de hade inte behövt bli våldtagna :)
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-12 00:50
@L.A.M Nr 10:

Likt i Xavi i unga dar, en spelare som springer upp och ner som är bra defensivt och kan ge dessa fantastiska vassa och farliga passningar framåt mot exempelvis Suarez. En skillnad till Varatti som är otrolig spelare, men också en otrolig bollkladdare. Bollen skall i enligt mig kladdas på messi och neymar för det mesta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-12 00:44
@Maestro Xavi:

Vad ska Koke bidra till vårt spel och vem ska han ersätta?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-12 00:42
Veratti är fantastisk, men de som påstår att han är bättre än Pogba är lite fel ute. Pogba är en framtida guldbollvinnare. Han har allt det Veratti har när det gäller blick, passningsspel på små ytor och tempostyrning men toppar det med lite extra spetskvalité i form av kanonskott, fysik och framförallt en oförutsägbar mångsidighet. Nu låter det som att han är Messi + Maradona, men med tanke på hans ålder har han alldeles för många bra egenskaper som han dessutom kommer utveckla. Veratti är mer en Alonsotyp på många sätt. Och framförallt, tänk på att Veratti-typen av spelare kan Barca fixa alldeles utmärkt på egen hand i akademin.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-12 00:41
[QUOTE=Vampíro]Veratti, underbar spelare men omöjlig. Paris har oändligt med cash och säljer knappast sin superstjärna, det är en spelare de kommer bygga sitt lag runt i flera år. När det kommer till såna unga spelare så kan man inte vara tvåa på bollen. Det var likadant med Marquinhos, värva de direkt innan de snappas upp av storklubbar annars slösar man bara sin tid. [/QUOTE] Klockren inlägg. Barca ligger oftast på latsidan. Köp spelaren direkt från Roma, Porto eller vilket lag som innan de köps upp av de stora. Då behöver man inte betala 100 miljoner euro för de.
Barcelona Maestro Xavi
2015-03-12 00:39
Ja visst Veratti är bra, men jag står fast vid att Koke skulle vara ett bättre köp, och dessutom ett mer sannolikare sådan också. Att ingen ens tänker på honom med tanke på vad han brukar göra mot lag som Real Madrid, förbryllar mig. Fantastisk spelare.
Barcelona Vampíro
2015-03-12 00:38
Oh just det, vi har transferförbud så ingen idé att ens spekulara.
Barcelona Vampíro
2015-03-12 00:37
Veratti, underbar spelare men omöjlig. Paris har oändligt med cash och säljer knappast sin superstjärna, det är en spelare de kommer bygga sitt lag runt i flera år. När det kommer till såna unga spelare så kan man inte vara tvåa på bollen. Det var likadant med Marquinhos, värva de direkt innan de snappas upp av storklubbar annars slösar man bara sin tid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-12 00:35
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Det är en annan aspekt av det hela, att Verratti faktiskt levererat mot alla lag han ställts mot medan Pogba bland annat var tveksam i VM och där jag inte riktigt sett honom steppa upp i någon stormatch ännu. För mig handlar det dock nästan enbart om egenskaper, Pogba har helt enkelt inte bevisat att han har de rätta kvalitéerna för att spela i Barcelona, varken offensivt eller defensivt. Mycket slarv, en del felbeslut, rätt så dålig defensiv positionering för att inte tala om att han hade kunnat utnyttja sin fysik mycket bättre i närkamper. Hans dribblingar, skott och flashiga teknik är det inget fel på men han måste lära sig att spela på ett tillslag oftare för att på så sätt skapa ett bättre flyt i passningsspelet. Han har mycket att lära men är helt klart en fantastisk talang. Däremot finns det andra spelare som både har större potential och en bättre prestationsförmåga i nuläget, Verratti är definitivt en av dem.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-12 00:24
@L.A.M Nr 10:

Håller med dig angående Veratti. Pogba har inte spelat de stora matcherna än Men Veratti däremot har visat att han kan spela med de stora pojkarna och dessutom briljera. Han övertygar mig mer än Pogba.

Jag firade nyss som om de var vi som vann mot Chelsea men jag hatar Psg lika mycket. Dessa pengar som har pumpats in har förstört för många fina klubbar.

Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-12 00:20
Mycket hellre gudabenådade Verratti än överskattade Pogba. Om det är någon mittfältare därute som har Barca-DNA så är det den lille italienaren. Så kvicka fötter, så precisa passningar, så hårt jobb och så stora bollar. Sen är det såklart i princip en omöjlighet att få loss honom från PSG men enligt mig är det värt ett försök. Vi behöver en spelfördelare i världsklass som tillskott till mittfältet och ska inte vara Pogba utan Verratti som på så sätt kan föra vidare traditionen av tekniska och överintelligenta magiker på mitten. Ingen hade blivit gladare än mig om Verratti, Rakitic, Rafinha och en rutinerad Iniesta om ca ett år ingår i vår trupp som tilltänkta offensiva mittfältare. Sen så har ju Xavi naturligtvis alltid en plats. Han får stanna hur länge han vill!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 00:15
@Neymarred: Hopefully Barça have been taking notes the last few nights. Schalke & PSG never gave up. Nor will City, we have to turn up next Wednesday. Det gäller att vi är på tårna.
Barcelona L!VOZ
2015-03-12 00:13
Till Chelsea diskussionsforum
Barcelona Capilito
2015-03-12 00:11
@Neymar11:

Tror knappast Messi vill spela med dom överhuvudtaget..
Barcelona Gabriel
2015-03-12 00:10
Veratti är väl typ svårare tom än Pogba att köpa. Finns inte en chans att PSG släpper honom. Dem är liksom inte i en ekonomiskt svår sits. Juventus har inte råd att tacka nej till ett storbud på Pogba på samma sätt som PSG kan göra. Försöker man köpa Veratti av PSG slösar man sin tid precis på damma sätt som vi slösade våran tid när vi försökte köpa Thiago Silva och Marquinhos av dem.
Barcelona NoGo™
2015-03-12 00:10
Sägs ju att Braida vill ta Veratti till oss 2016. Tycker att Veratti växer å växer och han skulle nog passa in hos oss.
Annons: