/spanien/barcelona/forum/2961.aspx/spanien/barcelona/forum/2961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2015-03-23 00:26
Haha, så rolig bild. Messi ser ut som en mysfarbror i dom kläderna och Alves har tappat det helt, är det MTV Award priset eller va den fan heter :P
Barcelona Federer
2015-03-23 00:24
Jag har några godbitar jag vill dela med er grabbar. Njut och godnatt :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Barcelonistas:

Lägg ner och visa lite klass. Hur orkar du ???
Du är vår "speciel one". Alla måste ha en i varje forum..
Barcelona Baha - Tres Amigos
David Moyes at Real Sociedad has won more league points (17) than Carlo Ancelotti at Real Madrid (16) in 2015. LORD MOYES.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2015-03-23 00:23
Jag förstår inte kritiken mot Messi härinne. Han hade som vanligt kunnat sluta upp med 3 assist om hans medspelare varit någorlunda kliniska. Att han var "dålig" i första berodde ju på Luchos efterblivna taktik i där han var helt isolerad till höger och inga bollar kom till honom. I andra halvlek deltog han mer centralt och kunde hota på ett helt annat sätt. Dessutom gav han oss mer kontroll på matchen också.

Förövrigt är Benzema, Marcelo, Isco och Modric rena klasspelare. Marcelo må vara en douche men vilken jävla vänsterback! Jag antar att det är så andra lag ser på Jordi Alba.
Barcelona zigazaga
2015-03-23 00:21
Neymar la upp samma bild typ. Guldskor Alves, Haha...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-23 00:20
@papillon:

Ärligt talat, Suarez brukar trycka ner mittbackarna ändå. Varje gång laget attackerade på Neymars kant förlorade vi bollen i första halvleken. Måste erkänna att Iniesta såg fräsch ut de första 20 minuterna sen började vinet att verka.

Det som gjorde mig besviken och fick mig skita i matchen fullständigt var vilken inställning Messi visade första halvleken. Sure, han var på samma kant helt tiden kanske på direktiv av Lucho. Han sket i hjälpa Alves och lät Marcelo göra vad han ville nästan hela första halvleken... (Jag såg rött hela matchen) reagerade inte ens när Suarez gjorde mål. Men blev glad i efterhand av Alves geniala pass och Suarez mottagning och avslut.
Barcelona Neymar11
2015-03-23 00:20
Fyfan vad dom ska ut och röja Alves skor för jävliga Messi ser ut som pappan
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-23 00:19
Barcelonistas Hans problem är nog din totala brist på ödmjukhet och din naiva egenskap att alltid endast se en sida av myntet vilket är sidan som gynnar oss. Du är helt enkelt El Pasillo fast hos oss - och bisarrt nog gillar vi dig ändå :)
Barcelona NoGo™
2015-03-23 00:19
Haha Rafinha la upp denna bild nyss :P
Barcelona papillon
2015-03-23 00:18
Barca Barca:

Jag vill gärna ha in Adama till höger :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona the cameroonians
2015-03-23 00:17
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Luis enrique: "Messi moving to the centre in second half was the key? Leo has freedom of movement, we wanted to play more between the lines"

Om jag tolkar detta rätt så ville man ha Messi på kanten i första halvlek, men valde att spela mer mellan Reals mittfält och försvar i andra.

I mina ögon hittade vi inte rätt kombinationer för att "link-up" med Messi, men i andra halvlek tröttnade Messi på detta och gick själv in centralt och styrde upp spelet med ett absolut perfekt passningsspel som gav laget ro och möjlighet att hitta en egen rytm.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 00:17
Hjärta - har du problem?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 00:16
Det var nog lite mentalt jobbigt att 1-1 kom så fort när Neymar bara sekunder innan kunde gjort 2-0. Spelarna erkänner trötthet, det kan förklara saken då. Trots det vinner vi mot Real.
Barcelona zigazaga
2015-03-23 00:16
Vi vinner mot Elche borta, mot City hemma och mot Madrid till sist hemma på en vecka, det här borde ge enormt med boost till laget, bara att hoppas att det kan fortsätta såhär!
Barcelona Barca Barca
2015-03-23 00:15
@papillon:

Slarvigt av mig, jag missade det totalt. Då är jag helt med dig, hade funkat faktis.
Barcelona BARCA-més que un club
Fy fan va skönt med 3 poäng , riktigt dåligt första halvlek klart när vi slarva och tappa boll och Real spela riktigt bra första .

Men sen i andra kom vi igång igen som ett lag och alla höjde sig , och med Neymars dåliga avslut kunde vi gjort hela 3-1 och 4-1 och till o med 5-1.

Men det bästa va när Suarez fick avgöra så jävla gött för hans självförtroende han förtjänar det verkligen.

Mot liga guldet nu Vamoss Barca!!!

Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
@Barcelonistas:

och vi kunde släppt in 3-4 i första
Barcelona papillon
2015-03-23 00:14
Barca Barca:

Du kanske missade att Enkos hade två defensiva (Masche och Busquets) i sin startelva?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Grabbar grabbar grabbar, över till det viktigaste nu. Vem vann bollinnehavet hahaha
Barcelona Blaugrana91
Spelarna erkänner att dem var trötta sen Citymatchen, det förklarar varför det såg ut som det gjorde i första halvlek. Lägg till ett supertaggat Real som fått en veckas vila. Sen får man också tänka på att Neymar kunde satt 2-0 precis innan deras kvittering kom, det var först då Real verkligen vaknade. I andra så insåg nog laget allvaret och höjde sig rejält. Real hade inte mycket att sätta emot i andra halvlek och vi kunde vunnit med flera mål. Jag är otroligt nöjd, men samtidigt hade jag gärna sett att vi hade spelat som i andra även under första halvlek. Nåja, vi spelade trots allt CL i veckan. Vunnit mot både City och Real inom loppet av 4 dagar, helt ok och då kan man acceptera spelet vi såg idag.
Barcelona S.Eto'o
2015-03-23 00:13
Nu har Mathieu sprungit ifrån Bartra i rangordningen å nosar på Mascheranos plats för inte är Mascherano än höjdare som mittback. Förutom målet å viktiga brytningar på så väl Benz och Bale så blockerade Mathieu flera hårda skott från Marcelo och isco. Han vann också flera nickduell i defensiva hörnor och inlägg. Våra tre bästa spelare idag var 1. Pique 2. Mathieu 3. Bravo/Suarez/Alba (svårt å välja en av dem, de va lika bra) Våra tre sämsta spelare 1. Rakitic ( Var oftast stressad och gjorde inget rätt under hans speltid) 2. Iniesta (inga kommentarer.....) 3. Mascherano ( En urform skadad Busi gjorde mer nytta än honom. Ur position oftast och chansbryter för mycket till exempel 1-1 målet)
Barcelona Frodo
2015-03-23 00:12
Så jävla skönt att ha en maestro som Xavi att slänga in. Han och Busquets ändrade matchbilden totalt när de kom. Man kunde äntligen slappna av en aning. Jag hoppas att klubben gör allt för att behålla honom en säsong till. Han må inte vara startspelare längre men som truppspelare kan man fan inte önska sig mycket mer. Så sjukt mycket klass i alla hans moment.

Jag tror att vi supportrar skulle uppskatta Dani Alves på ett liknande sätt om han vore backup istället för starter. Just nu är det många supportrar, mig inkluderad, som lackar på Alves.
Barcelona Davids3
Lade ni inte märke till något ganska ovanligt idag?
Att Barcelona verkligen tryckte fram vid 2-1 ställning sista 10 minuterna, de ville verkligen göra mål. Jag är iallafall inte van att se det. Oftast är man passiv när man leder och tar det lugnt, och ibland släpper man även in mål!

Hoppas de fortsätter på detta sättet!
Barcelona Barca Barca
@papillon:

Vem ska ta grovjobbet på mittfältet ? Iniesta och Busquets ? funkar inte. Rakitic fyller ut en dimension som inte någon av våra mittfältare gör. Dock gillade jag när Busquets och Xavi kom in, dom tillsammans med Mascherano på mittfältet var en rejäl trygghet, bollsäkert och samtidigt bollvinnande.
Barcelona papillon
2015-03-23 00:11
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det enda jag kan komma på är att LE ville trycka ner reals försvar med Suarez vilket Messi eller Neymar inte hade klarat av centralt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-23 00:11
Måste ta och hylla alves , en stabil instats i defensiven och en fantastisk passning fram till 2-1.

Även bra byten från LE , busken och Xavi fick ihop mittfältet och Messi fick mer bollar att leka med. Bra instats från Pique- Mathieu som imponerar mer och mer.

Givet att Iniesta vilas/bänkas nästa match. Neymar måste hitta lugnet i avsluten , i höstas placerade han in bollarna, nu bombar han över.
Barcelona Neymar11
2015-03-23 00:10
Cristianoraul Kanske där problemet ligger, att vid resultatet 2-1 känner ni att det är dött. Man kämpar in till det sista speciellt under en sån här match
Barcelona Barcelonistas
2015-03-23 00:10
CristianoRaul - ni blev utspelade i andra halvlek. Var glad att vi inte gjorde 3-4 mål i andra.
Barcelona papillon
2015-03-23 00:08
enkos:

Varför inte testa med att ta ner Messi på Rakitic position och in med Adama till höger :-)
Annons: