/spanien/barcelona/forum/2935.aspx/spanien/barcelona/forum/2935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 13:51
Baha Självklart är det så, blir detta någon av våra spelare så tycke jag att klubben ska vidta disciplinära åtgärder. Sen tycker jag att dom ska kunna unna sig lite, speciellt om dom har ett par dagar ledigt. Då menar jag inte att dom ska supa skallen av sig, för det påverkar kroppen en hel del.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-03-18 13:48
Neymar åkte till Brasilien för att fira mors dag, inte för att festa - även om han säkert dök upp på någon tillställning behöver det inte vara värre än att sitta och spela playstation fram till småtimmarna.

Brassar är väldigt outgoing som personer och beröva dem den möjligheten är förmodligen värre än konsekvenserna av en fest.

Med det sagt så tycker jag personligen att det är betydligt värre med de uttalanden som Neymar gjorde i samband med Reals förlust mot Schalke. Det är inte läge att leka tuff innan man själv levererat. I fotboll är du inte bättre än din senaste prestation, och bollen är rund - allt kan hända.
Barcelona enkos
2015-03-18 13:48
Normalt ska Barca vinna mot City men man får intr underskatta dem.. och starta matchen som att det är 0.0...Första 10 min kommer vara viktiga då inledningen brukar Barca ha svårt att få till sitt spel. Jag är mest rädd på någon City kontring där någon av våra spelare blir utvisad...
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-18 13:21
[QUOTE=LeoMessi]Baha Han fick väl tillåtelse att åka? Det är upp till tränaren när det kommer till detta. Om någon fortsätter festa så är det bara att ta till hårdhandskarna. Men i just detta fall så fick han klubbens tillåtelse att åka till Brasilien. [/QUOTE] Visst får du tillåtelse att vara ledig och vad du gör på din fritid är det upp till dig. Men ta eget ansvar och bete dig professionell.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-03-18 13:19
Sjukt taggad inför ikväll , Vi se alla spelare kriga och kämpa i 90+.
Vi får inte underskatta nåt från city vi måste bara vinna

Vamos Barca.
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 13:12
Baha Han fick väl tillåtelse att åka? Det är upp till tränaren när det kommer till detta. Om någon fortsätter festa så är det bara att ta till hårdhandskarna. Men i just detta fall så fick han klubbens tillåtelse att åka till Brasilien.
2015-03-18 13:10
Neymar måste sköta sig ordentligt. Inte bara är han i skit form. tydligen var han i Brasilien och festa i två dagar. Snacka om att han kommer vara slut vid 28 års åldern. Messi och Ronaldo, även om jag hatar den sistnämnda, ingen tränar som de två i dagens fotboll. De är som elitidrottare. Det räcker inte bara med den vanliga fotbollsträningen i klubben för de. Messi har på de lediga dagarna klubben har givit. Kommit till träningsanläggningen och kört på. Om Neymar vill va på toppen, kan man inte slappna av mitt i säsongen.
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 13:08
Det är idag vi ska leka ödmjuka grabbar:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 13:08
Iniesta ljuger inte men att uttala sig på ett sådant sätt som i princip nedvärderar El Clásicos betydelse kanske inte var det smartaste. Båda matcherna är otroligt viktiga på olika sätt. Åker vi ur mot City är det en fiaskosäsong och första gången vi åker ut såhär tidigt sedan 2007, men förlorar vi mot Real Madrid har vi förlorat båda matcherna mot rivalen samtidigt som vi återigen ger dem en enorm fördel i kampen om ligatiteln. Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna leva med det sistnämnda, vi har visat så många gånger under våren att vi är ett bättre lag än Madrid och det ska inte finnas på kartan att förlora en sådan match.
Barcelona Katalano
2015-03-18 13:02
Peshmerge - AS9

Du avvisar City som ett skitlag vi inte kan förlora mot och menar att Iniesta ljuger. Du kanske försöker låta tuff men du borde tänka på at formulera dig lite annorlunda.

Ödmjukhet är en dygd och vi ska visa alla lag respekt, annars är det vi som åker ut och inte City.
Barcelona Gabriel
2015-03-18 12:49
Peshmerge - AS9

Iniesta ljuger inte alls. City matchen är viktigare än el Clasico!

Förlust mot City och uttåk ur Champions League redan i en 8-delsfinal är ett fiasko utan dess like. En förlust i el Claisco, hur mycket det än alltid svider att förlora mot Real Madrid, kan man överleva och ligan lever i allra högsta grad vidare.

Tror nog de flesta culés resonerar såhär så San Andrés ljuger knappast!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-18 12:31
@koeman92:

Iniesta ljuger. Ingen match är viktigare än El clasico!
Barcelona koeman92
2015-03-18 12:29
Iniesta: "The game against City is even more important than El Clásico"

Lucho: "Im not goint to answer any questions about any other game since the game against City is the only one that interests me" [sport]
Barcelona LeoMessi
2015-03-18 12:24
Barca går alltid för seger och även om vi hade vunnit första mötet med 4-0 så är jag säker på att vi hade spelat likadant, möjligtvis att någon skulle få vila. Vi spelar aldrig på ett resultat, speciellt inte i dubbelmöten. Vi har inte ett lag som klarar av att falla djupt och försvara i 90 minuter. Vi har alldeles för många spelare som älskar att spela offensivt.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-03-18 12:24
Är inte ett dugg nervös eller nåt. Hade det varit annat stort lag, ja, kanske lite. Men är inte ett dugg rädd för City. Dom är förfan ett skämt. Hur kan vissa av er vara så nervösa eller rädd att åka ut? Villareal är starkare än City om ett lag. City kommer inte ens ge oss en match som t.e.x Villareal gav oss i ligan på camp nou. (3-2) matchen. Bye bye City. ses nästa år! (japp, jag säger det i förväg)
Barcelona Cule4life
2015-03-18 12:16
Barca kmr gå för seger, det är så Barca funkar
Barcelona Barcelonistas
2015-03-18 11:37
Vermaelen: "I started running again, a big step in my rehab. I'm very happy to be outside again, instead of staying in the gym whole time." Lever Vermaelen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 11:34
Känslan inför matchen är faktiskt inte så bra. Dock handlar det nog mer om att det finns så mycket att förlora än att jag har en dålig magkänsla. Nackdelen med att ha en liten ledning inför returmatchen är ju att man har såpass mycket att förlora, det är hemskt att ens tänka tanken på att vi kanske åker ut ikväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 11:32
I.Cuenca

Även om jag förstår och kan se framför mig ett sådant scenario så ser jag tyvärr inte hur ett City i ledning skulle vara perfekt. Tar engelsmännen ledningen, vilken minut det än är men speciellt om det är i andra halvlek så kommer jag skita på mig. Nej, det här mötet ska vi precis som Neymar11 skriver döda så fort som möjligt.
Barcelona I.Cuenca
2015-03-18 11:10
@L.A.M Nr 10:

Om City gör 0-1 så är det helt perfekt, då öppnar City sig ännu mer och ger ytro till oss och pang så står det 1-1 och sedan 2-1
Barcelona Neymar11
2015-03-18 11:09
Det viktiga idag är att försöka döda det här mötet direkt, helst innan minut 30. City ska inte hinna få upp hoppet samt så kan våra spelare börja spara krafterna vid en ledning på 2-0 På något konstigt sätt är jag inte nervös alls utan mest laddad bara, vill att matchen drar igång nu
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-03-18 11:06
Både Monaco och framförallt Real Madrid har visat att man absolut inte får slappna av i ett returmöte, vilket resultat man än spelat sig till några veckor tillbaka. 2-1 mot Man City är när man tänker efter ingenting. De behöver endast ett mål för att göra det hela till en grymt spännande match, och så mycket som jag älskar jämna och dramatiska matcher är jag gärna utan en sådan ikväll. Vi måste göra första målet, allt annat är verkligen inte bra. Gör City 1-0 är det risk för att de får hopp och börjar trycka på medan vi blir stressade, hur bra vi än spelat tidigare i matchen.

Målet ska vara att vinna matchen och skapa så lite dramatik som möjligt. Gör vi 1-0 skaffar vi oss ett grepp om mötet och sänker framförallt Citys hopp om att ta sig vidare. Men inte sluta där, jag ser oss gärna gå för både tvåan och trean om vi skulle hamna i en sådan situation. Vi är i grund och botten både ett bättre kollektiv samt innehåller fler matchvinnare och skickligare spelare än Manchester City. Bibehåller vi ett någorlunda lugn, fortsätter med ett högt presspel samt vågar utnyttja individuella kvaliteter kommer vi göra 2-3 mål, och då borde vi med alla rimliga odds ta oss vidare. Som Gabriel säger, anfall är bästa försvar, satsar vi på att enbart hålla nollan och att hålla boll i ett allt för lugnt tempo kommer vi utan tvekan att bli straffade.

Idag börjar allvaret. De närmaste dagarna är det upp till oss, oss och ingen annan att bestämma hur resten av säsongen ska se ut. Vi börjar med att VINNA matchen mot City, inte gå vidare, vinna. Sedan laddar vi om och tar emot de värsta rivalerna till hemmaborgen på söndag. Det kommer bli en nervös men samtidigt fantastisk vecka.
Barcelona I.Cuenca
2015-03-18 10:58
Sitter med utfakturering på jobb och undrar hur mycket som blivit fel... ha ha är så jävla laddad

Visca Barca
Barcelona Gabriel
2015-03-18 10:33
Att Real Madrid kommer att stöta på ett av de "lättare" lagen är väl redan en självklarhet, inget att spekulera kring ens, så är det alltid för dem i Champions League. Egentligen borde dem göra deras årliga Champions League debut när semifinalerna drar igång för det är bara onödigt att dem ens medverkar i turneringen innan dess då dem alltid får lättast möjliga motstånd på vägen dit.

Men nog om dem.

Ikväll gäller allt, hela säsongen står på spel, vem mer än mig känner sig superladdad? Jag har laddat upp ca 5 dagar i sträck nu. Allt från gamla finalmatcher, till youtube-videos på våra spelare. Kan ärligt talat inte bli mer taggad än så här. Är orolig över hur Mathieu kommer att klara av att hantera Agüero, för om han spelar är jag helt säker på att Agüero väljer att söka sig mot honom. Annars är det som alltid för oss, anfall är bästa försvar. Vill absolut inte se något taktiskt försvara sin ledning fotboll från oss. 2-1 är inte alls ett resultat jag känner mig säker med,vill se oss gå ut på Camp Nou och dominera matchbilden från minut 0-90 och skapa målchanser. City har fortfarande hopp om att de ska gå vidare - det hoppet släcks snabbt genom att trycka dit 2 mål på dem.
Barcelona Yaya24
2015-03-18 10:28
lottning på fredag?
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:35
Jag brukar inte spekulera i saker och ting men jag tror på allvar att Real M kommer få Monaco eller Porto i kvarten.
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:33
@messileo:

Med den lön de sitter på så tror jag inte de bryr sig så mycket. Tyvärr!!
Barcelona Illusionista
2015-03-18 09:33
@Baha - Tres Amigos:

Möjligen liknande statistik för MSN? Vore kul och se. Tror det är väldigt jämnt mellan MSN faktiskt.
2015-03-18 09:28
Allegri (coach Juventus): "With Milan in 2013, I faced an alien - Messi. In the return leg he scored a brace, one of those goals was unique" Så bra sagt av Allegri.
2015-03-18 09:26
Mycket intressant statistik. Värt att läsa. Interesting... Bale's 12 goals have earned Madrid 6 pts in @LaLiga while Cristiano's 30 have only counted for 5. http://t.co/Ssks61EHG1 …
Annons: