/spanien/barcelona/forum/2945.aspx/spanien/barcelona/forum/2945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-14 21:49
kollade matchen mellan Wesbromwich mot Stoke och varje gång mittbackarna rensade bort bollen så skrek publiken av glädje hahha Harregud och så finns Rayo som har sämre ekonomi än de lag som ligger sist i championship och ändå spelar de som lag man bara unnar framgång
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-03-14 21:28
Ingen välspelad match men det viktigaste var 3 poäng och ingenting annat. 3 poäng får vi också hem så vi kan vara nöjda. Man ska inte heller glömma att vi hade långt ifrån det bästa laget på plan så det kan se lite lojt ut. Angående högerbacks situationen så anser jag att Dani ska få ett förlängt kontrakt på max 2 år. Men frågan är om Dani vill det eftersom jag vet att spelare vid den åldern gärna vill ha ett längre kontrakt. Montoya är tyvärr inget för våran klubb och då bedömer jag inte det efter den här insatsen. Alldeles för vek, fotbollsdum och ingen teknik överhuvudtaget. Att man är vek i FC Barcelona kanske inte är största grejen men att man är fotbollsdum och inte har nå teknik, ja då är man långt ifrån vad Barcelona söker. Han och S. Roberto ska ha jäkligt tur att dom är fostrade i klubbens akademi.

Vad ska man göra om man säljer Dani? Spela Montoya en halv säsong? Glöm heller inte att den nya högerbacken måste anpassa sig så det kommer ta en tid tills vi får se en presterande högerback. Även om Dani har gått ner sig så är han ett mycket bättre alternativ än Montoya och Douglas tillsammans. Dani har problem men jag anser att tränaren också gör spelet hårdare för honom i och med att han nästan alltid står still på högerkanten. Man får inget utav sitt spel om man bara står.

Tipsar er om att kolla på Rayo-Granada och ha ögon på mittbacken Murillo med tröja nummer 24 i Granada. En väldigt duktig mittback men har för mig att han redan skrivit kontrakt med en annan klubb. Mycket ung också. Synd, väldigt synd att vi har den ledning vi har.
Barcelona Kröjf
2015-03-14 21:13
Ney skrev:

"Någon mer som tror att Ronaldo skjuter ihjäl sig imorgon och gnäller när han inte får bollen?"

Jo, att Ronaldo skulle skjuta ihjäl sig och därefter gnälla för att han inte får bollen, finner jag inte alls för osannolikt. Cristiano har ju faktiskt lyckats överleva sig själv flera gånger om, under årens lopp. Så varför inte imorgon också?
Ett mål eller två, är allt som brukar krävas för att Ronaldo bredbent ska kunna återuppstå som världens bäste än en gång, i somligas ögon. Dåligt spel straffar sig aldrig i hans fall. Tvärtom. Så länge han lyckas från elva meter.
Barcelona Gabriel
2015-03-14 20:54
Ney Sådär, nu är matchen slut så nu kan jag, med ett relativt gott humör i och med ytterligare en 3 poängare och fortsatt ligaledning ge dig ett svar gällande vår tidigare Pogba diskussion. Faktum är att du, trots dina i mina ögon rätt så dåliga försök till att vrida och vända på vad du faktiskt sa (och även vad jag själv sagt) inte kommer undan. Detta, min alldeles nya forumvän är vad DU skrev: -"Visst de två herrarna är över 30 år men Pogba figurerar i en position som redan hålls av Busquets med Mascherano som backup." -"Pogba lutar betydligt mer åt Mascherano/Busquets hållet om något." Sedär, hmm, nu så. Hur vill du att jag ska tolka det där? Du skriver i nutidsform när du uttalar dig om Pogba - figurerar - och påstår således också att Pogba spelar på Busquets och Mascheranos position som defensiv mittfältare i skrivande stund. Alltså ett helt felaktigt påstående. Att han sedan lirat som defensiv mittfältare eller inte tidigare i hans karriär är helt och hållet irrelevant och även ointressant då det inte är en position eller roll han har för Juventus längre och knappast heller ryktas till Barcelona som en defensiv mittfältare, så som du ville få det att verka. Sen, bara för att klargöra, jag har aldrig sagt att Pogba "inte alls kan" spela som en defensiv mittfältare, som du väldigt vackert i ett försök att försöka vrida argumentationen till din fördel försöker få det att verka som något jag sagt. Men noway José, vad jag sa var att Pogba knappast är en defensiv mittfältare idag och hans spelstil knappast kan liknas vid Busquets eller Mascherano, vilket är fakta och något alla som följt Pogba i Juventus vet om. Däremot skulle det inte alls förvåna mig om Pogba hade klarat av att vikariera som en defensiv mittfältare vid några enstaka matcher i form av kris (och det hade ju naturligtvis bara varit ytterligare ett plus med Pogba), men det är knappast en position han är tänkt för i första fall - varken i Juventus eller i Barcelona om den värvningen skulle komma att bli en verklighet. Så, med det sagt väljer jag att citera mig själv från tidigare idag: du gjorde bort dig själv. Att du sedan väljer att rätta dig själv genom att ta upp Yaya och the box-to-box talk i form av en jämförelse är en annan femma och där kan vi äntligen hålla med varandra någorlunda bra. Men bara för att det finns vissa likheter mellan Yaya och Pogba innebär det inte att Pogba är tänkt att spela som en defensiv mittfältare i Barcelona bara för att Yaya gjorde det hos oss. Capisce? Så, medans du rekommenderar Google rekommenderar jag dig i tur att sätta på valfri framtida Juventus match och granska Pogba. Svårare än så är det inte! "Vet du vad? Jag kan inte argumentera med personer som började titta på fotboll igår kväll. Det är tar alla priser men forumet har kanske gått ned sig sedan triumferna 2009-2011. Ha en skön kväll. =)" Haha, tillåt mig att småle, älskar den här arroganta attityden framför allt när det är du som visat prov på okunskap. Du som är så fantastiskt kunnig och kollat på fotboll i all världens oändlighet borde väl ändå veta skillnaden på en defensiv mittfältare och - ja, inte en defensiv mittfältare. Haha, lägg korten på borden bara. Sorry, din bluff är synad. Men jag hoppas också att du trots det kan ha en fortsatt skön kväll du med.
Barcelona Mdawg
2015-03-14 20:44
Njut av lite fotbollsmagi a'la Messi..
Barcelona koeman92
2015-03-14 20:42
Ända sedan Neymar fick löneförhöjning hsr hans form verkligen sjunkit. Slump? Knappast. Som jag sa då, killen är fortfarande väldigt ung och befinner sig fortfarande i sin utvecklingsfas. Att mer än fördubbla hans lön bara så där mitt under säsongen var knappast ett smart drag då risken finns att han drabbas av brasse syndromet, vilket är det sista man vill nu när titlar står på spel och när han precis håller på att utvecklas till en av världens bästa.
Barcelona zick9
2015-03-14 20:40
@100% AntiMadridista:

Ja, både Pique och Mascherano kommer att spela. Den sistnämnde kommer dock att operera på mittfältet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-14 20:38
På tal om Neymar:
Hur kommer det sig att han håller bollen så länge? Han var inte sån för 4-5 sen. Vad kan det bero på? Han bromsar varje gång laget håller på att anfalla.
Alla spelare har dålig spel och touch här och där i säsongen. Men hans felpassningar är nog det farligaste för oss. Annars är jag glad för de tre poängen. City väntar på oss och jag underskattar fan inte dem. De har inget att förlora.

Angående om Montoya. är det här det enda La Masia kan få fram?
Förresten, hur går för b-laget???
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-03-14 20:33
[QUOTE=zick9]Det sorgliga är att Mathieu lär spela både på onsdag och på söndag... [/QUOTE] Pique och Mascherano kommer att spela. Vi behöver en snabb spelsre. Både Pique o Bartra är långsamma.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-14 20:30
Jag var nöjd med elvan och matchen idag, ska man verkligen förvänta sig champagne-fotboll inför en vecka med en åttondelsfinal i CL mot City samt nästan en ligafinal mot Real Madrid? Jag gör inte det iallafall och jag vart positivt överraskad av Sergi Roberto i pivote rollen. Tycker inte han gjorde bort sig iallafall, sen finns det ju inga ord för Messi. Hoppas att Neymar hittar en bättre form till matcherna mot City och Real dock.
Barcelona Barcadinho.
2015-03-14 20:29
Tyvärr stämmer det som flera skriver - Montoya gav ett kvitto idag att han inte platsar på den här nivån. Det finns olika orsaker och kanske också för att han inte har tränare på sin sida, men faktumet står kvar. Jag tar gärna en annan rotation spelare på den här positionen från de yngre i b-laget. Montoya är snart 24 år, inte precis en ålder som man ska bygga på till framtiden. Flytta upp Edgar Le typ eller nån annan till nästa säsong.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-14 20:27
Jag saknar ord för den här mannen.
Barcelona koeman92
2015-03-14 20:21
Haha starkt av City att torska mot Burnley, ett lag som inte ens hade platsat i La Ligas nedre halva
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-14 20:21
Ney Yaya spelade pivote hos oss under tre säsonger, ja. Under den första gick det inget vidare, under den andra stämde allting och under den tredje blev han bänkad. Säsongen 08-09 så satt precis allting och samtliga spelare presterade utifrån sin fulla potential. Vi var så bra att vi hade råd med en såpass offensiv spelare som defensiv mittfältare vilket säger en hel del. Sen kom Busquets och det var verkligen ingen slump att han bänkade Yaya. Bättre spelförståelse, bollvinnaregenskaper, funktionell teknik och defensiv positionering. Helt enkelt en bättre defensiv mittfältare. Jag sa aldrig att Yaya var en renodlad tia utan att han intagit den rollen periodvis i Citytröjan. Då i ett 4-2-3-1-system. Jag sa också att han spelat innermittfältare men då bredvid exempelvis Fernando som får stå för bollvinnandet och ett allmänt större defensivt fokus. Yaya som ensam defensiv fältare går inte längre, det är han alldeles för lat för. Jag vet både vad en tia är och har kollat på fotboll ett bra tag så sådant behöver du inte dra upp, skapar bara ett sämre debattklimat. Jag har argumenterat för att Yaya inte är någon defensiv mittfältare och delar din åsikt om att det är enkelt att dra paralleller mellan honom och Pogba. Därför tycker jag det är ett rätt konstigt påstående att Pogba skulle spela på samma position som Busquets och Mascherano, synnerhet när han aldrig spelat i en liknande roll i Juventus utan där är den mittfältaren som fyller på allra mest i offensiven.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-14 20:18
Lucho: Leo Messi > Ronaldo ( case closed) Carlo: next joke please Lucho: Ronaldo is better than Messi, there's your joke Carlo.
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-14 20:17
@Junta Dimision:
Jag vill så gärna tror dig men tror Raktic blir bänk värmare i någon av dem matcherna. Att det ska ta LE sju månader att inse att Rakitic ska spela är väl en aning komiskt. Men jag tror nog Raketen får spela mer på grund av att Busi är skadad hoppas jag har fel dock. Har sagt det förr säger det igen Raktic är vår bästa mittfältare detta kan även statistiken på visa, tråkigt att Lucho inte ser det.. Sen hoppas jag Batra får spela mer för han är just nu den bästa partnern till Pique. Men om jag ska vara ärlig så kommer nog LE med störtsta sannolikhet bänka Batrta till clasicot. Men men time will tell, LE kanske för en gångs skull gör en elva som man är nöjd med.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-14 20:08
Nu ser man fram emot nästa vecka. Vilken vecka vi har framför oss då. Det kan bli riktigt kul vecka för oss culés, sen kan det också bli ett helvete(vi hoppas förhoppningsviss på det förstnämnda). Två väldigt viktiga matcher står på spel. Ett dåligt resultat och bättre målskillnad för City, ja. Tack och adjö CL. En försust mot Madrid och tack och adjö första platsen i ligan. Men vi har väldigt goda chanser mot både City och Madrid. Vi har även allt i våra egna händer i båda matcherna. Vill även nämna att Madrid inte spelar sin bästa fotboll just förtillfället. Men i ett El clasico spelar formen osv absolut ingen roll. Det är den här matchen hela världens ögon är riktat mot och det är då man vill visa vad man verkligen kan och går för. Vi hoppas att turen är på vår sida i veckan och att vi förhoppningsviss kan vinna båda matcherna. Vamos Los Blaugrana !
Barcelona enkos
2015-03-14 20:06
Härlig läsning...
Barcelona Junta Dimision
2015-03-14 20:04
Rakitic kommer inte bänkas i El Clasico, var så säkra. Han kommer definitivt inte bänka på onsdag mot City heller, annars skulle han inte blivit utbytt idag. LE har nog insett att det inte går att spela med Xavi och Iniesta tillsammans på mittfältet längre mot stora lag och därför försöker han få så mycket vila som möjligt på Rakitic.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-14 20:03
@Neymar11:

Inte jag heller. Nu förstår man varför de förlänger Alves kontrakt. Ge honom två snälla. Jag spelar hellre med Alves och Pinto som högerback än Montoya..
Barcelona Chrisicito
2015-03-14 20:03
@ElRaval:

Ray är verkligen sköna. Har tänkt på det tidigare att de är ett spelande lag. Får gärna gå bra för dem.
Barcelona A good coach is everything!
2015-03-14 19:57
Börja kolla på matchen min 80 ser att Neymar är utbytt före Suarez damn LE börja visa lite balls! Montoya har fått en del kritik här ser jag, men snubben sköter sig bra det lilla jag har sätt iallafall. Svårt att prestera när man har lira 6 matcher på två år. Några matcher i benen och lite självförtroende så tror jag på Montoya har det som behövs. Förutom det så är startelvan konstig. Det som oroar mig är att jag tror att Lucho bänkar raketen i Clasicot. Sen att LE kanske taktiskt går på Reals mina. Men vi får se ska inte döma innan matchen e spelad. Tror dock vi är bättre än Real den enda som kan fucka detta är LE. Man vet aldrig vad den snubben har för sig..
Barcelona zick9
2015-03-14 19:56
@100% AntiMadridista:

Det sorgliga är att Mathieu lär spela både på onsdag och på söndag...
Barcelona Baha - Tres Amigos
Barcelona måste vara världens sjukaste lag. Vi vann ligan på förra säsongen nästan på Camp Nou med Tata och med ett spel som var under all kritik hela säsongen. Nu vinner vi med Montoya, Adriano och Roberto på plan och ingen klagar här. Madrid har så bra täckning på mittfältet att de spelar med klass spelare som Isco och Kroos och de skyller alla sina problem på att de behöver ha tillbaka fler mittfältare. Vad hade vi gjort med världsfotbollen varje säsong med ett stark mittfält och backlinje? Det visade Pep med Iniesta, Xavi, Puyol, Pique, Alves och Abidal. Bara om vår ledning inte styrdes av nollor som Barto och Rosell, hade dessa problem varit lösta för 4 säsonger sen.
Barcelona ElRaval
Råder alla som inte är så insatta att kolla på Rayo Vallecano som spelar strax. Dom spelar lite som oss och töjer aldrig på sina principer, d v s bollinnehavet. Motståndarna får anpassa sig till deras spel oavsett om dom heter Granada eller Real Madrid. Mycket fint lag.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-14 19:54
Burnley leder för övrigt mot City med 1-0.
Barcelona Rambla~
2015-03-14 19:54
City ligger under mot Burnley. Det ni :)
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-03-14 19:53
Viktigt att vinna annars fanna det inte så mycket att säga om matchen. Matchens bästa spelare: Bartra och Messi
Barcelona Rambla~
2015-03-14 19:53
3p, stabilt jobb och inställning från alla spelare. Tack för kaffet. Go team
Barcelona Federer
2015-03-14 19:52
City ligger under mot Burnley med 23 minuter kvar att spela.
Annons: