/spanien/barcelona/forum/2936.aspx/spanien/barcelona/forum/2936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-18 18:38
Fyfan vad man saknar Busquets inför en sån här match. Kolla bara assisten han gör i länktips. EDIT: Sen är killen som gör målet helt OK han med
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-18 18:30
Guardiola är på plats för att se matchen på Camp Nou ikväll enligt SPORT.

Hemlängtan ? ;)
Barcelona Vampíro
2015-03-18 18:15
[QUOTE=Mch]Kan någon sammanfatta Nivas artikel eller klistra in den här? Jag går inte in på Aftonbladet av principskäl. [/QUOTE] Du går inte in på Aftonbladet men vill läsa innehållet. Får inte ihop det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mch
2015-03-18 17:45
Kan någon sammanfatta Nivas artikel eller klistra in den här? Jag går inte in på Aftonbladet av principskäl.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-18 17:26
Liunil Masse

jag är inte dum o vet att vi är favoriter ikväll. men syftade mer på att man aldrig ska underskatta lag me som mycket kvalitet...=)
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-03-18 17:19
Viktig match ikväll, avancemang är ett måste från vår sida. Men City kan roffa åt sig en vinst om de gör sin bästa match för säsongen och har med sig turen!

Så det gäller verkligen att vi spänner musklerna och inte bjuder på någonting ikväll , mitt hjärta kommer redan ha en tuff period framför sig med matchen mot Marängerna på söndag..

Angående Nivas inlägg på aftonblaskan, jättefint skrivet från honom och han är en duktig skribent. Men det är också lätt att vara efterklok och se tillbaka nu hur jäkla dominanta "Xavis Barcelona" var.. Lite samma sak med Messi, tror han kommer hyllas som världens bästa fotbollsspelare genom tiderna från både RM-supportrar samt journalister när han lagt skorna på hyllan.

Barcelona Canaletes
2015-03-18 17:14
Jag kör på riktig amerikanskt idrottsmentalitet och säger att det inte finns en chans att City vänder det här! Vi är i storform, det är vårat år, vi är bättre och vi ska vinna!! Allt talar för oss!

Sen om vi förlorar tar jag det som en gentlemen och gratulerar dom.

¡Visca el Barça collons!
Barcelona Smogen
2015-03-18 17:01
Barca Barca Fast det känns ju som det är därför Mathieu spelat så mycket. Man vill inte visa hur jävla illa man skötte sina backaffärer i sommar. Skönt om Lucho till slut skulle skita i det och äntligen börja spela Bartra istället!
Barcelona Barca Barca
2015-03-18 16:40
Lutar åt att Bartra startar ikväll. Då undrar jag, en kväll som denna, åttondelsfinal i CL och en silly Season där vi slängt ut ungefär 22 miljoner för Mathieu + 13 miljoner för Vermalen, alltså ungefär sammanlagt 35 miljoner för mittbacksbesättning som i en viktig åttondelsmatch inte kan starta, den ena mittbacken är skadad den andre har inte förfogande att spela en sån viktig match....Thank you Zubi.
Barcelona Neymar11
2015-03-18 16:40
Fler och fler bekräftar/chansar på att Batra kommer att starta
Barcelona Neymar11
2015-03-18 16:37
Leomessi Det är ju samma med Madrid fansen, dummare folk får man leta efter. Perez är den förste som säljer sin själ för pengar
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 16:34
Lite lustigt att någon på city-forumet kallade vår arena för camp Qatar haha! Snacka om att kasta asteroider i glashus.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-03-18 16:06
Hoppas att Bartra från chansen från start med tanke på Sergios avstängning. Det är en sådan här kväll när hela världen ser på som han skall göra sitt livs match brevid Piqué. Mathieu är en helt ok avlastningsspelare, Bartra besitter bra mycket mer potential än så!
Barcelona Liunil Masse
2015-03-18 16:03
KiNg-PuYI Vad är det för logik? Med den logiken så kan man ju också undra hur City ska slå ut Barca borta med två mål när man inte ens kan slå Burnley borta.
Barcelona Barieta
2015-03-18 15:58
Hoppas verkligen Bartra startar ikväll istället för Mathieu. Mathieu som inte presterat en stormatch hittils utan mer varit en risk. Bartra däremot har tagit för sig och spelar alltid med hjärtat.
Barcelona dinho the artist
2015-03-18 15:49
Neymar11
Niva är utomordentligt bra mest hela tiden skulle jag vilja påstå.
Barcelona enkos
2015-03-18 15:38
Undrar om vi måste börja matchen med MNS eller kanske smartare med att börja med en extra mittfältare till förmån till Neymar... Det kanske räcker med Messi och Suarez på topp... 4-4-2 när man har ett bra resultat
Barcelona Neymar11
2015-03-18 15:36
Längesen man läste en bra artikel från hans sida
Barcelona dinho the artist
2015-03-18 15:28
Niva med ny artikel om Barca. In och läs vettja!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-03-18 15:23
Peshmerge - AS9

Chilla me att ta segern på förhand. Torskar man hemma mot Malaga o celta vigo. Så kan man torska hemma mot city:).

Aguero tror jag fan blir jävligt giftig ikväll
Barcelona Barca Barca
2015-03-18 15:23
@Gabriel:

Dessutom skulle en förlust, eller ja vi har råd att förlora med 0-1 då vi går vidare på det resultatet men ett uttåg ur CL skulle slå hårt mot spelarna och få dom ner i en formdipp. Det skulle göra pressen mycket större på Barca inför el classico, för tänk er en säsong där vi inte slår Real i någon match och åka ut i åttondelen ? Spelarna har absolut ingen ursäkt idag, vi har ett bra resultat med oss från borta mötet men vi ska inte spela på resultatet vi ska spela för vinst. Vi har inte defensiven för att spela på resultat, utan nu får vi straffa city som måste fram och öppna upp sig.
Barcelona Neymar11
2015-03-18 15:01
Gabriel Xavi startar sin sista el classico!
Barcelona Gabriel
2015-03-18 14:54
Neymar11

Ofan, ges Bartra chansen från start, där ser man. Hade dock helst sett Xavi från start denna match, men men.
Barcelona Neymar11
2015-03-18 14:48
@barcastuff: Possible line-up (vs Man City): TerStegen - Alves Pique Bartra Alba - Rakitic Mascherano Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive [sport] Optimala elvan, sport brukar ha rätt
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 14:45
Neymars bristande form till trots så är han ett ständigt orosmoment för motståndarförsvaret. Det är ingen spelare man bara släpper markeringen på för att det råkar finnas två andra anfallare i bättre dagsform på planen. Vi vet om att Neymar kan vara oerhört effektiv och att han ofta inte behöver en spelmässig succématch för att göra mål. Om inte annat så tar han bort fokus från Suárez och Messi och med deras formkurva så behöver de inte många meter och sekunder för att skapa en vettig målchans.
Barcelona Júnior.
2015-03-18 13:53
Baha - Tres Amigos

Han var hemma i Brasilien för att fira sin systers födelsedag. Tycker inte alls att det är några konstigheter, med tanke på att datumet inte krockade med matcher eller dylikt. Även Ronaldo, som du nämner, firade sin födelsedag timmar efter att ha åkt på en 4-0 förlust i derbyt.

Sedan är det inte alltid man kan träna sig tillbaka i form. Formen kan även påverkas av psykiska skäl. Luis Enrique & Co. kanske tyckte att det vore bäst för Neymar om han fick åka hem till Brasilien för att komma bort och träffa familj och vänner under ett par dagar.
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 13:52
Någon vana för någon av våra spelare*
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 13:51
Baha Självklart är det så, blir detta någon av våra spelare så tycke jag att klubben ska vidta disciplinära åtgärder. Sen tycker jag att dom ska kunna unna sig lite, speciellt om dom har ett par dagar ledigt. Då menar jag inte att dom ska supa skallen av sig, för det påverkar kroppen en hel del.
Barcelona the cameroonians
2015-03-18 13:48
Neymar åkte till Brasilien för att fira mors dag, inte för att festa - även om han säkert dök upp på någon tillställning behöver det inte vara värre än att sitta och spela playstation fram till småtimmarna.

Brassar är väldigt outgoing som personer och beröva dem den möjligheten är förmodligen värre än konsekvenserna av en fest.

Med det sagt så tycker jag personligen att det är betydligt värre med de uttalanden som Neymar gjorde i samband med Reals förlust mot Schalke. Det är inte läge att leka tuff innan man själv levererat. I fotboll är du inte bättre än din senaste prestation, och bollen är rund - allt kan hända.
Barcelona enkos
2015-03-18 13:48
Normalt ska Barca vinna mot City men man får intr underskatta dem.. och starta matchen som att det är 0.0...Första 10 min kommer vara viktiga då inledningen brukar Barca ha svårt att få till sitt spel. Jag är mest rädd på någon City kontring där någon av våra spelare blir utvisad...
Annons: