/spanien/barcelona/forum/2950.aspx/spanien/barcelona/forum/2950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-14 19:04
Andresito Inte anfallsfotboll men att man försöker lite mer offensivt. Det är trots allt hemmaplan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona messileo
2015-03-14 19:03
Haha, man måste älska Ray!
Barcelona Vampíro
Oroa dig inte för mig, jag följer matchen noggrant och har inte sett några loja spelare med dålig inställning. Bara för att det inte är champagne-fotboll betyder det inte att allt är katastrof.
Barcelona LeoMessi
Ligger baskien i regnskogen? Alltid regn när vi spelar match där.
Barcelona enkos
2015-03-14 19:02
Tänk er en galning med vapen i husen intill planen
Barcelona Blaugrana91
2015-03-14 19:02
Så har det börjat regna också....
Barcelona Neymar11
2015-03-14 19:01
Ney Vakna Yaya har inte spelat för oss på länge, och han har en ny roll i city. En roll som passar honom utmärkt
Barcelona LeoMessi
@The Reporter:

Vad har bartra gjort som är så dåligt idag? Att han bänkas är inte pga att han är sämre, det är andra orsaker.

1: Man vill inte behöva bänka busquets eller mascherano
2: Matiheu köptes in för 20 M, 31 år dessutom, och han måste spelas för annars medger Lucho att det var ett dumt köp.
Barcelona Neymar11
Vampiro Du behöver inte hålla med, du behöver kolla på matchen Idag spelar rakitic som cesc och det säger fan allt Rafinha försöker men han försöker för mycket
Barcelona Ney
2015-03-14 19:00
L AM nr10 Jaha, vart var du under åren Yaya spelade för oss? Du menar på att när Xavi, Iniesta och Yaya startade så hade vi ingen defensiv mittfältare utan samtliga var befriade från de defensiva åtagandena. Haha! Mig lurar du inte. Dessutom påpekar jag andra gången i rad för käre Gabriel som inte läser inläggen utan mer än gärna drar förhastade slutsatser. Att Yaya är en tia i City är skrattretande. Vet du vad en tia är!? Totti, Messi, Maradona, t o m Zidane liknade en tia mer än vad Yaya gör. Iniesta är ingen tia men uppenbarligen är det där Pogba ska spela. Låter lite väl motsägelsefullt ... Vet du vad? Jag kan inte argumentera med personer som började titta på fotboll igår kväll. Det är tar alla priser men forumet har kanske gått ned sig sedan triumferna 2009-2011. Ha en skön kväll. =)
Barcelona BARCA-més que un club
Vi måste verkligen döda matchen i andra vi har inte råd och slappna av och bjuda in Eibar in i matchen , det kan kosta oss dyrt vill se Xavi in i andra , och pedro om inte Neymar skärper sig.

Vamossssss mot 3 poäng.
Barcelona Andresito
Liunil Masse

Du kan inte förvänta dig att ett lag som Eibar ska spela anfallsfotboll mot ett av världens bästa lag.
Barcelona Barcaholic
2015-03-14 18:59
Ney Du är ute och cyklar. Pogba har inte spelat en endaste match som defensiv mittfältare denna säsong. 28 matcher i ligan & CL, 23 centralt och 5 till vänster. Kolla länken.
Barcelona messileo
2015-03-14 18:58
Barcelona Vampíro
2015-03-14 18:58
[QUOTE=B-Guden]har andra halvlek börjat ? [/QUOTE] Nej, de har inte kommit in på planen ännu.
Barcelona B-Guden
2015-03-14 18:57
har andra halvlek börjat ?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-14 18:56
Ney

Du påpekar för andra gången i rad att han mest av allt liknar Yaya Touré vilket motsäger ditt påstående om att han skulle vara en defensiv mittfältare. Yaya är inte en defensiv mittfältare, det är fakta. Han har spelat väldigt mycket tia i City och spelar han innermittfältare är det med en försvarsmässigt skickligare spelare brevid sig.

Pogbas mest framstående egenskaper är hans fina men enligt mig inte så funktionella teknik, driv i steget, mästerliga skott och även framspelningar. Han brister enormt i defensivt positionsspel, aggressivt presspel där han inte utnyttjar sin fysik på bästa sätt, spelförståelse i när och var han ska dribbla respektive släppa boll. Han spelar sällan på få tillslag utan ska ofta ta den svåra vägen. Hans teknik är tveklöst en av fotbollsvärldens främsta men använder han den på rätt sätt? Han tappar ofta boll i farliga lägen efter att ha tagit felbeslut genom att börja dribbla. Dessutom besitter han inte rörelsemönstret som krävs för att hålla en jämn nivå under en hel match.

Nu till den stora frågan. Stämmer denna beskrivning in på en framgångsrik defensiv mittfältare?
Barcelona Liunil Masse
2015-03-14 18:56
Vampiro Haha och mot ett lag som försvarar sig med hela laget laget runt straffområdet. Tråkigt att alla lag som möter Barca inte attackerar trots hemmaplan då man alltid verkar nöja sig med en poäng.
Barcelona Vampíro
2015-03-14 18:55
[QUOTE=Neymar11]Vampiro Finns inget att jämföra då bägge dom har varit bedrövliga och missat enkla sidledspassningar och tagit fel beslut efter varandra. Inte nog med det så har dom en riktig loj inställning och lunkar i hemjobbet [/QUOTE] Håller inte med för fem öre.
Barcelona >The Reporter<
2015-03-14 18:55
Herregud Montoya e så jobbig att se på. Jag vet att vi som lag inte varit bra. Men jag tål inte denna huvudlösa kyckling spela. Neymar gör det så svårt och håller i bollen för länge. Och till er som menar att Bartra ska ta en plats. Haha komigen. Han är inte alls bra. Som en skrev här för någon dag sedan. Det är inte konstigt att han bänkats av 4 olika tränare. Måste betyda något
Barcelona messileo
2015-03-14 18:54
Smogen: Haha :) härligt att de löste sig.
Barcelona Vampíro
2015-03-14 18:52
Tre pinnar är det viktigaste idag. Bryr mig inte särskilt mycket om spelet med tanke på att vi i princip spelar i en trädgård.
Barcelona Leo y Cesc
@Demakast:

Gå tillbaka till puertan är du snäll.

Att man orkar göra fejkkonton...
Barcelona Smogen
@messileo:

och såg ändå tack vare länken att skysports börjat sända matchen äntligen så hittade en jättefin acestream länk.
Det gör alltid lite ont i själen att gå in på den där ronaldo sidan. :)
Barcelona Neymar11
2015-03-14 18:50
Vampiro Finns inget att jämföra då bägge dom har varit bedrövliga och missat enkla sidledspassningar och tagit fel beslut efter varandra. Inte nog med det så har dom en riktig loj inställning och lunkar i hemjobbet
Barcelona enkos
Neymar ska f..n skärpa sig och ta matchen på alllvar annars får han lämna plats till Pedro
Barcelona Liunil Masse
Ut med Robban och in med Xavi i andra. Trött på att se Messi hämta boll för långt bak. Mittfältet har inte varit bra. Rakitic den enda godkända.
Barcelona Blaugrana91
2015-03-14 18:49
Dåligt och lojt från vår sida, jag är inte nöjd. Förväntar mig att vi höjer oss i andra halvlek. Fattar inte varför vi alltid ska vara så loja i matcher som är inför CL...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Vad har hänt med Neymar??? Halvlekens sämsta spelare. Hur många felpassar slog han i första halvleken?? Jag fick det till åtta. Åtta farliga, då hela laget springer upp för att anfalla..

Vad är det här för match????
Barcelona LeoMessi
Neymar måste verkligen rycka upp sig! När han inte kladdar på bollen i en kvart så slår han bort enkla passningar. Idag är det endast 3 poäng som gäller, tänker inte dra allt för stora växlar av denna match.
Annons: