/spanien/barcelona/forum/2946.aspx/spanien/barcelona/forum/2946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2015-03-17 01:06
Kan inte någon klippa denna och göra ett klipp från 2.32 och framåt? Den är så bra. Suarezito tror jag kliver fram mot city och Real.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-16 23:05
@enkos:

Ingen av dessa okunniga människor har yttrat sig på Les Rambles i alla fall. Snälla starta inte ännu en meningslös ronaldo-vs-messi debatt.. Alla vet redan vem som är bäst men alla vet också att debatten aldrig tar slut. Jämför gärna Messis statistik med vår nästa motståndares, Citys, anfallare. Hur många mål har Messi gjort i förhållande till Kun, dzeko osv? Det hade vart mycket mer intressant
Barcelona enkos
2015-03-16 22:49
Fortfarande finns det okunniga människor som hävdar att Ronaldo gjort lika många mål på fem år i Real som Messi under hela karriären, medan sanningen är helt annan,
Ronaldo sedan han kom till Real 2009 har gjort 293 mål totalt och 207 i ligan
Messi har under samma period alltså sedan 2009 gjort 317 mål totalt bla 221 i ligan..

Ronaldo har gjort många fler på straffar..

http://en.wikipedia.org/wiki/Cristiano_Ronaldo
http://en.wikipedia.org/wiki/Lionel_Messi
Barcelona Den vise mannen
2015-03-16 22:06
Ngt nytt om Sergio? Kan han vara med på söndag?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-16 22:04
Gabriel Att man valde att bredda med högeryttern var nog pga det du är inne och touchar, att Puyol spelade som högerback men även att Sylvinho ersatte vår andra avstängda ytterback Abidal. Sylvinho var betydligt mer offensivare än den naturlige mittbacken Puyol och det ihop med att Iniesta trots allt ligger mer åt vänster än Xavi gjorde nog att Pep valde att flytta ut Etoo till högerkanten. Hade vi haft Abidal samt Alves tillgängliga hade vi förmodligen gjort tvärtom. Ett riktigt genidrag av Pep som gjorde det han är allra bäst på, analyserade vad det är för material man har att jobba med och sedan göra allt för att överraska en väl förberedd motståndare men ändå behålla de spelmässiga grunderna.
Barcelona Gabriel
2015-03-16 20:57
Laddar för närvarande upp med CL finalen mot United från 2009 i Rom. Postar första och andra halvlekarna i slutet av inlägget (ingen nerladdning behövs), men nu till det intressanta.

Finns en hel del taktiska aspekter kring den matchen som jag finner värda att ta upp. Minns att jag för kanske en vecka sedan nämnde att jag ville ha in Bartra på Alves position i el Clasico samt att jag ville skapa ett 4 mot 3 överläge gentemot Madrids mittfält genom att droppa ner Messi. Vissa tyckte det var bra, andra tyckte att det var mindre bra och att det skulle bli för tomt på högerkanten utan Alves där och med en messi som droppar ner.

Jag försökte förklara så bra jag kunde, sen vet jag inte om jag lyckades med det eller inte men jag gör ytterliggare ett försök. Har precis kollat klart på hela den första halvleken och det första man kan ta upp är de ständiga positionsbytena mellan Henry - Messi - Eto'o. Samus utgångsposition i den här matchen var som högerytter, men han befann sig både centralt och även på vänsterkanten under hela den första halvleken. Det samma med Messi och Henry, även de två förflyttade sig till båda kanterna och centralt.

Skillnaden med Messi-rollen och Henry - Eto'o i den här matchen är att när Messi befinner sig centralt och droppar ner till mittfältet för att skapa diamanten mellan honom och firma Xavi - Busquéts - Iniesta är att när Messi droppar ner centralt så breddar högeryttern medans vänsteryttern går in som centerforward - vem av Eto'o och Henry som antar vilken roll beror helt och hållet på vem av dem som befinner sig vart när Messi gått ner till mittfältet. Ibland var det Eto'o som var där ute, men även Henry befann sig där som sagt. När Messi däremot släpper mittfältet och går ut till högerkanten själv är det istället vänsteranfallaren som breddar medans en av Henry - Eto'o går in som centerforward.

Snacka om förvirring. Det är är verkligen en extra liten spice i kryddan som bara FC Barcelona kan använda sig utav, just eftersom vi är den enda klubben som har Messi. I och för sig kan det Argentinska landslaget också använda sig utav den här anfallstaktiken. Den här metoden är fruktansvärt effektiv när det kommer till att dominera matcher och skapa chanser eftersom det blir en man mer på mitten. Vad man då offrar är som sagt högerkanten. I den här finalen spelade Puyol som högerback, då Dani var avstängd i mötet. Puyol skötte den uppgiften helt galant, han stängde sin kant där fullständigt och följde även med upp när tillfälle gavs - men hans främsta offensiva uppgifter i den här matchen var att agera passa-tillbaka gubbe. Dvs, när han får bollen ser han till att tempot i bollrullandet håller i sig genom att enkelt göra sig spelbar och snabbt hitta in till mitten igen med en passning. Funkar alldeles strålande och gärna en taktik jag hade velat se oss använda mot Real Madrid.

Bartra, som ofta jämförts med Puyi tror jag absolut skulle kunna klara av att göra det lika bra om man ger honom samma matchuppgifter och taktiska upplägg som man gav Puyol inför den här finalen.

En annan sak jag noterade var Iniesta, kollade lite extra på honom och jag märkte en sak som jag faktiskt inte tänkt på tills jag såg den första halvleken nyss, och det var hans position. Han befann sig väldigt mycket mer centralt förut än vad han gör nu. För rätta mig om jag har fel men brukar inte Iniesta ligga väldigt nära vänsterkanten numera? Han hade samma utgångsposition i den här finalen som det på pappret står när man skriver upp Iniesta i dagens startuppställning, men i praktiken ser jag stora skillnader när man jämför. Ni vet den där mittcirkeln, Iniesta låg ofta i en utgångsposition till vänster alldeles precis utanför den cirkeln i den här matchen och blir såledess också mycket mera involverad i spelet än vad han blir nu. Visst kan man argumentera för att Neymar gillar att löpa inåt i planen när han får boll men samtidigt tycker jag långt ifrån att det är den enda anledningen. Snarare känns det som så att Iniesta fått en helt annan utgångsposition idag, längre åt vänster, en position som inte gynnar honom. In med honom mera centralt och närmare hans mittfältare - lämna vänsterkanten till Alba och Neymar.

Till er som vill ladda upp på samma sätt som jag länkar jag in halvlekarna nedanför;

Halvlek 1: http://www.dailymotion.com/video/xivuz3_barcelona-v-man-utd-1st-half-ali-cdaman_sport

Halvlek 2: http://www.dailymotion.com/video/xivv0j_barcelona-v-man-utd-2nd-half-ali-cdaman_sport
Barcelona Messsias
2015-03-16 19:10
Bara att njuta - https://m.youtube.com/watch?v=U87ZdbqUrYo
Barcelona Junta Dimision
2015-03-16 18:49
Nu tycker jag att det är viktigt att ha i åtanke att City måste göra minst 2 mål på oss för att gå vidare. Åker vi ut på onsdag så hoppas jag verkligen inte att man ska få se ursäkter som att Messis straff gjorde så att vi åkte ut. Om vi nu åker ut på onsdag för att vi inte lyckades hålla vår 2-1 ledning på bortaplan så förtjänar vi inte att vara i kvartsfinal, simple as that. Nu hoppas jag verkligen att vi gör vårt jobb, för vi har ett ypperligt utgångsläge och så länge vi inte släpper in ett tidigt mål så borde vi kunna fixa biffen relativt lätt.

Om det är någon av våra spelare som har stor press på sig denna vecka så är det Neymar. Hans form inte har varit särskilt övertygande på sistone så vill jag verkligen se att han tar det där stora klivet den här veckan då denna vecka avgör vår säsong i princip. Med det sagt ska hela laget ha press på sig för det är nu det gäller som mest och jag hoppas verkligen att vi visar den högstanivån som vi är kapabla till.

Jag är ytterst nervös inför båda våra matcher men främst Clasico-mötet och efter att ha fått godkänt på min tenta har det varit en fantastisk start på veckan och förhoppningsvis så kommer den kännas lika fantastisk när slutsignalerna ringer på onsdag resp. söndag.

Till båda matcherna vill jag faktiskt att vi startar med samma elva, vi har roterat hela säsongen samt att många spelare fick vila i helgens match och därför anser jag att vi kan spela med samma elva i båda matcherna om vi då bortser från målvaktsposten då Ter Stegen antagligen står på onsdag medan Bravo startar på söndag. Elvan jag vill se är:

Bravo/ Ter Stegen
Alves Pique Bartra Alba
Masche
Rakitic Xavi
Messi Suarez Neymar

För att vi ska kunna ha så bra kontroll som möjligt som mittfältet så anser jag att Xavi skulle vara väldigt bra att starta med i.o.m. avsaknaden av Busquets, vilket innebär att vi behöver någon som kan sprida ett lugn till mittfältet och kan samtidigt styra tempot. Mathieu har varit ganska instabil ända sedan första Clasico mötet och visar inte i närheten av samma säkerhet och determination som han hade i de första månaderna tills mötet mot Real,. Bartra har i mina ögon aldrig har gjort en dålig match denna säsong och jag känner att det är dags att ge honom chansen att ta det stora klivet till en mer cementerad startplats än den alibirollen han har nu.

Jag tror däremot att vi kommer starta såhär i resp. match:

Ter Stegen/Bravo
Alves Pique Mathieu Alba
Masche
Rakitic Iniesta
Messi Suarez Neymar

Egentligen har jag inget emot att vi startar såhär men jag skulle föredra att vi startar båda matcherna som jag skrev innan. Vi har visat mycket bättre form än både Man City och Real Madrid de här senaste månaderna och såsom vi spelar nu så borde vi vinna båda matcherna då både Real och Man City ser ut att vara helt under isen. Visserligen vann Real Madrid igår men innan gårdagens vinst hade de tre raka matcher utan vinst.

Nyckeln i båda matcherna tror jag kommer ligga i att vinna mittfältskampen mot bägge lagen. City har fått tillbaka Yaya Toure nu, men så länge de fortsätter på sitt 4-4-2 så bör vi vinna mittfältet ganska enkelt. Reals mittfält ser lite bättre ut nu när Modric är tillbaka, men deras största problem har varit deras presspel som är som bortblåst jämfört med i höstas. Real kommer att kunna kontrollera bollinnehavet väldigt bra med bollsäkra spelare som Kroos, Modric och Isco, men när de väl tappar boll har de väldigt svårt att erövra bollen högt igen och därmed kommer de vara väldigt sårbara i kontringar vilket är en egenskap vårt lag har bemästrat väldigt bra de senaste månaderna.

Ber om ursäkt för ett långt inlägg, men jag kände att jag behövde skriva av mig inför våra två kommande matcher, visca!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-16 18:28
Tycker det är sjukt skrattretande att folk skyller Ronaldos svacka på att han gjort slut med Irina Shayk. Hur fan tror folk då Messi kände sig när Tito gick bort? Han storgrät för fan på begravningen men nej som vanligt ska Ronaldo särbehandlas medan Messi ska klara allt möjligt psykiskt och alltid prestera utan ursäkter. Lite konstigt det där hur det alltid ska finnas ursäkter för Ronaldo.
Barcelona ElRaval
2015-03-16 18:19
Snack om att ledningen är sugen på Herrera i United.

Bra värvning skulle jag säga, absolut.

Vet att han var på tapeten för några år sedan också. Han imponerade på mig i u21 med Thiago. Men jag är osäker på om han är en startspelare.

Önskar veratti. Vilken dröm!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-03-16 18:19
Jag är medveten att det har diskuterats om Héctor Bellerín förut på detta form, men jag kan inte riktigt släppa honom. Han påminner mig otroligt mycket om en Jordi Alba i högerbacksform. Jag tror verkligen att ett återköp av Bellerín kan vara en bra lösning när Alves lämnar. Han känner klubben, han är ung och han har potential. Ser större framtid i Bellerín än i Montoya.
Barcelona Erik Satie
2015-03-16 17:18
Vilken vecka vi har framför oss!!!!!!!
Barcelona Gabriel
2015-03-16 16:51
Manchester City må ha spelat sämre den senaste perioden och är kanske inte i deras bästa form, men man ska också komma ihåg att alla lag alltid höjer sig när dem ställs mot Barça. Sen är det Champions League och där är man ibland ett helt annat lag från vad man kan visa upp i ligaspelet. Att förvänta sig och även kräva en utklassning i en så svår match som mot City är i mina ögon aningen naivt. Fotbollen är sällan logisk och allt kan hända.

Hoppas att spelarna går in till den matchen med en stor portion ödmjukhet och inte ser sig själva som det överlägsna laget innan startsignalen, annars kan det straffa sig hårt.
Barcelona Ali G
2015-03-16 16:46
Grabbar ta det lugnt, är inte ett dugg nervös inför de två kommande matcherna först på onsdag vi möter ett mediokert lag som just förlorade mot burnley, nej allt annat än en utklassning är underkänt. Sen väntar el clasico då vi möter ett Madrid som blev utspelade mot ett schalke på hemmaplan, och med en bedrövlig cassilas i mål så kan det även där bli utklassning.
Barcelona Lion24
2015-03-16 16:38
Med det sagt så har vi som sagt en tuff vecka. Stora utmaningar och matcher väntar. Jag tänkte skriva ner mina tankar om hur jag vill och faktiskt tror att vi spelar den här veckan. Om vi tar City först som kommer närmast så tror jag inte på en bländande offensiv fotboll. Jag tror att det blir en match likt Villarreal matchen på El Madrigal när vi hade en 3-1 ledning att gå på. Då spelade vi med väldigt mycket tålamod mot ett lag som var desperata och behövde mål. Tålamod kommer i väldigt många fall öveglänsa ett lag som är desperat. Därför kommer vi få se ett försiktigt FC Barcelona mot Manchester City. Vi kommer föra spelet, inte ha den högsta tempot utan vänta på att City i desperation ska göra misstag, vilket dom kommer att göra. Sen måste vi se upp på fasta situationer och även Aguero som spelar riktigt bra nu.

Mot Madrid så tror jag vi får se en helt annan typ av match. Vi kommer få se ett lag likt vi såg mot Atlético i början av året. En extrem aggressiv inställning från våra spelare där vi ska försöka göra livet svårt för våra motståndare. Vi kommer förmodligen spela med en väldigt hög intensitet mot Madrid. Båda i presspelet och i passningsspelet. Jag hoppas att Lucho ser till att Madrid spelarna inte ens ska få andas med bollen. Madrids fasta situationer är extremt farliga och varje gång Modric stegar upp för att slå ett inlägg så blir det oftast bra. Madrid byter positioner och taktik under matcherna. Ibland är det 4-4-2 och ibland är det 4-3-3-. Oftast så är det 4-4-2 i spelet utan boll. Cristiano har en hel del i taktiken, om han spelar som vänsterytter så centreras Isco och om han väljer att spela som central forward så tar Isco steget ut för att fylla den positionen.

För framgång i båda matcherna så ligger presspelet. Vi kommer tvinga ner City och passa runt och ha tålamod. Men så fort City får bollen så ska vi se till att dom inte kan kontra. Mot Madrid så kommer vi spela med ett högre tempo, därför blir presspelet ännu viktigare. För att kortfatta: mot City har vi ett resultat innan match, mot Madrid så behöver vi skapa ett resultat.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-16 16:29
Gabriel och katalano jag måste säga tt jag joinar er med magkänslan..jag går fan på toa varenda gång jag tänker på den här veckan haha o redan börjat ha sömnsvårigheter. känns lite som att denna CL är skräll CL typ haha o det gör mig jääävligt skakig. o ang helgen så vet man aldrig vad LE får för sig innan varje topp match. btw Gabriel o Demakast vill ba säga moget av er att gå vidare ni sänkte forumet men höjde den rejält i slutet haha. VISCA BARCA!!!!
Barcelona Gabriel
2015-03-16 16:28
Lion24

Kunde inte sagt det bättre själv!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-16 16:27
Visst City har ingen press och allt kan hända i fotboll givetvis. Men det känns numera som något omöjligt att vi ska gå mållösa i en stormatch på Camp Nou. Dessutom måste City anfalla vilket kommer att ge vår trio en massa ytor. Det är självmord att ge Messi ytor det vet alla. City saknar också självförtroende och kan man inte slå Burnley i PL så har man inget i CL att göra. Känns inte så nervöst faktiskt. El Clasico är mer oroande för tillfället.
Barcelona Lion24
2015-03-16 16:24
Kära culés. Idag börjar en ny dag. Idag börjar en ny vecka. Det är inte vilken vecka som helst. Denna vecka har vi som bekant 2 superviktiga matcher. Det är 2 matcher i 2 olika turneringar. Därför kräver/vill jag en grej från alla oss här inne. Det är nämligen ödmjukhet. Låt oss vara ödmjuka den här vecka. Jag pekar inte finger på nån eller menar att vi inte varit det men när det börjar närma sig så finns det en risk för högmodighet. Vi behöver inte det. Vi behöver inga ''vi kommer våldta X'' eller liknande inlägg, ni vet vilka inlägg jag syftar på. Återigen, vi behöver inte det. Finns det nå maräng på grannforumet, jobbet, skolan eller helt enkelt på gatan som säger att Madrid kommer köra över oss då säger vi ''OK, vi låtar våra spelare tala på planen''. Detsamma gäller City supportrar.

Det är inte min mening att vi ska framstå som perfekta för det är vi inte. Men vi ska enbart låta våra spelare tala på plan. Sen om det exploderar EFTER El Clasico, ja då är det förståeligt men tills dess så hoppas jag att vi ska vara ödmjuka, ha stor längtan inför matcherna blandat med nervositet. Det är därför fotboll är så underbart! Vi litar på våra spelare.
Barcelona Kröjf
2015-03-16 16:04
Ni har väl noterat att den fd barcaspelaren Zlatan är rejält i blåsväder efter PSG:s förlust mot Bordeaux igår. Inte nog med att storsvensken avfärdar Frankrike som ett "skitland". Han gör det på engelska i just Frankrike. Bådar verkligen inte gott. Vem kan tänkas bli detta lands nästa store filosof tro? Zlatan själv är full "of shit".
Barcelona Katalano
2015-03-16 15:55
Gabriel

Den där känslan känner jag verkligen igen och det är som att det allt som oftast slår in när man har den känslan dessutom. Antingen för att man kommer ihåg de tillfällena allra bäst. Men denna gång har jag inte den känslan tack och lov. INgen större nervositet ännu utan känns ganska lugnt. Hoppas verkligen vi håller undan och slår ut City.
Barcelona IlTriplete
2015-03-16 15:48
"Ronaldo hade aldrig nämns som en av tidernas allra främste spelare genom alla tider om han inte hade den inställningen" Kim, tror inte det är någon som nämner honom som en av de bästa genom tiderna, haha. Han jämförs med Messi medan Messi jämförs med Maradona, Pele, Cruyff, Di Stefano etc.
Barcelona Gabriel
2015-03-16 15:39
Vet inte om det har varit på tapeten och diskuerats tidigare här inne, men Jerome Boateng har hur som helst bekräftat att vi försökte värva honom i somras. Han säger dock att han inte vet detaljerna kring vad man var villiga att betala för honom, men att det egentligen inte hade spelat någon roll då han redan befann sig i försäsongsträning med Bayern och därmed aldrig hade övervägt att lämna i det läget. Slutligen säger han att man som spelare idag inte behöver lämna Bayern till Barcelona för att kunna vinna Champions League och att han gärna skulle stanna hela sin karriär där och vinna mer titlar.

Ja, vad ska man säga? Typiskt Barcelona, att gå och försöka värva Boateng i slutet av sommaren efter att ha slösat sin tid på Marquinhos i över 2 månaders tid. Att man aldrig lär sig. Det hade varit intressant att veta vad man erbjöd Baryern för Boateng annars. Verkligen synd att den värvningen inte gick igenom, en strålande försvarare. Han hade passat in som handen i handsken hos oss och han har utan tvekan den kvalitéen som krävs för att spela i Barcelona.

Väldigt synd. Istället fick vi nöja oss med Mathieu och Vermaelen.
Nöjd som tusan är jag!
Barcelona Gabriel
2015-03-16 15:29
Demakast

Jag är absolut inte ovän med dig men jag var ändå tvungen att få försvara mig. Men jag uppskattar dina fina ord och accepterar självklart även din ursäkt. Nu släpper vi det här och går vidare som blåröda bröder.

-

Till något helt annat nu, jag vet inte varför men jag har en riktigt obehaglig känsla inför mötet mot City. Det är en sån där magkänsla jag brukar få emellanåt, och varje gång den jäkla magen börjar med sin förbannade voodoo inträffar det även senare. Hade samma magkänsla inför Inter mötet bland annat, även om det bara var en av många exempel. Nej, jag är äckligt nervös faktiskt, förhoppningsvis har min mage fel och spelarna går ut och fixar steken.

Det kommer att krävas fullt fukos från minut 0 till 90. 1-2 att ta med sig till Camp Nou är ett väldigt bra resultat såhär på förhand men samtidigt ger det City absolut ingenting att förlora heller. City i PL är nästan alltid stora favoriter oavsett motstånd och arena men i Champions League på Camp Nou förblir man underdogs, ännu mer nu när de har en 1-2 förlust att hämta in. Dem har alltså ingen press på sig överhuvudtaget, varken spelarna eller Pellegrini då inga räknar med att dem ska vända på detta. Det är ett ypperligt tillfälle för dem att försöka utnyttja läget. City kommer att gå all in på att anfalla, och får dem ett tidigt mål blir det onödigt spännande.

Det gäller verkligen att vårat försvar står på tårna hela matchen, samt att vår trio där uppe är effektiva. Den här matchen är utan tvekan den viktigaste under säsongen, viktigare än el Clasico no doubt. En förlust i el Clasico och ligan lever i allra högsta grad vidare, men ett uttåg ur Champions league redan i 8-delsfinalen är en så stor besvikelse att man saknar ord för det - det får bara inte hända.

Denna veckan avgör förmodligen hur resten av säsongen kommer att se ut. Antingen blir det en väldigt bra säsong eller en stor besvikelse, vi vet på söndag.
Barcelona Erik Satie
2015-03-16 14:58
Kim Vennevold

"Ronaldo hade aldrig nämns som en av tidernas allra främste spelare genom alla tider om han inte hade den inställningen."
Han kommer aldrig nämnas som en av tidernas främsta heller. Var har du fått det ifrån?
Demakast
2015-03-16 14:52
Xaviesta .. Helt rätt! Punkt.
Demakast
2015-03-16 14:50
.... Måste tillägga att vad det gäller Ronaldo P så kommer jag inte att ändra mitt attityd gentemot honom även om det du Gabriel skriver stämmer. Det blir lite dubbelmoral ifrån min sida. Jag skrev det igår - jag har aldrig någonsin burit ett större hat gentemot en enskild spelare förut. Har någon kommit i närheten så är det väl Materazzi efter vad han gjorde mot en av de största spelarna i fotbollshistorien.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-03-16 14:49
Jisses vilken tjatig beef. Ett par inlägg fram och tillbaks reagerar ingen på men nu ligger det utspritt mellan er över två dagar här. Släpp skiten och gå vidare killar.
Demakast
2015-03-16 14:44
Gabriel .. Lugn för fan! Vi ska inte behöva bli ovänner på grund av det här. Jag ska börja med att återigen skriva att jag uppskattar dig som skribent här på sidan. Jag tycker du sticker ut mer än vad andra gör och du är mycket vettig när du diskuterar och framför dina åsikter. Ta inte det jag skriver för personligt mannen. Jag tror att mitt höga anseende gentemot dig fick mig att automatiskt skriva ut just ditt namn. Jag ber vänligast om förlåtelse. På något konstigt sätt borde du istället ta det som en komplimang även om jag fattar att det är svårt att göra i det här sammanhanget. Återigen, sorry hermano!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-16 14:33
Vermalen kommer aldrig spela för FC Barcelona, antingen lånas han ut tills kontraktet går ut eller avslutar Barca hans kontrakt. Den värvningen var dömd att misslyckas sen dag ett. Det är avskyvärt att Arsenal fick 13 miljoner euro plus tillägg. Laporta 2015<3
Annons: