/spanien/barcelona/forum/2944.aspx/spanien/barcelona/forum/2944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:35
Haha Cesc..,,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:35
Munir Ja och kolla nu på Salah. Cuadrado borde ha tagit ett snack med honom innan han accepterade den transfern. :)
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:32
Det är ännu en gång bevisats att Mou inte behärskar offensiv fotboll trots alla dyra värvningar han varje säsong får göra. Southampton spelar nästan ut Chelsea i 1:a halvlek när Mou försökte ställa upp en mer offensiv elva jämfört med vad han brukar göra. Balansen blir helt fel och Southampton vinner boll på egen planhalva, ställer om, och Chelseas lag är helt fel i positionerna.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-15 15:32
Cuadrado har fått fast plats i Chelseas bänk
Barcelona Cule4life
2015-03-15 15:31
Vad tror/tycker ni om koeman som tränare om Lucho drar ?
Barcelona LeoMessi
2015-03-15 15:29
Det bästa med cesc flytt är att Pique har höjt sig ordentligt! Tror fan inte att det bara är ett sammanträffande. Om jah visste på förhand att Pique skulle höja sig så hade jag fan gett bort honom gratis. Har läst att lockheed Martin är intresserade av Fabregas. Dom vill kunna tillämpa hans stealth-teknik på sina flygplan.
Barcelona Neymar11
2015-03-15 15:28
Rambla~ Identiskt till Barcelona tiden, tacksam till att slippa honom. Han verkar vara en sådan negativ människa som rör om i omklädningsrummet med. Ingen slump att allt känns så mycket bättre nu
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:26
Neymar11 Nej, jag håller med men alla som följer PL menar på att han var magisk under hösten tack vare alla hans assist. Tittar man lite närmare på hans prestationer så är det mot svaga lag som Chelsea kör över.
Barcelona Neymar11
2015-03-15 15:21
Vart är Hazard under denna "top-match"
Barcelona Neymar11
2015-03-15 15:19
Rambla~ Inte ens under hösten är han en fröjd för ögat men nu är det bara tragiskt. Vet inte om jag ska tycka synd om honom Men känner ett sådant obehag varje gång jag ser honom spela
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:18
Neymar11 Cesc är inne i sin traditionella februari-form som han sen brukar hålla säsongen ut. Han brände det han hade under hösten precis som vanligt. :)
Barcelona Liunil Masse
2015-03-15 15:16
Har Fabregas alltid varit så här slö? Känns ju som att han blir slöare för varje gång man kollar på honom.
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:16
Jag gillar Tadic, han hade suttit fint. Jag är dock osäker om nivån hos Barca kanske är lite för hög för honom. Det är lätt att luras av nivån på de som sticker ut i PL och om de sen räcker till i en annan liga.
Barcelona Neymar11
2015-03-15 15:13
Fabregas asså tragiskt för ett fotbolls öga att kolla på
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:09
FreeYourMind Det är för att allt för många lag visar Chelsea för stor respekt. De backar hem så långt, utan att pressa och ligga nära. De är slagna på förhand. Chelsea är inte så bra som alla anglofiler vill få det till. Visst, de är bra när de ställer ut bussen och täcker ytor men de är samtidigt ett väldigt fegt lag som har svårt och föra matcher mot riktigt bra lag.
Barcelona LeoMessi
2015-03-15 15:08
Wanyama är så jävla lite och spinkig ;)
Barcelona Rambla~
2015-03-15 15:04
There are football teams, like Barcelona, who surround the referee pressing him in order to send a player off. - José Mourinho, 2012. Ni som såg Chelsea - PSG i onsdags.
Barcelona Neymar11
2015-03-15 15:03
Koeman har utvecklat det laget ytterligare och spelar en bra fotboll
Barcelona Junta Dimision
Wow vilken anfallsfotboll Southampton spelar, sett till deras tafatta anfallsspel den senaste månaden visar de upp riktigt fin fotboll idag!
Barcelona LeoMessi
Kommentatorn sa att Fabregas har dragit på sig 9 gula och om han drar på sig en varning till så blir han avstängd i två matcher. Var han så kortbenägen hos oss?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Rambla~:

Jag förstår verkligen inte hur Chelsea kan leda ligan..
Barcelona Rambla~
2015-03-15 14:57
Southampton stundtals leker med Chelsea.
Barcelona LeoMessi
2015-03-15 14:48
Hatar*
Barcelona LeoMessi
2015-03-15 14:44
Fan vad jag har Curtoius! Han är så jävla bra och det stör mig haha! Finns det någon målvakt som är bättre än honom i luftrummet? Det vill säga plocka bollen vid hörnor och frisparkar.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-15 14:36
För er som inte har något för er spelar Chelsea hemma mot Southampton just nu och jag råder er alla som tittar att hålla ett extra öga på Southamptons högerback Nathaniely Clyne som har Eden Hazard på sin kant att ta sig an.
Barcelona Kröjf
2015-03-15 14:12
Gabriel

Äras den som äras bör brukar det ju heta. Och i det här fallet heter han som du själv skriver, kort och gott Xavi.
Men ditt långa kärleksbrev till honom avsett för oss härinne att läsa, har fortfarande inte på långt när fått så många "likes" som det förtjänar. Respekt!

För övrigt inledde du i förbifarten med att nämna Messi och hans enastående soloprestationer igår, innan du skiftade fokus. Själv minns jag dock ett par bolltapp av Messi på mittplan, som inte bådar gott och påminde mig om det som resulterade i ett "omställningsmål" av Chelsea i CL för några år sen.

Verkar som lagkamraterna helt enkelt inte förväntar sig att Messi ska förlora bollen när han är i farten. Och blir precis lika överrumplade varje gång det sker. Men en sak står bortom allt tvivel, det kommer att hända fler gånger. Det är ett som är säkert. Hoppas verkligen den egna omgivningen är lika mycket på tårna som motståndarna då och inte hamnar på hälarna igen.

Men för att inte Xavi nu åter igen ska riskera hamna i skuggan av Barcas ständigt omtalade 10:a, i ett tackbrev till dig från mig för din hjärtinnerliga hyllning, avslutar jag med ett ödmjukt citat av huvudrollsinnehavaren själv:

"I think I haven't changed at all to what I am now. I've been a passer since a young age. I liked passing with the rest of the players and my friends when we played football on the streets, in the main square, and at school. I think I was very similar to what people see in the stadium."

Xavi on his own style of play, November 2014.
Barcelona Júnior.
2015-03-15 13:53
Liunil Masse

Håller inte riktigt med faktiskt. Tycker Neymar uträttar mest på planen i offensiv väg i dagsläget, efter Messi givetvis. Sedan håller jag med om att han är i en formsvacka och att det är skillnad på hans prestationer jämfört med bara några månader sedan.

När spelet tappar tempot och Messi är hårt markerad så är det oftast Neymar som viker in från kanten, ökar tempot i spelet och letar efter djupledsbollen att slå. Ta anfallet som ledde till straffsituationen mot Eibar igår som ett exempel (länktips). Neymar är en stor faktor till att vårt spel har förändrats från eviga sidledspassningar till en mer direkt fotboll då han alltid letar sig framåt mot mål. Måste säga att jag är oerhört nöjd med Neymars prestationer på planen än så länge.

Något som han däremot kan slipa på är precisionen i den sista passningen.
Barcelona J.Gamper
2015-03-15 13:53
Huvudstaden i Spanien påminner mig om huvudstaden från The Hunger Games.
Barcelona LeoMessi
2015-03-15 13:43
Självklart kommer såna nyheter nu när real inte leder ligan. Ett sammanträffande? Knappast. Lycka till med att suspendera Barcelona från ligan, det skulle vara en alldeles för stor förlustaffär för båda parter och Barcelona skulle då joina franska ligan istället.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-15 13:40
När Katalonien blir självständigt slipper Barcelona spanska domstol och spanska maffia metoder mot klubben. När Madrid skattefuskar eller deras spelare är det inga problem. Betala summan och inte ens tidningarna tar upp det. När samma sak sker Barca är det Terrorism i högsta beredskap. Katalonien för självständighet!
Annons: