/spanien/barcelona/forum/2940.aspx/spanien/barcelona/forum/2940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2015-07-07 01:18
Varför är ni aldrig glada när vi vinner eller värvar nya spelare,, klagkärringar finns det gott om här inne,,, om valet så är det varken jag eller ni som avgör det är medlemmarna,, vi fick Turan som de flesta här älskar,, vi gick en krigare en macherano 2.0...det var många som snackade skit om Rakitic i höstas och nu är han en stjärna... Vänta å se för i helvete,,,, så trött på skit stämningen i detta forum,,, vi blev klara gör cl final och nästan alla grät här inne för att vi förlorade mot Bayern borta,,,, kommer tillbaka efter valet,, VÄXA UPP
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-07-07 01:16
Junta Dimision

Ingen aning, vad tror du själv?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2015-07-07 01:15
Capitan \(^.^)/

Vem har sagt att någon måste tycka om någon som man inte tycker om?

Ganska korkad slutsats om det nu var sin slutsats.
Barcelona LennyRomario
2015-07-07 01:08
@Capitan \(^.^)/:
Exakt vad det handlar om. Traditioner? Stå för något? Det är enbart trams som är i vägen för "utvecklingen". Vi måste göra ju ditt och datt för att kunna konkurrera. Att klubben beter sig omoraliskt/ohederligt? Nej, numera heter det "smart" när man gör någonting som gynnar det egna klubben. Och det är precis den utvecklingen som gör att det snart bara är färgen på tröjorna som skiljer oss från klubbar som PSG, City och Chelsea. Identitetslösa fån som inte står för ett skit, förutom att de är beredda att göra det mesta för att vinna. Det gäller såväl på planen som på maktpositioner. Att börja heja på en klubb som är som alla andra är det inget fel/konstigt med. Sånt är man sällan medveten om när man är i den åldern att man väljer ett favoritlag. Men att behöva sitta och se på när klubben är på väg att bajsa bort allt gott den stått för, det suger hårt. Nån hävdar att för många glömmer det sportsliga. Tvärtom. Det är på tok för många som enbart tänker på det sportsliga. Senaste trippeln? Byter jag bort vilken dag som helst mot ett Barca som står för något annan än jakten på segrar. Men vem orkar bry sig om det. Allt man vill numera är att reta någon som hejar på Real för att vi vann och inte dem. Så. Trött.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-07-07 01:02
Det här forumet lämnade man egentligen för längesen. Ba massa småbarn här nuförtiden. Åldergräns här tack!
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 01:00
papillon

Av ren nyfikenhet, vad tror du att Braidas jobb var som endast varade i 6 månader?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 00:58
Cameroonians Du är utan tvekan en av anledningarna till att man läser på det här forumet med all info du ger om valet, ungdomar up and coming, dina åsikter om hur klubben sköts samt mycket annat och detta på fri vilja. Helt ärligt så är det helt förståeligt till varför du tar ett break, men jag hoppas vi får se dig igen asap och förhoppningsvis är FC Barcelona fri från pesten Josep Maria Bartomeu när det väl sker.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-07-07 00:48
papillon Varför ska någon som ogillar Qatar Foundation/Airways tycka om personen och dess ledning som införde själva skiten i klubben? Dummaste jag hört finns ingen logik whatsoever..
Barcelona papillon
2015-07-07 00:45
Rambla~

Jaha, det är du som dag in och dag ut snackar skit om Qatar och Bartomeu?

Fortsätt med det, det är du i allafall bra på :) Du kan väl passa på att länka nån video om "någonting" nu när du ändå är i farten...
Barcelona papillon
2015-07-07 00:42
Vampíro

Det är så det är numera. När man snackar skit om Qatar och Bartomeu så är allt en dans på rosor. Men så fort någon säger något "positivt" om Bartomeu så blir det dålig stämning. Samma personer som skriker yttrandefrihet och pekar på Qatar är typ samma personer som inte tål att höra någon nämna Bartomeu i "positiva" meningar.
Barcelona Rambla~
2015-07-07 00:35
@papillon:

Jaså? Du som annars är så bra på att förklara för oss icke troende över Qatars förträfflighet som land så man nästan kunde tro att du jobbar på deras turisbyrå. :)

Aja, trevlig sommar som sagt.
2015-07-07 00:33
Vill förövrigt lägga till det faktum att Arda Turan är en skitvärvning, dock inte i det sportsliga (åtminstone kortsiktigt), men i hela denna politiska soppan. Vem denna spelare än må varit hade Bartomeu använt Lucho som ursäkt. När det gällde Pogba sa han samma sak, han använde Lucho. Men när råttan misslyckade började han till och med gå personligt mot 23-åringen och förminskade hans kapacitet genom att kalla honom "omogen". Detta trots att han spelat CL final, VM, samt vunnit italienska ligan 4 år i rad. Säger ganska mycket om hans trovärdighet.. Själv tror jag inte ett dugg på att Arda är Luchos önskan, såvida det inte kommer från hans mun. Dessutom kan vi säga hej då till Rafinha och Denis Suarez, aldrig att de accepterar detta, det skulle inte jag gjort. Halilovic och Samper har jag ff hopp om, då de är unga. Annars är detta en stor besvikelse för speciellt Rafinha, då Arda, Iniesta och Rakitic kommer äta upp all hans speltid med tanke på deras status.
Barcelona Vampíro
2015-07-07 00:32
Har inte varit särskilt aktiv på forumet senaste tiden men när man väl kikar in så verkar det vara en allmänt dålig stämning. What gives? Bråk om politik och folk bemöter varandra på ett trist sätt bara för att någon har en annorlunda åsikt. Njut av sommaren för fan, Barça har precis vunnit CL. Hoppar på break-tåget nu men sen ska jag ta och städa upp här likt den läderlapp jag är. Vampíro out!
2015-07-07 00:20
Fucking idioter. Grattis till er som lyckats med bedriften att få the cameroonians att utveckla (en numera icke sällsynt) avsmak för detta forum. Får hoppas att åtminstone de vettiga skribenterna träder fram och överröstar resten av fånen här, annars är det möjligtvis slutläst för mig här. Ha det så mysigt med ert nya traditionslösa, identitetslösa, Qatar-prydda FC Barcelona.
Barcelona papillon
2015-07-07 00:19
Rambla~

Täppa igen? Ok maestro ;)

Jag har inget att komma med mot dig som har varit på plats och sett hur Braida jobbar. Du är som en sten i skon som man inte ens orkar ta bort.
Barcelona Heisenberg
2015-07-07 00:14
the cameroonians

Nej snälla jag ber dig, fortsätt skriva här! Du är ju en av de som gör det värt att gå in här och läsa. Ignorera de utan förstånd och fortsätt att sprida kunskap - vi är många som njuter av det.
Barcelona Rambla~
2015-07-07 00:14
( Xaviesta )

Kan bara instämma och beklaga det sorgliga hur vissa element väljer att föra sig på detta forum.

Jag väljer att följa cameroonians exempel dessutom. Nu har jag inlett min semester och har då bättre saker att ägna mig åt än att dagligen banka huvudet i väggen här på forumet. Det är bara att konstatera, vissa saker bara är som de är och går inte att förändra.

Ha en trevlig sommar culers.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-07 00:08
Jahapp. Då lyckades vi idag med konststycket att jaga bort en tvättäkta culé som dagligen viger sitt liv åt forumet och allas vårt FC Barcelona med fantastiskt innehållsrik information som han dessutom alltid väljer att dela med sig villkorslöst. Allt tack vare externa och interna troll som ständigt ska sänka nivån härinne samt andra som tvunget måste hålla fientlig ton för att kunna förs en diskussion med folk som håller på samma förbaskade klubb. Skitbra pinkat! Styrkekramar till cameroonians, jag förstår dig till 100 % och jag hoppas du hittar tillbaks hit så fort som möjligt då forumet inte är detsamma utan dig.
Barcelona Rambla~
2015-07-07 00:08
@papillon:
Skulle det där vara roligt eller? Har du inget bättre att komma med kan du lika gärna täppa igen. Istället för att hela tiden försöka glida undan och inte vilja svara på frågorna du får.
Barcelona papillon
2015-07-07 00:01
Rambla~

Ja jag undrar även om du tror på tomten?
Barcelona Rambla~
2015-07-07 00:01
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Barca gjorde typ Villa en tjänst för han bad om att just få gå till Atletico.

Ja, Barca fick en option på bla högerbacken Manquillo (tror jag han heter). Det är han som Liverpool skickar tillbaka redan efter en säsong trots att det avtalade lånet var på 2 säsonger. Även mittfältaren Saul, fast där är jag mer osäker.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-06 23:56
@Rambla~:

Är det någon som har någon susning om varför Barca skänkte bort David V till Atletico? Minns att många pratade om här inne att vi skulle någon förköpsrätt några av deras ynglingar.

Eller var det bara spekulationer här inne?
Barcelona Rambla~
2015-07-06 23:56
@papillon:
Ja, jag var på plats och räknade pengarna tom. Något mer du undrade? Seriöst, när Juventus själva via sin sportchef har bekräftat det officiellt så får man väl anta att det stämmer? Gjorde sitt jobb? Det var ju precis det han inte gjorde, han kom ju tillbaka utan att ha värvat Pogba, vilket han anställdes för. Förresten, en fråga till dig. Du var på plats när Lucho specifikt bad Barto att värva Arda Turan nu under valkampanjen?
Barcelona Rambla~
2015-07-06 23:53
Arda kommer vara 29 den dagen han debuterar för sin nya klubb. Barca får inte precis några rabatter när de värvar från Atlético. Det var annat när de sålde Villa till dem.
Barcelona 11-9-10
2015-07-06 23:52
L.a.m Tack för att du finns, folk glömmer av det sportsliga totalt. Jag är fortfarande osäker för åldern men det är helt klart en klass spelare som kommer få oss att njuta Ganska kaxigt att förstärka så rejält efter en vunnen trippel, helt rätt i mina ögon. Med Vidal & turan får man vilja, rörelse samt att arda ger kontroll. Just det vi har haft problem med när vi ska "försvara" ledning. Konkurrens ökar enormt och kommer vara en jävla inställning på träningarna
Barcelona papillon
2015-07-06 23:52
Rambla~

Jasså, du var på plats och såg när Braida la upp pengarna på bordet?

Om inte annat så gjorde väl Braida bara sitt jobb, höra sig för om potentiella värvningar och visa intresse genom att vara på plats.
Barcelona Rambla~
2015-07-06 23:44
@papillon:

Ja, för det var väl därför de skickade Braida och Soler till Turin för så sent som i förra veckan och lade upp 80m på bordet och försökte värva Pogba trots att Lucho prompt ville ha Arda?

Om nu Lucho så desperat ville ha Arda, varför måste han då värvas just nu under valkampanjen då han ändå inte kan använda honom förrän i januari 2016? Dessutom, om Arda så gärna ville till Barca trots att han inte får spela förrän januari 2016 så kunde han med lätthet vänta 13 dagar till innan värvningen blir av.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-06 23:40
*Bara
Barcelona Blaugrana91
2015-07-06 23:39
[QUOTE=the cameroonians]Efter allt han har gjort - kan du klandra oss (eller du menade kanske bara mig) [/QUOTE] Nej menade absolut inte bra dig. ;) Tycker bara att det blir lite väl mycket stundtals.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-06 23:27
Om Bartra får sina chanser kommande säsongen och han då inte kliver fram. Vilket jag tror att han kommer att gör med råge.

Om Bartra inte kliver fram då tycker att den här mittbacken är klippt och skuren för FC Barcelona. AYMEN ABDENNOUR är fan det närmaste vi kan komma Puyol.
Han är så brutal på allt. Han är en krigare själen lik Suarez, Arda, Rakitic och Masken.
Annons: