/spanien/barcelona/forum/2974.aspx/spanien/barcelona/forum/2974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:36
LeoMessi - fast nu är du ute på hal is min vän. Junta dimision påstod att Mario var en utav Europas mest kompletta högerbackar. Alltså tillhör han enligt honom toppen, så det är fin jämförelse som failar lite här. Roberto? Ingen har sagt att killen är bra elr Europas mest kompletta spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-03-12 14:32
Apropå högerbackar så har Montoya skadekänning och tränade inte med resten av laget idag. Eftersom både Alba och Alves är avstängda kan det innebära att vi får se LORD DOUGLAS på plan mot Eibar på lördag...
Barcelona Junta Dimision
2015-03-12 14:27
Barcelonistas

Mario Gaspar har varit väldigt duktig för Villareal i år, men det är ingen spelare jag vill se i vår tröja. Nathaniel Clyne eller Danilo är de två jag hoppas på mest.
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 14:25
Barcelonistas Du kan ju inte tillämpa den logiken ju. Det är som att säga: Sergi Roberto är världsklass, eftersom han spelar i Barcelona. Jag har ingen koll på Mario, så jag kan inte uttala mig om honom. Men du kan inte säga att en spelare är dålig bara för att han inte lirar i ett lag som tävlar om CL/Liga-titeln.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:13
Junior - om lord Mario vore så komplett som du säger att han är så hade han inte spelat i Villarreal.
Barcelona Júnior.
2015-03-12 14:10
Baha - Tres Amigos En utav de mest kompletta högerbackarna i Europa för tillfället. Det säger däremot mer om utbudet än vad det gör om Danilo. Potential? Javisst, men förvänta er ingen ny Cafu eller en ung Dani Alves. Edit: Herregud, trodde vi diskuterade Danilo innan jag insåg att Mario var ämnet. Nevermind!
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:08
Visserligen åkte Schaktar på en utvisning och en straff redan efter 3 min. Men det tar inte bort något av Bayerns prestation. Jag får en dålig känsla när jag tänker på ett eventuellt möte med Bayern.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 13:52
Inte bara resultatet som är imponerande för Bayern. Man spelade fantastisk fotboll och det kunde mycket väl blivit ännu fler mål med lite bättre skärpa, framförallt från Lewandowski. Bayern är det lag man vill undvika.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 13:50
Baha - att du inte har koll på spelaren säger la allt? En nobody värvning ala lord Douglas.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-12 13:47
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Barcelona are interested in Villarreal right back Mario (24), who is an option to replace Dani Alves. [md] Äntligen, det här ryktet ville jag se [/QUOTE] Har inte koll på honom. Hur bra är han?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 13:44
På tal om just Bayern fy CAD bra dom ser ut att vara. 7-0 mot shacktar imponerar.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 13:44
Jag har stora krav på detta Barca. Jag vet att vi kan vinna trippeln om vi bara spelar på vår högsta nivå. Vi är i CdR final, vi leder ligan med 1 poäng, en ledning som vi kan utöka till 4 poäng. Vinner vi Clasicot så har vi ena handen på ligatiteln. Vad gäller Cl så är det bara att gå ut med en 100 procentig inställning mot City. Gör vi det går vi vidare. Sen är det bara att hoppas på att vi får ett lite lättare motstånd så vi inte blir för slitna. Men det blir la säkert Bayern som vi får om vi går vidare mot City, medans Real får Monaco elr Porto.
2015-03-12 13:43
[QUOTE=Yaya24]Hämta både Pogba och Veratti så är mittfältet klart i många år framåt. Nu har laget börjat med barbeques igen, inte bra! [/QUOTE] En av de räcker. Vi har Rafinha, Rakitic, Halilovic och Samper. Det blir en för mycket. Pogba eller Veratti räcker. Om vi följa Xavis fotspår då ska vi all in på Veratti men om vi vill bryta mönstret ska vi all in på Pogba. Jag föredrar Pogba, Juventus är villiga att sälja till ett bra pris och han stannar mer än gärna i Juventus för att röra på sig senare verkar det som.
2015-03-12 13:34
[QUOTE=Erik Satie]Stor risk att helgens tillställning blir som Malaga-matchen, Dvs. Att spelarna har tankarna på City- och realmatchen. Jag är riktigt nervös. [/QUOTE] Nu när vi är liga ledare håller spelarna sig på tårna och vill sätta press på Madrid som måste vinna mot Levante. Tror inte att vi slappnar av igen. Inte som innan när vi låg tvåa och spelade lugnt. Levante brukar göra bra matcher Madrid.
2015-03-12 13:32
Lucho gör ett bra jobb med den här truppen. Vår mittfält och backlinje är hästlängder från vår anfall. Om vi kammar hem en tung titel den här säsongen är det en otrolig prestation och jag ger han gärna två säsonger till. Han får ju inte värva tills 2016. Jag vill ha stabiliteten Pep och Reijkard gav oss. Låt en tränare sitta ett tag om de visar att de är The real deal. Självklart ska man sparka tränaren om han är en tomte utan idéer och råkat bara halka på en bananskal. Jag tror att många i Katalonien uppskattar Enrique för att han varierar vår tiki taka med andra aspekter av spelet. Skribenterna i redaktionen har många gånger uttryckt att det är en skön omväxling att vi slår till på kontringar. När Messi kan driva bollen som ingen annan i världen, släpp loss honom och låt han gå berserk.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 13:22
@FCBarcelona: "The game against Madrid at the Camp Nou will be no different to the match at the Bernabéu", according to Ivan Rakitic #FCBlive
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-03-12 13:15
Danilo verkar välja Real framför Barca. Jävligt synd för ingen av oss vill se Montoya ta över Alves roll.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 13:12
@barcastuff: Poll: "Who'd you want to be Barça coach next season?" Luis Enrique 58% - Guardiola 26% - Simeone 3% #fcblive (804 members) [catradio] Folk verkar ju trots allt uppskatta Lucho därnere Guardiola vill jag iallafall inte se träna oss, varför förstöra det fina han har skrivit in
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 12:53
@Barcelonistas:

Det där ögonblicket... Obeskrivlig känsla.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 12:38
Så underbart att Chelsea är ute ur Cl. Det värdelösa laget förtjänar att åka ut. Passar på att länka detta klipp så att Chelsea supportrarna kan gråta ännu mer! Man klarar inte ens av att slå ut ett PSG med 10 man. Började just tänka på en match 2009 där vi spelade med 10 man och fick Abidal felaktigt utvisad i en hel halvlek.
Barcelona Erik Satie
2015-03-12 12:37
Stor risk att helgens tillställning blir som Malaga-matchen, Dvs. Att spelarna har tankarna på City- och realmatchen. Jag är riktigt nervös.
Barcelona Bentley King
2015-03-12 12:32
Vänta lite har jag missat något? Läste precis att Real Madrid inte vill att Copa finalen spelas på bernabeu! Kan det verkligen stämma?
Barcelona Nr.9
2015-03-12 12:25
Det börjar bli en vana bland alla engelska fans.. Innan säsongen så är det sitt favoritlags tur och vinna CL, men så fort man åker ut så "bryr man sig inte för ligan är mycket viktigare.." Pinsamt är bara förnamnet, händer bland Citys fans och nu senast Chelseas. Är det möjligen en bortförklaring till deras usla spel igår med en man mer?
Barcelona >The Reporter<
2015-03-12 11:56
Jag e rädd för helgens match mot Eibar borta. Den är lurig. Vi har två heta matcher som väntar efter denna "skitmatch" och vi har många avbräck till matchen mot Eibar
Barcelona B-Guden
2015-03-12 11:55
@II Barça II:

Jo, hans sista säsong var ok inge mer, hans köptes som en bra spelare som kunde göra sin gubbe, men i ärlighetens namn så var han sämre än Pedro på dribbla när han möte kompakta försvar vilket man gör i Barcelona.

Jag tycker han var en står flopp speciellt när han var Serie A's bästa spelare
Barcelona II Barça II
2015-03-12 11:05
B-Guden:

Vad menar du med "en ny Alexis"? Alexis var absolut ingen flopp värvning.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-12 11:00
@Baha - Tres Amigos:
Koke var skadad i tre veckor och kom tillbaka förra helgen mot Sevilla med ett inhopp. Hans match mot Valencia var hans första från start sen vinsten mot Real Madrid där han blev skadad efter några minuter på plan. Koke gör Atleticos offensiv vital med sitt passningsspel samt sitt presspel och han är dessutom deras viktigaste spelare tillsammans med Godin. Jag tycker att Koke har alla egrnskaper att kunna lyckas här, en av Europas bästa mittfältare i mina ögon. Han har inte samma flärd som Pogba eller samma fina vrickningar som Veratti, men han är så mycket mer disciplinerad, rutinerad i sitt spel samt flera klasser bättre i spelet utan boll än de två och han har fler created chances än båda två denna säsong. Jag är definitivt öppen för att ta hit Koke och jag skulle bli överlycklig om han skrev på för oss.
Barcelona koeman92
2015-03-12 10:59
Är Van Ghaal verkligen seriös med att han vill byta Di Maria mot Pedro? I så fall, vad väntar vi på??
Barcelona wallmannen
2015-03-12 10:57
Den destruktiva tiki takan var väldigt underhållande 20110528 i alla fall..Mycket underhållande till och med.

Barcelona jawwa
2015-03-12 10:39
Di maria mot pedro +cash hade jag tackat ja till alla dagar i veckan. En spelare som kan täcka upp både på mitten och i anfallet, springer som en häst och är extremt oförutsägbar. Må hända att han är ojämn men vad anses pedro i sådana fall vara? Att han sen är argentinare och bra vän med messi gör ju inte saken sämre. Di maria är snabb och kan göra både en och 2 gubbar, skapar målchanser och gör en hel del mål. I mitt tycke en ypperlig värvning till detta nya barca som äntligen lagt den destruktiva tika takan åt sidan och till allas glädje infört en mer fartfylld och underhållade fotboll.
Annons: