/spanien/barcelona/forum/2968.aspx/spanien/barcelona/forum/2968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-13 19:26
Lion24

Visst att han är en tänkande spelare men han brister ändå i så mycket annat. Inte nära på tillräckligt jämn och ständigt målfarlig för att vara anfallare i Real. Han ser väldigt teknisk ut brevid Bale och Ronaldo och är givetvis en bättre bollhållare men jag tycker det finns flertalet anfallare ute i Europa som hade passat bättre in i Real. Knappast mitt problem, som du säger, dock. Sen så har han ju faktiskt gjort en del viktiga mål mot Barca och lär säkert göra det igen den 22a bara för det, men min åsikt kommer däremot inte förändras.
Barcelona Lion24
2015-03-13 19:15
zigazaga

Jag vet att den löpningen inte var största grejen och att alla kan det. Men grejen är att Benzema gjorde den där löpningen medvetet. Han vet vad som ska ske. Benzema är en vad jag kallar en tänkande spelare. Han tänker innan han får en boll. Sen så hyllade jag inte honom så jätte mycket utan tyckte att han hade en otacksam uppgift och att maränger borde uppskatta honom mer eftersom han öppnar upp så mycket ytor åt andra, medvetet. Men sen så är det inte mitt problem heller.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-13 19:08
Jag förespråkar alltid största möjliga respekt för motståndarna och att man därmed går in med en hundraprocentig inställning till absolut varje match men mot just Eibar tror jag det ska mycket till för att de ska underskattas. Eibar har sju raka förluster och har inte tagit poäng i La Liga sedan mitten av januari mot jumbon Córdoba. Det ska minst sagt mycket till för att Barcelona i form ska fällas av detta lag även om större mirakel har skett.

Med det sagt är jag inte för någon övrig rotation imorgon utöver skadorna och avstängningarna vi dragit på oss. Ytterbacksplatserna kommer bli det stora bekymret där jag hoppas att Adriano startar till vänster med Douglas till höger. Får se hur det går. I mitten är Piqué given med antingen Bartra eller Mathieu vid sidan om sig, troligtvis Bartra då jag misstänker att Lucho satsar på fransmannen i El Clásico och då han hittills dragit på sig fyra varningar i ligan tror jag inte LE riskerar något.

På mittfältet ska Masken absolut inte spela från start då han knappast är spelaren som tar det extra lugnt bara för att han under inga som helst omständigheter får dra på sig en varning. I matchen imorgon ser jag gärna Xavi som pivote med Rakitic och Rafinha/Iniesta vid sidan av, jag tycker Xavi hanterar de tidigare uppspelen betydligt bättre än Rakitic samtidigt som kroaten gör bättre ifrån sig högre upp. I anfallet är MSN-trion given.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-13 18:49
@Smogen:

Sane må ha vara missnöjd med De Boer men att De Boer ger 6 nya talanger chansen varje säsong på grund av försäljningar men ändå vinner ligan och kvalar till CL är en annan historia värt att läsa också.

Jag gillar Sane men alla tränare är inte rätt för alla. Lucho skickade iväg Deulo och ger inte Adama några chanser. För att han gillar spela med renodlade anfallare centrerade än yttrar som breddar.
Barcelona Luis "Lucho" Enrique
2015-03-13 18:47
@Smogen:
Kanske Sana som snackar bullshit bara? Jag tror inte Ajax bryr sig om så mycket det han säger i svensk media och Sana kan möjligtvis medvetet gå ut med detta för lite medlidande från svenska supportrar och Aftonbladet ska man ju inte gå in på. Jag är för Frank De Boer utifall Lucho misslyckas total med sitt projekt (vilket det hoppas jag inte händer och det lutar inte åt det hållet). Tycker han har gjort ett jäkla bra jobb med Ajax med tanke på de resurserna dem har.
Barcelona zigazaga
2015-03-13 18:45
Lion24

Wha, Benz är bra men chilla lite med hyllningarna, enda han gjorde var att springa mot första stolpen och Ronaldo sprang mot andra. Det är det alla får lära sig som håller på med fotboll.
Barcelona Lion24
2015-03-13 18:12
Inför morgondagens match mot Eibar så är jag väldigt orolig. Jag är orolig för att spelarna kommer ha den avgörande veckan nästa vecka i tankarna. Eibar skall inte underskattas, dom har ingenting att förlora. Mäktiga FC Barcelona kommer på besök och då kommer spelarna ge lite extra och räkna med ett stort tryck på läktaren. Jag tror att nyckeln ligger i kontringar och vårt omställningsspel imorgon. Jag litar inte fullt ut på bollinnehavet eftersom jag inte tror att spelarna har 100% tankar och motivation på den här matchen.

Med ett bollinnehav så behövs det massor med rörelser, tänkande, kombinationsspel och massor med annat. Imorgon så behöver vi inte spela den finaste fotbollen, den kan vi spara till nästa vecka. Allt jag vill se är en 3 poängare och ingenting annat, allt annat är bonus för mig. Jag är också rädd att Lucho kommer rotera ännu mer när vi har 2 spelare borta (Alba & Dani). Från och med imorgon så går vi All In under en hel vecka.
Barcelona Smogen
2015-03-13 17:58
krönika ang. användning av videogranskning i fotbollen som vi diskuterade här lm kvällen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-03-13 17:57
Karim Benzema måste ha världens mest otacksammaste jobb. Ronaldos andra mål (länktips) handlade 95% om Ronaldos nick och mål, de resterande 5% handlade om Coentraos inlägg. Ett fantastisk nick och en fantastisk inlägg. Ingen bryr sig däremot om Benzemas löp som bara är på någon meter men som är så viktigt, hade inte Benzema tagit de löpet så hade inlägget förmodligen varit lika fantastisk men det hade blivit betydligt svårare för Ronaldo att nicka in den eller vara så ren. Kolla på länktips och kolla på Benzema hur smart han är, hur han medvetet får med sig sin motspelare som lämnar sin yta åt Ronaldo.

Finns många madridistas som gnäller på Benzema men jag har aldrig förstått det. Kritik visst men försäljning? Fråga Ronaldo om han blir nöjd med en försäljning av Benzema? Ronaldo gör många av sina mål för att Benzema antingen öppnat upp ytor för honom eller tagit på sig medveten bevakning och frigjort Ronaldo. Varför tog Perez inte in Falcao? Jag menar, Perez som alltid strävar efter att de bästa och största namnen ska spela i Real Madrid, varför tar man inte in Falcao som är en större spelare än Benzema? Den största anledningen: Cristiano Ronaldo. Ronaldo vet mycket väl vad Benzema betyder för honom och gör allt i sin makt för att göra Benzema nöjd.

Benzema kommer aldrig vara bäst på nånting. Men jag tror att hans lagkamrater uppskattar honom mycket mer än vad maränger gör. Stackarn får också leva med busvisslingar på sin hemmaborg från sina egna fans, onödig kritik från fans o.s.v. Han har tur att Bale är där annars hade han levt mycket farligare. Benzema som offrar 10-15 mål varje säsong för Ronaldos skull. Det är också en medveten och bra taktik från Ancelottis sida: att Ronaldo, som är betydligt effektivare och bättre målskytt än Benzema och Bale, ska avsluta anfallen.

Många madridistas ifrågasätter lånet av Chicharito och jag kan förstå dom. Men Chicha och Benz är 2 helt olika spelare. Chicha är en djup spelare och Benz är tvärtom. Hade Chicha tagit den löpningen som Benzema gjorde som i sin tur friställde Cristiano mot Schalke? Inte en chans. Chicha är endast tänkt som en spelare som ska göra en förändring sista 10-15 mot lag som backar hem, då är det nyttigt att slänga in en spelare som är djup och trycker ner försvarare.

Det är också av dessa anledningar som Cristiano sa att Benzema var den bästa anfallaren i La Liga. Det var också därför som Cristiano gav en Balon D'Or röst (!) till Benzema. Allt för att göra honom nöjd. Men också för att visa honom uppskattning. Benzemas jobb är som en defensiv mittfältares, tystlåsten men väldigt viktig. Det är synd att andra spelare får så mycket mer cred när Benzema är en av de största faktorerna att dom andra spelare får så mycket cred.
Barcelona Vampíro
2015-03-13 17:21
*Jävla massa stavfel men ni fattar poängen. Bli bättre på att låna ut spelare!
Barcelona Vampíro
2015-03-13 17:16
Deulofeu has played 36,7% of possible playing time at Sevilla in the year 2015, Denis Suarez 27,3% Vilket misslyckat lån så här långt. Fattar inte varför man inte safe-ar och skickar de till mindre klibbar där de garanterat får spela istället för att sitta på bänken. Deulo hade fått minst lika myclet speltis om han stannat.
Barcelona Smogen
2015-03-13 17:08
Har hela tiden förespråkat Frank Deboer som ersättare om Lucho lämnar, men när jag läser i Aftonblaskan vad Sana har att säga om sin tid i Ajax så början jag bli rätt tvwksam till gamle Frank.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-03-13 17:06
Jag har jeansskjortan från Replay som spelarna har till bortamatcherna. Fin som fan, inga konstigheter. Hade nog kostat mer om den hade vart en av märkena du eftersöker. Det är bra ifall vanligt folk har råd med sånt de vill egentligen ha, vem fan bryr sig om klubben tjänar lite extra miljoner när de ändå köper Douglas?
Barcelona dinho the artist
2015-03-13 16:29
Här kommer ett ganska skevt inlägg men jag kan inte låta bli att störa mig på vårat samarbete med replay. Jag själv är oerhört modeintresserad och gör därför en höna av en fjäder, men ändå. Arsenal samarbetar med Lanvin och får sina kostymer därifrån, vårt dito är Replay. Vågar inte ens tänka på vad de italienska storklubbarna går runt i i jämförelse.

Nu fick de flesta sig säkert ett gott skratt, men men. Stört mig ett tag.
Barcelona Heisenberg
2015-03-13 15:53
Jag tycker det är lite kul (eller sorgligt) att så många hyller Mourinho och sågar Pep för att han bara tränar "självspelande pianon" och topplag. Har svårt att avgöra om detta är ett bevis på mental underutveckling eller en direkt pik mot lag som Real, Inter (anno 2010) och Chelsea.
Barcelona Barcadinho.
2015-03-13 15:36
Ursäkta om jag lite sen men vill gärna ta upp en citat från BBc:s kommentator Mark Lawrenson:

- Chelseas reaktion som lag verkade närmast inövad. Det var som om någon hade tryckt på en knapp och sagt - gå och omringa domaren. Finns det en regissör bakom är det i sådana fall Mourinho -.

Jag hoppas att fler o fler kommer se illusionen bakom geniet. Vi som följt hans tid i laliga har förstått detta länge. Detta kallar jag inte för geni, utan en antifotboll tränare. Jag är tom helt säker på att han ge instruktioner om filmningar

Lägg till hans påtryckningar mot domaren INNAN Matchen i median sist och flera ggr förut och hans defensiva spel filosofi så blir det inte alla mycket kvar att beundra. Det sägs att gränsen mellan geni och pajas är hårstrå.
Ni förstår vilket alt jag väljer.
Barcelona Andresito
2015-03-13 15:14
Heisenberg

Kan även bli Adriano - Piqué - Bartra - Mathieu.
Finns ju inget som säger att Mathieu definitvt kommer bänkas bara för att han är ett gult ifrån avstängning. Men så länge Bartra startar så är jag nöjd.

Beroende på matchbilden så tycker jag att man bör göra bytet Douglas Messi, dvs om vi ligger under och jagar mål så är Dogge perfekt att slänga in som falso nueve.
Barcelona DM1982
2015-03-13 14:47
@Erik Satie:

Det är nog bäst att han vilar mot Eibar så att han är fräsch mot City och Real.
Barcelona Heisenberg
2015-03-13 14:38
Om Montoya nu är med och tränar med truppen finns det väl ingen annan logisk uppställning än att han startar?

Förresten, när man läser spelares kommentarer på att få nöta bänk eller spela på ovana positioner, finns det något extremt vackert i hur de ständigt lyfter fram att de spelar var som helst för lagets bästa. En inställning som kan räcka långt!
Barcelona Erik Satie
2015-03-13 14:22
Hoppas kung Douglas startar på lördag. Dags att han får visa sin fulla potential.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-13 13:58
[1/2] Squad (vs Eibar): Bravo, Ter Stegen, Douglas, Montoya, Pique, Bartra, Mascherano, Mathieu, Adriano #fcblive
[2/2] Squad (vs Eibar): Rakitic, Xavi, Sergi Roberto, Iniesta, Rafinha, Pedro, Messi, Suarez, Neymar #fcblive

Lord Douglas has entered the building.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-13 13:47
Pinto må har varit en moral höjare i omklädningsrummet och bänken men när han stod mellan stolparna spred han osäkerhet från backlinjen till anfallet. Förra säsongen med Tata kunde man ta på osäkerheten i laget. De visste att varje chans mot de kunde resultera i mål. Nu är vi mycket mer stabila och vi kan bli mycket bättre med rätt värvningar 2016.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-13 13:24
Douglas.... Får panik bara att höra hans namn i koppling till en startelva.

Borde inte vara något svårt val , bara sätta Bartra som högerback och be Raketen ( eller vem som spelar där ) gå full fart framåt mot Eibar.

Adriano - Mathieu- Pique - Bartra. Vår backlinje utan Alba och Alves! , hoppas även vi får se Samper få några minuter.
Barcelona Amo.38
2015-03-13 13:23
Neymar11 Jag som bor i Tyskland och följt tysk fotboll senaste 5 åren så tycker jag banne mig att fotbollen har utvecklats från att spela trianglar. Det handlar hela tiden om att ha fart och fläkt blandat med teknisk finess. Såg du Tyskland i VM? Något som tom Pep förstår han försöker ständigt utveckla spelet fotboll.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-13 12:52
Pinto var en clown som var bra att ha i truppen. Stämningen blev bättre, han bidrog rätt mycket till laget framför allt psykiskt. När det gäller hans kvaliteer som målvakt så var han värdelös.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-03-13 11:46
@Liunil Masse:

Bra matte där! ;) :)
Barcelona Bentley King
2015-03-13 11:40
Jag tycker att Pinto gjorde det mycket värre som lät Bale göra mål. Målvakten skall täcka den stolpen. Valdes hade aldrig släppt in det målet. Give Bartra a break
Barcelona LeoMessi
2015-03-13 11:30
Papillon Självklart så kunde bartra ha skött situationen mot bale mycket bättre. Men det känns som att det är det enda folk tar upp för att försöka förringa Bartras prestationer. Finns många erkänt duktiga backar som har begått grova missar, kolla kompany tex, han går bort sig ofta. Pique som har varit fantastisk den här säsongen, begick ett större misstag i mötet mot Villarreal.
Barcelona DM1982
2015-03-13 11:30
[QUOTE=papillon]knoxxx: Vid just det tillfället mot Bale så hade en resolut mittback stoppat Bale redan när han var ute vid sidlinjen innan han hunnit få upp farten. [/QUOTE] Bartra borde ha fällt Bale där, precis som di Maria fällde Messi (?) i finalen innan. Det gäller att vara lite cynisk i sitt agerande, det var valpigt av Bartra.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-13 11:21
@RafaelH117: According to a poll made by Catalunya Radio, 84% of the Barcelona members wouldn’t sell Lionel Messi. Vilka hjärndöda idioter vill sälja Messi? Jo 16% :)
Annons: